آخرین اخبار

چند نکته براي پيدا کردن شغل مورد علاقه تان کار و زندگي

چند نکته براي پيدا کردن شغل مورد علاقه تان

  بزرگنمايي:

چه خبر - شغلي متناسب با شخصيت خود پيدا کنيم

وقتي براي يافتن شغل در بازار کار جست و جو مي کنيم، مهم ترين ويژگي شغلي که به دنبال آن هستيم، چيست؟ براي اکثر ما دستمزد از اهميت ويژه اي برخوردار است، تا حدي که توجه زياد به اين موضوع ما را از بررسي ساير ويژگي هاي شغل آينده مان که ممکن است براي هميشه بر زندگي ما تاثيرگذار باشد، باز مي دارد.
عواملي چون امنيت شغلي، علاقه به کار يا جَو حاکم بر فضاي کار از عوامل بسيار مهمي هستند که امکان دارد پس از ورود به يک حرفه نظر شما را به کلي درباره آن عوض کنند و اگر شما نتوانيد تغيير شغل دهيد، بايد بخش بزرگي از عمرتان را بدون علاقه و ميل باطني به آن کار در آن حرفه ادامه دهيد؛ پس بهتر است همان ابتدا در انتخاب شغلمان بيشتر دقت کنيم و هر فرصت شغلي را بي اطلاع از ماهيت واقعي آن نپذيريم. براي يافتن شغلي متناسب با سبک زندگي خود به نکات زير دقت کنيد.

مشخص کنيد از زندگي چه مي خواهيد

قبل از اين که جست و جو براي شغل جديد را آغاز کنيد، ابتدا اين موضوع را تعيين کنيد که در اين مرحله از زندگي به دنبال چه هستيد و چگونه مي خواهيد سطح زندگي تان را ارتقا دهيد. بايد از خود بپرسيد که چه چيزي در زندگي ارزش دارد و براي رسيدن به کدام هدف بايد جنگيد. آيا حقيقتا به دنبال چالشي هستيد تا هوش، درايت و ابتکار عمل خود را بسنجيد؟ آيا فردي عمل گراييد يا دوست داريد وقت خود را به همراه دوستان سپري کنيد؟ آيا به دست آوردن پول انگيزه اصلي شماست؟ به اين سوالات به دقت پاسخ دهيد: زيرا هر يک از اين پاسخ ها شما را به سمت شغلي متفاوت سوق خواهدداد.

کدام عامل مهم تر است؟

زماني که پاي يک عمر زندگي شخصي شما در ميان است، بهتر است کاملا با خودتان روراست باشيد. مرحله بعدي در انتخاب شغلي که براي زندگي شما و سبک زندگي تان متناسب باشد، تعيين کردن اولويت هاست. در ابتدا مشخص کنيد در اين دوره از زندگي کدام يک از اين موضوعات پراهميت تر است: داشتن حداقل فلان مقدار درآمد ماهيانه، ارتباط با ديگر افراد و کسب تجربه، کارکردن روي مسئله يا مشکلي خاص، حداکثر 30 ساعت کار کردن در هفته و داشتن اوقات فراغت مناسب يا هر هدف ديگر.

دنبال شغلي رويايي نباشيد، بلکه شغلي ايده آل را جست و جو کنيد

يکي از اشتباه هايي که معمولا افراد مرتکب مي شوند اين است که تصور مي کنند فقط يک شغل رويايي ايده آل است و توقعات نا‌به‌جايي در ذهن خود ايجاد مي کنند. شايد شما ناگزير به انجام کارهايي باشيد که علاقه به انجام آن ها نداريد. جورج ونسل مي گويد: شغل ايده آل شغلي است که با علايق شخصي، توانايي ها، مهارت ها، ارزش ها و سبک زندگي شخصي شما هم‌خواني داشته باشد. شايد شغلي مانند خوانندگي بي نظير باشد؛ اما ممکن است اين شغل با مهارت يا شخصيت شما هم‌خواني نداشته باشد. شغل متناسب شغلي است که حسي مثبت به زندگي شما القا مي کند.

مسائلي که در شغل کنوني شما را آزار مي دهد کدام اند؟

بهتر است فهرستي از عواملي که کمبود آن را در شغل فعلي حس مي کنيد و عوامل آزاردهنده در شغلتان را تهيه کنيد. اين فهرست به شما کمک مي کند که بدانيد چرا از شغل فعلي راضي نيستيد و به دنبال شغلي ايده آل مي گرديد. شايد موفق شويد عوامل نامطلوب را از محيط کاري خود حذف کنيد و با احساسي بهتر نسبت به کارتان به آن ادامه دهيد.

خطوط قرمز را براي خود مشخص کنيد

شايد به اين دليل دوست داريد شغلي جديد داشته باشيد که لازم است گاهي چند شب در هفته را تا ديروقت در محل کار بمانيد؛ در حالي که خانواده شما به حضورتان نياز دارند يا دوست داريد چند ساعتي را با فرزندتان بگذرانيد. قبل از اين که شغلتان را ترک کنيد، ابتدا با خود بينديشيد، آيا مي توانيد شغلي با مشخصات دلخواه بيابيد؟ شغلي که با سبک زندگي شما هم‌خواني بيشتري داشته باشد. شايد شغلي که هم اکنون به آن مشغوليد ويژگي هاي مطلوب و منحصر به فردي داشته باشد که در صورت تغيبر شغل خلا آن را حس کنيد.

به شخصيت خود دقت کنيد

خود من شخصا علاقه خاصي به کارکردن در منزل دارم؛ ولي شايد از نظر شما قضيه به شکلي ديگر باشد؛ شايد شما علاقه داشته با شيد براي مدتي از منزل خارج شويد يا اصلا از نظر شما کار در منزل باعث کاهش کارايي شود. از خودتان بپرسيد در کدام حالت راحت و خوشحال‌تريد و مي توانيد به بهترين نحو کار کنيد؟
براي خود مشخص کنيد که به کارهاي گروهي علاقه داريد يا تنها کارکردن را ترجيح مي دهيد؟ آيا حاضريد در ازاي حقوقي بيشتر از خانواده دور باشيد يا در منطقه اي بد آب و هوا زندگي کنيد؟

درباره کمپاني هايي که علاقه داريد در آنجا کار کنيد پرس و جو کنيد

زماني که درباره شغل مدنظرتان مطمئن شديد، سراغ افرادي برويد که در آن زمينه فعاليت داشته اند يا در کمپاني مدنظر مشغول بوده اند. اين افراد اطلاعات جالبي در اختيار شما قرار مي دهند. البته زياد به صحبت هاي افراد منفي‌نگر توجه نکنيد. افرادي که از يک کمپاني بيرون آمده اند نيز مي توانند نکات مفيدي به شما گوشزد کنند. وقتي شغلي به نظرتان مناسب بود ديگر درنگ نکنيد!

براي مصاحبه کاري تقاضا کنيد

يکي از ساده ترين و مناسب ترين روش هاي درخواست يک شغل ايميل زدن به مسئول مربوطه در آن کمپاني است. البته شما مي بايد ويژگي و تخصص هايي داشته باشيد که براي کمپاني مد نظر جذابيت داشته باشيد و بايد از شأن و رتبه خود مطلع باشيد.

از ابراز عقيده و نظر خود هراسي نداشته باشيد

اگر براي يک مصاحبه کاري دعوت شديد، هيچ اشکالي ندارد که درباره سبک زندگي، خواسته ها و علايقتان به طور صادقانه با ارشد خود صحبت کنيد. بدترين پاسخ و واکنش که ممکن است با آن مواجه شويد «نه» است. اگر آن ها نمي خواهند به شما حقوق مدنظرتان را پرداخت کنند، مي توانند انجام کار را اندکي براي شما راحت تر کنند.


منبع : livings.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟