آخرین اخبار

بازاريابان اينترنتي اينگونه مخ مي زنند! کار و زندگي

بازاريابان اينترنتي اينگونه مخ مي زنند!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 5 نکته براي بازاريابي اينترنتي

فروش تلفني کاري طاقت فرسا و ترسناک به نظر مي رسد. وقتي گوشي تلفن را بر مي داريد و بدون داشتن هيچ اطلاعاتي از مخاطب، با او تماس مي گيريد، به نظر غيرممکن مي رسد که بتوانيد ارتباطي مناسب برقرار کنيد و چيزي به او بفروشيد.
احتمال شنيدن پاسخ منفي بسيار بالاست و به همين دليل از قبل احساس مي کنيد که تلاشتان بي فايده است. اگر هم از قبل تجربه فروش تلفني نداشته باشيد، اين کار به مراتب سخت تر به نظر خواهدرسيد. با اين حال، نيازي نيست که فروش تلفني را اين قدر براي خود ترسناک جلوه دهيد. اين نوع فروش حتي مي تواند روشي عالي براي رشد کسب و کارتان باشد. اگر نکات و شيوه هاي درستي را به کار بگيريد، مي توانيد هر کسي را متقاعد به خريد کنيد؛ حتي اگر از قبل او را نشناسيد. اگر به دنبال استراتژي هايي حرفه اي براي افزايش بهره وري فروش تلفني تان هستيد، نکات زير را امتحان کنيد.

تحقيق کنيد

اگر فقط يک فهرست اسم و شماره تلفن داريد و مي خواهيد به ترتيب با آنها تماس بگيريد، طرف مقابل به آساني به اين موضوع پي خواهد برد. اينکه پيام از پيش نوشته شده و يکساني را براي همه تکرار کنيد، کار بيهوده و بي نتيجه اي است. اگر نمي توانيد رابطه اي واقعي با طرف مقابل برقرار کنيد، هيچ شانسي براي متقاعد کردن مشتري احتمالي به خريد نخواهيد داشت. قبل از اينکه گوشي تلفن را برداريد، در مورد شخصي که مي خواهيد با او تماس بگيريد، تحقيق کنيد. بدانيد که او چه کسي است، به چه دليل ممکن است به محصولات و خدمات شما علاقه مند باشد و به طور روزمره به چه مشکلاتي سر و کار دارد و شما چه کمکي مي توانيد به او در حل اين مشکلات بکنيد. اگرچه اين تحقيق شخصي ممکن است کمي زمان بر باشد، اما در شخصي سازي پيام تلفني و در نهايت احتمال بيشتر بستن قرارداد تاثيرگذار خواهدبود.

از لحاظ ذهني آماده باشيد

زماني که طرف مقابل گوشي تلفن را بر مي دارد، شما بايد از قبل خود را آماده فروختن کرده باشيد. اگر ذهنتان آماده فروش محصولات نباشد، در واقع فقط وقت با ارزشتان را هدر خواهيد داد. هرچه زمان بيشتري را پاي تلفن هدر دهيد، مشتري تان از شما نااميدتر خواهدشد و اگر بيش از حد کلافه شان کنيد، ممکن است گوشي تلفن را قطع و شما را از جذب مشتري جديد، نااميد کنند. قبل از اينکه شماره مشتري بعدي را بگيريد، کمي به خودتان زمان بدهيد و متمرکز شويد. به اين فکر کنيد که چه چيزي مي خواهيد بگوييد، چه نکاتي را مي خواهيد
پوشش دهيد و چطور مي خواهيد روند مکالمه را پيش ببريد. هر زمان که حس کرديد به اندازه کافي متقاعدکننده، تاثيرگذار و مفيد به نظر مي رسيد، گوشي تلفن را برداريد و منتظر پاسخ مثبت مشتري باشيد.

سعي کنيد محصول را به خودتان بفروشيد

اگر قبلا فروشي تلفني انجام داده باشيد، مي دانيد که بسياري از مردم نسبت به خريد تلفني مشکوک هستند! کلاهبرداران زيادي وجود دارند که باعث مي شوند مشتريان احتمالي در مورد خريد از شما احتياط کنند. به منظور اينکه تعداد مشتريان تلفني خود را افزايش دهيد، بايد خود را آماده کنيد که به سوالاتي در مورد خودتان پاسخ بدهيد و اعتماد مشتريان را جلب کنيد. قبل از اينکه گوشي تلفن را برداريد، تمام جوانب را در نظر بگيريد. فهرستي از تمام سوالات احتمالي که ممکن مشتريان بپرسند، آماده کنيد و به صورت نکته وار به آنها پاسخ دهيد. اگر منابع لازم را براي پاسخگويي به سوالات مشتريان رو به روي خود داشته باشيد، احساس آمادگي و اعتماد به نفس بيشتري خواهيدداشت.

زبان بدن مثبتي داشته باشيد

زماني که به فروش تلفني مي پردازيد، طرف مقابل شما را نمي بيند. با اين حال اگر زبان بدن مثبتي داشته باشيد، اعتماد به نفس بيشتري به دست مي آوريد و اين اعتماد به نفس در صدايتان، خود را نشان مي دهد. اما اگر دچار استرس باشيد و احساس بي قراري کنيد، لرزشي در صدايتان احساس خواهدشد. آرام باشيد، لبخند بزنيد و استرس نداشته باشيد تا مشتري با لحن سرشار از اعتماد به نفس شما رو به رو شود. با اينکه طرف مقابل، شما و در نتيجه زبان بدنتان را نمي بيند، اما به شکلي طبيعي صحبت کنيد، انگار که او رو به روي شما نشسته است و داريد با او حرف مي زنيد. در تمام مدت مکالمه لبخند به لب داشته باشيد. اگر وقتي مي ايستيد و حرف مي زنيد، اعتماد به نفس بيشتري داريد، حتما به همين شکل تماس هاي تلفني خود را برقرار کنيد.

آماده شنيدن پاسخ منفي باشيد

فروش تلفني به خاطر نرخ بالاي پاسخ هاي منفي، کاري طاقت فرسا تلقي مي شود. متاسفانه اين موضوع رواج زيادي در اين نوع فروش دارد. اگر بتوانيد بر ترس از شنيدن پاسخ منفي غلبه کنيد و بپذيريد که عده اي از مردم علاقه اي به خريد محصولات و خدمات شما ندارند، با آرامش و اعتماد به نفس بيشتري مي توانيد به فروش تلفني بپردازيد. فهرستي از تمام تماس ها و نتايجي که از آنها به دست آورده ايد، تهيه کنيد. با اين کار، درک بهتري نسبت به تعداد جواب هاي مثبت و منفي اي که دريافت کرده ايد، پيدا مي کنيد و مدتي بعد به خوبي خواهيد دانست که معمولا پس از چند تماس بايد منتظر گرفتن نتيجه اي مثبت باشيد.
اگر اين پنج استراتژي را به خوبي ياد بگيريد و تمرين کنيد، خيلي زود به فردي حرفه اي در زمينه فروش تلفني تبديل خواهيد شد.


منبع : khalaghiyat.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟