آخرین اخبار

سم زدايي روحتان از افکار منفي با اين روش ها سلامت روان

سم زدايي روحتان از افکار منفي با اين روش ها

  بزرگنمايي:

چه خبر - اگر با اين مشکلات روبرو هستيد بايد روحتان را سم زدايي و پاکسازي کنيد

آيا هنگام صحبت با ديگران هر آن چه مي گوييد سخناني طعنه آميز و نيشدار هستند؟ آيا به طور معمول احساسات ديگران را جريحه‌دار مي کنيد يا بي دليل آنها را مسخره مي کنيد؟ اين شرايط نشان مي دهد که به پاکسازي و سمزدايي روح خود نياز داريد.
سمزدايي و پاکسازي بدن اقدامي رايج است. بدن ما روزانه با چيزهاي مختلفي در تماس است که بسياري از آنها براي انسان خوب نيستند و گاهي اوقات به سمزدايي و بازگشت بدن به شرايط عادي نياز است.
به گزارش پاور آو پازيتيويتي ، اما افراد بسياري به اين مساله توجه ندارند که روح و روان ما نيز به انجام اقدامي مشابه نياز دارد. ذهن و بدن ما هر دو مي توانند با موارد منفي و چيزهاي که براي سلامت مضر هستند پر شوند. بسياري از کارشناسان بهداشت و سلامت افکار افسرده کننده را به عنوان دليل اصلي ناراحتي انسان در نظر مي گيرند.
برخي نشانه ها مي توانند به فرا رسيدن زمان سمزدايي روح اشاره داشته باشند که در ادامه با آنها بيشتر آشنا مي شويم.

اگر منفي بودن را جستجو مي کنيد روحتان به سم زدايي نياز دارد

اگر اخبار مختلف يا مطالبي را مطالعه مي کنيد که مي دانيد موجب ناراحتي شما خواهند شد، زمان آن فرا رسيده است که درباره سمزدايي روح خود فکر کنيد. افراد منفي نگر مي توانند با گذشت زمان شما را نيز شبيه به خود کنند، در شرايطي که حتي تا مدت ها پس از وقوع اين اتفاق نيز متوجه آن نشويد. به اين نکته توجه داشته باشيد که بين يک فرد منفي نگر و فردي که به اجبار در وضعيتي منفي قرار گرفته است، تفاوت بزرگي وجود دارد و بايد اين مساله را مد نظر قرار داد.
کنار گذاشتن لپ تاپ يا گوشي همراه و برقراري ارتباط با افرادي که دوستشان داريد، روشي خوب براي توقف روند جستجوي موارد منفي و ناراحت کننده و تغذيه روح با آنهاست.

اگر درباره آنچه مي گوييد فکر نمي کنيد روحتان به سم زدايي نياز دارد

آيا هنگام صحبت با ديگران هر آن چه مي گوييد سخناني طعنه آميز و نيشدار هستند؟ آيا به طور معمول احساسات ديگران را جريحه‌دار مي کنيد يا بي دليل آنها را مسخره مي کنيد؟ اين شرايط نشان مي دهد که به پاکسازي و سمزدايي روح خود نياز داريد. شما درباره آنچه بر زبان مي آوريد فکر نمي کنيد، زيرا سرشار از چيزهاي منفي هستيد.
کمک هدفمند به ديگران و تفکر درباره چيزهاي خوب مي تواند به بهبود اين شرايط کمک کند.

اگر دوستانتان علاقه اي به وقت گذراني با شما ندارند روحتان به سم زدايي نياز دارد

اگر همواره امواج منفي از خود ساطع کنيد، جاي شگفتي نخواهد بود که دوستانتان ديگر علاقه چنداني به وقت گذراني با شما نداشته باشند. اين يک نشانه هشدار دهنده است که نياز به سمزدايي جدي روح را خاطرنشان مي کند تا بار ديگر امکان برقراري ارتباط نزديک با دوستانتان فراهم شود. به دنبال موضوعات منفي نباشيد و با افرادي که شما را خوشحال مي کنند وقت بگذرانيد.

اگر بي حس شده ايد روحتان به سم زدايي نياز دارد

احساسات و عواطف آن چيزي هستند که ما را انسان مي سازند. اين که هيچ احساسي نداشته باشيد، شرايطي بد محسوب مي شود. احساسات حالتي خنثي دارند و اين که ما چگونه با آنها سر و کار داشته باشيد، شرايط را بهتر يا بدتر مي سازد. اما زماني که بي حس شده ايد و هيچ چيزي، چه خوب و چه بد، تغييري در شما ايجاد نمي کند، زمان سمزدايي روح فرا رسيده است.
ما درد مزمن را با دارو درمان مي کنيم. ما بي خوابي را با داروهاي خواب آور درمان مي کنيم. ما از طريق ورزش و رژيم غذايي متعادل وزن خود را مديريت مي کنيم. و ممکن است به بي حسي روحي خود برچسب يک بيماري رواني، مانند افسردگي، زده و علائم آن را با مصرف دارو پنهان کنيم که امکان وخيم‌تر شدن شرايط را افزايش مي دهد.
از اين رو، ارتباط برقرار کردن با تمامي حواس مي تواند بار ديگر احساسات شما را در مسير درست قرار داده و به بهبودي زخم هايي که با چشم غير مسلح قابل مشاهده نيستند، کمک کند.

اگر از بدبختي ديگران لذت مي بريد روحتان به سم زدايي نياز دارد

meditation (2).jpg

آيا زماني که مشکلي براي ديگران رخ داده است، به جاي احساس همدردي يا همدلي با آنها از بروز اين شرايط لذت برده و خوشحال مي شويد؟ در نظر بگيريد اگر شما در اين شرايط قرار مي گرفتيد، دوست داشتيد واکنش ديگران به اين وضعيت چگونه باشد. روبرو شدن و مقابله با زشتي يکي از بهترين روش ها براي سمزدايي روح است.
مشکل اين است که افراد بسياري از اين که فردي تلخ هستند، آگاه نيستند. از آنجايي که آنها متقاعد شده اند که حق با آنهاست نمي توانند اشتباه خود را شاهد و پذيرا باشند. هرچه ريشه اين تلخي بيشتر رشد کند از بين بردن آن نيز دشوارتر مي شود.

اگر ارتباط با افراد شاد موجب آزار شما مي شود روحتان به سم زدايي نياز دارد

در اين شرايط حضور بين افرادي که شاد هستند مي تواند هر چه بيشتر احساس بدبختي را در شما تقويت کند. ممکن است اين احساس در شما شکل بگيرد که از احساسات مثبت خود جدا شده ايد.
توانايي پذيرش چيزهاي مختلف همان گونه که هستند از جمله ويژگي هايي است که افراد شاد به اشتراک مي گذارند. در شرايطي که ما روي هر چيزي که در دنياي بيرون اتفاق مي افتد کنترل نداريم، اما مي توانيم آنچه درونمان رخ مي دهد را کنترل کنيم، به اين معني که طرز فکر، احساس و واکنش ما به موقعيت هاي بيروني چگونه است.
مديتيشن و در ارتباط بودن با يک سيستم حمايتي متشکل از افرادي که به آنها علاقمند هستيد به از بين بردن اين احساسات منفي خاص و سمزدايي روح کمک مي کند. به خاطر داشته باشيد که شادي بايد مسري باشد و نه ناراحت کننده.

اگر خوب نمي خوابيد روحتان به سم زدايي نياز دارد

در اين شرايط در به خواب رفتن، خواب باقي ماندن يا بيدار شدن از خواب با مشکل مواجه هستيد. شايد کابوس هايي را تجربه مي کنيد که در ميانه شب شما را از خواب بيدار مي کنند. اين مي تواند نشانه اي از تلاش هاي روح شما براي بيان نياز به سمزدايي فوري باشد. مديتيشن مي تواند ابزار مناسبي براي بهبود اين شرايط باشد. خواب با کيفيت و کافي مي تواند احساس مثبت بودن را طي روز در شما ايجاد کند.

اگر شما همواره قرباني هستيد روحتان به سم زدايي نياز دارد

حداقل خود شما اين گونه فکر مي کنيد که همواره فردي قرباني هستيد يا فردي عليه شما کار اشتباهي انجام داده است. اگر احساس مي کنيد در اين موقعيت قرار داريد، شايد زمان آن فرا رسيده تا توجه ويژه اي به روح خود داشته و اين پرسش را مطرح کنيد که آيا به واقع من در اينجا قرباني هستم؟ شايد به اين نتيجه برسيد که تنها منفي بودن بر شما غلبه کرده است.
افکار منفي موجب تولد واژه هاي منفي مي شوند، که اين شرايط موجب شکل گيري افکار منفي بيشتر مي شود.خود را به گونه اي آموزش دهيد که هنگام تفکر، صحبت يا حتي رفتار به روشي منفي متوجه شده و بلافاصله اين روند را متوقف کنيد.

اگر از مديتيشن يا نيايش پرهيز مي کنيد روحتان به سم زدايي نياز دارد

اين فعاليت ها ما را وادار مي کنند با خود و افکارمان در صادقانه‌ترين و آسيب پذيرترين لحظاتمان وقت بگذرانيم. اگر از انجام آنها پرهيز مي کنيد، احتمالا به خاطر وجود چيزي درون روح شما است که قصد نداريد با آن روبرو شويد. گام هاي کوچک برداشته و بر مديتيشن هرچه بيشتر در هر روز متمرکز شويد تا زماني که بتوانيد نيازهاي روح خود براي سمزدايي برآورده سازيد.
مديتيشن روح را آرام مي سازد. گوش دادن به خرد دروني مسيري سريع براي مقابله با افکار منفي و آن چيزي است که به سود شما کار نمي کند.

اگر همواره بي حوصله هستيد روحتان به سم زدايي نياز دارد

در اين شرايط هيچ چيزي براي شما ارضا کننده به نظر نمي رسد. سرگرمي هايي که از آنها لذت مي برديد، ديگر آن احساس را در شما ايجاد نمي کنند و هيچ چيزي سرگرم کننده به نظر نمي رسد. در اين حالت روح شما به يک سمزدايي جدي نياز دارد تا بار ديگر از نظر احساسي با محيط اطراف خود ارتباط برقرار کرده و دوباره عشق بورزيد.

سخن پاياني

زماني که ميزان مواد شيميايي بد و مضر در بدن انسان افزايش مي يابد، بار سمي اضافي را موجب مي شود. اين شرايط ما را بي‌حال ساخته و حتي ممکن است موجب بيماري شود. به روشي مشابه، احساسات منفي نيز مي توانند در بدن ما تجمع کنند. در صورت ناديده گرفتن، اين شرايط مي تواند به شدت بر ذهن، روح و بدن ما فشار وارد کند. زماني که موضوع موارد منفي که براي ما بد هستند، مطرح مي شود، بدن و روح به يک اندازه نيازمند توجه هستند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : حرف زدن با خود بسيار مفيد است!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چرا وقتي تنها هستم حتما بايد راديو يا تلويزيون روشن باشد؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : براي اين نوع دردهاي جسماني بايد از يک روان پزشک وقت بگيريد!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اين نشانه ها مي گويد سطح هوش شما بالاتر از متوسط جامعه است


گردآوري: گروه سلامت سيمرغ
منبع : asriran.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

لکنت زبان در کودکان

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

گلي که دشمن استرس است

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک يا تر است؟

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

استرس و اضطراب شديد داريد اگر اکثرا اين علايم جسماني را تجربه مي کنيد!

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

ناخن جويدن در مورد شخصيت شما چه مي گويد + روش درمان

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

5 قدم براي روبرو شدن با خاطرات ترسناک و پشت سر گذاشتن آن ها

افسردگي چه تاثيري بر ميل جنسي مي گذارد؟

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

گلي که دشمن استرس است

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

چگونه از افسردگي پس از سقط جنين پيشگيري کنيم

آنچه درباره آزمايش اعتياد نمي‌دانستيد

با اين روش ترمز استرس را بکشيد

افسردگي در کمين کودکان چاق

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

آموزش مهارت هاي مقابله با استرس

لکنت زبان در کودکان

الکسي تيميا alexithymia چيست و چه ارتباطي با مشکلات روحي دارد؟

چرا پزشک ها بيشتر از هر شغل ديگري خودکشي مي کنند؟

عکس پروفايل شما چه حقايقي را در مورد شخصيت تان بر ملا مي کند؟

چرا ستاره هاليوود تماشاي کارتون سيندرلا را براي دخترش ممنوع کرد؟

چرا بيماري هاي روحي و رواني در بين دانشجويان فزايش يافته؟

افسردگي چيست؟

آيا شما هم وسواس داريد؟

دليل و درمان حرف زدن در خواب

افسردگي در مردان چه تفاوتي با افسردگي در زنان دارد؟

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن

آيا آلزايمر ارثي است؟

درمان موثر دردهاي مزمن با بخشيدن ديگران!!