آخرین اخبار

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد جهان

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد

  بزرگنمايي:

چه خبر - دونالد ترامپ جونيور: پدرم نمي‌تواند به هر کسي اعتماد کند

دونالد ترامپ جونيور، پسر ارشد رئيس‌جمهوري آمريکا در مصاحبه با برنامه "صبح بخير آمريکا" در اي‌بي‌سي تاکيد کرد: فکر مي‌کنم افرادي در آنجا هستند که او به آنها اعتماد کند اما نسبت به آن چيزي که من مي‌بينم تنها يک گروه بسيار کوچک هستند که قابل اعتمادند.
دونالد ترامپ جونيور به اينکه پدرش به چه شخصي اعتماد دارد پاسخي نداد اما گفت، اعضاي خانواده‌اش که درون کاخ سفيد کار مي‌کنند، جزو حلقه معتمدين هستند. ايوانکا ترامپ، دختر رئيس‌جمهوري آمريکا و جارد کوشنر، داماد رئيس‌جمهوري آمريکا هر دو از مشاوران کاخ سفيد هستند.
پسر دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا افزود: من درباره افرادي به غير از اعضاي خانواده صحبت مي‌کنم. اين نيازي به گفتن ندارد. اگر شما به اطرافيانتان اعتماد کامل داشته باشيد، انجام کارها بسيار ساده‌تر خواهد شد. فکر مي‌کنم اين مايه شرمساري است.
هفته گذشته نيويورک تايمز به نقل از يک مقام ارشد دولت ترامپ که نخواست نامش فاش شود، مقاله‌اي منتشر کرد. اين فرد گفته که او بخشي از جرياني در دولت است که سعي دارد در برابر "بدترين تمايلات" رئيس‌جمهوري از کشور محافظت کند. اين مقام افزوده است که ترامپ "فاقد اصول اخلاقي" و "دمدمي مزاج" است؛ وضعيتي که به تصميم‌هاي نادرست و بي‌خردانه منجر مي‌شود. اين مقاله در صفحه ستون آزاد نيويورک تايمز و يک روز پس از آن منتشر شد که بخش‌هايي از کتاب باب وودوارد درباره کاخ سفيد تحت رياست دونالد ترامپ منتشر شد.
کتاب باب وودوارد، از روزنامه نگاران رسوايي واترگيت، مي‌گويد که مقام‌هاي ارشد دولت ترامپ دست به يک "کودتاي اداري" براي حفاظت از مردم در برابر رئيس‌جمهوري آمريکا زده‌اند. اين از جمله شامل برداشتن اسناد مهم از روي ميز کار او پيش از آن است که فرصت امضاي آنها را پيدا کند. در اين کتاب که اخيرا به بازار آمد، وودوارد به نقل از مصاحبه‌شوندگان نوشته وزرا و مديران دولتي بارها رئيس‌جمهوري آمريکا را "احمق و دروغ‌گو" خوانده‌اند.
به اين ترتيب مقاله تازه در نيويورک تايمز اذعاني مستقيم به در جريان بودن چنين کودتايي است. نويسنده مي‌گويد که او عامل ليبرال‌ها نيست و در زمينه سياست‌گذاري با بسياري از تصميم‌هاي دولت هم نظر است اما اين تصميم‌ها نه به خاطر ترامپ بلکه برخلاف نظر او گرفته مي‌شوند. او گفته است: اما ما اعتقاد داريم که وظيفه اول ما خدمت به کشور است و رئيس‌جمهوري به رفتاري ادامه مي‌دهد که براي سلامت جمهوري ما زيانبار است. براي همين بسياري از منصوبان ترامپ قول داده‌اند آنچه در توان دارند را براي حفاظت از نهادهاي دموکراتيک و در عين حال خنثي کردن هوس‌هاي ناگهاني و غلط ترامپ انجام دهند.
اين مقام ناشناس گفته است: همه کساني که با رئيس‌جمهوري آمريکا کار کرده‌اند مي‌دانند که او به هيچ اصول اوليه ملموسي که تصميماتش را هدايت کند پايبند نيست. ترامپ حتي به آرمان‌هاي ديرينه حزب جمهوري‌خواه مثل "آزادي انديشه، بازار آزاد و آزادي اجتماعي" وابستگي نشان نمي‌دهد. سياست خارجي را در نظر بگيريد؛ ترامپ چه در انظار عمومي و چه به طور خصوصي به مستبدين و ديکتاتورها تمايل نشان مي‌دهد، مثل ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهوري روسيه و کيم جونگ اون، رهبر کره‌شمالي.
به گفته اين مقام، بسياري از تحريم‌ها و اقدامات عليه روسيه برخلاف خواسته رئيس‌جمهوري آمريکا اعمال شده است. او در نهايت نسبت به سقوط ارزش‌هاي آمريکا ابراز نگراني کرده و گفته است: نگراني بزرگتر کاري نيست که ترامپ با مقام رياست جمهوري کرده است، بلکه کاري است که ما به عنوان يک ملت اجازه داده‌ايم او با ما بکند. ما هم با او سقوط کرده‌ايم و اجازه داده‌ايم گفت‌وگوي ما از ادب و نزاکت خارج شود.
با اين حال دونالد ترامپ جونيور سه‌شنبه در مصاحبه با اي‌بي‌سي تاکيد کرد، به اعتقاد او مقاله نيويورک تايمز به دست "شخصي سطح پايين" نوشته شده و او از وزارت دادگستري خواست تا همانطور که پدرش خواسته است، درباره نويسنده اين مقاله تحقيق شود. ترامپ ضمن ابراز ترديد نسبت به وجود چنين مقامي در دولت از نيويورک تايمز خواست تا نويسنده را معرفي کند اما در عين حال نويسنده اين مقاله را "بي‌جربزه" و مقاله نيويورک تايمز را "بي‌مايه" توصيف کرد.
پسر رئيس‌جمهوري آمريکا گفت: نويسنده اين مقاله شخص بسيار سطح پاييني است که اساسا براي خرابکاري کردن در راي مردم آمريکا که پدر مرا براي اين پست انتخاب کردند، تلاش کرد.
او در پاسخ به اين پرسش که آيا قوانين نقض شده است، تاکيد کرد: خب، گمان مي‌کنم اين خرابکاري در راي و اراده مردمي است. معتقدم، تلاش براي کنترل رئيس‌جمهوري، در حالي که آنها رئيس‌جمهوري نيستند، خرابکاري به حساب مي‌آيد. ميليون‌ها ميليون آمريکايي براي اين امر راي داده‌اند.
دونالد ترامپ جونيور همچنين گفت، نگران تبعات قانوني حاصل از تحقيقات شوراي ويژه درباره مداخله روسيه در انتخابات رياست جمهوري 2016 نيست. او تاکيد کرد: نگران نيستم به زندان بيفتم چون مي‌دانم چه کرده‌ام و نگراني‌ بابت آن ندارم.
از جمله مواردي که در دستور بررسي تيم شوراي ويژه قرار دارد، نشستي است که سال 2016 در برج ترامپ انجام شد و در آن، ترامپ جونيور به برگزاري ملاقاتي با يک وکيل مرتبط با کرملين کمک کرد. به او گفته شده بود که اين خانم وکيل اطلاعاتي مخرب عليه هيلاري کلينتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات در اختيار دارد. ترامپ جونيور گفت: ممکن است دادستان‌ها براي ايجاد موردي مجرمانه تلاش کنند. منظورم اين است که ما شاهد بوده‌ايم که اين در خيلي از مسائل اتفاق افتاده است. درک مي‌کنم که آنها براي گرفتار کردن پدرم تلاش مي‌کنند و آنها هر کاري از دستشان بربيايد، براي رسيدن به آن انجام مي‌دهند.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دستورالعمل جديد آمريکا به شرکت‌هاي هواپيمايي در ارتباط با تحريم ايران

ايران به پرداخت 104 ميليون دلار غرامت محکوم شد

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد

خط و نشان جديد ترامپ براي مداخله کنندگان در انتخابات

ديدارهاي متعدد جان کري با ظريف در روزهاي اخير

هواوي از دولت آمريکا شکايت کرد

مادورو: دولت ترامپ، باند تبهکاران افراطي است

فقيرترين کشور‌هاي جهان معرفي شدند

طرح جديد آمريکا براي هدف قرار دادن بشار اسد

دستگيري 2 مهاجر ايراني در انگليس

ترامپ: اوباما بايدن را از تلي از زباله بيرون کشيد

طرح عزل ترامپ به کنگره مي‌رود

ترامپ: محبوب‌ترينم، استيضاحم نمي‌کنند

يک ايراني در مسکو ربوده شد

خارج کردن چند چمدان مشکوک و کيسه‌ سياه از کنسولگري عربستان در استانبول

توليد نفت عربستان در نوامبر رکورد زد

ظاهر جديد جايزه گلدن گلوب رونمايي شد/ سنگين‌تر و بزرگ‌تر از قبل

تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»

جانشين «آنگلا مرکل» معرفي مي‌شود

برج ايفل و مناطق گردشگري در پاريس بسته شد

ترامپ از استيضاح خود نگران است

حمله هکر‌هاي چيني به نيروي دريايي ارتش امريکا

شکست‌هاي پي در پي مثلث شرارت ترامپ، نتانياهو و بن سلمان

پيام يلدايي پمپئو: پايان شب سيه، سپيد است!

بن‌سلمان خواسته بود قتل ⁧«خاشقجي» وحشيانه و رعب‌آور باشد

تظاهرات عليه برگزيت در لندن/ همه پرسي دوم مي خواهيم

ادعاي يک رسانه آمريکايي درباره توقف هواپيماي باري تهران در سوريه، لبنان و قطر

چرا عراق بدترين گذرنامه دنيا را دارد!

آمريکا کنفرانس عربستان را بايکوت کرد

فجايع جنسي مخالفان مسلح سودان جنوبي

ترامپ کشته شدن جمال خاشقجي را تاييد کرد

مجلس نمايندگان آمريکا خواستار تحريم عربستان در چارچوب قانون ماگنيتسکي شدند

درپي شکست وليعهد سعودي؛ شاه سعودي مسئوليت بررسي پرونده خاشقجي را برعهده گرفت

مخالفان بن سلمان در حال جمع شدن گرد احمد بن عبدالعزيز هستند

برادر و همسر برادر جمال خاشقجي به قتل رسيدند

سايه اتهام قتل خاشقجي بر سر بن سلمان

يکي از مظنونان قتل خاشقجي در حادثه رانندگي در رياض کشته شد

گوگل نيز عربستان را تحريم کرد

روايت هولناک از قتل خاشقچي/مدير پزشک قانوني سعودي جسد را مثله کرده

نامزد خاشقجي مرگ وي را اعلام کرد+عکس

جاده هاي ترکيه بازهم قرباني گرفت/مرگ 22 مسافر +تصاوير

تنها راه مقابله با ايران، افزايش فشارهاي سياسي است

«شواهد شوکه‌کننده‌» درباره قتل خاشقجي

يک ربات در پارلمان انگليس حاضر مي‌شود!

اقدام قابل توجه آمريکا درمورد تحريم نفتي ايران

زني که پليس لندن را متعجب کرده است+تصوير

اولين «وزير پيشگيري از خودکشي» در جهان منصوب شد

ترامپ: در تک تک شهر‌هاي ايران شورش وجود دارد

دستور توقيف اموال بانک مرکزي ايران در ايتاليا لغو شد

آلمان، ديپلمات ايراني را به بلژيک تحويل داد