آخرین اخبار

ماشين ظرفشويي چي بخريم؟راهنماي کامل خريد ماشين ظرفشويي خانه و دکوراسيون

ماشين ظرفشويي چي بخريم؟راهنماي کامل خريد ماشين ظرفشويي

  بزرگنمايي:

چه خبر - راهنماي کامل خريد ماشين ظرفشويي

ماشين ظرفشويي چند سالي است که به ياري خانم ها آمده و آن ها را از ظرف شستن راحت کرده است. اين راحتي زماني بيشتر احساس مي شود که شما تعداد زيادي مهمان داريد و يک کوه ظرف در آشپزخانه و سينک ظرفشويي جمع شده و لذت بخش ترين کار اين است که يک دستگاه به کمک شما بيايد و تمام ظرف ها را به بهترين شکل بشويد و خشک کند.

تاريخچه ماشين ظرفشويي

اختراع ماشين ظرفشويي به سال 1886 برميگردد. در آن سال يک خانم به نام "ژوزفين کوچران ” که فردي ثروتمند نيز بود اين وسيله را اختراع مي کند . او با توجه به اينکه مهماني هاي زيادي را برگزار مي کرد کمبود اين دستگاه را در محيط آشپزخانه حس کرد.و تصميم گرفت چنين دستگاهي را اختراع کند.

طريقه شستشو در ماشين ظرفشويي

اين دستگاه خودکار ظرف هايي که ما در آن مي چينيم را با استفاده از پودر شوينده شسته و سپس آبکشي مي کند. هنگاميکه ما برنامه لازم را به دستگاه ميدهيم و دکمه روشن را مي زنيم ماشين ظرفشويي خود به طور اتوماتيک شروع به کار مي کند. در ابتدا پر آب مي شود. سپس با کمک فواره و آب پاشي هايي با سرعت و فشار زياد ظروف را مي شويد و آب کثيف را تخليه مي کند. پس از آبکشي، با توجه به تنظيمات ما در شروع کار، هواي داخل ماشين ظرفشويي گرم مي شود تا ظروف خشک شوند.

انواع ماشين ظرفشويي

اگر تصميم گرفتيد اين وسيله کاربردي را تهيه کنيد بايد بدانيد مانند هر وسيله برقي ديگر، اين وسيله نيز انواع و اقسام مختلفي دارد؛ البته به‌طور کلي ما با سه نوع ماشين ظرفشويي مواجه هستيم؛ ماشين ظرفشويي توکار، ماشين ظرفشويي روميزي و ماشين ظرفشويي ايستاده. براي شروع با هم هر يک از اين موارد را مرور مي‌کنيم.

ماشين ظرفشويي توکار

بخش عمده‌اي از کساني که ماشين‌هاي ظرفشويي توکار را انتخاب مي‌کنند دنبال ايجاد تغيير در آشپزخانه و عقب نماندن از قافله داشتن آشپزخانه‌اي بسيار مدرن هستند. اين مدل‌ها فضاي بسيار کمتري را نسبت به مدل‌هاي مبله اشغال مي‌کنند. به طور معمول ماشين ظرفشويي توکار را زير سينک ظرفشويي، بين کابينت‌ها و زير صفحه کابينت نصب مي‌کنند.

ماشين ظرفشويي روميزي

اين مدل روي کابينت و نزديک سينک ظرفشويي در آشپزخانه قرار داده مي‌شود و به‌راحتي امکان جابه‌جايي دارد. اين مدل بيشتر مناسب يک خانواده کوچک است که زياد اهل مهماني دادن هم نيستند. مزيت اين نوع ماشين ظرفشويي اين است که سريع پر مي‌شود و قيمتش هم از انواع ايستاده، ارزان‌تر است.

ماشين ظرفشويي ايستاده

اين مدل پرطرفدارترين انواع ماشين ظرفشويي در بازار است و بيشتر مناسب خانواده‌هاي پررفت‌وآمد يا آن دسته افرادي است که ترجيح مي‌دهند ظرف‌هاي نشسته خود را از صبح تا شب داخل ماشين بگذارند و فقط يک‌بار در طول روز از آن استفاده کنند. هنگام خريد اين ماشين‌ها، بهتر است انواعي را انتخاب کنيد که قابليت شست‌وشوي نصف ظرفيت را دارند. اين بدان معناست که با پر کردن نصف ظرفيت ماشين، ظرف‌ها با مصرف آب و شوينده کمتري شسته خواهند شد.

برند ماشين ظرفشويي مهم است؟

قبلا هم توصيه کرده ايم براي وسايلي که قرار است يک عمر براي ما کار کنند حتما از برندهاي شناخته شده استفاده کنيد، بايد بگوييم در خريد ماشين ظرفشويي هم برند حرف اول و آخر را مي زند. اگر شما از برند ايراني يا خارجي خريد کنيد که خيلي روي بورس نيست و به قول معروف جواب پس نداده است، چطور مي توانيد خريد با اطميناني داشته باشيد. براي خريد ظرفشويي حتما يک برند مطمئن را در نظر بگيريد که سال هاست به تکنولوژي ساخت ظرفشويي دست پيدا کرده و بهترين هاي اين وسيله را ساخته است.

آب را فيلتر مي کند؟

مشکل ماندن لکه هاي آب روي ظروف مشکلي است که اغلب خانم هاي خانه دار از آن گلايه دارند. دليل اين مسئله آب هاي فيلتر نشده اي است که در خانه ها وجود دارد و کمي کيفيت شست و شوي ظرف ها را پايين مي آورد. براي اين که با اين مشکل رو به رو نشويد زماني که قصد خريد ظرفشويي داريد حتما از مسئله مطمئن شويد که محصول مورد نظرتان سيستم فيلترينگ آب دارد. اين کار نه تنها لکه ها را از بين مي برد بلکه باعث مي شود چربي ها زودتر از روي ظروف پاک شوند و در نتيجه مواد شوينده کمتري مصرف شود. حتما به اين نکته دقت کنيد.

چند سبد دارد؟

تمام ظرف شويي ها داراي سبدهاي مخصوص شست و شو هستند. بعضي ها جاي چنگال و قاشق هستند و بقيه بشقاب و ليوان و ... زماني که ظرف شويي تان را مي خريد سبدهاي آن را چک کنيد تا مطمئن شويد براي هر وسيله اي که شما قرار است آن را در ظرف شويي تان بشوييد ، سبدي تعبيه شده باشد. سبدها کمک زيادي در تفکيک ظروف مي کنند و آن ها بهتر شسته مي شوند. بهتر است ماشين ظرف شويي را انتخاب کنيد که سبدهاي داخل آن قابل حرکت دادن هستند. با اين روش شما مي توانيد به هر شيوه اي که دوست داريد سبدهاي تان را درون ماشين ظرف شويي بچينيد.

قابلمه ها را مي شويد؟

يکي از قابليت هاي برخي از ظرفشويي ها اين است که آن ها مي توانند حتي قابلمه هاي شما را هم بشويند. کاري که خيلي از خانم ها تمايلي به انجام دادن آن ندارند. اگر شما هم جزو همان دسته از خانم ها هستيد حتما از اين قابليت مطمئن شويد و بعد خريدتان را نهايي کنيد.

ضد عفوني مي کند؟

بعضي از ماشين ظرفشويي ها تکنولوژي ضد عفوني کردن را ندارند و مصرف کنندگان مجبور هستند براي هر بار شست و شوي ظروف، مقداري ضد عفوني کننده داخل آن بريزند. اما ماشين ظرف شويي هاي جديد خودشان به اين تکنولوژي مجهزه شده اند و کافيست شما زمان خريد به اين قابليت توجه کنيد و بعد از آن در ظروف ضد عفوني شده غذا ميل کنيد.

پلاستيک يا استيل؟

مخزن هاي ظرفشويي به دو شکل ساخته مي شوند. يکي پلاستيک و ديگري استيل. هر کدام از اين ها مزايا و معايبي دارند اما به طور کلي بهتر است زمان خريد حتما ماشين ظرفشويي اي را انتخاب کنيد که مخزن آن از جنس استيل است. استيل ها زنگ نمي زنند، چرک نمي شوند، آب نمي شوند و ماندگاري طولاني تري دارند که به شما اين امکان را مي دهد تا يک عمر بي دغدغه از ماشين ظرف شويي تان استفاده کنيد بدون اين که لازم باشد آن را به تعميرکار بسپاريد.

بخار را کنترل مي کند؟

بعضي از ماشين هاي ظرفشويي به سيستم از بين برنده بخار زياد مجهز نيستند و همين مسئله باعث مي شود زماني که شما قصد داريد بعد از شست و شوي کامل در ظرفشويي تان را باز کنيد بخار زيادي به سمت تان نشانه برود و دست تان را بسوزاند. يا اين که بخار تبديل به قطره هاي آب شود و روي ظرف هاي شسته شده شما ايجاد لکه کند. زماني که قصد خريد داريد حتما از فروشنده بپرسيد که ظرفشويي مورد نظر شما به اين تکنولوژي مجهز است يا نه.

ميوه ها را مي شويد؟

ضد عفوني کردن ميوه و شست و شوي درست آن روي سلامت شما تاثير شگرفي دارد. جالب است بدانيد تعدادي از ظرفشويي ها مجهز به سيستمي هستند که مخصوص شست و شوي ميوه است. اين سيستم روي کليد هاي ماشين ظرفشويي وجود دارد و کافيست با فشار دادن آن ميوه هاي تان را با خيال راحت بشوييد و از ضد عفوني شدن آن اطمينان حاصل کنيد.

براق کننده دارد؟

يکي از جذاب ترين تکنولوژي هايي که سازندگان ماشين هاي ظرفشويي به اين کالا اضافه کرده اند و حسابي هم مورد استقبال مردم قرار گرفته است، استفاده از سيستم براق کننده در ماشين ظرفشويي است. اين سيستم به اين شکل کار مي کند، زماني که ظروف شسته مي شوند يک مايع براق کننده روي ظروف تميز ريخته مي شود تا تميزي آن ها با براق شدن بيشتر به چشم بيايد. اين مسئله باعث مي شود ظروف شما سر ميز شام و نهار حسابي بدرخشند و حس خوبي را منتقل کنند.

ويژگي‌هاي ماشين‌هاي ظرفشويي جديدشست‌وشو با بخار

اين ماشين‌ها با قدرت بخار بالا و لکه‌بري خوبي که دارند، مي‌توانند گزينه مناسبي براي افرادي باشند که به‌تازگي قصد خريد ظرفشويي دارند يا مي‌خواهند مدل‌هاي قديمي‌تر ماشين ظرفشويي‌شان را ارتقا دهند.
خيلي از افراد از اينکه بايد ظرف‌ها را پيش از قرار دادن داخل ماشين آبکشي کنند، راضي نيستند. با تکنولوژي بخارشوي ديگر نيازي به شست‌وشوي اوليه ظروف پيش از قرار دادن درون ماشين ظرفشويي نيست. همچنين اين سيستم، بازدهي و صرفه‌جويي در مصرف آب و انرژي بسيار بالايي را ارائه مي‌کند.

برنامه‌هاي شست‌وشوي متنوع

دستگاه‌هاي جديد داراي برنامه‌هاي شست‌وشوي متنوعي مانند برنامه‌هاي شست‌وشوي مقدماتي، شست‌وشوي ظريف، نرمال و زياد است که کمک شاياني به مصرف‌کننده مي‌کند.
به طور مثال سيستم شست‌وشوي سريع روزانه براي شستن ظرف‌هايي که اصلا چرب نيستند؛ مانند ظرف ميوه يا استکان‌هاي چاي يا سيستم شست‌وشوي بدون پاک‌کننده و شوينده يا سيستم شست‌وشوي ميوه.

قابليت تنظيم ارتفاع سبد

قفسه‌هاي قابل تنظيم و متحرک همچنين وجود فضاهاي دندانه‌دار ، کار با ماشين ظرفشويي را ساده‌تر ودلپذيرتر مي‌کند. در مدل‌هاي جديد قابليت تنظيم ارتفاع براي ظروف يا ليوان‌هاي کوچک و بزرگ وجود دارد. همچنين بالاترين قفسه مختص چيدن قاشق و چنگال است که شياربندي هم شده است؛ ضمنا در برخي از مدل‌ها قابليت خارج کردن قفسه از ماشين براي افزايش فضاي داخلي هم هست؛ حتي در موارد خاص مي‌توان کل طبقه را خارج کرد.

وجود سنسورهاي ضروري

مدل‌هايي که قابليت شناسايي ميزان کثيفي ظروف و حجم ظروف داخل دستگاه را دارا هستند، بهترين گزينه براي انتخاب خانواده‌هاست؛ چون با استفاده از اين موارد به طور اتوماتيک ميزان انرژي دستگاه تنظيم شده و باعث کاهش هزينه‌ها مي‌شود؛ اين در حالي است که علاوه بر اين سنسورها برخي سازندگان براي کاهش هزينه ‌مصرف‌کنندگان، سيستمي با نام شست‌وشوي تاخيري را در توليدات خود به کار گرفته‌اند؛ به گونه‌اي که ماشين ظرفشويي به طور اتوماتيک خارج از ساعات پيک مصرف برق (از يک بامداد تا 11 صبح) روشن شده و شروع به کار مي‌کند.

بدون سروصدا

بالاتر اشاره کرديم دستگاهي که داراي سيستم شست‌وشوي تاخيري باشد، خارج از ساعات پيک مصرف به طور اتوماتيک شروع به کار کرده و با مصرف کمترين انرژي، ظروف را مي‌شويد؛ اين در حالي است که معمولا ساعات خارج از پيک مصرف يا ساعات اوليه صبح يا نيمه شب تعيين شده است که اعضاي خانواده مشغول استراحت هستند؛ از اين رو دستگاه‌هايي که داراي عايق صوتي هستند بهترين گزينه براي انتخاب خواهند بود؛ چون ماشين ظرفشويي با توجه به نوع طراحي و کارکردش براي تامين فشار آب يا تخليه و آبگيري سروصداي زيادي توليد مي‌کند؛ بنابراين داشتن اين امتياز براي يک ماشين ظرفشويي ارزشمند است.

چقدر براي خريد ماشين ظرفشويي هزينه کنيم؟

اگر شما براي خريد ماشين ظرفشويي به بازار مي رويد، هزينه بيشتر براي خريد ظرفشويي، لزوما به معناي خريد بهترين ماشين ظرفشويي نيست. تعداد زيادي از ماشين ظرفشويي ها قيمت ميانگيني دارند که بسياري از آنها – نه همه اشان – تقريبا مشخصات و کاربردهاي شان با ظرفشويي هاي گران قيمت يکي است. مثلا ، ما مدل معمولي يک برند لوکس را امتحان کرديم، که به خوبي بهترين مدل از برندي ديگر که قيمتش نصف برند لوکس بود، کارايي نداشت.
به طور کلي ما پي برديم که قيمت گذاري ماشين هاي ظرف شويي تابعي از اين اصول هستند: مدل هاي غير تجملي را مي توان کمتر از 1 ميليون و 500 هزار تومان خريد، مدل هايي که ويژگي هاي بيشتري دارند و عملکرد بهتري دارند قيمتشان بين 1 ميلون تا 3 ميليون هزار تومان است، و شما مي توانيد براي خريد برندهاي لوکس تر با ويژگي ها و مشخصات بيشتر و جديدتر 3 ميليون و بالاتر هزينه کنيد.
در مورد گارانتي ماشين ظرفشويي ها هم مطمئن شويد که همه جزييات در گارانتي در نظر گرفته شده باشد، گارانتي اکثر ماشين ظرفشويي ها يک سال شامل قطعات و تعميرات مي شود. برخي از برندها هم گارانتي دو ساله ر ا در نظر مي گيرند، حتي بعضي از کارخانجات هم مدت هاي طولاني تر مثلا سه تا پنج سال را براي ضمانت محصول خود در نظر مي گيرند.

چگونه يک ماشين ظرفشويي بخريم؟

چه چيزي ماشين ظرفشويي را با ارزش مي کند؟ شستن ظروف. هدف از خريد وسايل در خريد مهمترين عامل است. اين عامل کمک مي کند که مدلي را که عمل شستشو، آبکشي - مطابق اصول بهداشتي- را خوب انجام دهد، پيدا کنيد. وقتي ماشين ظرفشويي هاي مختلف را بررسي کرديد، يک چک ليست مي تواند کمک کند. ماشين ظرفشويي هاي داراي چند بازوي آبپاش، داراي چرخه دماي بالا، داراي گرمکن آب داخلي و داراي قابليت دفع مواد غذايي را پيشنهاد مي کنيم. برچسب انرژي ماشين هاي ظرفشويي کمک مي کند تا مخارج کارکرد وسيله را حذف کنيد. مطمئن شويد گزينه هاي اضافي برايتان مفيد هستند يا نه. مثل حالت آبکشي و غوطه وري ظروف در آب و داشتن قفسه هاي قابل تنظيم با ارتفاع ظروف.
هنگام خريد به دنبال ماشين ظرفشويي هايي که داراي بيشترين بازوي آبپاش هستند بگرديد. مدل هاي ارزان تر يک بازوي آبپاش دارند در حاليکه مدل هاي گران تر بيش از سه بازوي آبپاش دارند. نکته مهم ديگر اين است که آبي که ظروف با آن شسته مي شود واقعا داغ باشد. در حقيقت، براي تاثير بيشتر مواد شوينده توصيه مي شود دماي آب بيش از 55 درجه سانتي گراد باشد و منابع ديگر توصيه مي کنند که دماي آب بيش از 70 درجه سانتي گراد باشد.
اگر به دنبال کاهش مصرف انرژي هستيد مدلي را انتخاب کنيد که سيستم شستشو با تاخير داشته باشد و خودش به طور اتوماتيک در ساعاتي که پيک مصرف انرژي نيستند روشن شوند. البته ساکنين خانه در اين ساعات در منزل حضور دارند، بنابراين براي اينکه آرامش آنها بهم نخورد ، مدل هاي عايق دار و کم صدا را انتخاب کنيد.

قبل از اينکه براي خريد ماشين ظرفشويي اقدام کنيد چند سوال از خود بپرسيد:چند بار در روز از ماشين ظرفشويي استفاده خواهيد کرد؟

اگر شما مي خواهيد چند بار در روز از ماشين ظرفشويي استفاده کنيد، مدلي را خريداري کنيد که سيستم شستشوي سريع داشته باشد و ويژگي گرمايش حرارتي براي خشک کردن سريع ظروف را داشته باشد.

آيا شما علاقه مند به آشپزي و شيريني پزي هستيد يا معمولا زياد مهماني داريد؟

مدلي را انتخاب کنيد که در آن قفسه ها قابل تنظيم باشند تا سيني هاي فر و سيني هاي پذيرايي در قفسات جا شوند.

در شرايط معمولي چقدر طول خواهد کشيد تا ماشين ظرفشويي پر شود؟

اگر چند روز طول بکشد تا ظرف کافي براي تکميل ظرفيت ماشين ظرفشويي جمع شود، بهتر است مدل هايي را که برنامه نيمه شور يا نيمه ظرفيت دارند را براي خريد انتخاب کنيد.

اعضاي خانواده شما زياد هستند؟

اگر شما داراي خانواده بزرگ و پر جمعيتي هستيد و داراي عروس و داماد و نوه هستيد، انتخاب يک ماشين ظرفشويي با بالاترين ظرفيت را توصيه مي کنيم. البته توجه کنيد که قفسات قابل تنظيم و جاي زياد براي قرار دادن ظروف در ابعاد بزرگ کمک مي کنند تا تعداد زيادي ظرف را به يکباره بشوييد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اين ظروف را در ماشين ظرفشويي قرار ندهيد!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : جرم گيري ماشين ظرفشويي در چند مرحله ساده

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : تميز کردن ماشين ظرفشويي با يک ترکيب جادويي خانگي!!


منبع : زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نکاتي مهم و خواندني درباره مايع نرم کننده حوله و لباس

14 مورد استفاده از مايکروويو که تا به حال نمي دانستيد

ضد عفوني کردن سبزيجات، نکته هايي که بايد بدانيد!

گياه آپارتماني تان را بر اساس فنگ شويي انتخاب کنيد

چگونه لکه وايتکس را از روي لباس پاک کنيم؟

بهترين روش انتخاب و نگهداري از پياز

3 اشتباه ساده در دکوراسيون داخلي که خانه تان را دلگير مي کند

آموزش درست کردن عروسک با جوراب هاي قديمي + عکس

9 گل آپارتماني کم نور که به خانه تان انرژي مي دهند!

يک خانه تکاني اصولي با چند فوت و فن ساده!!

روش هايي براي يک خانه تکاني آسان و سريع به روش مارتا استوارت

با چند مواد پاک کننده طبيعي آشنا شويد !

سبزه عيد امسال تان را با تخم کدو درست کنيد

سبزه عيد : مدلهاي مختلف سبزه عيد را چگونه درست کنيم؟

نکاتي درباره نحوه صحيح استفاده از شامپو فرش

خانه تکاني نوروز با شوينده هاي طبيعي!!

در خانه تکاني اين قسمت هاي فراموش شده را فراموش نکنيد!!

آموزش تصويري تنگ کردن شلوار جين

خانه تکاني، شيشه ها را اينگونه برق بياندازيد!

ترفندهاي خانه تکاني، اين بار قسمت هاي سخت خانه!!

اگر در منزلتان باغچه داريد به اين توصيه ها توجه کنيد!

با کدو تنبل يک گلدان زيبا درست کنيد

در استفاده از ماشين لباسشويي اين اشتباهات را انجام ندهيد!

جلوگيري از جوانه زدن سيب زميني با يک روش ساده!

از بين بردن بوي سوختگي غذا با راهکارهايي موثر و ساده

9 ادويه پرکاربرد را بشناسيد، از خواص، کاربرد تا شرايط نگهداري

ادويه اصل را با اين ترفندها به راحتي تشخيص دهيد

اين رنگ ها تاثير منفي روي احساسات تان مي گذارند!!

تخت خواب ارزان با پالت هاي چوبي، ايده هايي نو با سبک روستيک

تزيين کاغذ ديواري با ايده هايي جالب و زيبا

مدل کابينت سفيد 2018، جديدترين مدل هاي کابينت آشپزخانه

در دکوراسيون اتاق کودک سايبان ها را چگونه نصب کنيم؟

کاغذ ديواري با 10 طرح شگفت انگيز

جديدترين کاغذ ديواري 2018 که اتاق خواب تان را رويايي مي کند!

پرده ريسه ايي، جديدترين مدل پرده که مي توانيد در خانه درست کنيد + آموزش

ليمو عماني خانگي را با اين دستور درست کنيد و لذت ببريد

دکوراسيون داخلي ويلاي مجلل التون جان در بورلي هيلز

از بين بردن لکه مبل با چند نکته ساده

نگاهي به 8 خانه حيرت انگيز تيلور سويفت Taylor Swift

دکوراسيون پاييزي با 7 رنگ که عاشقش مي شويد!!

گل هاي آپارتماني را با اين ايده ها زيبا و متفاوت بچينيد!!

طراحي دکوراسيون حمام کوچک با وسايل ارزان قيمت

دکوراسيون اتاق پسرانه با 11 ايده خلاقانه

چيدمان لوازم آرايش در منزل با چند ايده شيک و کم هزينه

جديدترين تم هاي تولد و بادکنک آرايي 2018

از بين بردن لکه هاي عرق از روي لباس

چطور بادمجان شيرين و بي دانه انتخاب کنيم؟

معجزه سنگ هاي رودخانه اي در دکوراسيون داخلي!!

آبغوره هاي خانگي را چگونه نگهداري کنيم که کپک نزند؟

تميز کردن مايکروفر در عرض چند دقيقه با يک روش آسان و ساده