آخرین اخبار

لاغري سريع با يک رژيم معروف فرانسوي به نام رژيم دوکان تناسب و زيبايي

لاغري سريع با يک رژيم معروف فرانسوي به نام رژيم دوکان

  بزرگنمايي:

چه خبر - لاغري سريع با رژيم دوکان فرانسوي

در مرحله اول رژيم دوکان تا 72 نوع مواد غذايي، مي توانيد انتخاب کنيد. مصرف کربوهيدرات در اين رژيم جايي ندارد ، حتي اگر به عنوان ميوه و سبزي مصرف شود. رژيم غذايي دوکان، شبيه رژيم غذايي کتوژنيک است که در هر دو، تاکيد برحذف چربي و کربوهيدرات و مصرف پروتئين است. رژيم هاي کتوژنيک اساسا بدن را مجبور مي کنند تا با سوختن کربوهيدرات به چربي، انرژي توليد کند. اين کار تقريبا نتيجه داده و اثر مطلوبي بر کاهش وزن دارد. گرچه سطح بالاي کتون ها در بدن مي تواند مشکل ساز باشد و ممکن است حالت کتوز براي بدن فرد ايجاد شود.
رژيم دوکان مبتني بر اين تئوري است که، پروتئين مي تواند در کاهش وزن موثر باشد، زيرا ميزان کالري آن کم است؛ اين کار باعث مي شود تا فرد در رژيم غذايي خود موفق باشد، پروتئين، انرژي بيشتري مصرف مي کند و بنابراين کالري بيشتري مي سوزد. محدود کردن مصرف کربوهيدرات ها و چربي ها باعث مي شود که در بدن، حالت گرسنگي ايجاد شده و باعث مي شود بدن از ذخاير چربي براي انرژي استفاده کند.

مراحل رژيم لاغري دوکان

چهار مرحله در رژيم غذايي دوکان وجود دارد. رژيم غذايي دوکان در اين چهار فاز، شامل مواد غذايي طبيعي و غير منجمد شده است. همچنين فعاليت فيزيکي در اين چهار مرحله، انجام مي شود.

فاز اول رژيم لاغري دوکان

در فاز اول که به فاز حمله هم معروف است، کاهش وزن بيشتري صورت مي گيرد و شامل مصرف مواد غذايي بدون چربي يا با چربي خيلي کم و با پروتئين زياد است و تقريبا ده روزه است.
در اين رژيم غذايي مي توانيد 68 پروتئين را انتخاب کنيد. هيچ شمارش کالري انجام نمي شود و مي توانيد مواد غذايي مانند گوشت گاو، ماهي، مرغ، تخم مرغ، سويا و پنير مصرف کنيد ، اما بايد کاملا کم چرب باشد. به طور کلي در فاز چهارم رژيم دوکان مصرف هر نوع چربي کاملا ممنوع است و نقش پروتئين در اين رژيم زياد است.
در رژيم غذايي دوکان و در هر مرحله حداقل 1.5 قاشق غذاخوري سبوس جو مي توانيد مصرف کنيد که تنها منبع کربوهيدرات در اين مرحله است. سبوس جو داراي فيبر بسيار زياد است، بنابراين مقدار زيادي از کربوهيدرات ها شکسته و هضم نمي شوند.
همچنين سبوس جو دوسر به مهار گرسنگي کمک مي کند، زيرا حجم آن، تا حدود 20 برابر زياد مي شود و احساس گرسنگي را از بين مي برد. هر روز بايد حداقل 1.5 ليتر آب مصرف کنيد و20 دقيقه تمرين بدني داشته باشيد.

فاز دوم رژيم لاغري دوکان

در مرحله دوم ، مرحله اول بايد ثابت شود. در اين مرحله ، که مدت آن ده روز است مي توان از سبزيجات هم استفاده کرد. در پنج روز اول مواد غذايي با پروتئين بالا و بدون چربي مصرف مي شود و در پنج روز دوم هم مي توان از سبزيجات و سبوس جو استفاده کرد.
در اين مرحله، براي رسيدن به وزن دلخواه خود، به تدريج و با اضافه کردن 32 سبزي خاص به رژيم غذايي، پيش مي رويد. اما مصرف ميوه در اين مرحله، مجاز نيست. مصرف سبوس، ويتامين کليدي در رژيم دوکان است. در اين مرحله، غذاهاي مختلفي را مي توان مصرف کرد ، اما اگر سبب افزايش وزن شود، ممنوع خواهند شد.
شما مي توانيد مقدار نامحدودي پروتئين کم چربي مصرف کنيد و مصرف سبزي هايي اسفناج، باميه، کاهو و لوبيا سبز، مانعي ندارد. با اين وجود، مصرف پروتئين فاقد چربي و سبزيجات کم کربوهيدرات بيشتر مي شود. اما به طور کلي اين روند بايد حفظ شود و پروتئين ها همراه با سبزيجات کم نشاسته به صورت نامحدودي مصرف خواهد شد.
در فاز دوم، روزانه مصرف 1.5 ليتر آب و يک قاشق غذاخوري سبوس جو را ادامه دهيد. مصرف هويج، ذرت و نخود که از سبزيجات نشاسته اي هستند، مجاز نيست. در فاز دوم، هر روز 30 دقيقه تمرين کند.

فاز سوم رژيم لاغري دوکان

مرحله سوم يا مرحله تثبيت، مانند فاز اول است. در اين مرحله ، تمرکز فرد هم بر کاهش وزن است و هم تلاش مي کند تا وزن اوليه بازگشت نکند. در اين مرحله، مي توانيد هر روز، مقادير نامحدودي پروتئين و سبزيجات مصرف کنيد.
در فاز سوم، ميوه هاي کم قند ، پنير کم چربي، دو برش نان، يک يا دو بار مواد غذايي نشاسته دار در هر هفته ، مصرف مي شود.
در يک وعده غذايي، مي توانيد با رعايت اصول، مواد غذايي مورد نظر خود را مصرف کنيد. در طول اين مرحله ، مصرف مواد غذايي اصلي با پروتئين خالص يک روز در هفته، شروع مي شود. در فاز سوم، ترجيحا 25 دقيقه تمرين بدني در روز انجام مي شود.

فاز چهارم رژيم لاغري دوکان

در فاز چهارم، کاهش وزن به ثبات مي رسد و شامل حفظ طولاني مدت برنامه رژيم غذايي است. در اين مرحله فرد نبايد انتظار داشته باشد که وزن زيادي را از دست بدهد. در فاز چهارم، مي توانيد با رعايت قوانين ساده رژيم دوکان، هر نوع مواد غذايي را مصرف کنيد.
يک روز در هفته مي توانيد از مواد غذايي با پروتئين کامل استفاده کنيد. همچنين مصرف سه قاشق غذاخوري سبوس جو در روز و 20 دقيقه تمرين بدني در هر روز در نظر گرفته مي شود.
در فاز چهارم، شما مجاز به مصرف ميوه هاي کم قند، سرکه، آدامس بدون قند و ادويه ها هستيد. همچنين توصيه مي شود در اين مرحله، مکمل هاي مولتي ويتامين و مواد معدني ، مصرف شود.

ليست غذاهاي رژيم لاغري دوکان

در رژيم غذايي دوکان با اينکه مصرف بسياري از مواد غذايي محدود مي شوند، اما فرد مي تواند رژيم غذايي خوشمزه اي داشته باشد. به طور کلي در رژيم غذايي دوکان همه نوع مواد غذايي مصرف مي شود اما بدون مصرف چربي و کربوهيدرات بالا.
برخي از اين مواد غذايي عبارتند از:
گوشت قرمز بدون چربي، ماهي و مرغ، به صورت کبابي. سير، پياز، سس سويا، آب ليمو، استفاده از ادويه ها و گياهان براي عطر و طعم، به عنوان مثال، ميگو با زنجبيل، مرغ با دارچين و پنير کم چرب.
در رژيم غذايي دوکان، شمارش کالري و کربوهيدرات انجام نمي شود اما اصول اوليه آن در نظر گرفته مي شود. در رژيم غذايي دوکان، ليستي از 100 مواد غذايي به همراه برخي مواد ديگر ارائه مي شود.
رژيم لاغري دوکان متمرکز بر پروتئين کم چرب، از جمله محصولات لبني غير چربي است و مصرف چربي هاي لبني يا هر چربي اشباع شده، محدود بوده و مجاز نيست. مصرف اقلام غذايي در ليست 100 پروتئين و سبزيجات، به طور نامحدود است و شما مي توانيد به صورت روزانه بر روند پيشرفت خود نظارت داشته باشيد.

عوارض رژيم لاغري دوکان

همانند بسياري از روش هاي رژيم غذايي، رژيم دوکان هم عوارض جانبي دارد. در فاز اول، مصرف مقدار فيبر محدود است. همين موضوع مي تواند منجر به يبوست شود. بعضي افراد در رژيم لاغري دوکان، دچار ضعف بدني ناشي از حالت کتوز مي شوند. يکي ديگر از عوارض رژيم لاغري دوکان، احتمال آسيب رساني به کليه است.
ساير عوارض جانبي هم شامل القا علائم آنفلوانزا است که بر اثر مشکلات ناشي از عدم مصرف کربوهيدرات ها ايجاد مي شود. خستگي و ضعف هم مي تواند مشکل ساز شده و علاوه بر اين، اين رژيم براي همه افراد مناسب نيست. در رژيم دوکان بايد مصرف آب زياد باشد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رژيم لاغري 7 روزه اي که 8 کيلو وزن تان را کم مي کند

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : پرطرفدارترين رژيم لاغري براي کاهش وزن را بشناسيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رژيم لاغري اي که مليکا شريفي نيا 20 کيلو وزن اش را کم کرد!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : لاغري سريع با رژيم غذايي نظامي!!


منبع : nabzema.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد