آخرین اخبار

با اين نکته ها يک دختر شاد و قوي تربيت کنيد!! روابط عاطفي

با اين نکته ها يک دختر شاد و قوي تربيت کنيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - رازهاي تربيت دختر شاد و قوي

درست است که دختران روي کاغذ خيلي خوب عمل مي‌کنند اما زماني که دقيق‌تر نگاه مي‌کنيم اين داستان موفقيت، کمي رنگ مي‌بازد. درحالي‌که دستاوردهاي دختران در سطح دانشگاهي در حال رشد است و آن‌ها همواره عملکرد بهتري نسبت به پسرها داشته‌اند، به همان نسبت ميزان استرس، اضطراب و افسردگي آن‌ها نيز در حال رشد است. مطالعات اخير نشان مي‌دهد که ميزان افسردگي در بين دختران تقريباً سه برابر پسران است.
اين آمار نشان مي‌دهد زماني که دختران تمام تلاششان را مي‌کنند تا به بهترين نحو خودشان را نشان دهند، از آن کار لذت نمي‌برند؛ و اين شکاف موجود دقيقاً جايي است که والدين و معلم‌ها بايد بر روي آن متمرکز شوند. مهم‌تر از اينکه دختران موفقي داشته باشيم بايد ياد بگريم که چگونه شادي را به آن‌ها ياد بدهيم و دختران شادي داشته باشيم آن‌ها بايد از روحياتي برخوردار باشند تا بتوانند با چالش‌هاي زندگي در دوران بعد از بلوغ با موفقيت کنار بيايند و همچنين نسبت به خودشان حس خوبي داشته باشند.

تأثيرپذيري از مادر

فراموش نکنيد که والدين بخصوص مادران بشدت بر روي دختران تأثيرگذارند. طبق آماري که از حدود 1100 دختر 13 تا 18 ساله گزارش‌شده 63% آن‌ها بيان کردند که الگوي آن‌ها در زندگي مادرشان است و 48% آن‌ها نيز گفتند زماني که به مشکلي برمي‌خورند به اولين فردي که مراجعه مي‌کنند مادرشان است. فقط 15% آن‌ها گفتند که براي مشورت گرفتن به دوستانشان رجوع مي‌کنند. دختران جوان‌تر بيشتر به مادرشان گرايش دارند. دختران در دوران راهنمايي با دوستانشان مشورت مي‌کنند اما مادرشان مطمئن‌ترين فرد براي آن‌هاست.
با توجه به يافته‌هاي تحقيق بالا و ساير نتايج بايد در نظر داشته باشيد که شما به‌ عنوان مادر همه‌چيز دخترتان هستيد. تمام گزارش‌ها تأييد مي‌کنند که رفتار مادر جلوي دخترش تأثير خيلي زيادي بر روي رفتار او خواهد گذاشت. سعي کنيد در خانه يک مادر اکتيو باشيد وقتي دخترتان مي‌بيند که شما براي دويدن بيرون مي‌رويد و يا در خانه ورزش مي‌کنيد درواقع داريد به او ياد مي‌دهيد که بدنش را دوست داشته باشد.

به او کمک کنيد تا احساس خاص بودن داشته باشد

بنا بر گزارش انجمن زنان دانشگاهي امريکا ميزان اعتماد به‌ نفس در ميان دختران در دوران راهنمايي و دبيرستان سه و نيم برابر کمتر از پسران است. حال چه بايد کرد؟ با تشويق شخصيت و فرديت دختر جوانتان شما سکوهاي قدرتمند عاطفي را در وجودش پايه گزاري مي‌کنيد تا زماني که به سن نوجواني مي‌رسد بتواند با پيچيدگي‌هاي آن سن به‌خوبي کنار بيايد. بگذاريد خودش را باور داشته باشد به او اجازه دهيد تا استعدادهايش را بشناسد و خودش تصميم بگيرد که در چه زمينه‌اي استعداد دارد. به‌جاي اينکه اسمش را کلاس شنا بنويسيد چون همه همکلاسي‌هايش اين ورزش را انتخاب کرده‌اند و ورزش محبوبي است، فهرستي از گزينه‌هايي که مي‌تواند انتخاب کند را برايش آماده کنيد و اجازه دهيد خودش از ميان آن‌ها يکي را انتخاب کند. وقتي به چيزي علاقه نشان داد بگذاريد تا برود و آن مسير را تجربه کند.

اشتباهاتش را بپذيرد و تشويقش کنيد

شايد برايتان عجيب باشد بدانيد يکي از بهترين راه‌هاي بالا بردن اعتمادبه‌نفس دخترتان اين است که اجازه دهيد اشتباه کند. فلسفه پشت اين ماجرا ازاين‌قرار است که ما سهواً زماني دختران را با واژه «آفرين دختر خوب» تشويق مي‌کنيم که کامل و بي‌نقص باشند. پس آن‌ها از اين طريق به‌سرعت ياد مي‌گيرند که اشتباه کردن به اين معني است که به‌اندازه کافي خوب نيستي. مشکل اين روش اين است که باعث مي‌شود او در آينده از قدرت ريسک‌پذيري پاييني برخوردار شود و اعتمادبه‌نفسش را از دست بدهد.
ما مي‌خواهيم که همه کارها را خودمان براي بچه‌ها انجام دهيم تا آن‌ها راحت‌تر زندگي کنند چراکه معتقديم آنها در انجام آن کار موفق نخواهند بود. به دخترتان ياد دهيد که اشتباهات امري عادي در زندگي هستند. درباره اقدامات اشتباه زندگي خودتان با او صحبت کنيد و به او فرصت اشتباه کردن بدهيد حتي اگر اين اشتباهات از ديد شما خيلي احمقانه به نظر برسند. فهرستي از کارهاي کوچکي که مي‌توانيد به او ياد دهيد آماده کنيد تا با کمک هم انجامش دهيد کارهايي مثل نيمرو درست کردن.
فرايند يادگيري از طريق روش آزمون‌ و خطا مي‌تواند اعتماد به‌ نفسش را بالا ببرد. گاهي نيز مي‌توانيد باهم چيزهاي جديد را امتحان کنيد تجربه پخت يک شيريني جديد، رفتن به کلاس هنرهاي رزمي جايي که هردوي شما مي‌توانيد از ناکامل بودن و اشتباهات ياد بگيريد و شادباشيد.

اعتماد به‌ نفس اجتماعي‌اش را بالا ببريد

شايد فکر مي‌کنيد که در حال حاضر نياز نيست که نگران اين مباحث در رابطه با کودکتان باشيد اما شرايط سخت اجتماعي زودتر از آنکه فکرش را بکنيد شروع مي‌شود. تحقيقات نشان مي‌دهند که نيمي از کودکان و نوجوانان که تعداد زيادي از آنان دختران هستند خشونت در رابطه را تجربه مي‌کنند. خشونت در رابطه زماني است که ساير کودکان عمداً يک کودک را طرد مي‌کنند يا ديگر کودکان را مجبور مي‌کنند تا فرد مشخصي را طرد کنند. برخورد و دعوا در زندگي کودکان اجتناب‌ناپذير است؛ و به همين دليل نياز هست که به دخترتان ياد دهيد که چطور از پس اين شرايط برآيد.
احساسات ابزار فوق‌العاده قدرتمندي هستند و ما بايد به مادران و دخترانمان آموزش دهيم که زماني که شما عصباني و ناراحت هستيد چنين احساساتي نشان‌دهنده اين است که چيزي برايتان مهم است و شما بايد آن را بيان کنيد. اول‌ازهمه عصبانيتتان را امري نرمال نشان دهيد به اين صورت که به دخترتان با توجه به شرايط سني‌اش توضيح دهيد که چه چيزي موجب آشفتگي شما شده است.
وقتي دخترتان دچار يکي از انواع مشکلات در ارتباطات اجتماعي‌اش شد مثلاً به يک مهماني تولد دعوت نشد اين اتفاق را ناديده نگيرد و به او نگوييد که اين اتفاق خيلي بزرگي نيست. وقتي اين‌گونه رفتار مي‌کنيد اين برايش به اين معناست که احساساتش اهميتي ندارند. بجاي آن سعي کنيد با او صحبت کنيد و حرف‌هايش را بشنويد. اجازه دهيد دخترتان عضو يک گروه باشد، چه اين گروه يک تيم ورزشي باشد يا جمعي از دوستانش که در يک کلاس يک‌هفته‌اي هنر شرکت کرده‌اند. دختران وقتي با بچه‌هاي ديگر بر روي يک هدف مشترک کار مي‌کنند از حس استقلال و افتخار سرشار مي‌شوند حتي اگر اين‌يک کار ساده مثل درست کردن يک تصوير کلاژ باشد.
ورزش‌هاي تيمي بخصوص مي‌تواند براي دختران خيلي سودمند باشد زيرا بردوباخت انعطاف‌پذيري را به آن‌ها ياد مي‌دهد. در نظرسنجي اخيري که از 400 زن که جزو مديران ارشد در سراسر جهان هستند صورت گرفت، 94 درصد از آنان در فعاليت‌هاي ورزشي شرکت مي‌کردند و 74 درصد از آنان اذعان داشتند که آن تجربه بر توانايي‌هاي شغلي آن‌ها تأثيرگذار بوده است.
در انتها بايد بگوييم که براي تمام چالش‌هايي که دخترتان با آن‌ها روبرو است و تمام تلاش‌هايي که شما مي‌کنيد تا به او کمک کنيد تا در اين ميان راه خودش را پيدا کند هيچ‌چيزي مهم‌تر و قدرتمندتر از عشق بي‌قيدوشرط شما نسبت به او نيست. بيشتر از هر چيزي بچه‌ها دوست دارند پاسخ اين سه سؤال را بدانند:
درباره من چه فکر مي‌کني؟
منو درک مي‌کني؟
چه آرزويي برايم داري؟
جوابهاي شفافي به دخترتان در خصوص اين سوالات بدهيد و آينده او روشن‌تر از هميشه خواهد شد.


منبع : ninisite.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟