آخرین اخبار

درمان ريزش مو با 11 روش خانگي تناسب و زيبايي

درمان ريزش مو با 11 روش خانگي

  بزرگنمايي:

چه خبر - روشهاي خانگي براي درمان ريزش مو

حفظ آب بدن براي رشد بافت‌ها و سلامت بدن بسيار ضروري است. بافت مو به طور عمده از آب تشکيل شده است. اين به اين معناست که شما بايد روزانه 64 اونس (1762 گرم) آب مصرف کنيد. از ياد نبريد نوشيدن نوشابه‌هاي کربناتي گازدار، مي‌تواند باعث نابودي مو‌هاي شما در دراز مدت شوند.
ريزش بيش از حد و کم پشت شدن مو‌هاي سر مشکلي است که بسياري از مردم از آن رنج مي‌برند. از آن‌جايي که وجود موي سر، رابطه مستقيم با زيبايي يک فرد دارد؛ ريزش بيش از حد مو‌ها مي‌تواند براي هر فردي، نگراني خاصي را به وجود آورد. اين جمله کاملا درست است که ژن افراد مي‌تواند نقش بسيار موثر بر روي مو‌هاي هر فردي داشته باشد، اما اين جمله به آن معني نيست که شما دست به مراقبت‌هاي ويژه براي حفظ موي خود نزنيد و يا به فکر برطرف کردن نياز مو‌هاي خود چه از نظر مواد معدني و مغذي و چه از نظر مراقبت‌هاي خاص مانند شستشوي مناسب و به موقع نباشيد. مو‌هاي سر نيز مثل ساير قسمت‌هاي بدن براي رشد بهتر و شادابي، نياز به يک سري مراقبت خاص و حتي غذاي خاص براي رشد بهتر دارد. از اين رو اگر شما نياز‌هاي موي‌تان را به موقع بر طرف نکنيد و آن‌ها را در برابر انواع آلودگي‌ها قرار دهيد بي‌شک زودتر از موعد مقرر با ريزش بيش از حد مو‌هاي سرتان روبه‌رو خواهيد شد.
همچنين براي اينکه بتوانيم مو‌هاي پر پشت‌تر و زيباتري داشته باشيم، بايد يکسري عادت‌هاي بد همچون سيگار کشيدن را کنار گذاشت. چرا که اين موضوع مي‌تواند خطر ريزش بيش از حد مو‌ها را افزايش دهد. نبايد از ياد برد برخي ريزش‌هاي ناگهاني و زياد مي‌تواند دليل پزشکي خاص داشته باشد. در چنين شرايطي حتما بايد به يک پزشک متخصص رجوع کرد تا با انجام يکسري آزمايش‌ها بتواند دليل ريزش بيش از حد مو را تشخيص داده و بهترين نسخه را براي درمان چنين مشکلي تجويز کند. در ادامه اين مطلب شما را با 11 روش و يا درمان آشنا مي‌کنيم تا با اجرايي کردن آن در زندگي روزمره خود بتوانيد مو‌هاي خود را در برابر ريزش‌هاي ناگهاني حفظ کنيد. البته نبايد از ياد برد که برخي از ريزش‌هاي ناگهاني مي‌تواند از مشکلات خاصي همچون داشتن استرس و اضطراب بيش از حد حاصل شود. از اين رو سعي کنيد براي حفظ ظاهر خود حتما از استرس و اضطراب فاصله بگيرد.

براي درمان ريزش مو هاي تان مراقب رژيم غذايي خود باشيد

همان طور که مي‌دانيد ساختار بدن و بافت‌هاي ما از پروتئين تشکيل شده است. اين مورد شامل مو‌هاي شما نيز مي‌شود. از اين رو بايد توجه داشته باشيد که روزانه پروتئين کافي به بدن شما مي‌رسد يا نه؟ بهترين منابع پروتئين براي بدن: شير، سفيده تخم‌مرغ، انواع گوشت‌ها سفيد مانند گوشت ماهي است. يکي ديگر از راه‌هاي حفاظت از موي سر اين است که شما دو يا سه بار در هفته از غذا‌هايي که داراي امگا 3 بالايي هستند، استفاده کنيد. در اين بين ماهي قزل آلا مي‌تواند گزينه مناسبي باشد. البته استفاده از برخي روغن‌هاي طبيعي که سرشار از امگا 3 هستند به همراه سالاد، مي‌تواند گزينه مناسبي براي تامين نياز‌هاي موي سر شما باشد.

درمان ريزش مو با دريافت هر چه بيشتر از انواع ويتامين‎ها و مواد معدني مفيدويتامين A

وجود ويتامين A براي مو‌هاي بسيار حائز اهميت است. چرا که اين ويتامين به سنتز چربي‌ها کمک مي‌کند. شما مي‌توانيد با مصرف انواع سبزيجات، هويج و تخم مرغ نياز بدن‌تان به ويتامين A را برطرف کنيد.

ويتامين B12

از آن‌ جايي که ويتامين B12 براي ايجاد هر چه بيشتر گلبول‌هاي قرمز خون نقش اساسي دارد و اين کار به نوبه خود باعث مي‌شود تا خون بيشتري به بافت‌هاي شما برسد؛ هر چقدر خون بيشتر به بافت‌هاي شما، به ويژه ريشه مو‌هاي‌تان برسد شادابي و سلامت آن بيشتر حفظ مي‌شود.

وجود آهن و ويتامين C

وجود آهن و ويتامين C مي‌تواند براي سلامت مو‌هاي‌تان کاملا ضروري باشد. از اين رو سعي کنيد مواد غذايي سرشار از آهن مثل گوشت قرمز و مواد غذايي سرشار از ويتامين C همچون مرکبات را در برنامه غذايي خود لحاظ کنيد.

ويتامين E

از ياد نبريد که حتما از مواد غذايي سرشار از ويتامين E در برنامه غذايي خود بهره ببريد. چرا که اين ويتامين گردش خون را تسريع مي‌کند. از اين رو مواد مغذي بهتر به بافت‌هاي بدن منتقل مي‌شود. مو‌هاي شما نيز براي رشد به وجود چنين ويتاميني نيازمند است. از منابع مهم ويتامين E مي‌توان به بادام درختي، گوجه فرنگي و اسفناج پخته شده اشاره کرد.

مواد معدني مفيد براي سلامت مو

برخي از مهم‌ترين مواد معدني براي سلامتي مو عبارتند از: کلسيم، مس، آهن، منيزيم و روي. شما مي‌توانيد مقدار زيادي از اين مواد را در سبزيجات مورد علاقه خود پيدا کنيد. البته با توجه به دستور پزشک شما مي‌توانيد از برخي مکمل‌ها نيز براي رفع نياز بدنتان به مواد معدني استفاده کنيد. از ياد نبريد به هيچ عنوان در مصرف مواد مکمل زياده روي نکنيد و در صورت امکان حتما با يک پزشک متخصص تغذيه پيش از مصرف مشورت داشته باشيد.

درمان ريزش مو با تنظيم کردن هورمون‌ها بدن

بسياري از افراد به خاطر عدم تعادل در هورمون خود، مو‌هاي‌شان را بدون داشتن مشکل خاصي از دست مي‌دهند. در بيشتر موارد عدم تعادل بين هورمون‌ها، بدون انجام آزمايش قابل شناسايي نيست. در چنين شرايطي حتما با يک پزشک متخصص مشورت کنيد تا در صورت نياز با تجويز برخي داروها، هورمون‌هاي‌تان تنظيم شود. البته برخي مواد غذايي نيز مي‌توانند باعث تنظيم هورمون بدنتان شوند.

مراجعه به دکتر براي شناسايي دليل ريزش موي غير عادي

برخي از شرايط بهداشتي همچون استرس، بيماري تروئيد، کم خوني و حتي استفاده از برخي دارو‌هاي قلبي مي‌تواند باعث ريزش بيش از اندازه مو شوند. در چنين شرايطي حتما با يک پزشک مشورت کنيد تا مطمئن شويد چنين شرايطي باعث ريزش موي شما نشده‌اند.

درمان ريزش مو با نوشيدن آب بيشتر

حفظ آب بدن براي رشد بافت‌ها و سلامت بدن بسيار ضروري است. بافت مو به طور عمده از آب تشکيل شده است. اين به اين معناست که شما بايد روزانه 64 اونس (1762 گرم) آب مصرف کنيد. از ياد نبريد نوشيدن نوشابه‌هاي کربناتي گازدار، مي‌تواند باعث نابودي مو‌هاي شما در دراز مدت شوند.

درمان ريزش مو با از بين بردن عادت‌هاي بد

سيگار کشيدن مي‌تواند غلظت خون را بالا ببرد. از اين رو خون کمتري به سلول‌هاي موي شما مي‌رسد و اين نارسايي مي‌تواند باعث ريزش موي سرتان شود. البته مصرف کافئين سيستم ايمني بدن را مختل مي‌کند و باعث بروز مشکلات بسيار زيادي براي مو‌هاي شما مي‌شود و در نتيجه باعث ريزش آن‌ها مي‌شود.

درمان رزيش مو با حفظ صلح

شايد جالب باشد که بدانيد در اکثر مواقع ريزش مو با داشتن استرس و تنش‌ها رابطه مستقيم دارد. سعي کنيد همواره خود را از تنش‌ها دور کنيد و از استرس‌هاي بي‌مورد اجتناب کنيد تا کمتر با ريزش مو روبه‌رو شويد. انجام برخي از ورزش‌هاي آرامش بخش مي‌تواند کمک کننده خوبي باشد.

درمان ريزش مو با ورزش کردن منظم

ورزش کردن منظم مي‌تواند باعث سلامت تمام اعضاي بدن حتي مو‌هاي تان شود. البته وقتي شما ورزش مي‌کنيد؛ عرق و سموم اضافي بدن، از طريق غد‌ه‌هاي عرقي پوست به بيرون جريان مي‌يابد. سعي کنيد با هر بار ورزش کردن خودتان را به خوبي بشوييد تا از مضرات مواد خارج شده از بدن در امان باشيد.

درمان ريزش مو با ماساژ پوست سر با روغن‌هاي طبيعي

ماساژ پوست سر کمک مي‌کند تا فوليکول‌هاي مو تحريک شوند. اين تحريک باعث مي‌شود تا مو‌ها بهتر رشد کنند. شما مي‌توانيد هر نوع روغن طبيعي مانند روغن زيتون، نارگيل، بادام را به همراه چند قطره اسانس اسطوخدوس يا رزماري اضافه کنيد و به آرامي پوست سرتان را ماساژ دهيد و پس از يک ساعت آن را به خوبي بشوييد. اگر مي‌خواهيد از فوايد اين نوع ماساژ بهره ببريد سعي کنيد در طول يک هفته يک بار اين کار را انجام دهيد.

درمان ريزش مو با استفاده از مواد سرشار از آنتي اکسيدان‌ها

چاي سبز حاوي آنتي اکسيدان‌هايي است که باعث جلوگيري از ريزش مو و افزايش رشد مو مي‌شود. براي اينکه بتوانيد از خواص چاي سبز بهره ببريد سعي کنيد، چاي کيسه‌اي سبز را درون آب جوش قرار داده و بعد از خنک شدن روي پوست سر خود بماليد و پس از گذشت يک ساعت موي سر خود را به خوبي بشوييد.

استفاده مناسب از ابزار‌هاي آرايشگري

_ اگر مي‌خواهيد از سشوار استفاده کنيد، سعي کنيد آن را در دماي پايين تنظيم کنيد. چرا که گرماي زياد باعث نابودي مو و ريشه آن مي‌شود.
_ اگر مجبور نيستيد به هيچ وجه مو‌هاي خود را رنگ نکنيد؛ چرا که مواد شيميايي موجود در رنگ‌ها مي‌توانند به بافت مو آسيب برسانند و به مرور زمان باعث نابودي آن‌ها شوند.
_ اگر از ژل مو يا اسپري مو استفاده مي‌کنيد، قبل از خشک شدن مو‌ها آن‌ها را شانه کنيد؛ چرا که وقتي مواد خشک شوند، مو‌ها اگر شانه بخورند شکننده‌تر مي‌شوند و اين کار مي‌تواند باعث آسيب‌ديدگي آن‌ها شود.
_ پس از شستشوي سرتان بلافاصله مو‌هاي خيس‌تان را شانه نکنيد؛ چرا که اين کار مي‌تواند باعث آسيب ديدگي آن‌ها شود. در هنگام شانه کردن سعي کنيد از شانه‌هايي با دندانه‌هاي نرم‌تر استفاده کنيد. از ياد نبريد که مو‌ها در حالت خيس آسيب پذيرتر هستند.
_ نبايد از ياد برد که برخي از مشکلات ريزش زود هنگام مو‌ها وراثتي و ژنتيکي است. در چنين شرايطي شما با پياده سازي برخي اصول که در مطلب بالا ذکر شد، تنها مي‌توانيد زمان ريزش مو را کاهش دهيد و اين خود مي‌تواند کمک فراواني به موهاي‌تان بکند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آب پياز چگونه مي تواند از ريزش موهايم جلوگيري کند؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : دلايل اصلي ريزش مو چيست؟ + راهکارهاي درماني

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : درمان قطعي ريزش مو با اضافه کردن سه ماده طبيعي!!!


منبع : salamatnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد