آخرین اخبار

4 روش براي حفظ مشتريان قديمي و ثابت کار و زندگي

4 روش براي حفظ مشتريان قديمي و ثابت

  بزرگنمايي:

چه خبر - مشتريان قديمي و ثابت را چگونه حفظ کنيم؟

«دو قدم به پيش، يک قدم عقب. دو قدم به پيش، يک قدم عقب.» شرايط خوبي نيست، مگر نه؟ مدت هاست داريد روي بهينه سازي تبليغات و بازاريابي کار مي کنيد، ولي ناگهان به خودتان مي آييد و مي بينيد که مشتريانتان به صورت دائمي از شما خريد نمي کنند.
اميدوار بوديد که محصول يا خدمات فوق العاده تان باعث ايجاد وفاداري مشتريانتان شود. اگرچه ممکن است گاهي اينطور بوده باشد، اما واقعيت اين است که صرفا فوق العاده بودن محصولاتتان نمي تواند استراتژي کارآمد براي حفظ مشتريان باشد. اگر روي مشتريانتان متمرکز نشويد و کاري نکنيد که آنها احساس ارزشمند بودن کنند، در نهايت آنها را از دست خواهيد داد و اين برايتان گران تمام خواهدشد.

مشتريانتان را بهتر از خودشان بشناسيد

مردم ذاتا دوست دارند شناخته و درک شوند. اگر آنها احساس کنند که شما اين نياز آنها را برطرف مي کنيد، شما را به هر کسب و کار رقيب ديگري، که رد آن صرفا يک مشتري هستند، ترجيح خواهندداد. تاکتيک خوبي که مي توانيد به کار بگيريد، اين است که کمي وقت بيشتري به هر مشتري اختصاص دهيد. اين استراتژي ساده را در هر نوع ارتباطي که با مشتري برقرار مي کنيد، لحاظ کنيد. روش هاي زيادي براي ارتباط برقرار کردن با مشتري وجود دارد که بايد بهترينشان را بسته به کسب و کارتان انتخاب کنيد، اما سعي کنيد با مشتري ارتباطي واقعي و انساني داشته باشيد.

سيستم هاي نظرسنجي داشته باشيد

مشتريان دوست ندارند مورد بي توجهي شما قرار بگيرند. يکي از چيزهايي که آنها مي خواهند، اين است که احساس کنند حرف هايشان شنيده مي شود. اگر به مشتريان اجازه دهيد حرف هايشان را بزنند، مي توانيد تجربه مثبت و مفيدي را براي آنها ايجاد کنيد.
سيستم هايي مثل نظرسنجي يا پرسش نامه به شما کمک مي کند تا متوجه شويد که مشتريانتان چه احساسي به کسب و کار، محصولات و خدمات شما دارند. با اين کار مي توانيد به نتايج و ديدگاه هاي مفيدي در زمينه حفظ مشتريان و افزايش ميزان رضايت و وفاداري آنها دست پيدا کنيد. پيشنهاداتشان را بررسي کنيد و تا جاي ممکن به کار بگيريد.
مدت هاست از مشتري قديمي تان خبري نيست؟ گوشي تلفن را برداريد و از او خبري بگيريد. حرفي از فروش نزنيد و فقط سراغش را بگيريد. شايد راه ارتباط با شما را گم کرده باشد. اگر مي توانيد، هداياي کوچک يا کارت هاي تخفيفي را براي مشتريان قديمي تان بفرستيد تا ثابت کنيد براي وقت و نظراتشان ارزش قائل هستيد.

بسيار مهربان و مودب باشيد

سپاسگزاري کار درستي است، اما سورپرايزي غيرمنتظره نيز مي تواند کارايي زيادي داشته باشد. وقتي اتفاقات شيرين و غيرمنتظره اي براي مردم پيش مي آيد، آن را فراموش نمي کنند. مهرباني هاي غيرمنتظره در خاطره مردم ماندگار مي شود.
شپ هايکن، متخصص بازاريابي، اصطلاحي براي اين مهرباني هاي غيرمنتظره دارد که به عقيده او باعث تمايز کسب و کار شما نسبت به کسب و کارهاي ديگر مي شود. «لحظات جادويي» نامي است که او روي اين کارهاي غيرمنتظره گذاشته است. بسته به اندازه و قدمت کسب و کارتان بايد لحظات جادويي مناسبي براي مشتريانتان تدارک ببينيد. اين کار مي تواند شامل اشانتيون هاي کوچک، کارت هاي تبريک توليد يا بليت کنسرت يا تئاتر باشد.

خدمات در حد انتظار ارائه دهيد

اگر فکر مي کنيد خدمات پس از فروش و ارتباط با مشتري مهم ترين کاري است که بايد براي پيشرفت کسب و کارتان انجام دهيد، درست فکر مي کنيد! درس هاي مهمي در زمينه ارتباط با مشتري وجود دارد که بايد به خوبي آنها را بدانيد. اول از همه اين که گزينه هاي مختلفي را در اختيار مشتري قرار دهيد تا بتواند به وسيله آنها از شما کمک بگيرد يا سوالاتش را بپرسد؛ تماس تلفني، اي‌ميل يا گفت و گوي آنلاين، هرچه گزينه هاي بيشتري داشته باشيد، ميزان رضايت مشتريانتان را افزايش خواهيدداد.
همچنين فراموش نکنيد که صفحه اي تحت عنوان «سوالات متداول» در وب سايت خود داشته باشيد تا مشتريان بتوانند پاسخ سوالات رايج را در آنجا بخوانند. اين صفحه را به طور مرتب به روز کنيد تا مرجع کاملي از سوال و جواب مربوط به کسب و کارتان داشته باشيد. اگر محصول يا خدمات پيچيده اي را ارائه مي کنيد، مي توانيد چند ويدئوي آموزشي نيز تهيه کنيد و در وب سايتتان بگذاريد.
مشترياني که يک باز ار شما خريد مي کنند و ديگر از آنها خبري نمي شود، نمي توانند به رشد و گسترش کسب و کارتان کمکي کنند. اگر مي خواهيد در کسب و کارتان به موفقيت برسيد، بايد ياد بگيريد که چگونه مشتريانتان را حفظ کنيد و ميزان وفاداري شان را افزايش دهيد. اين کار، سرمايه گذاري ضروري اي براي کسب درآمد در آينده و اطمينان از موفقيت کاري تان است.


منبع : مجله پنجره خلاقيت



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟