آخرین اخبار

کره شمالي رسما از تحول در روابط با آمريکا خبر داد جهان

کره شمالي رسما از تحول در روابط با آمريکا خبر داد

  بزرگنمايي:

چه خبر - آشتي در روابط دو کره و انتقاد کره شمالي از ژاپن

تفسير خبرگزاري مرکزي کره شمالي که تحت عنوان "سفسطه مطلق نبايد حقيقت را تحريف کند" منتشر شده و در آن آمده است که "به خاطر تدابير فعالانه و پيشنهاد صلح‌آميز جمهوري دموکراتيک خلق کره، فضايي شفگت‌آور براي آشتي در روابط بين شمال و جنوب کره ايجاد شده و همچنين نشانه‌هايي از تحول در روابط جمهوري دموکراتيک خلق کره و ايالات متحده بروز کرده است."
در اين تفسير تاکيد شده که پيونگ يانگ به دليل تحريم‌هاي اين کشور وارد مذاکرات با سئول و واشنگتن نشده و کره شمالي قطار يک "حمله صلح" است.
اين سخنان در حالي انتشار پيدا کرده است که دو کره مذاکراتي براي نزديکي ميان دو کشور پس از آزمايش‌هاي هسته‌اي و بالستيکي پيونگ يانگ انجام مي‌دهند. اين مذاکرات در راستاي يک نشست ميان دو کره در حال انجام است که پس از آن قرار است ديداري رو در رو ميان دونالد ترامپ رييس جمهور آمريکا و کيم جونگ اون رهبر کره شمالي صورت گيرد.
خبرگزاري رسمي کره شمالي بدون اشاره مستقيم به نشست‌ها، اظهار کرد: فضاي آشتي با کره جنوبي و نشانه تغييرات با واشنگتن مشهود است.
اين خبرگزاري همچنين اعلام کرد که پيونگ يانگ از جايگاه قدرت و نه ضعف وارد مذاکرات شده است.
خبرگزاري کره شمالي در ادامه تفسير خود آورده است: پذيرش گفت‌وگوي صلح از سوي کره شمالي نشانه اعتماد کشور به خود است، چرا که پيونگ يانگ تمام چيزهايي را که مي خواسته به دست آورده است.
اين خبرگزاري همچنين با اعلام تحول در روابط اين کشور با آمريکا و کره جنوبي ژاپن را به خاطر ناديده گرفتن اين تحولات به باد انتقاد گرفته است.
اين تفسير در عين حال "نيروهاي دغل در آمريکا و ژاپن و گروه‌هاي محافظه کار کره جنوبي را" متهم کرده است که "به فروش داستان‌هاي بي‌پايه و تحريف حقيقت متوسل شده‌اند تا افکار عمومي را به بيراهه بکشانند."
در اين تفسير به عنوان نمونه‌هايي از اين نوع اقدامات اشاره شده و آمده است که "مقامات کنوني و سابق و کارشناسان ايالات متحده به حرف آمده و ادعا مي‌کنند که کره شمالي روش خود را تغيير داده هر چند ايالات متحده هيچ امتيازي نداد، يا اينکه تحريم‌هاي شديد ترامپ و استراتژي فشار موثر بوده و يا اينکه اين نشانه آن است که توان کره شمالي به حدي رسيده که ديگر قادر به ادامه اين وضعيت نيست."
در اين تفسير با اشاره به موضع شينزو آبه، نخست وزير ژاپن، از "گروه آبه" شديدا انتقاد شده و آمده است که آنان به خاطر "تحول غير منتظره در وضعيت شبه جزيره کره" منزوي شده‌اند و در نتيجه ادعا مي‌کنند که "سياست کره شمالي در قبول صلح و گفتگو نتيجه فشار مستمر جامعه بين‌المللي است و تصميم سريع به گفتگو بخشي از استراتژي کره شمالي براي خريد فرصت است و تحريم‌ها هرگز نبايد تحت هيچ شرايطي کاهش يابد."
در اين تفسير "محافظه‌کاران کره جنوبي از جمله حزب ليبرال کره" هم هدف انتقاد قرار گرفته‌اند زيرا اين نظر را مطرح کرده‌اند که هر زمان که کره شمالي خود را در مخمصه مي‌يابد، به گزينه گفتگو تن در مي‌دهد و هدف از پيشنهاد گفتگوهاي صلح، ايجاد شکاف در اتحاد کره جنوبي و ايالات متحده است.
نويسندگان اين تفسير با رد چنين نظراتي، گفته‌اند که "تحول عظيم در روابط شمال - جنوب تصادفي نيست بلکه ثمره گرانقدري است که به خاطر اقدامات فعالانه جمهوري دموکراتيک خلق کره، ميهن‌پرستي صميمانه و اراده قاطع آن براي دفاع از صلح به دست آمده است. امروز چنين واقعه‌اي از آن روي امکانپذير شده که عزت جمهوري دموکراتيک خلق کره به شکلي شگفت‌آور افزايش يافت و قدرت آن بيشتر شده است. نظرات سخيف نيروهاي دشمن مانند اينکه تحول اخير نتيجه تحريم و فشار است يا اينکه ما به حد و مرز توانايي خود رسيده‌ايم مانند صداي سگي که به سوي ماه عوعو مي‌کند بي معني است."
در ادامه اين تفسير آمده است: اقتصاد جمهوري دموکراتيک خلق کره رو به شکوفايي است و برخلاف آنچه که اراذل و اوباش ادعا مي‌کنند رو به پائين ندارد و براساس خودکفايي و نوين‌سازي مبتني است، دستاوردهاي علمي و فني و الگوهاي موفقيت آميز در بخش‌هاي مختلف اقتصادي حاصل آمده که وعده آينده‌اي درخشان و بهبود سطح زندگي مردم را مي‌دهد. و بنابراين تعجبي ندارد که مردم در داخل و خارج کشور يکصدا معتقدند که ابتکار صلح و گفتگو از سوي ما نشانه اعتماد به نفس است زيرا ما هرچه را که مي‌خواستيم به دست آورده‌ايم.
همين خبرگزاري در تفسير ديگري تحت عنوان "خبرگزاري مرکزي کره، ژاپن را ترغيب مي کند تا با روند زمان همسو شود" دولت ژاپن را متهم کرده است که "به آخرين تلاش براي جلوگيري از تحولات" دست زده و به اين منظور، خواستار ادامه فشار و حتي تشديد تحريم عليه کره شمالي شده است. به نوشته اين خبرگزاري، مقامات ژاپني در صدد جلب همکاري بين‌المللي براي وارد کردن فشار بر کره شمالي هستند و براي اين منظور "در امور داخلي ديگران مداخله کرده و بي‌شرمانه در صدد بر هم زدن شادماني ملت کره هستند."
در ادامه اين تفسير، ضمن بي‌فايده خواندن تلاش ژاپن، آمده است که "وضعيت به سرعت دستخوش تحول است و زمان آن رسيده که ژاپن درباره سياست خود نسبت به کره شمالي انديشه کند و با روند روز همسو شود."
در اين تفسيرها به ابتکار کيم جونگ-اون، رهبر کره شمالي، در دعوت از دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا، براي گفتگو و قبول اين دعوت از سوي ايالات متحده اشاره نشده است.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دستورالعمل جديد آمريکا به شرکت‌هاي هواپيمايي در ارتباط با تحريم ايران

ايران به پرداخت 104 ميليون دلار غرامت محکوم شد

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد

خط و نشان جديد ترامپ براي مداخله کنندگان در انتخابات

ديدارهاي متعدد جان کري با ظريف در روزهاي اخير

هواوي از دولت آمريکا شکايت کرد

مادورو: دولت ترامپ، باند تبهکاران افراطي است

فقيرترين کشور‌هاي جهان معرفي شدند

طرح جديد آمريکا براي هدف قرار دادن بشار اسد

دستگيري 2 مهاجر ايراني در انگليس

ترامپ: اوباما بايدن را از تلي از زباله بيرون کشيد

طرح عزل ترامپ به کنگره مي‌رود

ترامپ: محبوب‌ترينم، استيضاحم نمي‌کنند

يک ايراني در مسکو ربوده شد

خارج کردن چند چمدان مشکوک و کيسه‌ سياه از کنسولگري عربستان در استانبول

توليد نفت عربستان در نوامبر رکورد زد

ظاهر جديد جايزه گلدن گلوب رونمايي شد/ سنگين‌تر و بزرگ‌تر از قبل

تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»

جانشين «آنگلا مرکل» معرفي مي‌شود

برج ايفل و مناطق گردشگري در پاريس بسته شد

ترامپ از استيضاح خود نگران است

حمله هکر‌هاي چيني به نيروي دريايي ارتش امريکا

شکست‌هاي پي در پي مثلث شرارت ترامپ، نتانياهو و بن سلمان

پيام يلدايي پمپئو: پايان شب سيه، سپيد است!

بن‌سلمان خواسته بود قتل ⁧«خاشقجي» وحشيانه و رعب‌آور باشد

تظاهرات عليه برگزيت در لندن/ همه پرسي دوم مي خواهيم

ادعاي يک رسانه آمريکايي درباره توقف هواپيماي باري تهران در سوريه، لبنان و قطر

چرا عراق بدترين گذرنامه دنيا را دارد!

آمريکا کنفرانس عربستان را بايکوت کرد

فجايع جنسي مخالفان مسلح سودان جنوبي

ترامپ کشته شدن جمال خاشقجي را تاييد کرد

مجلس نمايندگان آمريکا خواستار تحريم عربستان در چارچوب قانون ماگنيتسکي شدند

درپي شکست وليعهد سعودي؛ شاه سعودي مسئوليت بررسي پرونده خاشقجي را برعهده گرفت

مخالفان بن سلمان در حال جمع شدن گرد احمد بن عبدالعزيز هستند

برادر و همسر برادر جمال خاشقجي به قتل رسيدند

سايه اتهام قتل خاشقجي بر سر بن سلمان

يکي از مظنونان قتل خاشقجي در حادثه رانندگي در رياض کشته شد

گوگل نيز عربستان را تحريم کرد

روايت هولناک از قتل خاشقچي/مدير پزشک قانوني سعودي جسد را مثله کرده

نامزد خاشقجي مرگ وي را اعلام کرد+عکس

جاده هاي ترکيه بازهم قرباني گرفت/مرگ 22 مسافر +تصاوير

تنها راه مقابله با ايران، افزايش فشارهاي سياسي است

«شواهد شوکه‌کننده‌» درباره قتل خاشقجي

يک ربات در پارلمان انگليس حاضر مي‌شود!

اقدام قابل توجه آمريکا درمورد تحريم نفتي ايران

زني که پليس لندن را متعجب کرده است+تصوير

اولين «وزير پيشگيري از خودکشي» در جهان منصوب شد

ترامپ: در تک تک شهر‌هاي ايران شورش وجود دارد

دستور توقيف اموال بانک مرکزي ايران در ايتاليا لغو شد

آلمان، ديپلمات ايراني را به بلژيک تحويل داد