آخرین اخبار

7 راه براي داشتن امنيت شغلي بيشتر کار و زندگي

7 راه براي داشتن امنيت شغلي بيشتر

  بزرگنمايي:

چه خبر - چگونه امنيت شغلي داشته باشيم؟

همان طور که اغلب مي دانيم مشاغل دنياي امروزي همگي به سمت قراردادي شدن پيش مي روند؛ بدين معنا که شرکت ها ممکن است نيروي کار را هر لحظه بدون دليلي معين و بدون هيچ اخطاري اخراج کنند. اگر نگاهي به دورنماي اين پديده در حال همه گير شدن داشته باشيم، بي شک عصبي مي شويم؛ چرا که در اين صورت همواره بايد سعي بر گسترش شبکه ارتباطات خود براي جست و جو و يافتن شغل جديد داشته باشيم. با اين حال راهکارهايي براي اين که ما بتوانيم با انجام آنها امنيت شغلي مان را افزايش دهيم وجود دارند.

بدانيد که چگونه با مدير خود تعامل کنيد

سعي کنيد که رفتاري بسيار شفاف و روشن با مدير خود داشته باشيد؛ زيرا اين شيوه تعامل باعث مي شود که مسائل کوچک به مشکلاتي بزرگ که گاهي موجب از دست دادن شغل مي شوند، تبديل نشود. در همين راستا، بدانيد که چه نوع شيوه ارتباطي براي تعامل ميان شما و مديرتان بهتر است. آيا آن ها با صحبت هاي رودررو راحت ترند يا پيام دادن؟ هر چند وقت يک بار تمايل دارند که در جريان فرايند انجام امور قرار بگيرند؟ تا جايي که برايتان مقدور است رفتار خود را به تناسب ترجيحات مورد پسند مديرتان تغيير دهيد.

اهداف مدير و شرکت را به درستي درک کنيد

سعي کنيد خود را به ضروري ترين عنصر تيمي که در آن فعاليت مي کنيد، مبدل کنيد؛ بدين معنا که تمام مشکلات پيش رويِ گروه را پيش بيني کرده و برايشان راه حل بيابيد. اگر بتوانيد راه حل هاي جديد براي مشکلات ارائه دهيد و راه هاي جديدي براي دستيابي به اهداف تيم بيابيد، آن گاه از ميزان فشار فکر سرپرست خود مي کاهيد. کوشا باشيد و سعي کنيد در برابر مشکلات کاري ايستادگي کنيد. ايده هاي کاري خود را پرورش دهيد و زماني که آبديده شدند و ايمان داشتيد که راهگشايند، آن ها را با مدير خود در ميان بگذاريد. مطمئن نيستيد که چگونه با مدير خود درباره حرفه اي شدن صحبت کنيد؟ مي توانيد از مشاوران حرفه اي در حوزه کسب و کار راهنمايي بگيريد.

به همه امور اشراف داشته باشيد

هر کس زماني که کاري را به نحو عالي انجام مي دهد، ممکن است نکته اي ظريف را از قلم بيندازد. انتظار مي رود که شما در انجام پروژه ها و مسئوليت هايتان دقت بسيار زيادي به خرج دهيد و تا حد ممکن اشتباهات جزئي نداشته باشيد و چنانچه قصور کوچکي در کارها داشتيد، به آن معترف باشيد. اگر در انجام هر پروژه اي با مشکل مواجه شديد، حتما پيش از اين که اين مشکلات بزرگ شده و موجب زيان مالي شوند، از ديگران کمک بگيريد.

ايستادگي کنيد

همواره سعي کنيد کارها را با حداقل وسايل مورد نياز به سرانجام برسانيد. اگر مي خواهيد براي عملکرد بسيار عالي خود شناخته شويد، اطمينان حاصل کنيد که در انجام همه امور بيشترين تلاش را انجام مي دهيد. وظايف را به سرعت انجام دهيد و درباره راه هاي رسيدن به اهداف بينديشيد. فراموش نکنيد که افرادي که تلاش حقيقي دارند در حوزه مشاغل خود سرآمد شناخته خواهندشد.

از مهارت هايي که در آن ها تخصص داريد کمک بگيريد

هر انساني در بعضي از امور خبره است. بعضي افراد نويسندگان خوبي هستند، برخي ديگر در حل مشکلات توانمندي دارند و يا ديد بسيار کلي به دورنماي همه مسائل دارند. گروهي از افراد سخنران هاي بسيار خوبي هستند و قادرند که جمعيت را تحت تاثير خطابه خود قرار دهند. نخست مهارت هاي ذاتي خود را کشف کنيد و سپس راهي براي عرضه آن ها به اجتماعي بيابيد. اگر گمان مي کنيد که در هيچ زمينه اي مستعد نيستيد، آن گاه به سراغ علايق واقعي خود برويد و سعي کنيد در آن حيطه ها متخصص شويد. به خاطر داشته باشيد که انسان ها هميشه مي توانند در حوزه هاي جديدي فردي حرفه اي شوند اگر تمرکز خويش را بر روي آن مسائل قرار دهند.

گستره توانايي هاي خود را توسعه دهيد

اساسا در جهان افرادي که به يادگيري در بلندمدت و تمام طول عمر اعتقاد دارند و هيچ زماني را براي يادگيري دير نمي دانند موفق ترند. همان گونه که در طي گذر زمان، جهان پيشرفته تر مي شود و تکنولوژي هاي جديدي وارد حيطه شغلي شما مي شوند، شما نيز بايد رشد کرده و به فردي تواناتر به تناسب دوران مبدل شويد. براي توسعه توانايي هاي فردي از دوره هاي آموزشي مفيد، تمرين کردن حرفه هاي جديد و بازيابي قدرت هاي نهفته درونتان بهره بگيريد.

سعي کنيد به ديگران کمک کنيد

شايد اين مورد از ديد شما عجيب به نظر برسد! به نفع شماست که به تنهايي کار کنيد يا اين که در يک گروه با يک تيم همکاري کنيد. اکثر اوقات داشتن همکاراني که به شما در کار کمک مي کنند و روند انجام امور را ساده مي سازند بسيار خوب است. اگر همتايي در محل کار خود براي انجام پروژه اي داريد و او به راهنمايي شما در جنبه هاي مختلف کار بر روي پروژه نياز دارد، به چشم رقيب به او نگاه نکرده و با مداخله در پروژه او را راهنمايي کنيد. امنيت شغلي موضوعي بسيار حساس است، اما راهکارهايي وجود دارد که شما مي توانيد با انجام آن ها امنيت شغلي خود را بهبود ببخشيد. اگر شما به دنبال يافتن شغليد، به مسئله امنيت شغلي همچون نکته اي ضروري توجه ويژه داشته باشيد. به اين منظور مي توانيد از مشاوران شغلي بهره بگيريد و از تجربه دوستانتان که پيش از شما در حوزه کاري شما فعاليت کرده اند، استفاده کنيد تا موفقيت و آرامش بيشتري را در دوران کاري خود تجربه کنيد.


منبع : ماهنامه معيشت



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟