آخرین اخبار

اين جملات آتش دعواي شما و همسرتان را شعله ور ميکند، مراقب باشيد! روابط عاطفي

اين جملات آتش دعواي شما و همسرتان را شعله ور ميکند، مراقب باشيد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - جملات منفي در دعواي زناشويي

مهم نيست که چند سال از رابطه تان گذشته است و چقدر عمق رابطه تان صميمي است،مهم آن است که با برخي از جملات حتي کلمات مي توانيد همسرتان را شيفته کنيد و در مقابل با بعضي از حرف ها زندگيتان را به ويراني بکشانيد.
بعضي از زوجين بعد از چندين سال که از زندگي مشترکشان زير يک سقف مي گذرد اما همچنان سر کوچک ترين موضوعي نمي توانند به توافق برسند و با مطرح شدن هر چيز پيش پاافتاده اي کارشان به بحث و کشمکش و دلخوري و دعوا مي کشد اما آيا تا به حال به علت آن فکر کرده ايد ؟ چرا برخي از زوجين به راحتي بدون جنگ و دعوا حرفشان را به کرسي مي نشانند اما برخي تصور مي کنند که تنها با جنگ و دعوا مي توانند به مقصد برسند ؟!

تو هم دقيقا مثل پدرت رفتار مي‌کني

از خانواده همسرتان دل پري داريد و از رفتارهايشان بسيار گله مند هستيد؟ بايد بدانيد که گفتن جمله: «تو هم دقيقا مثل اونا رفتار مي‌کني» به جاي «اون» هر کسي را مي‌توانيد قرار دهيد، نه تنها دردي از مشکلات شما را دوا نمي‌کند، بلکه حس بسيار بدي به همسرتان مي‌دهد. مطمئنا همسرتان دوست ندارد همان گلايه‌هايي که هميشه از خانواده‌اش مي‌‌کنيد را در وجود خودش ببيند. يک نکته جالب در اين مورد اين است که مردان از اينکه با پدرشان مقايسه شوند، بيشتر از هر چيزي نفرت دارند. شايد شما بگوييد که رفتارهاي شوهرتان خيلي شبيه پدرش است ولي کمتر مردي مي‌‌تواند چنين چيزي را بپذيرد که در حال تکرار اشتباهات پدرش است. مطمئنا اگر شما هم از کودکي هميشه از برخي رفتارهاي پدرتان آزرده خاطر شديد و در هنگام دعوا چنين جمله‌اي را بشنويد، از کوره در مي‌رويد. آن هم در شرايطي که هميشه دوست داشتيد از پدر خود چند قدم جلوتر باشيد.

مرد باش

هيچ چيز به اندازه زير سوال بردن مردانگي آقايان دردآور نيست. با گفتن اين جمله شخصيت و غرور همسرتان را هدف قرار مي دهيد. زير سوال بردن مردانگي همسرتان جبران ناپذير است.اين جمله نه تنها انگيزه اي در شوهرتان براي تغيير ايجاد نمي کند بلکه ممکن است باعث شود همسرتان حتي ديگر انگيزه اي براي حفظ نکات مثبت شخصيتشان هم نداشته باشند. همسرشما ممکن است هيچگاه اين رفتار شما را فراموش نکند و روزي اين جمله را تلافي کند.

چه‌کار مي‌کني؟

وقتي همسرتان روي مبل نشسته و با تلفن هوشمندش بازي مي‌کند، ناخودآگاه اين جمله را به زبان مي‌آوريد؟ مي‌دانيم منظورتان از اين کار تجسس کردن در کارهايش نيست اما جمله «چه کار مي‌کني؟» در ذهن همسرتان معنايي پيچيده‌تر از آنچه فکر مي‌کنيد، دارد.
او اين جمله را اين‌طور مي‌شنود: «چه‌کار مي‌کني؟ باز مشغول بازي با موبايلت هستي و به جاي اينکه با خانواده‌ات وقت بگذراني مشغول بازي شده‌اي؟ چه‌کار مي‌کني؟ با غريبه‌ها تلگرام بازي مي‌کني و وارد روابطي شده‌اي که اگر من بو ببرم حسابت را مي‌رسم؟ و...»
باورتان مي‌شود که يک مرد مي‌تواند از جمله ساده همراه با کنجکاوي شما چنين کابوس‌هايي را در ذهنش بسازد؟اما بهتر است باور کنيد ساختار ذهن مردها به همين اندازه پيچيده و گاهي منفي‌نگر است پس کنجکاوي کوچک‌تان را کنترل کنيد و با چنين جمله بي‌اهميتي يک دعواي اساسي به پا نکنيد.

تو هميشه ...

هيچ‌وقت، تاکيد مي‌کنيم، هيچ‌وقت از جملات کلي براي محکوم کردن همسرتان استفاده نکنيد.اگر مي‌خواهيد زندگي‌تان را حفظ کنيد و تنش بيهوده به رابطه‌تان وارد نکنيد بايد پرونده رفتارهاي قبلي‌ همسرتان را ببنديد و به‌خاطر هر اشتباهي در زمان رخ دادن آن، نه در ماه‌ها و سال‌هاي بعد با همسرتان بحث کنيد.
گفتن جمله‌هاي کلي مثل «هيچ‌وقت» و «هميشه» به معناي اين است که شما پرونده اشتباه‌هاي قبلي را نبسته ايد، او را نبخشيده‌ايد و از او مي‌خواهيد تاوان اشتباه‌هاي گذشته‌اش را دوباره پرداخت کند.
به همسرتان با رفتار درست نشان دهيد وقتي به او مي‌گوييد بخشيده شده، واقعا پرونده اشتباهش را در ذهن خود بسته‌ايد و هيچ‌وقت قرار نيست براي کاري که ادعا کرده‌ايد فراموشش مي‌کنيد، او را دوباره بازخواست کنيد.

حضور چهار مهاجم خطرناک

چهار عنصر مخرب در رابطه و گفتگو وجود دارد. اصولا اين مهاجمان تخريبگر همسو با يکديگر براي تخريب رابطه مي تازند. اين چهار مهاجم عبارتند از ايرادگيري، بي احترامي، حالت دفاعي و ديوار سنگي.

ايرادگيري از همديگر

زوج ها در زندگي و رابطه با همسرشان مي توانند از بعضي از رفتارهاي او گلايه داشته باشند ولي ايرادگيري عاملي است مخرب که روي رابطه شان تاثيرات منفي زيادي مي گذارد. البته توجه داشته باشيد که گلايه با ايرادگيري متفاوت است. گلايه ابراز ناراحتي فرد از يک عمل خاص است.
مثلا: زني که از خريد برمي گردد اگر بگويد: «من از اين که تو کف آشپزخانه را تميز نکردي ناراحت هستم.» از عملکرد همسرش گلايه کرده و به نحوه رفتار و عملکرد او انتقادي وارد کرده ولي اگر بگويد: «تو هميشه آدم بي مسئوليتي هستي و کارهايي که به تو مي سپارم را انجام نمي دهي.» از همسرش ايراد گرفته و با مورد خطاب قرار دادن او، همسر را نشانه گرفته است. در ايرادگيري، کل شخصيت طرف مقابل زير سوال مي رود که سهم مهلکي براي ارتباط است.

«تنفر» و «طلاق» دو واژه ممنوعه

استفاده از دو کلمه «تنفر» و «طلاق» در حين دعوا جراحت سنگيني به قلب همسرتان وارد مي‌کند. شايد ترجيح مي‌دهيد براي نشان دادن اهميت مساله‌اي از کلمه تنفر استفاده کنيد يا اينکه به اين وسيله حرفتان را به کرسي بنشانيد، اما اين کلمه به مرور ناراحتي‌هاي زيادي براي طرف مقابل به وجود مي‌آورد. کلمه «طلاق» يا گفتن اين جمله که «ترکت مي‌کنم» نيز آسيب‌هاي جبران ناپذيري به رابطه شما با همسرتان مي‌زند. هرگز از اين کلمه براي تهديد استفاده نکنيد. حتي از به کار بردن آن در شوخي‌هايتان هم خودداري کنيد.


منبع : ماهنامه همشهري/سلامتي/ فردا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟