آخرین اخبار

زوج هايي که دچار بحران مالي شدند بخوانند کار و زندگي

زوج هايي که دچار بحران مالي شدند بخوانند

  بزرگنمايي:

چه خبر -

البته همه‌ي اين حوادث شايد همزمان بر سر کسي خراب نشوند اما معمولا يکي پس از ديگري وارد مي‌شوند! متاسفانه زندگي پُر از نااميدي، فرسودگي و غافلگيري است. پس وقتي اخراج شديد چه بايد بکنيد؟ چطور بايد عزم‌تان را جزم کنيد و از اين مسير که پُر از شکست‌ها و کمبودهاي مالي است عبور کنيد؟
10 درصد، اتفاقي است که مي‌افتد و 90 درصد، واکنشي است که شما نشان مي‌دهيد. فراموش نکنيد که در چنين شرايطي، شما حساس‌تر و آسيب پذيرتر مي‌شويد و چشم اندازهاي‌تان ممکن است مه آلود و نااميد کننده شوند. اگر به عنوان يک زوج نتوانيد با احتياط و دقت، شرايط را پردازش و رفتار کنيد، ممکن است شکست‌هاي بدتري روي بدهند.

12 راهکار عملي براي زوج‌هايي که دچار بحران مالي شده‌اندشفاف گفتگو کنيد، ارتباط برقرار کنيد و هدف تعيين کنيد

مشکلات مالي، پرسش‌هاي زيادي به همراه دارند: حالا چکار کنيم؟ قبض‌ها را چطور پرداخت کنيم؟ اگر فلان اتفاق بيفتد چطور؟ وقتي اين سوال‌ها مدام در ذهن‌تان مي‌چرخند، با همسرتان گفتگو کنيد. هدف و مسيري را مشخص کنيد که هر دوي شما آن را دنبال کنيد و به جلو برويد. توافق کنيد که با هم حرکت کنيد، نه تنهايي.

با کمک همديگر، مهمترين‌ها را مشخص کنيد

چه چيزهايي براي‌تان از همه مهمتر است؟ به چه افرادي در اطراف خود نياز داريد؟ چه چيزي هست که اگر آن را از دست بدهيد، شرايط بدتر خواهد شد؟ اين چيزها را يادداشت کرده و ليست کنيد. مثلا، غذا، خانه، مدرسه‌ي بچه‌ها،...، اولين هزينه را به آيتم شماره‌ي يک اختصاص بدهيد که از همه مهمتر است. به ترتيب طبق ليست‌تان پيش برويد و اهميتي به حرف ديگران که مي‌گويند براي چه چيزهايي بايد پول پرداخت کنيد ندهيد. اگر بودجه بندي نکرده‌ايد، بايد هر چه زودتر اين کار را انجام دهيد.

بايد در شرايط «تلاش براي بقا» قرار بگيريد

تمام هزينه‌ها را بايد صرفا محدود به ملزومات کنيد. پيشنهاد مي‌کنيم نيازهاي‌تان را ليست کنيد و سپس نيمي از آنها را از ليست حذف کنيد، چون بايد از دلارتان، بيشترين استفاده‌ي ممکن را بکنيد. هر چند ممکن است احساس کنيد زندگي‌تان کاملا از کنترل شما خراج شده اما اين، تنها بخشي است که مي‌توانيد کنترلش کنيد. هدفمند و با دقت پول خرج کنيد، شايد هم زمان خوبي براي فروختن چيزهايي باشد که واقعا ديگر نيازي به آنها نداريد و فقط دور و برتان را شلوغ کرده‌اند.

هيجانات و احساسات خود را بشناسيد

با احساسات زيادي در اين شرايط روبرو خواهيد شد؛ از تلخي و ناکامي گرفته تا احساس گناه و فرسودگي. اين احساسات بر رابطه‌ي شما با همسر و فرزندان‌تان نيز تاثير گذاشته و به اقوام و دوستان و حتي ايمان شما هم خواهند رسيد! وقتي در مورد احساسات خود حرف مي‌زنيد حتما جملات خود را با «من احساس مي‌کنم» شروع کنيد تا تاثير تهاجمي بر ديگران نداشته باشند و آنها هم موضع دفاعي نگيرند.

کسي را سرزنش نکنيد

در اين موقعيت، هر چند خيلي چيزها آسيب ديده، اما زمان آن نيست که به دنبال مقصر بگرديد. اين کار فقط اطرافيان‌تان را از شما دور مي‌کند. اگر اجازه دهيد خشم‌تان همه جا بروز کند، بيشتر آسيب زننده خواهد بود تا راه گشا. حتما زمان‌هايي پيدا خواهيد کرد که افکارتان را بازتاب دهيد و ابراز کنيد، اما در بحبوحه‌ي اين بحران و آشوب اگر وارد بازي ِ «تقصير کي بود؟» شويد، بيشتر لطمه خواهيد خورد.

کمک را بپذيريد

پذيرفتن کمک براي خيلي‌ها سخت است آنهم به يک دليل: غرور. شايد هم کمک دريافت نکردن، بخشي از شعارهاي شخصي شما باشد و تا کنون هميشه اهل بخشش و کمک به نيازمندان بوده‌ايد، اما حالا که مشکلاتي پيش آمده و شما در موقعيت ِ نياز داشتن قرار گرفته‌ايد، چه ايرادي دارد که کمک بگيريد. گاهي به تنهايي ايستادن در مقابل مشکلات از توان انسان خارج مي‌شود و در اين زمان، به خاطر غرور، رد کردن کمک ديگران نوعي خودخواهي محسوب مي‌‌شود.

فشارها را به حداقل برسانيد

اگر اجازه دهيد، نگراني و استرس مي‌تواند کاملا نابودتان کند. زماني را در روز به کسب انرژي و کارهايي که آرام‌تان مي‌کند اختصاص دهيد. دور کردن نگراني‌ها تا حد ممکن و حفظ آرامش و خونسردي، کمک‌تان مي‌کند تا کمي از بار فشاري که روي شما و خانواده‌تان است کم شود.

به خداوند توکل کنيد

وقتي صخره‌اي بزرگ در مسيرتان ايستاده، چنين توصيه‌اي ممکن است کاربردي به نظر نرسد، اما شما به نيايش‌هاي هميشگي خود ادامه دهيد و حضور خداوند را فراموش نکنيد. با اطمينان و دلگرمي که به منبع قدرت داريد، تحمل مشکلات براي‌تان ساده‌تر خواهد شد.

داشته‌هاي‌تان را بشماريد

درست است که همه چيز بد و وحشتناک شده اما هنوز هم چيزهاي زيادي در اطراف خود داريد که نعمت محسوب مي‌شوند، اينطور نيست؟ فقط روي مشکلات تمرکز کردن و صرفا کمبودها را ديدن، تنها شما را افسرده مي‌کند. يادتان نرود که در هر گوشه‌اي از زندگي‌تان نعمت‌هايي داريد، فقط بايد خوب نگاه کنيد.

از روياپردازي نترسيد

اگر کارتان را از دست داده‌ايد، فرصت بسيار خوبي براي رويا پردازي است! از خود بپرسيد دوست داريد چه کاري انجام دهيد؟ هميشه دل‌تان مي‌خواسته چه کار بکنيد؟ اين بحران ممکن است فرصتي در خود پنهان داشته باشد. به جلو نگاه کنيد و جهت يابي کنيد. شايد دقيقا وقت آن باشد که يک سرگمي را به کسب و کار تبديل کنيد يا حتي راه جديد پول درآوردن را تجربه کنيد. فقط بايد سوال‌هاي درستي مطرح کنيد و هوشمندانه حرکت کنيد تا ريسک‌ها را به حداقل برسانيد.

همه چيز را يادداشت کنيد

اين موقعيت و شرايط پيش آمده ممکن است نقطه‌ي عطفي در زندگي شما باشد. يادداشت کردن به شما کمک مي‌کند تمام درس‌هاي مهمي را که مدرسه‌ي زندگي سعي دارد به شما بياموزد فرا بگيريد و فراموش نکنيد. وقتي در اين امتحانات پيروز شديد، دوست نداريد به گذشته نگاهي بکنيد و با مرور وقايعي که پشت سر گذاشتيد و اينکه چگونه موانع را يکي يکي از سر راه خود برداشتيد، به توانايي‌هاي خود بباليد و درس‌هاي بعدي را ياد بگيريد؟

خودتان را کنترل کنيد

شايد وسوسه شويد پاها را روي هم بيندازيد و بگوييد: ديگر هيچ چيزي برايم مهم نيست! طلبکارهاي‌تان هم دقيقا همين را مي‌خواهند تا اقدامات دلخواه‌شان را انجام دهند. يادتان باشد مجبور نيستيد جواب همه‌ي تلفن‌ها را بدهيد. هر کاري که مي‌کنيد حتما با رد کردن پيشنهاد قرض گرفتن‌هاي بيشتر و بيشتر، سعي کنيد چرخه‌ي بدهي‌ها را بشکنيد. وام و قرض گرفتن راه حل شما در اين شرايط نيست. لطفا آدم خوبي نباشيد که تنها بدي‌اش اين است که تصميم‌هاي مالي بدي مي‌گيرد! يادتان باشد فقط اين شما نيستيد که در بحرانيد، همسر و فرزندان‌تان هم با شما هستند و هر تصميمي که مي‌گيريد مستقيما روي آنها نيز تاثير دارد.
هر چند يک سري از تراژدي‌هاي مالي مي‌توانند بينهايت دشوار باشند، اما واکنشي که شما در اين زمان نشان مي‌دهيد، تا حدود بسيار زيادي تعيين کننده‌ي راه حل در اين موقعيت است.


منبع : زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟