آخرین اخبار

ناسالم ترين غذاها براي زنان را بشناسيد سلامت خانواده

ناسالم ترين غذاها براي زنان را بشناسيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - ناسالم ترين غذاها براي زنان

عموما چيزي به عنوان غذاي خوب يا بد وجود ندارد. در ميانه روي هر چيز جاي خود را دارد. اما بعضي غذاها نسبت به بقيه براي سلامتي شما بدتر هستند و در صورت امکان بايد پرهيز شوند.
براي زناني که در حال تلاش براي باردار شدن هستند، به دنبال متعادل کردن هورمون هايشان هستند يا مي خواهند از يک بيماري مزمن نجات پيدا کنند، عوارض سلامتي بيشتري وجود دارد که بايد در نظر گرفته شود.
برخي از اين غذاها به عنوان اخلالگران هورموني شناخته مي شوند، در حالي که بقيه ممکن است احتمال ايجاد يک بيماري مزمن را افزايش دهند. و اگر در حال تلاش براي باردار شدن يا در دوران شيردهي هستيد، ممنوعيت هاي عمده اي در ليست وجود دارد.
اين غذاها به دليل ايجاد اخلال در باروري يا قرار دادن در معرض خطر اضافه وزن و بيماري هاي قلبي، ناسالم ترين گزينه ها هستند و هرگز نبايد در بشقاب شما ديده شوند.

ناسالم ترين غذاها براي زنان : الکل

مي دانيد که نوشيدن الکل در طول بارداري ممنوع است. اما لذت بردن از يک (يا چند) نوشيدني زماني که در تلاش براي باردار شدن هستيد ممکن است مانع عدم مصرف شود. مطابق با تحقيق منتشر شده در مجله همه گير شناسي، زناني که دست کم يک نوشيدني الکلي در روز مصرف مي کنند نسبت به زناني که نوشيدني نمي نوشند، 50% بيشتر در معرض خطر ناباروري هستند. کوکتل مورد علاقه خود را با آب و ميوه تازه جانشين کنيد، حداقل تا زماني که شيردهي شما به اتمام رسيده باشد.

ناسالم ترين غذاها براي زنان : اره ماهي

bad-foods-for-women01.jpg

سازمان غذا و دارو آمريکا اره ماهي را به عنوان ماهي منع شده بخصوص براي زنان باردار، زناني که در تلاش براي باردار شدن هستند يا در حال شيردهي اند اعلام کرده است. مسئله در مقادير جيوه مي باشد، که ممکن است تا 0.99 قسمت در ميليون برسد.
اين ماهي پس از کاشي ماهي دومين ماهي مسموم شده با جيوه محسوب مي شود.
حتي اگر به باردار شدن فکر مي کنيد ارزش آن را ندارد. خوردن جيوه در حين بارداري مي تواند به مغز و سيستم عصبي کودک در حال رشد شما آسيب برساند. ماهي هاي بي خطر تر مانند گربه ماهي، فلاندر، قزل آلا و تيلاپيا را انتخاب کنيد و 3-2 بار در هفته از آن لذت ببريد.

ناسالم ترين غذاها براي زنان :آب ميوه

مردم تصور مي کنند که تمام آب ميوه هاي طبيعي بايد سالم باشند چون از ميوه گرفته مي شوند. و مطمئنا آب پرتقال يا گريپ فروت تازه با ويتامين ها و مواد معدني مهمي مانند ويتامين C همراه هستند ولي همزمان مملو از شکر مي باشند. از آنجا که بيماري قلبي قاتل شماره يک زنان است، يک نفر از چهار زن هر سال از مشکلات مرتبط فوت مي کند، اين نوع از بمب هاي قند بايد پرهيز شود.
آدام اسپلاور، متخصص قلب و عروق باليني و بنيان گذار همکاران سلامتي نانو بيان مي کند که "من در جنگ با قند هستم. هر چيزي که حاوي گلوکوز ، فروکتوز يا هر نوع قند باشد به دليل افزايش التهاب براي قلب شما مضر است زيرا التهاب بيماري هاي قلبي عروقي ايجاد مي کند."
دکتر اسپلاور بيان مي کند که قند مايع حتي براي بدن بدتر است.قند مايع قند خون را سريع تر بالا مي برد و افزايش انسولين را ترغيب مي کند که باعث افزايش وزن مي شود. خود ميوه را مصرف کنيد، که حاوي فيبر بوده و به تنظيم قند خون کمک مي کند.

ناسالم ترين غذاها براي زنان :خامه قهوه

منبع خاموش ديگر روغن ترانس،خامه قهوه غيرلبني است که اغلب با روغن هاي هيدروژنه ترانس ساخته مي شوند. براي مثال اجزاء مزه اصلي کافي ميت شامل: شربت ذرت جامد، سويا و يا بذر کتان هيدروژنه شده ي جزيي مي باشد. حتي مقادير اندک اين روغن هاي ترانس فرآوري شده مي تواند براي قلب مضر باشد. براي شما بهتر است که در عوض شير کامل مصرف کنيد.
دنبال فرآورده غيرلبني هستيد؟ خامه ساخته شده از شير بادام و شير نارگيل را امتحان کنيد. اين محصولات بدون شيرين کننده ها يا طعم دهنده هاي مصنوعي ساخته شده اند و عطر و طعم خامه اي به قهوه شما مي افزايد.
از پوکي استخوان تا باروري اين کالاهاي اساسي در رژيم غذايي مي تواند تاثير منفي بخصوص در سلامت زنان داشته باشد. اطمينان حاصل کنيد که از اين غذاهاي مضر پرهيز مي کنيد.

ناسالم ترين غذاها براي زنان :نان سفيد

bad-foods-for-women02.jpg

به دليل متعادل کردن هورمون ها و سر و کار داشتن با اختلالات متابوليک ويژه زنان، وزن کم کردن دشوار است. ممکن است فکر کنيد که نان سفيد گزينه بهتري است از مثلا يک دونات، ولي درواقع هر دوي اينها کربوهيدرات تصفيه شده هستند و بدن شما کربوهيدرات تصفيه شده را مانند شکر فرآوري مي کند.
کربوهيدرات هاي تصفيه شده تقريبا از تمامي فيبرهاي خود محروم هستند که يعني باعث بيشتر شدن قند خون و افزايش سطوح انسولين در بدن شما مي شوند. اين مسئله بخصوص در 5 ميليون زني که سندروم تخمدان پلي کيستيک دارند مشکل زا ست.
زنان با سندروم تخمدان پلي کيستيک مقاومت انسولين دارند، به اين معني که بدن آن ها زماني که انسولين توليد مي شود تا گلوکوز، مانند آن چه از کربوهيدرات هاي تصفيه شده دريافت شده، را بسوزاندپاسخ نمي دهد. اين منجر به قند خون بالا و افزايش وزن بخصوص در محدوده شکم مي شود.
بر طبق تحقيقات گروه سلامت عمومي هاروارد، اتفاق بد ديگر براي زنان اين است که افزايش قند خون جلوي تخمک گذاري را ميگيرد.زنان با سندروم تخمدان پلي کيستيک و مقاومت انسولين بايد مصرف کربوهيدارت هاي تصفيه شده را محدود کنند، ولي اگر مجبور به استفاده از نان هستيد، از تمام انواع غلات استفاده کنيد و آن را با يک پروتئين مصرف کنيد. فيبر ترکيب شده با پروتئين به پايدار سازي قند خون و سطوح انسولين کمک مي کند.

ناسالم ترين غذاها براي زنان :قهوه فوق العاده بزرگ

عموما قهوه سالم است، مطالعات نشان داده که مي تواند به زندگي طولاني تر کمک کند، نگراني را کاهش دهد و براي قلب مفيد است، به اضافه اينکه مزاياي سلامتي زياد ديگري دارد.
اما ممکن است مقدار زيادي از يک خوردني خوب استفاده کنيم. دکتر ماما مايک، استاديار زنان و زايمان و علوم باروري در دانشگاه پزشکي مانت سيناي مي گويد :" يک فرد بالغ مي تواند روزي 400 ميلي گرم کافئين مصرف کند، که معادل 4 فنجان 250 گرمي قهوه مي باشد. اما نوشيدن مقدار بيشتري از آن مي تواند موجب استخراج کلسيم شده که در طول زمان پوکي استخوان را به همراه دارد».
زنان در معرض ريسک بالاتر پوکي استخوان هستند، از 10 ميليون آمريکايي مبتلا به پوکي استخوان، 80 درصد آن ها زن هستند. از نوشيدن قهوه لذت ببريد، ولي تنها يک يا دو فنجان بنوشيد.

ناسالم ترين غذاها براي زنان :شير بدون چربي

شير اغلب با ويتامين D ، ويتامين ضروري که بيشتر مردم از کمبود آن رنج مي برند، غني شده است.ويتامين D مي تواند به کاهش وزن کمک کند، با افسردگي مبارزه کند و جلوي پوکي استخوان را بگيرد. اما ويتامين D يک ويتامين محلول در چربي است، به اين معني که براي جذب شدن به چربي نياز دارد.
از آنجا که تمام چربي هاي شير خامه گرفته و رقيق شده حذف شده است، بهتر است شير 2 درصد يا کامل را بنوشيد تا از مزاياي محافظت از استخوان ويتامين D بهره ببريد. همچنين شير خامه گرفته و رقيق شده با ناباروري مرتبط است. بنابراين اگر در تلاش براي بارور شدن هستيد بهتر است شيري مصرف کنيد که مقدار کمي يا همه چربي را دارد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : زنان بايد با افزايش سن اين غذاها را بيشتر مصرف کنند


منبع : isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

13 خوراکي اي که زنان نبايد مصرف کنند

4 خطر پنهان درد شکمي در زمان قاعدگي

چرا سرطان هاي دستگاه گوارش در بين مردان در حال افزايش است؟

وقتي قلب جنين مي ايستد!

ويتامين هاي مورد نياز بدن کودکان را بشناسيد

آقايان اين 10 اشتباه خطرناک را در مورد سلامت خود انجام ندهيد!

چرا بايد بيضه هاي نوازد تازه متولد شده معاينه شود؟

بهترين سن باروري در زنان و مردان

علت مشاهده خون در ادرار مردان چيست؟

علت لکه بيني در ماه هاي مختلف بارداري

ممکن است دليل سقط جنين مکرر، مردان باشند!

چرا بايد از شکم بند بارداري استفاده کنيد

مردان 14 تا 20 ساله اي که دچار کمبود ويتامين D هستند

روش تشخيص خوش خيم يا بدخيم بودن بيماري پروستات

سرخک چيست؟ + علائم سرخک و درمان سرخک در کودکان

علت سردرد در کودکان چيست؟

واکسن سه گانه کودکان چه عوارضي دارد؟

درمان اسهال نوزادان در خانه با نکاتي طلايي

خونريزي در بارداري چه علتي دارد و چه زماني خطرناک است؟

مصرف ويتامين D در دوران بارداري به چه صورت است؟

بيماري هاي زنانه که دير تشخيص داده مي شوند

سلامت پروستات را با اين گياهان تضمين کنيد

چرا کودکان از حمام کردن مي ترسند و چطور اين ترس را کم کرد؟

بالارفتن فشار خون بر اثر نشستن طولاني مدت در خانم ها

علت و درمان کمر درد قاعدگي

در زمان پريود از انجام اين کارها جدا بپرهيزيد

نکاتي فوق العاده مهم راجع به تب کودکانمان

کيست تخمدان به سراغ چه زناني مي رود؟

تيز كردن هوش كودكان!؟

نشانه هاي هشدار دهنده سرطان دهانه رحم

صفحه رشد تا چه زماني باز است؟

7 زنگ خطر در اوايل بارداري

ضربه در بارداري مساوي است با سقط‌جنين؟

5 علامتي که نشان مي دهد دوقلو بارداريد!!

چرا بعضي بچه ها هميشه مريض هستند؟

عوامل تشديد افسردگي پس از زايمان

واريکوسل؛ پاسخ به 20 سوال متداول

در ماه دوم بارداري حواستان به اين موارد باشد

سرطان تخمدان و علايم هشدار دهنده اي که هر زني بايد بداند

درد سينه ها نشانه ي چيست؟

علت مشاهده خون در مايع مني مردان چيست؟

علت مرگ جنين در داخل شکم در ماه هاي مختلف

علت دو بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

سرطان پروستات در زنان چگونه امکانپذير است؟

تاثير هر کدام از روش هاي پيشگيري از بارداري بر پريود

عمل کورتاژ چيست؟ کورتاژ چرا و چگونه انجام مي شود؟

هورمون ها چطور باعث چاق شدن شما مي شوند؟

نکاتي که مردها براي سالم ماندن بايد از زن ها ياد بگيرند

7 نشانه از بيماريهاي خطرناکي که خانم ها ناديده مي گيرند

آلت تناسلي مردان با افزايش سن کوچک مي شود؟