آخرین اخبار

حرف زدن با خود بسيار مفيد است!! سلامت روان

حرف زدن با خود بسيار مفيد است!!

  بزرگنمايي:

چه خبر -

با خود صحبت کردن به معني ديوانه بودن نيست. من خيلي وقتها با صداي بلند با خودم صحبت مي کنم به خصوص زماني که استرس زيادي داشته باشم. يا زماني که از يک گفتگو يا تماس تلفني عصبي هستم و قصد دارم چيزي بگويم و اينقدر به صحبت کردن با خود ادامه مي دهم تا خشمم از بين برود. يا زماني که حس مي کنم از نظر احساسي تحت فشار هستم و نمي توانم حواسم را جمع کنم (چون ليست کارهايي که بايد انجام دهم خيلي زيادند)، اين کار کمک مي کند جلوي فرار ذهنم به سمت کارهاي مختلف را گرفته و بهتر روي کار فعلي ام تمرکز کنم. اين حرف ها به نظرتان آشنا نيست؟
بر خلاف باور عمومي، صحبت کردن با خودتان به اين معني نيست که ديوانه شده ايد. کارشناسان به آن صحبت کردن بيروني مي گويند و يک عادت بسيار رايج است که مي تواند سلامت شما را به شيوه اي فراگير بهبود بخشد. به گفته دکتر آ.جي مارسدن A.J. Marsden استاديار خدمات انساني و روان شناسي در دانشکده بيکون در ليسبورگ، چندين نظريه در مورد اين که چرا با خود صحبت کردن چنين مزاياي مهمي دارد، ارائه شده است. اصلي ترين مزيت آن اين است که مي تواند در کنترل خودمان به ما کمک کند، احساسات مان، رفتارمان و کارهاي روزانه مان. در ادامه مقاله 6 فايده اصلي رواني صحبت کردن با خودمان را بخوانيد تا شما هم تبديل به يکي از کساني شويد که هميشه با خودشان صحبت مي کنند.

فوايد با خود حرف زدن1. با خود حرف زدن به شما کمک مي کند تمرکز کنيد
با خود حرف زدن به شما کمک مي کند تمرکز کنيد

حتي وقتي مي خواهيد روي انجام کار مهمي تمرکز کنيد گاهي ذهن تان ياري نمي کند و مونولوگ دروني شما تبديل به يک پرحرف مي شود که اجازه نمي دهد حتي يک کلمه از چيزي که مي خواهيد را دريافت کنيد يا هر کار مهم ديگري را انجام دهيد. به گفته جفري گاردر Jeffrey Gardere روان شناس باليني و استاديار دانشکده پزشکي تورو در نيويورک، ولي اگر هنگام کار کردن با خودتان صحبت کنيد جلوي اختلالات داخلي را گرفته و ميتوانيد ذهن تان را سازماندهي کرده و روي کارتان تمرکز کنيد.
به عنوان مثال، در يک مطالعه، شرکت کنندگان مجموعه اي از دستورالعمل ها را خواندند، يک گروه در سکوت و گروه ديگر با صداي بلند. تمرکز و انجام دستورالعمل ها زماني که با صداي بلند خوانده مي شدند بهبود پيدا مي کرد، اين مطالعه نشان داد که خواندن دستورالعمل هايي که بايد انجام دهيم، با صداي بلند، بسيار موثر تر از نوشتن آن ها روي کاغذ است.

2. با خود حرف زدن مي تواند به شما کمک کند به هدف تان برسيد
با خود حرف زدن مي تواند به شما کمک کند به هدف تان برسيد

صحبت کردن در مورد هدفي که مي خواهيد به آن برسيد، در واقع فرصت هايي که براي رسيدن به آن بايد بدست آوريد را افزايش مي دهد. تنظيم اهداف با صداي بلند باعث مي شود که برايمان بنيادي تر و ملموس تر شوند انگار که در حال بستن يک قرار داد شفاهي با خودتان هستيد. مي دانيد يک راه ديگر براي بهبود پيگيري شما چيست؟ تعريف اهداف خود با استفاده از ضمير شما (به جاي اين که بگوييد، من مي خواهم بيشتر از هميشه ورزش کنم، بگوييد، شما بايد بعد از کار به باشگاه برويد). مطالعه منتشر شده در مجله اروپايي روان شنايي اجتماعي Social Psychology نشان داد، افرادي که اين کار را انجام دادند رفتار مولدتر و بهتري در انجام تمرينات ورزشي داشتند. محققان بر اين باورند که شما ضمير موثر تري است، چون راهنمايي و حمايت ديگران را در ذهن مان تداعي مي کند.

3. با خود حرف زدن به شما کمک مي کند براي موقعيت هاي استرس زا آماده شويد
با خود حرف زدن به شما کمک مي کند براي موقعيت هاي استرس زا آماده شويد

آيا يک مصاحبه شغلي مهم پيش رو داريد؟ يا يک ارائه در محل کارتان؟ يا يک مکالمه جدي با شريک زندگي تان؟ صحبت کردن با خودتان درباره نحوه سوال و جواب ها يا کنترل احساساتي که در اين حين رخ خواهد داد به شما کمک مي کند که خيلي بهتر براي تجربه واقعي آن آماده شويد. آمادگي بيشتر احساس بهتري به شما مي دهد و به طور کلي احساس اضطراب کمتري خواهيد داشت.

4. با خود حرف زدن به شما کمک مي کند راحت تر وظايف و تصميمات چالش برانگيز را انجام دهيد
 با خود حرف زدن به شما کمک مي کند راحت تر وظايف و تصميمات چالش برانگيز را انجام دهيد

صحبت کردن با خودتان مي تواند به شما در سازمان دادن و شفاف سازي افکارتان کمک کند، به خصوص هنگامي که با يک کار چالش برانگيز، گيج شده ايد يا براي گرفتن يک تصميم مشکل، احساس ناراحتي مي کنيد. به گفته دکتربرنارد گلدن Bernard Golden روان شناسي در شيکاگو و نويسنده کتاب غلبه بر خشم مخرب Overcoming Destructive Anger، صحبت کردن با خودتان مي تواند نوعي طوفان ذهني خارجي ايجاد کند و با شناخت نقاط ضعف و قوت به شما کمک کند قاطعانه تصميم گيري کنيد.
همچنين مي تواند شما را از غلبه حالت پريشاني حفظ کند. به گفته دکتر جودي دي لوکا Jodi De Luca روان شناس باليني در ايري کلورادو، صحبت کردن با خودتان با صداي بلند، فرايند فکر کردن را آهسته تر مي کند که به نوبه خود سطح استرس را کاهش خواهد داد و مهارت هاي حل مساله را به صورتي موثر افزايش مي دهد و در نهايت منجر به تصميم گيري و نتايج بهتر خواهد شد.

5. با خود حرف زدن کمک مي کند افکار مزاحم را دور کنيد
با خود حرف زدن کمک مي کند افکار مزاحم را دور کنيد

دوست تان قکر شما را با صحبت د مورد رنگ رژي که بايد بخرد پر مي کنيد. همکارتان تا مي تواند با کيفيت مسائل کاري/پوشش/ناهار و ساير موارد فکرتان را درگير مي کند، به قدري که تا يک ساعت بعد نمي تواند به هيچ چيز خوبي فکر کنيد يا روي کارتان تمرکز نماييد. اگر اين افکار در ذهن مان باقي بماند باعث مي شود از نظر عاطفي شکننده شده و ذهن مان کاملا درگير شود.
بنابراين اگر بعد از آن جلسه اي با خودتان بگيريد شما را از عواقب بعدي اين مکالمات در امان نگه خواهد داشت. مصاحبت با خودتان را حفظ کنيد تا صدايتان به شما در داشتن درک بهتر کمک کند. اين کار به شما اجازه مي دهد مشکلاتي که در قلب و ذهن تان وجود دارد را پاکسازي کنيد، يک گفتگوي ثابت با خودتان مي تواند به شما کمک کند اختلافات را حل کنيد و جلو افکاري که ممکن است در ذهن تان شروع به دور زدن کنند را بگيريد.

6. با خود حرف زدن مي تواند حمايت عاطفي برايتان فراهم کند
با خود حرف زدن مي تواند حمايت عاطفي برايتان فراهم کند

بلند صحبت کردن با خود مي تواند براي انعطاف پذيري شما سودمند باشد و زماني که با دردهاي داخلي در ارتباط با چالش هاي عمده زندگي روبرو هستيد، از قبيل بيماري، فقدان يا درگيري، يک خود آرامش بخشي به شما بدهد. درست مانند وقتي که در زمان ايجاد بحران با يک دوست گفتگو مي کنيم. ناديده گرفتن دختر لجباز درون مان مي تواند ترفند مفيدي باشد. احتمالش وجود دارد که پيشرفت اين عادت مثبت صحبت کردن با خود منجر به يک زندگي کارآمد تر شود. بر اساس مطالعه اي که در دانشگاه کاليفرنيا، لس آنجلس انجام شد اين کار ممکن است سطح هورمون استرس که در بدن پخش شده است را کاهش دهد.

پس شروع کرده و با خودتان صحبت کنيد و ببينيد چقدر شگفت انگيز است و چقدر براي ذهن و بدن تان مفيد خواهد بود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آيا تاکنون با خود حرف زده ايد؟ نشانه چيست؟ تنهايي، افسردگي، ...


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

لکنت زبان در کودکان

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

گلي که دشمن استرس است

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک يا تر است؟

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

استرس و اضطراب شديد داريد اگر اکثرا اين علايم جسماني را تجربه مي کنيد!

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

ناخن جويدن در مورد شخصيت شما چه مي گويد + روش درمان

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

5 قدم براي روبرو شدن با خاطرات ترسناک و پشت سر گذاشتن آن ها

افسردگي چه تاثيري بر ميل جنسي مي گذارد؟

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

گلي که دشمن استرس است

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

چگونه از افسردگي پس از سقط جنين پيشگيري کنيم

آنچه درباره آزمايش اعتياد نمي‌دانستيد

با اين روش ترمز استرس را بکشيد

افسردگي در کمين کودکان چاق

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

آموزش مهارت هاي مقابله با استرس

لکنت زبان در کودکان

الکسي تيميا alexithymia چيست و چه ارتباطي با مشکلات روحي دارد؟

چرا پزشک ها بيشتر از هر شغل ديگري خودکشي مي کنند؟

عکس پروفايل شما چه حقايقي را در مورد شخصيت تان بر ملا مي کند؟

چرا ستاره هاليوود تماشاي کارتون سيندرلا را براي دخترش ممنوع کرد؟

چرا بيماري هاي روحي و رواني در بين دانشجويان فزايش يافته؟

افسردگي چيست؟

آيا شما هم وسواس داريد؟

دليل و درمان حرف زدن در خواب

افسردگي در مردان چه تفاوتي با افسردگي در زنان دارد؟

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن

آيا آلزايمر ارثي است؟

درمان موثر دردهاي مزمن با بخشيدن ديگران!!