آخرین اخبار

ديوانه وار ترين لحظات ماندگار مراسم جوايز موسيقي آمريکا! موسيقي

ديوانه وار ترين لحظات ماندگار مراسم جوايز موسيقي آمريکا!

  بزرگنمايي:

خاطراه انگيزترين لحظات جوايز موسيقي آمريکا

به گزارش سيمرغ با مراسم جوايز موسيقي آمريکايي يا AMA سال 2015 همراه باشيد ؛ اجازه بدهيد به بهانه‎ي اين رويداد مروري به برخي از ديوانه‎کننده ترين و به يادماندني ترين لحظات اعطاي جوايز زمان هاي گذشته که هميشه جز لحظات غيرقابل پيش بيني بوده اند داشته باشيم.

رويدادي شگفت انگيز! نعره هاي ليتل ريچارد به خاطر جايزه (1989)
در حاليکه جايزه‎ي مربوط به آهنگ مورد علاقه طرفداران در ليست Soul/R&B توسط ادي ماني دريافت شد، ريچارد به تندي و خارج از برنامه‎ وارد صحنه شد و اعتراض کرد که هيچگاه برنده‎ي جايزه‎ي AMA نشده است. او با همه‎ي وجود فرياد زد که: "آيا شما فکر نمي کنيد وقت آن رسيده که من هم برنده شوم؟" او سپس از حضار خواست که اگر با او موافق هستند ايستاده و او را تشويق کنند. اتفاقا، هشت سال بعد، ريچارد برنده‎ي جايزه‎ي Merit جوايز موسيقي آمريکا- که اساسا تشريفاتي ترين جايزه‎ي AMA مي باشد- را دريافت کرد. اما جايزه‎ي سال 1989 که جنجالي را ميان ريچارد و ادي ماني ايجاد کرد به چه کسي رسيد؟ اين جايزه بابت آهنگ Nice ‘N’ Slow به فردي جکسون داده شد که بعدها هيچ کس از اين آهنگ به خوبي ياد نکرد.

گروه موسيقي گانز ان رزز (Guns N’ Roses) ؛ آهنگ هرچيزي ممکن است (1990)
زمان گذشته، وقتي که موي زياد و شلوار چرم نماد خشم بود؛ و هنرمندان سبک راک در تمامي عرصه هاي فشن و هنر به عنوان سوپرمدل محسوب مي شدند، گروه موسيقي گانز ان رزز بزرگ ترين جايزه‎ي وقت يعني AMAs را دريافت کرد. چهره هاي تازه آن زمان يعني اسلش(گيتاريست) و داف مک کگن(گيتار بيس) در مراسم سال 1990 براي گرفتن جايزه‎ي گروه خود به صحنه رفتند، وقتي اسم آن ها خوانده شد در حال کشيدن سيگار بودند. به نظر مي رسيد آن شب اسلش از اينکه اولين جايزه‎ي خود را دريافت مي کند بسياره شوکه شده بودو نميدانست چه بگويد، اما زماني که براي بار دوم به تريبون رفت کاملا آماده بود و از چندين نفر هم تشکر کرد. چون او کاملا مست بود بسياري از حرف هاي او هنگام پخش از راديو و تلويزون به حالت بليپ پخش شد تا مردم نشنوند؛ زيرا تهيه‎ کننده‎ي برنامه نمي خواست چرت و پرت هاي او در يک برنامه‎ي خانوادگي و دوستانه پخش شود و خانواده ها ديدگاه بدي نسبت به سبک راک پيدا کنند و راک طرفداران خود را از دست بدهد.


گارث بروکس؛ برايم اصلا مهم نيست. (1996)
يکي ديگر از لحظات به يادماندني در تاريخ AMA موردي است که شايد فراموش نشدني تر باشد. خواننده‎ي معروف کشور آقاي گارئ بروکس براي نشان دادن همبستگي خود با ساير همکاران هنرمندش جايزه را رد کرد. او فقط براي دريافت جايزه به روي تريبون فراخوانده شد پشت ميکروفون ايستاد و گفت:
بدون اينکه قصد بي احترامي به همه‎ي طرفداراني که به من راي دادند داشته باشم يا اينکه اين جايزه را بي ارزش تلقي کنم بايد بگويم که آن را نمي خواهم.
او اين را گفت و صحنه را بدون جايزه ترک کرد.

بروکش بعدها گفت به نظر من حق Hootie و Blowfishبود که برنده‎ي جايزه‎ي هنرمند برتر امسال شوند. نه؟ او واقعا ديوانه بود.

پت بون در يک اقدام ناپسندي قلاده سگ بر گردنش انداخت. (1997)
پت بون هنگام معرفي آلبوم خود با نام " In a Metal Mood: No More Mr. Nice Guy" که آن را از سبک متال کلاسيک به جاز بازسازي کرده بود؛ آوازخوان سنت گراي آن روزها آقاي پت بون به همراه آليس کوپر روي صحنه پوشش چرمي S&M بر تن کرده و سنت شکني خود را با انداختن يک قلاده‎ي سگ بر گردنش کامل کرد. اين شيرين کاري منجر به اخراج موقت او از Trinity Broadcasting Network ( شبکه پخش ترينتي ) شد؛ کوپر با حالت گريه در مصاحبه اي گفت: " آيا اين دليلي مي شود براي مرگ سبک کلاسيک متال؟" ما فقط مي خواستيم داف و اسلش به عنوان شاهدي براي اين حرف ها برنده ي جايزه ي 1997 شوند.

کانيه ويست: AMAs و دلشکستگي. (2004)
گارث بروکس تنها آدمي نبود که در اقدامي غيرمنتظره جايزه ي AMAs را رد کرد؛ کانيه ويست زماني که در مراسم سال 2004 گرتچن ويلسون نامش را به عنوان هنرمند جديد محبوبي که برنده ي جايزه شده خواند او به طرز عجيبي مثل طوفان تند سالن مراسم را ترک کرد. اين ستاره ي رپ بعدا به خبرنگاران گفت ، او فکر مي کرد که چيزي از او دزديده شده است. او گفت: " من احساس مي کنم که حق مرا خورده اند، و مي خواهند با دادن جايزه که يک ترفند سياسي است دهن مرا ببندند؛ خودم مي دانم که بهترين هنرمند جديد امسال بودم."

او همچنين به صورت سربسته گفت که يک توطئه ي گسترده عليه او وجود دارد و از روند راي گيري AMAs انتقاد کرد و قول داد که ديگر هرگز برنميگردد. همه ي ما او را به خاطر اينکه سر حرفش مانده تحسين مي کرديم که سال 2008 برگشت.

آهنگ بي کلام ليدي گاگا.(2009)
ليدي گاگا به دنبال عملکرد خود در AMA سال 2009 بدون هيچ حرفي مردم را ترک کرد. اين خواننده ي سبک پاپ که بيشتر به خاطر شوخي هاي روي صحنه معروف شده تا آهنگ هايش؛ هرگز نا اميد نشد. طي آهنگ آميخته ي عاشقانه و بي کلام خود، عده اي رقاص در حال رقص در صحنه هستند که ناگهان گاگا که در يک مکعب شيشه اي در حال نواختن پيانو است ظاهر مي شود، او با خشونت سعي مي کند با دسته ي ميکروفون شيشه ي اطراف خود را بشکند، او روي پيانوي خود رفت تا سعي کند از بالاي شيشه خارج شود و در همين حين پيانو شکست؛ گرچه اين به قدر کافي درام نبود، پيانو شکست و از خود گلوله هاي آتشي ساطع کرد، و موجب شکسته شدن شيشه شد، سپس گاگا با لباسي دودي شده و ماسک وارد جمعيت شد. همه ي حضار ايستاده او را تشويق کردند. او با همين کارهاي ساده توانست به معناي واقعي ماندگار شود.

آدام لمبرت پسري را در جمع بوسيد و خيلي از حضار اين کار او را نپسنديدند.(2009)
چه کسي مي تواند بوسه ي بحث برانگيز آدام لمبرت را که در مراسم AMA سال 2009 اتفاق افتاد فراموش کند؟ آکادمي موسيقي آمريکن آيدل با نمايش مربوط به روابط جنسي نامشروع مرزها را شکست؛ اين نمايش شامل رقاص هايي بود که روي زمين مي خزيدند و آدام به آن ها شلاق مي زد؛ لباس هاي آن ها به سبک S&M بود؛ اما لحظه ي هيجان انگيز زماني بود که آدام سمت پيانو نواز خود Tommy Joe Ratliff که يک پسر ريش دار بود رفته و او را بوسيد و حرف هاي عاشقانه با او زد. اين هم جنس بازي در ملا عام باعث شد که اين خواننده بي هيچ ترديدي بسياري از زنان و دختراني را که طرفدارش بودند از دست بدهد.

LMFAO و يک مهماني به سبک راک با جاستين بيبر و هوف . (2011)
گروه LMFAO ثابت کردند که مي دانند چگونه مي توان يک مراسمي به خوبي مراسم AMAs سال 2011 اجرا کرد. گروه “Party Rock” تمامي موانعي که در طول فعاليتشان پيش رويشان بود رد کردند، تا به اين مراسم رسييدند؛ در اين مراسم از حضار خواسته شده بود با glowsticks يا ميله هاي شبرنگ و عينک سه بعدي که بر چشم داشتند تمام شب را برقصند. تمام مراسم منحصر به اين گروه نبود، آن ها از جاستين بيبر هم دعوت کرده بودند که روي صحنه بيايد و با شلوار زردي که Day-Glo بود (نام تجارتي ماده اى كه به رنگ و غيره خاصيت شبرنگي و درخشش زياد مي دهد) برقصد. سپس خواننده ي اين گروه Redfoo شروع کرد به درآوردن شلوارش و نماياندن لباس زيرش که روي آن نوشته بود: "تو شهوت انگيز هستي و من اين را مي دانم." چيز ديگري که بايد بدانيد اين است که همه ي آن ها در حال رقص با لباس زير بودند. در ميان اين هرج و مرج همه ي مردم و حضار در حال در آوردن شلوار بودند David Hasselhoff ظاهر شده و به اين صحنه ي سرگرم کننده ي پيوست و در اين حال در حال در آوردن شلوارش بود. Redfoo فرياد زد: ما شما را دوست داريم ، مهماني مردمي! من مي خواهيم با David Hasselhoff برقصم . خب ، چه کسي مي خواهد با Hoff برقصد؟

Hello, Kitty: مايلي سايرس با اجرايي شبيه بچه گربه برنده ي جايزه ي AMAs (2013)
دونفري که در مراسم AMAs سال 2013 بيشتري توجه ها را به سمت خود جلب کردند ليدي گاگا و R. Kelly بودند؛ در اين مراسم Miley با اجراي متفاوت آهنگ Do What U Want (آهنگي از کردند ليدي گاگا و R. Kelly ) حضور داشت؛ مايلي در اين آهنگ روي يک توپ بزرگ فلزي به سبک آهنگ خود يعني Wrecking Ball نشسته بود، يک لباس دو تيکه با عکس گربه به تن داشت، با لب هايي لرزان و چشماني در حال گريه و نگاهي شبيه به نگاه گربه ، همچنين روي صفحه نمايش پشت سرش هم عکس يک گربه ي مظلوم وجود داشت، بنابرين کل فضا يک حالت رومانتيک گربه اي به خود گرفته بود. به معناي واقعي مي توان گفت مايلي با ايجاد فضاي گربه اي يک پايان کلاسيک براي اين مراسم به وجود آورد.

43 امين مراسم سالانه جايزه ي موسيقي آمريکا يکشنبه به صورت زنده از ABC پخش شد و در آن هنرمندان بزرگي چون جاستين بيبر، کري آندرود، کلدپلي، گوئن استفاني حضور داشتند.



منبع: سيمرغ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آهنگ «بهت قول ميدم» محسن يگانه رکود زد + حاشيه هاي آن

زندگي عاشقانه ادل پس از 7 سال به پايان رسيد! + عکس همسر و فرزند

ناگفته هايي از زندگي التون جان، يکي از موفق ترين خواننده هاي موسيقي + عکس

راجر واترز به مدونا: در تل آويو کنسرت اجرا نکن!

دختر 18 ساله اي که موسيقي آمريکا را ترکاند!! + عکس

کدام موسيقي دانان در سال 2019 بيشترين درآمد را داشتند؟ + عکس

گزارش و عکس هاي کنسرت کيهان کلهر

جنجال ها و حواشي موسيقي ايران در سال 97

خواننده هايي که در سال گذشته حال مردم را خوب کردند

از حميد هيراد تا همايون شجريان: چهره هاي خبرساز موسيقي در سال 97

پرطرفدارترين آهنگ هاي موسيقي پاپ در سال 97

ممنوع الکار شدن يک خواننده به دليل حرکات عجيب و مهيج روي صحنه!

صد خواننده برتر تاريخ موسيقي به انتخاب مجله رولينگ استون

مراسم رونمايي آلبوم «آرش کمانگير» شهرام ناظري + عکس

حاشيه ها و انتقادها از جشنواره موسيقي فجر/ وقتي داد رضا صادقي هم درآمد!!

شکست عشقي، آزار جنسي، بيماري ها و تمام رازهاي تلخ زندگي ليدي گاگا

دو برادر خواننده که در خانواده ناشنوا بزرگ شدند + عکس

توضيحات حميد عسکري درباره خواننده زن در کنسرت جنجالي اش + عکس

از شکيرا تا ادل، خوش صداترين ستاره هاي زن دنيا + عکس

جنجال آهنگ گروهي که حتي نام خودش را غلط تلفظ مي‌کند

عکس هاي ديدني و قديمي از محمدرضا شجريان که تا بحال نديده بوديد!

برندگان جشن «موسيقي ما» با حضور چهره هاي سرشناس

گفتگو با پري زنگنه؛ بانوي اپراي ايران

آلبوم هاي جديد خواننده ها، از حامد همايون تا احسان خواجه اميري

گروه چاووش؛ اولين گروه موسيقي زيرزميني ايران

سازهايي که با ياد استاد شجريان به نمايش درآمدند + عکس

بازگشت گروه دخترانه «اسپايس گرلز» بدون «ويکتوريا بکهام»

تعظيم سالار عقيلي به صبوري و متانت زلزله‌زدگان کرمانشاه

محمدرضا فروتن، هانيه توسلي و ابوالفضل پورعرب در يک اُپرا + عکس

خواننده‌اي که 8 سال اجازه کار نداشت و ممنوع‌الفعاليت بود

مهم‌ترين کنسرت‌هاي آذر 97 از محسن ابراهيم زاده تا بهنام باني و ماکان بند

خواننده پرتناقض که بعد عاشق شدن هنر را فراموش کرد!

ناگفته هايي جذاب از خواننده جوان و خوش‌آتيه + عکس

فعاليت هنري همايون شجريان از ابتدا تا امروز

همه چيز درباره الويس، مرده پر درآمد

گران‌ترين ساز جهان چه سازي است و از کجا آمده است؟

مصاحبه بي‌بي‌سي با امير تتلو و داغ شدن تتليتي ها!

آهنگ «بارون» را با صداي محمدرضا گلزار بشنويد

نقد و بررسي آلبوم «ابراهيم» محسن چاوشي

فريدون فروغي؛ خواننده‌اي که 17 سال پيش دِق کرد و مُرد!

پرفروش هاي موسيقي ايران بعد از انقلاب/از دهاتي شادمهر تا اصفهاني

خواننده‌اي که زود گل کرد و زود پژمرد + فيلم

بهترين و خاطره‌انگيز‌ترين خواننده‌هاي عرب‌ را بشناسيد + تصاوير

گفتگو با زيباروي خوش صداي افغان، مقيم کانادا

شجريان از نگاه خودش! شجريان از نگاه ديگران!

خاطره خواندني خواننده مشهور از استاد شجريان

«پيکلاويه»: گروه ايراني راک انگليسي! + تصاوير

خواننده‌هايي که سابقه انتشار قطعات عاشورايي داشته‌اند

شهريار قنبري، ترانه سرايي که شعر نفس کشيدن تنها کارش بود

نواي کمانچه کيهان کلهر روح بشري را تصاحب کرد + عکس