آخرین اخبار

مقايسه برليانس کراس با ليفان ايکس 50 ماشين

مقايسه برليانس کراس با ليفان ايکس 50

  بزرگنمايي:

چه خبر - بررسي برليانس کراس با ليفان ايکس 50

برليانس کراس يا C3 نسخه ي تغيير شکل يافته ي برليانس H320 است و ليفان X50 نيز گزينه اي کوچک تر و جوان پسند تر از برادرش ليفان X60 محسوب مي شود.

هر دو خودرو هاچ بک هايي مرتفع هستند که کاملا براي شرايط جاده هاي وطني و دست انداز هاي مهندسي شده ي آن مناسب به نظر مي رسند، اما کدام يک از اين دو مي تواند انتخاب اول خريداران باشد؟ اين خودروها در اين محدوده ي قيمتي با رقبايي مانند رنو ساندرو و ام وي ام ايکس 22 رقابت مي کنند که به مراتب پر فروش تر هستند ، اما امروز اين دو خودرو را در تقابل با هم قرار داده ايم تا ببينيم کداميک برتر ظاهر مي شود.
لازم به ذکر است که در ماه هاي پاياني سال 96 پارس خودرو اقدام به عرضه ي برليانس کراس با موتور 1.65 نمود و کرمان موتور نيز چند وقتي است که نسخه هاي دستي ليفان X50 را عرضه نمي کند. پس هر دو رقيب ما خودروهايي اتوماتيک و در سگمنت کراس هستند.

برليانس با سابقه !

خودروسازي برليانس در سال 1991 تاسيس شد و از سال 2002 با همکاري بي ام و به يکي از بزرگترين خودروسازهاي چين تبديل شد و اکنون نيز به مونتاژ خودروهاي بي ام و اشتغال دارد. برليانس H320 نخستين بار در سال 2012 معرفي شد و در سال 2014 با اندکي تغييرات و ظاهري اسپرتي تر با نام H320 کراس در چين قابل خريد است.


H320 با اندکي اضافات

يکي از مهم ترين وجه هاي جذابيت برليانس شباهت بسيار زياد آن با خودروهاي بي ام و است که باعث محبوبيت اين خودرو در بازار داخلي گرديده است. اما چندان طراحي پيچيده اي ندارد و سعي شده با حداقل هزينه طراحي شود. گرچه حاصل کار در مجموع بسيار پخته از آب در آمده است.
طراحي داخلي کابين برليانس نيز به اندازه ي کافي راضي کننده است اما در مقايسه با خودروهاي چيني مدرن تري که در بازار داخلي حاضر هستند حرفي براي گفتن ندارد و تنها نمايشگر اندکي از کسل کنندگي کابين کاسته است. فضاي داخلي برليانس نسبتا براي سرنشينان کافي است و در قسمت صندوق نيز شما 314 ليتر حجم خواهيد داشت که براي يک هاچ بک کراس کافي به نظر مي رسد.
مهم ترين قسمت جديد برليانس،پيشرانه و قواي فني آن است. پيش از اين برليانس با موتور 1.5 ليتري تنفس طبيعي عرضه مي شد که چندان حرفي براي گفتن نداشت ، اما اکنون موتور 1.65 ليتري با قدرت و گشتاور بيشتر ، نيروي بيشتري به اين چيني قد بلند بخشيده است و از اين نظر بر روي کاغذ برتر از رقيبش به نظر مي رسد ، اما هنوز براي تصميم گيري در مورد دوام موتور زود است و بايد چند سالي منتظر عملکرد اين خودرو بمانيم.گيربکس اين خودرو تعويض دنده هاي مناسبي دارد و براي استفاده هم در شهر و هم در مسافرت مي توان آن را قابل قبول و نه خوب دانست. تعليق خودرو عملکرد متوسطي دارد اما فرمان برقي مي تواند تا حدي اين کمبود را جبران کند.


ليفان جذاب!

طراحي ظاهري يکي از مشخصه هاي چيني هاي حاضر در بازار ايران است و ليفان X50 نيز با طرحي شبيه به اپل در جلو و طرحي شبيه آلفارومئو در عقب براي مخاطب بسيار جذاب به نظر مي رسد. همانند ديگر رقيب گفته شده در اين بخش اين خودرو نيز يک هاچ بک مرتفع است که مي توان آن را کراس اوور کوچک شهري ناميد. X50 مدل نسبتا جديدي از شرکت ليفان است که در سال 2014 به بازار معرفي شد. در کل طراحي ليفان X50 نسبت به برليانس کراس بهتر است و از اين نظر مي توان آن را برتر دانست. در درون خودرو نيز طراحي بهتري را شاهد هستيم و به خصوص نشانگرها نماي متفاوتي با خودروهاي معمول بازار دارند ، گرچه هنوز هم تا بخشي فضا چيدماني سنتي دارد.


نقاط قوت و ضعف

همانطور که نقطه ي قوت برليانس موتور قدرتمندتر آن است ، نقطه ي قوت ليفان X50 نيز ايمني بيشتر آن است ، چرا که اين خودرو به BAS يا سيستم کمکي ترمز مجهز است و مي توان روي ايمني آن حساب بيشتري باز کرد. تعليق اين خودرو نيز در ترکيب با فرمان برقي خودرو عملکرد رواني را دارد.
اما در زمينه ي توان اين خودرو ضعيف تر از رقيبش است و موتوري 1.5 ليتري با توان 102 اسب بخار دارد که چندان قوي و رضايت بخش نيست. ليفان X50 از کشوري مي آيد که در آن خريداران علاقه ي شديدي به خريد خودروهاي کم مصرف و کم حجم دارند و اين خودرو نيز پيرو اين قاعده است. گيربکس اين خودرو نيز از نوع CVT است که تعويض دنده هاي نرم و مصرف خوبي را براي خودرو فراهم مي کند و براي رانندگي هاي طولاني شهري فوق العاده جذاب است، اما براي رانندگي اسپرت و جوان پسند بهترين گزينه نيست . صندوق عقب آن نيز کمي از صندوق پژو 206 بزرگتر بوده و براي مصرف شهري مناسب است.

حالا کداميک را بخريم؟

هر دو خودروي ياد شده با وجود اينکه نسبت به ساير رقباي خود مزيت هايي مانند موتور قوي تر يا ايمني بهتر دارند ، به دلايلي مانند عدم ارايه ي شرايط فروش مناسب يا بازاريابي از رقباي خود عقب افتاده اند . اما کدام يک برتر است؟
اول از برليانس شروع مي کنيم، چرا بايد برليانس کراس بخريم ؟ چون اين خودرو عملکرد فني خوبي دارد و شتاب مناسبي را براي راننده فراهم مي کند ، نمايندگي هاي پارس خودرو در سراسر کشور پراکنده اند ، و مي توان هم در شهر و هم در جاده از آن انتظار عملکرد قابل قبولي را داشت. اما قيمت بيشتر اين خودرو ، کمبود امکانات ايمني در آن ، و فضاي کمتر صندوق عقب نسبت به رقيب مي تواند مشتري را از خريد منصرف کند.
حالا چرا ليفان X50 بخريم ؟ زيرا خودروي کم مصرف و زيبايي است ، مناسب مصرف شهري است ، قيمت کمتري دارد ، از نظر ايمني بهتر است و خودروي بروز تري نسبت به رقيب محسوب مي شود ، اما شتاب متوسط و عملکرد نه چندان اسپرت و هيجان انگيز از معايب اين خودرو هستند.


منبع: dande6.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها