آخرین اخبار

10 خودروي خارجي که کيفيت بدي دارند! ماشين

10 خودروي خارجي که کيفيت بدي دارند!

  بزرگنمايي:

چه خبر - اين خودرو هاي خارجي کيفيت خوبي ندارند

خودروسازان، هميشه محصولات درجه‌يک ارائه نمي‌کنند. اين تصور که همه محصولاتي که از سوي خودروسازان معتبر براي بازار مصرف عرضه مي‌شوند بي‌عيب و نقص هستند مسلما تصور درستي نيست؛ بخصوص اين که درباره محصولي صحبت کنيم که در رديف خودروهاي ارزان‌قيمت نيز قرار گرفته باشد.

هرچند ممکن است ارسال فراخوان‌هاي گوناگون براي انجام برنامه‌هاي ارتقا و بازبيني فني، انجام آزمايش‌هاي مختلف براي اندازه‌گيري سطح ايمني و غيره در اين گونه خودروها همانند ديگر محصولات گسترده نباشد، اما به همان اندازه نيز نمي‌توان نسبت به از دست دادن زمان و پول بيشتر براي خريد و نگهداري آنها نگران نبود.
در طول سال‌ها، خودروهاي متعددي وجود داشته‌اند که هرچقدر توانستند بزرگراه‌ها را پشت سر بگذارند، اما از همان ابتداي توليد و عرضه عملا ناکام ماندند. شورولت استيشن، نسل اول آئودي A4يا دايهاتسو شاراد نمونه‌هايي هستند که مي‌توان به آنها اشاره کرد. خودروهايي که صرف يدک کشيدن نام «ارزان» تصوري از نامرغوب بودن و ساخته شدن از مواد پلاستيکي در ذهن ايجاد مي‌کردند.
عرضه اين گونه خودروها در سال‌هاي اخير، نه‌تنها متوقف نشده، بلکه بر تعداد آنها اضافه نيز شده است و درحالي که از امکانات مدرن، کيفيت نسبي بالا و تجهيزات ايمني فوق‌العاده‌اي نيز برخوردار هستند، اما همچنان پشت سر خود واژه‌هاي خسته‌کننده، بي‌کيفيت و... را مخفي کرده‌اند. در ادامه با تعدادي از اين گونه خودروها بيشتر آشنا خواهيم شد؛ نام‌هايي که حضورشان در اين فهرست بي‌شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

ميتسوبيشي ميراژ اس‌اي (SE)
اين خودروي 17هزار دلاري (حدود 71 ميليون تومان) سه سيلندر که در سال 2017 تغيير چهره نيز داده است، طبق نظر منتقدانش که اعتقاد دارند شايد بدترين ماشين جديد در فروش باشد با زبان بي‌زباني هشدار مي‌دهد راننده و سرنشينانش را به خاطر هندلينگ ناموزون و وجود صداي موتور زياد داخل کابين نااميد خواهد کرد.
تريم‌هاي ارائه شده براي اين خودرو در نوع خود ساده‌ترين هستند. در بالاترين سطح ميراژ از فناوري‌هاي مفيدي مانند ورود بدون کليد و حسگرهاي پارکينگ استفاده شده است. در طراحي داخلي، فضاي نسبتا خوبي براي سرنشينان فراهم شده اما کيفيت پايين مواد به کار گرفته شده همچنان نااميدکننده است. از نظر رانندگي نيز فرمان بخوبي عمل نمي‌کند و لغزش‌هاي زيادي در بدنه وجود دارد. اين خودرو از آن دست ماشين‌هايي نيست که ماشين‌بازها بتوانند با آن رانندگي کنند. ممکن است برخي افراد مشکلي با آن نداشته باشند، ولي برخي اصول رانندگي با ميراژ با خودروهاي ديگر به طور کلي متفاوت است. سيستم فرمان اين خودرو کند است و تمايلي به حفظ مسير حرکت به طور مستقيم ندارد.

فيات 500 ال (500L)
طبق بررسي‌هاي انجام شده در بازارهاي کانادا و آمريکا در سال آينده اين خودرو 20 هزار دلاري (نزديک به 84 ميليون تومان) يکي از بدترين خوروهايي است که به فروش خواهد رسيد. زيرا در نظرسنجي‌هاي سطح رضايت مالکان، بيشتر مردم بزودي از خريد اين جنايت ايتاليايي ابراز پشيماني خواهند کرد. علت آن هم نمرات نسبتا کمي است که براي مواردي همچون سختي سوار شدن به اين خودرو، صندلي‌هاي ناراحت‌کننده و مسطح و همچنين موقعيت رانندگي خسته‌کننده فيات 500 ال ذکر شده است. همچنين اين خودرو از موسسه بيمه ايمني بزرگراه آمريکا براي آزمون تصادف امتياز ضعيف دريافت کرده است.
البته اگر بخواهيم کمي هم از خوبي‌هاي اين خودرو بگوييم بايد به دوستداران قهوه يادآور شويم براي اولين‌بار دستگاه قهوه اسپرسو در اين خودرو نصب شده است. طرفداران موسيقي نيز مي‌توانند از سيستم صوتي تکامل‌يافته Dr. Der و جيمي ايووين در فيات 500 ال لذت ببرند. سيستمي که از دو ووفر 165 ميلي متري و دو توييتر 38 ميلي متري و دو بلندگوي 165 ميلي متري و يک بلندگوي 165 ميلي متري درون جعبه ساب‌ووفر و آمپلي فاير هشت کاناله با DSP مجهز است.

ميتسوبيشي آي- ميو (i-MiEV)
اين محصول ميتسوبيشي نيز که 23 هزار دلار (نزديک به 97 ميليون تومان) قيمت دارد و از ارزان‌ترين و کوچک‌ترين خودروهاي تمام الکتريکي در بازار امروز به شمار مي‌رود، متاسفانه نتوانست موفقيت خوبي در عرصه بازاريابي براي خود در اروپا و آمريکا به دست بياورد. به همين علت از ابتداي امسال فروشش در آمريکا متوقف شد. اين خودرو که برچسب‌هايي چون توسعه‌نيافته، آهسته، ناايمن و داراي سواري سخت از طرف منتقدان به آن چسبيده است، از سال 1388/ 2009 توليد و ابتدا در ژاپن عرضه شد. اين خودرو از مجموعه باتري‌هاي 16 کيلووات‌ساعتي و يک موتور الکتريکي با قدرت 66 اسب بخار استفاده مي‌کند و مي‌تواند به حداکثر سرعت 129 کيلومتر در ساعت دست پيدا کند.

کرايسلر 200
اين خودروي 22 هزار دلاري (حدود 93ميليون تومان) که نمونه کوچک و متعادل شده برادر قدرتمند خود يعني کرايسلر 300 است، سعي کرده بيش از گذشته شکل و شمايل طراحي‌هاي فيات را رعايت کند و به لطف آيروديناميک بهتر، ساکت‌تر از نسل قبلي خود بوده و همچنين خشونت آن نيز کاهش يافته است. اما هرچقدر کيفيت سواري آن بهتر ارزيابي شده است همچنان به خاطر جعبه دنده اتوماتيکي که هماهنگي مناسبي با موتور ندارد نتوانسته نظر مساعدي از سوي خريداران و منتقدان براي خود دست و پا کند.
همچنين طراحي‌هاي نامناسب در قسمت انتهايي و رخ اين خودرو در کنار سيستم تعليق ضعيف که براي يک سدان کوچک عامل تاثيرگذاري خواهد بود بر ميزان نارضايتي آن بشدت افزوده و باعث شده پايين‌ترين رتبه اعتبار پيش‌بيني شده را به دست بياورد.

نيسان آلتيما
اين خودرو که محصول شرکت معتبر نيسان ژاپن است نيز به دليل اشکالات متعدد در قسمت اتاق و دريافت نمرات پايين از سوي منتقدان و مصرف‌کنندگان و همچنين شکايت‌هاي زياد به خاطر سيستم انتقال قدرت سي‌وي‌تي که باعث کاهش لذت رانندگي مي‌شود از يک سو و همچنين مشکلات فراوان ديگر در فرمان پذيري آن نتوانسته به عنوان خودرويي نسبتا ارزان‌قيمت در مقايسه با رقبا شانس ادامه حيات داشته باشد.
همچنين منتقدان نسبت به راحت نبودن سرنشينان هنگام سوار شدن در آلتيما و همچنين شيب ناموزون در طراحي بدنه آن شکايت‌هايي را به سازندگانش ارائه کرده‌اند. شکايت‌ها از طرف سرنشينان قدبلند به مراتب بيشتر از قبل بوده است، زيرا به دليل طراحي خاص سقف اين خودرو در قسمت عقب فضاي کمي براي سرنشينان ايجاد مي‌کند. همه اين مسائل باعث شده آلتيما امتيازهاي خوبي براي سطح اقتصادي کشور سازنده‌اش به دست نياورد.

دوج جورني (سفري)
شايد دوج جورني با قيمت پايه 22 هزار و 300 دلار (نزديک به 94 ميليون تومان) در دسترس افراد زيادي قرار گرفته باشد. اما فراواني آن دليلي براي ايده‌آل بودنش نيست. براي کساني که زياد به سفر مي‌روند و به رديف سوم صندلي‌ها نيز احتياج دارند، اين خودرو محصول خوبي به شمار مي‌رود. اما با وجود آرام بودن کابين اين صندلي‌ها بيش از حد محکم هستند و ديد اطراف نيز بسيار محدود است. در همين حال رتبه‌بندي قابليت اطمينان کمتر از حد متوسط گزارش شده و در آزمايش‌هاي تصادف نيز نتوانسته امتياز قابل قبولي کسب کند. همچنين موتور شش سيلندر 6/3 ليتري پنتاستار قوي که قدرتي حدود 283 اسب بخار را در دسترس سرنشينان قرار مي‌دهد گرچه قدرتمند به نظر مي‌رسد،اما رانندگان را با بدترين وضعيت مصرف سوخت در رده کراس‌اورها روبه‌رو خواهد کرد.

مرسدس بنز سي‌ال‌اي (CLA)
يادتان باشد خريد محصولي از يک مارک لوکس آلماني شما را از خطر خريد يک کالاي اشتباه نجات نمي‌دهد. رده سي‌ال‌اي مرسدس که در محدوده قيمتي پايه 30هزار دلار (حدود 126ميليون تومان) قرار دارد به دليل ويژگي‌هايي که در طراحي براي خود به دست آورده، سبب شده دسترسي سرنشينان به داخل اتاق به خوبي و آسان انجام نشود. همين موضوع باعث شده نارضايتي آنها محصول رده لوکس اين خودروساز افسانه‌اي را در فهرست خودروهاي نامناسب و ارزان‌قيمت قرار دهد.
هرچند اطلاعات فني سازندگان مرسدس روي کاغذ بسيار قابل قبول است، اما منتقدان ادعا مي‌کنند مرسدس سي‌ال‌اي مجازاتي سخت همراه با سواري بيش از حد پر سر و صداست که فقط باعث از بين رفتن دلارهاي خريداران خواهد بود.

مازراتي گيبلي
اين خودروي فوق‌العاده لوکس که به يک موتور 0/3 ليتري V6 مجهز است و همه خصوصيت‌هاي يک خودروي خوب و مناسب را به همراه داشته و همچنين قيمتي در حدود 80 هزار يورو (حدود 544 ميليون تومان) را نيز براي خود در نظر گرفته است، ايراد بزرگي نيز دارد و آن گران بودن قطعات يدکي است. در واقع گيبلي يا همان بچه کواترو پورته از گران بودن قطعات يدکي و بالا بودن هزينه‌هاي نگهداري بشدت رنج مي‌برد. اما هرچقدر هم ادعاهاي منتقدان درباره گران‌قيمت بودن قطعات و هزينه‌هاي نگهداري اين خودرو (به طور کلي برند مازراتي) صحت داشته باشد، همچنان خيلي‌ها هستند آرزو دارند در پارکينگ منزلشان يکي از اين نمونه‌ها را داشته باشند و از هيجان سواري آن لذت ببرند. شرکت مازراتي براي اين دسته از علاقه مندان مدل‌هاي گيبلي اس (S) را پيشنهاد مي‌کند که با بهبود موتور و رسيدن قدرت و گشتاور آن به 410 اسب بخار و 550 نيوتن‌متر، شتاب صفر تا صد پنج ثانيه‌اي را در اختيار مالکانشان قرار مي‌دهد.

کاديلاک اسکالاد
آن طور که يکي از منتقدان مي‌گويد: اسکالاد فاقد شخصيت يک اس‌يووي واقعي و لوکس است. شکايات داخل، با ارتفاع کم صندلي‌هاي رديف دوم شروع مي‌شود و بعد از آن به قسمت پاييني رديف سوم مي‌رسد که فضاي کافي براي پاها وجود ندارد. هرچند فضاي داخل کابين با استفاده از قطعات چوب و پلاستيک باکيفيت ترکيب شده، اما هيبت بزرگ و آمريکايي اين خودرو نتوانسته رضايت کامل سرنشينانش را برآورده کند. به همين علت با تطبيق نظرات مصرف‌کنندگان اين خودرو در سيستم اطلاعاتي Cue Cyllac با خودروهاي ديگري از برندهاي GMC و Chevy درمي‌يابيم کاديلاک اسکالاد نتوانسته محبوبيت چنداني ميان خودروهاي اتاق بزرگ به دست آورد.

لندرور ديسکاوري اسپرت
در حالي که لندرور ديسکاوري را به عنوان يک خودروي موجه و دوست‌داشتني تحسين مي‌کنيم، نمونه اسپرت آن که قدري کوچک‌تر نيز شده نتوانسته محبوبيت گذشته را داشته باشد. گزارش‌هاي مصرف‌کنندگان درباره ديسکاوري اسپرت نشان مي‌دهد موتور توربو چهار سيلندر اسپيک از لحاظ شتاب بسيار متغير است. همچنين انتقال اتوماتيک قدرت در گيربکس اين خودرو نيز چندان با روحيه و سيلقه تند و چابک مصرف‌کنندگان همخواني ندارد. در کنار همه اين نواقص فني، اتاق بلند با طراحي قديمي در کنار سيستم سرگرمي و تفريحي که آنها هم بشدت قديمي و عقب‌مانده است دست به دست هم داده‌اند تا اين برند معتبر انگليسي را با چالش‌هاي جدي مواجه کند.


منبع: jamejamonline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها