آخرین اخبار

عادت بد داريد؟ با اين راه هاي ساده آن را ترک کنيد! شادکامي و موفقيت

عادت بد داريد؟ با اين راه هاي ساده آن را ترک کنيد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - راه هايي ساده براي ترک کردن عادت هاي بد

بيشتر اوقات، عادت‌هاي بد صرفا شيوه‌اي براي غلبه بر استرس و ملالت‌هاي روحي ما هستند. هر عادت بدي، از جويدن ناخن‌ها گرفته تا وقت تلف کردن در اينترنت مي‌تواند يک واکنش ساده در برابر استرس باشد.
اما نبايد اين‌طور باشد! شما مي‌توانيد با ياد گرفتن روش‌هاي جديد و سالم با استرس و ملالت‌هاي خود مبارزه کنيد، و سپس عادت‌هاي خوب را جايگزين‌شان کنيد.البته، گاهي استرس، دليلي عميق‌تر و پنهان دارد. شايد فکر کردن به اين علت‌ها سخت باشد، اما اگر واقعا تصميم داريد تغييراتي ايجاد کنيد پس بايد با خودتان روراست باشيد.شناسايي علت عادت‌هاي بد، براي ترک آن‌ها يک ضرورت بي، چون و چراست.
تمام عادت‌هايي که الان داريد، چه خوب و چه بد، در زندگي شما وجود دارند. در بسياري از موارد، عادت بد شما، صرفا راهي براي کنار آمدن با استرس است. مثلا جويدن ناخن، تکان دادن پا و يا فشردن فک‌ها. اين دلايل، مي‌توانند به عادت‌هاي بد کوچک کشيده شوند.مثلا باز کردن ايميل به محض روشن کردن کامپيوتر و چک کردن تمام ايميل‌ها، کارآمدي و عملکرد شما را تخريب مي‌کند، حواس‌تان را پرت مي‌کند و شما را با استرس درگير مي‌کند.
اما اين فايده را دارد که احساس نکنيد چيزي را از دست داده‌ايد، و اين عادتي است که همينطور ادامه پيدا مي‌کند. عادت‌هاي بد به سختي قابل حذف کردن هستند و درست به همين دليل است که توصيه «ديگر اين کار را نکن»، معمولا بي‌فايده است. شما نياز داريد عادت خوبي را جايگزين عادت بدتان کنيد.

جايگزيني انتخاب کنيد

شما نياز به يک برنامه از پيش تعيين شده داريد که بدانيد چطور قرار است به استرس يا ملالت و يا هر چيز ديگري که باعث عادت بدتان هست، جواب بدهيد. عادت بدتان هر چه که هست بايد براي جايگزين کردن آن برنامه‌ قبلي داشته باشيد وگرنه تلاش‌تان بي‌فايده و کاملا کوتاه مدت خواهد بود.

از شخصي بخواهيد تا کمک‌تان کند

چند بار پيش آمده که به تنهايي يک رژيم کاهش وزن را در پيش گرفته‌ايد؟ يا مثلا قصد ترک سيگار را داشته‌ايد، اما به کسي چيزي نگفته‌ايد؟ حتما هم پيش خودتان گفته‌ايد اينطوري بهتر است، چون اگر موفق نشوم، کسي شاهد شکست من نخواهد بود!اما کار درست اين است که کسي همراهي‌تان کند. مثلا با کسي همراه شويد که او هم قصد ترک سيگار را دارد. شما دو نفر مي‌توانيد با احساس مسئوليت نسبت به همديگر و تشويق بابت توانمندي‌ها و پيروزي‌ها، تکيه‌گاه و انگيزه‌اي قوي براي هم باشيد.

کافي است به اصل خودتان برگرديد

خيلي وقت‌ها پيش آمده که فکر کنيم براي ترک عادت‌هاي بدمان، لازم است کلا آدم ديگري بشويم. واقعيت اين است که همان آدم ديگر را در حال حاضر در درون خود داريم، به اضافه عادت‌هاي بد! در واقع، اين احتمال خيلي ضعيف است که ما اين عادت‌هاي بد را در تمام طول عمر خود داشته‌ايم. حتي اگر آن آدم ايده‌آل، سال‌هاي زيادي با الان شما فاصله گرفته باشد، بالاخره وجود داشته، پس شما قطعا و حتما مي‌توانيد باز هم به او برگرديد.

از کلمه «اما» استفاده کنيد

يک نکته که بايد در مورد نبرد با عادت‌هاي بد بدانيد اين است که به راحتي ممکن است در تله قضاوت نادرست درمورد خودتان بيفتيد و توجيه کنيد که چرا بهتر عمل نکرده‌ايد. هر وقت که دچار اشتباهي شديد يا افکار منفي احاطه‌تان کرد، جمله‌ منفي خود را با يک «اما» در انتها، ادامه دهيد: من چاق هستم، اما مي‌توانم در عرض چند ماه آينده، کاهش وزن داشته باشم. من يک بازنده هستم، اما همه گاهي شکست مي‌خورند.

براي شکست هم برنامه داشته باشيد

همه ما گاهي شکست مي‌خوريم. به جاي اينکه بابت يک اشتباه خودتان را سرزنش کنيد، براي آن برنامه داشته باشيد. همه ما گاهي از روال درست خارج مي‌شويم، آن چيزي که افراد موفق را از سايرين جدا مي‌کند اين است که آن‌ها مي‌توانند خيلي زود خودشان را بازيابي کنند. استراتژي‌هاي زيادي براي بازيابي اعتماد بنفس و روحيه وجود دارد که بعد از شکست يا دچار اشتباه شدن مي‌تواند به شما کمک کند تا به وضعيت عادي خود برگرديد.

هوشمندانه هدف تعيين کنيد

اگر مي‌خواهيد بدانيد اولين قدم براي ترک عادت‌هاي بد چيست، توصيه مي‌کنيم با آگاهي و هشياري روندتان را شروع کنيد. سعي کنيد در تله احساسي که نسبت به عادت بد خود داريد گرفتار نشويد. با اي کاش گفتن‌ها، زمان را از دست مي‌دهيد، اما اين افکار شما را از چيزي که در حال روي دادن است دور خواهند کرد. در عوض هشياري و آگاهي مي‌تواند به شما نشان بدهد چطور واقعا مي‌توانيد تغيير ايجاد کنيد..
عادت بد شما، دقيقا چه زمان‌هايي اتفاق مي‌افتد؟ خيلي راحت با پيگيري اين سوال‌هاي هوشمندانه مي‌توانيد نسبت به رفتار بدتان آگاهي بيشتري پيدا کرده و ايده‌هاي بسيار زيادي براي توقف‌شان به ذهن‌تان خطور کند. يک کاغذ و قلم هميشه همراه‌تان باشد، هر وقت عادت بدتان روي داد، روي کاغذ، زمان و جزئيات آن را يادداشت کنيد. در پايان روز، تمام گزارش کارتان را بررسي کنيد و ببينيد چه نتيجه‌اي مي‌گيريد.
هدف‌تان اين نيست که خودتان را قضاوت يا ملامت کنيد.تنها هدف شما بايد اين باشد که نسبت به زمان وقوع عادت بد و شرايط آن، آگاهي کامل پيدا کنيد. با اين روش، شما چندين قدم‌تر جلوتر از عادت بدتان خواهيد بود و تسلط خوبي روي آن پيدا خواهيد کرد. سپس مي‌توانيد شروع کنيد به اجرا کردن ايده‌هاي‌تان که مطمئنا کاربردي‌ترين ايده‌ها را خودتان خواهيد داد، چون شما تنها کسي هستيد که خودتان را خوب مي‌شناسيد!ترک عادت‌هاي بد، به زمان و تلاش نياز دارد، اما مهمتر از همه، پشتکار و اراده‌ راسخ مي‌خواهد. بيشتر آن‌هايي که در نهايت موفق مي‌شوند رفتار يا عادت ناپسندي را ترک کنند، چندين بار شکست خورده و بازهم تلاش کرده‌اند. شايد چند راهي که در پيش مي‌گيريد، جواب ندهد و مفيد نباشد، اما دليل نمي‌شود ساير شيوه‌ها نيز همينطور باشند.


منبع : armandaily.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد