آخرین اخبار

شما جزو کدام گروه شخصيتي هستيد؟ شادکامي و موفقيت

شما جزو کدام گروه شخصيتي هستيد؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - گروه شخصيتي شما چيست؟

پيشينه نظريه گروه هاي شخصيتي به سال هاي دهه 1950 برمي گردد. زماني که محققان معتقد بودند ويژگي هاي شخصيتي خاص با بيماري هاي جسمي خاصي مرتبط است. هر چند اين نظريه امروز مورد قبول نيست اما نظريه اصلي وجود گروه هاي شخصيتي، همچنان به قوت خود باقي است. اکنون اين نظريه به طور گسترده اي توسط روان شناسان، استادان دانشگاه و مراکز شغلي و استخدامي استفاده مي شود و تست هاي شخصيت، ابزاري براي شناخت افراد به شمار مي آيند.
شخصيت ما انسان ها، الگوهاي معين و مشخصي از تفکر، هيجان و رفتار ماست که سبک شخصي ما را در تعامل با محيط هاي اجتماعي و مادي مي سازند. عوامل کليدي زيادي در ساخت شخصيت ما نقش دارند. دانستن اين که چگونه اين ويژگي ها از يک فرد به فرد ديگر متفاوت است، به ما کمک مي کند بدانيم طيف هاي مختلف شخصيتي، چگونه شخصيت و صفات ما را مي سازد و به خودشناسي مان هم کمک زيادي خواهد کرد.

آيا مي توانم نوع شخصيتم را عوض کنم؟

به طور قطع! شخصيت فقط ارثي نيست. اين که در چه گروه شخصيتي قرار داريد، اهميتي ندارد. مهم اين است که از قدرت ايجاد تغيير برخورداريد. شما مي توانيد نوع شخصيت يا يک يا چند ويژگي آن را براي داشتن شخصيت دلخواه تان تغيير دهيد. بنابراين اين طرز فکر که ويژگي هايي ژنتيکي اجازه بهتر شدن را به شما نمي دهند، کنار بگذاريد و به فکر اصلاح خودتان براي بهترين شدن باشيد.

_ گروه شخصيتي A

افراد اين گروه شخصيتي، چندکاره، بلندپرواز، فعال، سازمان يافته و متعهد هستند. اين افراد در انجام کارها به شکل سفت و سختي براي خودشان مهلت تعيين مي کنند و به خاطر انگيزه دروني قوي تا مهلت مقرر، کارهايشان را به انجام مي رسانند. اين افراد بيشتر از توانايي خود کار مي کنند و براي جبران کار اضافه اي که به عهده گرفته اند، ساعت هاي متمادي مشغول کار هستند. زمان براي اين افراد از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. آن ها از هرگونه تاخيري متنفرند. تيپ شخصيتي A افرادي دلسوز، حساس، راستگو و مشتاق کمک به ديگران هستند. آن ها دوستانه و صميمي رفتار مي کنند اما آدم هاي وراجي نيستند و علاقه اي به گذراندن وقت در گپ و گفت هاي طولاني و بي حاصل ندارند. اين اشخاص بسيار هدفمند و با انگيزه هستند و روزهاي بيکاري، روزهاي خوبي براي آن ها نيست. در دهه 1950 پزشکان معتقد بودند احتمال ابتلاي تيپ شخصيتي A به بيماري هاي عروق کرونر -به دليلِ داشتن بسياري از ريسک فاکتورهاي ابتلا به اين بيماري ها از جمله استرس- بيشتر است. هرچند اين نظريه بعدها رد شد اما بايد پذيرفت که اضطراب، استرس و پرخاشگري که زمينه ساز ابتلا به بسياري از بيماري هاست، در افراد داراي تيپ A بيشتر است.

اگر تيپ شخصيتي تان A است...

اگر خودتان را جزو اين گروه مي دانيد، آموختن تکنيک هاي کنترل استرس و به کاربردن آن ها به طور روزمره نه تنها به شما آرامش خواهد داد، بلکه کمک زيادي نيز به حفظ سلامت شما خواهد کرد.

_ گروه شخصيتي B

افراد گروه شخصيتي B ويژگي هايي کاملا مخالف گروه A دارند. اين افراد بسيار صبور هستند، زندگي را آسان مي گيرند و کارهايشان را آرام و پيوسته انجام مي دهند. اين افراد به عجله اعتقادي ندارند و قبل از شروع به کار، فکر و تعمق مي کنند اما ممکن است در کارها تعلل بورزند و انجام کارها را تا آخرين لحظه به تاخير بيندازند. اين افراد عاشق اجتماعي شدن و حضور در ميان افراد شناخته شده و ناشناخته هستند و اغلب نيز موفق به جلب توجه ديگران مي شوند. آن ها در کارهاي شان بيشتر از اين که به دنبال موفقيت باشند، به دنبال آسايش و راحتي هستند و معمولا در ايجاد تعادل ميان زندگي حرفه اي و شخصي مهارت دارند. اين افراد بيشتر از آن که اهل کار باشند، اهل تفکرند. با جنبه خلاق خود ارتباط زيادي دارند و معمولا از فقدان دستاوردها دچار استرس نمي شوند. سراغ گروه شخصيتي B را بايد در زمينه هاي کاري مانند تبليغات، بازاريابي، برنامه ريزي رويداد، مشاوره مسافرت و ديگر زمينه هاي خلاقيت گرا گرفت. با اين حال، آن ها به آساني خود را با هر زمينه کاري سازگار مي کنند.

اگر تيپ شخصيتي تان B است ...

تعلل در کارها از ويژگي هاي بارز اين تيپ شخصيتي است که بايد براي جلوگيري از آسيب هاي جدي ناشي از اين ويژگي، دلايل ريشه اي آن مانند کمبود اعتماد به نفس را درمان کنند.

_ گروه شخصيتي C

افراد تيپ شخصيتي C، کمال گرا و سازگار هستند و هرگز قوانين را زير پا نمي گذارند. بر خلاف گروه A، شخصيت هاي نوع C وقت زيادي روي جزئيات مي گذارند و دوباره و چندباره درستي کارشان را بررسي مي کنند. آن ها به اندازه گروه A به مديريت زمان اهميت نمي دهند. اين افراد تمايل به تفکر عميق دارند و مي خواهند با رسيدن به پاسخ پرسش هايي که با چرا و چطور شروع مي شوند، به عمق مسائل پي ببرند. افراد متعلق به گروه C معمولا احساسات و عواطف خود را سرکوب مي کنند و تمايلي به در ميان گذاشتن احساسات و نيازهاي شان با ديگران ندارند. اين افراد اغلب، باورهاي متزلزلي دارند و در تصميم گيري ها مصمم و با اراده نيستند. به راضي نگه داشتن ديگران تمايل دارند و از هرگونه برخورد و درگيري گريزانند.

اگر تيپ شخصيتي تان C است ...

توصيه کارشناسان به اين گروه براي داشتن زندگي سالم تر، تقويت قاطعيت و تمرين حفظ آرامش است.

_ گروه شخصيتي D

شخصيت نوع D عموما ديدي منفي به زندگي دارد و هميشه احساسات خود را سرکوب مي کند. افراد اين گروه به طور طبيعي بدبين بوده و هميشه منتظر بدترين اتفاقات هستند. اعتماد به نفس پايين، ترس از دوست داشته نشدن يا طرد شدن از سوي ديگران، باعث مي شود اين افراد احساسات شان را درون خود نگه دارند و به اين دليل، بسيار در معرض افسردگي قرار دارند. اين گروه اغلب پراسترس، عصباني، نگران و پرتنش هستند؛ به همه چيز عادت مي کنند و معمولا روزها را به يک شکل مي گذرانند. همه جا به ويژه در شغل شان به دنبال امنيت هستند و از تغيير گريزانند. افراد تيپ شخصيتي D معمولا از ديگران حمايت مي کنند، طبعي مهرباني دارند و به دنبال يافتن دوستان بسيار خوبي هستند.

اگر تيپ شخصيتي تان D است...

افراد گروه D اگر بتوانند از ويژگي هاي منفي شخصيت خود (مانند افسردگي) دور بمانند، عموما در زندگي روزمره افراد شادي هستند.

گروه سبکزندگي سيمرغ
منبع :



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد