آخرین اخبار

مهم ترين مهارت ها براي کارمندان کدام اند؟ کار و زندگي

مهم ترين مهارت ها براي کارمندان کدام اند؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - چگونه از ديگر کارمندان متمايز باشيم؟

امروزه پژوهشگران اعتقاد دارند که کارمندان کمبودهاي زيادي در مهارت هاي اساسي مورد نيازشان دارند. پس براي يافتن يک کارمند خوب بايد به دنبال چه ويژگي هايي باشيم؟ راحت ترين روش در هنگام استخدام کارمند جديد اين است که فقط سوابق تحصيلي وي را بررسي کنيم؛ اما نبايد از ساير معيارهاي وي در اداره امور غافل شد. از موارد مهم در ارزيابي کارمند جديد بررسي سوابق و کارهاي عملي اوست، و اين موضوع است که مشخص مي کند کارمند جديد تا چه حد توانايي تطابق با محيط کار و دنياي کار را دارد. پژوهش هاي نشان مي دهد که اکثر افراد تازه استخدام شده در زمينه هاي عملي و حل مشکلات در شرايط بحراني دچار مشکل اند.

برقراري ارتباط کلامي

مهم ترين و کارآمدترين مهارت، داشتن مهارت در برقراري ارتباط کلامي مطلوب است. فرد تقريبا در همه مشاغل نياز دارد تا با همکاران يا مشتري ها صحبت کند و منظور و مقصود خود يا جوانب کار را به درستي براي طرف مقابل توضيح دهد و به مقتضاي شرايط از بهترين روش براي اين کار استفاده کند. برقراري درست ارتباط فقط در خوب صحبت کردن خلاصه نمي شود، بلکه کارمند بايد بتواند به خوبي به سخنان طرف مقابل گوش کند و سعي داشته باشد تا منظور و خواسته هاي او را درک کند، آن را تجزيه و تحليل کند و برطبق آن عمل کند.

کارِ گروهي

بسياري از موسسات از کارکنان خود مي خواهند به صورت تيمي روي پروژه اي خاص کار کنند، يا در برخي از موسسات که کمتر به سلسله مراتب اهميت داده مي شود، به صورت گروه هاي خودسازمان يافته به فعاليت بپردازند. براي موفقيت در اين گونه محيط ها فرد بايد مشارکت با همکاران را يادبگيرد و به ابراز عقايد و به اشتراک گذاشتن ايده هايش براي پيشرفت هرچه بهترِ کار بپردازد. در اين محيط ها رفتار منفعلانه يا سلطه جويانه باعث ايجاد اختلال يا کاهش سرعت پيشروي پروژه مي شود.

هوش تجاري

اگر کارمند از فضاي کسب و کار خويش آگاهي و درک خوبي داشته باشد، با توجه به شرايط و مشترياني که با آن ها در ارتباط است، مي توانيد پايبندي و اهميتي را که براي کارش قائل است، به مديران نشان دهد. نظرسنجي هاي موسسه CBI انگلستان نشان مي دهد، در شرايطي که نياز به نوآوري است يا در چالش هاي پيش بيني نشده، بيش از يک سوم مديران از کارمندان جديدي که استخدام کرده اند، ناراضي اند.

تجزيه و تحليل و بررسي

ممکن است در فضاي کاري هر لحظه با مشکلات جديد رو به رو شويد؛ در نتيجه مديران دوست دارند کارمنداني را استخدام کنند که توانايي دست و پنجه نرم کردن با مشکلات به روش هاي درست و اثربخش را داشته باشند. در مقابل برخي از کارکنان هنگام مواجهه با اين قبيل مسائل به سرعت وحشت زده مي شوند يا برخي کاملا بي تفاوت از آن مي گذرند و به مسئوليت خود اهميتي نمي دهند. گاهي مي توانيم با اندکي درايت تهديدها را به فرصت تبديل کنيم.

افزايش انگيزه در خود

مدير يک مجموعه نمي تواند وقت زيادي براي نظارت بر کارکنانش صرف کند و بسيار مهم است که کارکنان با انگيزه باشند و با خلاقيتي که دارند ابتدا به کارهاي مهم تر بپردازند و نسبت به سازمان يا مسئوليت خود عِرق داشته باشند.

راه اندازي امور

موسسات به کارمنداني نياز دارند که بتوانند مشکلات را حل کنند و به امور موسسه همانند کارهاي خود بنگرند و تا جايي که مي توانند براي انجام کارها تلاش کنند. تحقيقات CBI نشان مي دهد 30 درصد از مديران اعتقاد دارند افرادي که تازه از فضاي آموزشي به محيط کار مي ايند، در اين جنبه دچار کمبودند.

مهارت هاي نوشتاري

آمارها نشان مي دهد که بيش از 40 درصد بزرگسالان در مهارت هاي نوشتاري دچار ضعف اند. اين موضوع در هنگامي نمود پيدا مي کند که فرد نياز دارد يک نامه رسمي، رزومه يا درخواست بنويسد؛ معمولا در اين متون با مشکلات نگارشي، غلط املايي و ساختار اشتباه مواجه مي شويم. اين خلا در بيان کارمندان تازه استخدام شده نيز فراوان به چشم مي خورد؛ در نتيجه داشتن توانايي در نوشتن مزيتي اساسي محسوب مي شود.

برنامه ريزي و سازماندهي

براي اين که يک کارمند بتواند با حداکثر توانش کار کند و بهترين کارايي را داشته باشد بايد براي انجام کارهاي روزانه اش برنامه ريزي کند. براي انجام وظايفمان در موعد مشخص و نزديک شدن به اهدافمان ناچاريم برنامه ريزي مناسب داشته باشيم. داشتن برنامه به ما اجازه مي دهد به بهترين نحو از زماني که در اختيار داريم بهره ببريم.

انعطاف پذيري

محيط کاري همواره با تغيير و تحولات زيادي رو به رو مي شود و کارمند خوب توانايي تطبيق سريع با محيط را دارد. کارمند خوب به سرعت با ساير همکاران ارتباطي مفيد و موثر برقرار مي کند و در مواقعي که سايرين به کمک او نياز دارند، به آن ها ياري مي رساند.

تمايل هميشگي به يادگيري

تحقيقات نشان مي دهد که 63 درصد از کارمندان به بازآموزي و ارتقاي مهارت هاي شغلي خود اقدام کرده اند و بخش زيادي از آن ها بعد از ورود به بازار کار ديگر به فکر ترقي نيستند؛ اما توجه به اين موارد بسيار مهم است، چون هم باعث ارتقاي درجه مي شود هم به شما حس بهتري نسبت به شغلتان مي دهد.

توانايي مديريت

ممکن است شما بعد از گذشت مدتي در کارتان به فردي خبره و با تجربه تبديل شويد و بتوانيد در هنگام انجام پروژه گروه را رهبري کنيد؛ پس بايد مهارت هاي رهبري صحيح را به دست آوريد تا بتوانيد به ساير اعضا به طرز موثري کمک کنيد.

مديريت زمان

مديريت زمان از اساسي ترين مهارت هاي مورد نياز هر فرد است و اين مهارت در محيط کاري به ما کمک زيادي مي کند. زمان هميشه ارزش يکساني براي ما ندارد؛ گاهي اوقات از دست دادنِ وقت براي ما عواقب جبران ناپذيري دارد؛ مثلا وقتي براي آزمون استخدامي آماده مي شويد، هرچه به آزمون نزديک تر مي شويد، مايليد زمان بيشتري براي مطالعه يا افزايش مهارت در اختيار داشته باشيد و در اين برهه، زمان براي شما بسيار ارزشمند است؛ اما بعد از پشت سر گذاشتن اين مرحله مي توانيد به استراحت بپردازيد.
مثال ديگر، هنگامي که بايد کار را در موعد مقرر تحويل دهيم، در اين مواقع آرزو مي کنيم کاش اندکي بيشتر زمان داشتيم؛ پس بايد بدانيم چه زماني مي بايد سخت کار کنيم و چه زماني را به استراحت بپردازيم.


seemorghcom/lifestyle
منبع : ماهنامه معيشت



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟