آخرین اخبار

6 قانون اضافه کردن رنگ به دکوراسيون داخلي!! خانه و دکوراسيون

6 قانون اضافه کردن رنگ به دکوراسيون داخلي!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - دکوراسيون داخلي رنگي، تنها با 6 قانون ساده

هنگامي که مشتريانم به من مي‌گويند «من رنگ را دوست ندارم»، بعد از چند دقيقه کنجکاوي متوجه مي‌شوم که بهتر است بگوييم آنها بلد نيستند چطور و چه زماني از رنگ‌ها در خانه‌شان استفاده کنند.
مشتريان من اغلب فکر مي‌کنند که براي تأثيرگذاري با رنگ، لازم است همه‌ ديوارهاي خانه را رنگ کنند اما اينطور نيست. اگر چه رنگ کردن ديوارهاي‌تان با يک رنگ با نشاط، يک راه ساده، ارزان و بسيار موثر براي تغيير حس و حال هر فضايي است اما برخي از برجسته‌ترين روش‌ها براي استفاده از رنگ‌ها مي‌توانند بسيار ظريف‌تر از رنگ کردن کل ديوارها باشند. شما مي‌توانيد به روش‌هاي جالب متعددي از رنگ‌ها استفاده کنيد - هم به شکل ظريف و هم کاملا آشکار - و به خانه‌تان، يک ظاهر تازه و بانشاط ببخشيد.

6-Ways-to-Get-Over-a-Fear-of-Color01.jpg

با چيزهايي که دوست داريد شروع کنيد

پيدا کردن يک وسيله‌ خاص که واقعا دوستش داريد، يک نقطه شروع عالي در هنگامي است که به دنبال اضافه کردن رنگ‌ هستيد. اگر يک وسيله را دوست داريد و وقتي آن را مي‌بينيد، احساس انرژي، الهام بخشي و لذت مي‌کنيد، احتمالا شروع خوبي براي طراحي فضاي مورد نظرتان است. سبد حصيري مورد علاقه‌تان را بخريد يا يک تابلوي هنري که شما را شاد مي‌کند يا يک گلدان فرانسوي عاشقانه و يا يک پرده‌ي قاليچه‌نماي پرزرق و برق. هر چه که هست، اولين وسيله‌اي که به شما الهام مي‌بخشد را پيدا کنيد. آن مي‌تواند شما را در مسير کشف پالت رنگ ايده‌ال براي فضاي مورد نظرتان قرار دهد. هنگامي که اولين وسيله را پيدا کرديد، مي‌توانيد از آنجا در مورد طرح رنگ و طراحي کلي تصميم بگيريد.

الهام رنگ ايده‌ال

الهام رنگ ايده‌ال

اين صندلي مخملي به رنگ بنفش، به فضا حسي جسورانه و افسانه‌اي مي‌دهد. دو چراغ روميزي زرد رنگ در کنار آن، تأثير رنگ را قوي‌تر مي‌کنند. ترکيب رنگ‌هاي گرم و خنثي ديوار و وسايلي با رنگ شاد، عمق بيشتري به اين طرح رنگ مدرن مي‌دهد.

از طبيعت، الهام بگيريد

از طبيعت، الهام بگيريد

هنگامي که بحث طراحي به ميان مي‌آيد، طبيعت هميشه يک الهام بخش فوق‌العاده است. بودن در فضاي باز، ما را آرام و ريلکس مي‌کند که اغلب اوقات، دقيقا همان حسي است که مي‌خواهيم در فضاي خانه‌مان داشته باشيم. آيا اقيانوس به شما حس آزادي و نشاط مي‌دهد؟ آيا عطر شيرين ياس‌هاي بنفش يا گل صدتوماني صورتي را دوست داريد؟
شايد هم عاشق رنگ سبز درختان حياط هستيد! هر چه که هست، اين رنگ‌ها مي‌توانند محل مناسبي براي شروع طراحي اتاقي باشند که مي‌خواهيد در آن احساس فوق‌العاده‌اي داشته باشيد. شما خواه از آن رنگ روي بالش کوسن تخت‌تان استفاده کنيد يا در يک تابلوي ديواري، رنگ‌هاي طبيعت هميشه در الهام‌بخشي به شما موفق هستند.

الهام رنگ ايده‌آل

الهام رنگ ايده‌آل

کوسن‌هايي با طرح برگ‌هاي نخل استوايي، مقداري رنگ و يک حس شادي‌ بخش به اين اتاق نشيمن اضافه مي‌کنند. تکه‌هايي از طبيعت و رنگ براي افزودن علاقه‌ي بصري و حس و حال خوب به اين اتاق نشيمن روشن و دوست داشتني، کافي هستند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : روشهاي خلاقانه براي اضافه کردن رنگهاي شاد به دکوراسيون داخلي

لازم نيست همه‌ چيزها با هم هماهنگ باشند

لازم نيست همه‌ چيزها با هم هماهنگ باشند

وقتي صحبت از طراحي مي‌شود، بسياري از ما بطور افراطي سعي مي‌کنيم که تمام چيزها را با هم هماهنگ کنيم. شايد اين تأثير خانه‌هاي قديمي است که در آن، بالش‌هاي مادربزرگ با پرده‌ها، مبل و ظروف چيني هماهنگ بودند. اما دليل آن هر چه که هست، چيزي که من در مورد عصر طراحي حاضر مي‌پسندم، آن است که تطبيق رنگ‌ها ديگر تنها راه ممکن نيست. درست است که تطبيق در برخي فضاها مي‌تواند ظاهر مرتب و هماهنگي ايجاد کند اما شما را تشويق مي‌کنم که در هنگام اضافه کردن رنگ، متفاوت فکر کنيد و خلاقيت بخرج دهيد.
سعي کنيد روي وسايل منحصربفردي که به شما حس مثبتي مي‌دهند، بيشتر تمرکز کنيد و اجازه دهيد طراحي از آنجا شروع شود. ديگر چيزي به اسم عدم هماهنگي رنگ‌ها وجود ندارد و استفاده از رنگ‌هاي هماهنگ، به نوعي آينده‌نگري است. بنابراين اگر کوسن‌هاي قرمز و صورتي مي‌خواهيد، همان‌ها را تهيه کنيد. يک مبل راحتي سبز زمردي با صندلي دسته‌دار بنفش و يک لامپ زرد آفتابي مي‌خواهيد؟ هيچ قاعده‌ي خاصي وجود ندارد!
فقط بخاطر داشته باشيد که ممکن است در پايان براي مرتبط ساختن آنها با يکديگر، به چيزي مثل يک قاليچه، يک تابلوي هنري يا چند بالش کوسن نياز داشته باشيد. بنابراين بياييد همگي، کمي جسورتر و مطمئن‌تر عمل کنيم و به چيزي فراتر از مطابقت رنگ‌ها فکر کنيم.

الهام رنگ ايده‌آل

الهام رنگ ايده‌آل

اين اتاق خواب روشن و بانشاط، تأثير رنگ و الگوي تند که با سايه‌هاي پرطراوت با هم ترکيب شده‌اند را نشان مي‌دهد. الگوهاي مکمل در بالش‌هاي کوسن و پايه‌ي چراغ خواب و هم چنين نقش انتزاعي و رنگ‌هاي پررنگ حباب چراغ و روتختي، طراحي اين اتاق خواب را براحتي شاد و هماهنگ مي‌کند.

با پارچه‌ها دوست شويد

با پارچه‌ها دوست شويد

منسوجاتي مانند رومبلي‌ها، ديوارپوش‌ها و قاليچه‌ها از موثرترين عناصر طراحي هستند که مي‌توانند به هر فضايي رنگ اضافه کنند و تأثير خاصي بگذارند و جو محيط را عوض کنند. کوسن‌هاي رنگ شاد و قاليچه‌هايي با الگوي ساده، يک راه آسان و قابل تعويض براي اضافه کردن انرژي و علاقه‌ بصري هستند.
پيدا کردن پارچه‌هاي مورد نظرتان براي کوسن‌ها، صندلي‌ها، تخته‌هاي بالاتختي سفارشي يا ساير قطعات سفارشي و بازسازي شده( يا استخدام يک طراح براي کمک)، يک راه فوق‌العاده براي ايجاد فضايي مطابق سليقه‌تان است. آيا الگوهاي طبيعت، هندسه، طرح گل يا سه بُعدي را دوست داريد؟ هنگامي که رنگ‌هاي مورد نظرتان را انتخاب کرديد، 2 تا 4 پارچه انتخاب کنيد که مقادير مختلفي از آن رنگ را به شما بدهند.
منسوجاتي که استفاده مي‌کنيد، مي‌توانند به اندازه‌ي خودتان جسور باشند. اگر جسارت زيادي داريد، براي يکي از ديوارها به دنبال ديوارپوش شاد باشيد يا پارچه‌هاي با طرح درشت براي پرده‌هاي سفارشي يا براي ترکيب با کوسن‌ها انتخاب کنيد. اينها مي‌توانند روح جديدي به فضا بدهند و آن را باشکوه سازند.

الهام رنگ ايده‌آل

الهام رنگ ايده‌آل

يک صندلي مخملي تمشکي رنگ، صندلي‌هاي غذاخوري سبز روشن و تک ديواري که روکش شده است، فضا را فريبنده و درام مي‌کند.

6-Ways-to-Get-Over-a-Fear-of-Color14.jpg

از چيزهاي قديمي، دوباره استفاده کنيد

شما مجبور نيستيد براي اضافه کردن رنگ به زندگي‌تان، پول زيادي هزينه کنيد. استفاده‌ مجدد از چيزهاي قديمي يا وسايلي که از آنها استفاده نمي‌کنيد - با ايجاد تغييرات خلاقانه در آنها - يک راه آسان براي ايجاد يک طرح رنگارنگ جديد، بدون صرف هزينه‌ زياد است.
مثلا صندلي يا صندلي‌هاي کسل‌کننده‌تان را با پارچه‌ مورد علاقه‌تان دوباره روکش کنيد يا يک ميز عسلي يا چراغ خواب قديمي را با يک رنگ جسورانه و مدرن رنگ کنيد. با اين روش، شما مي‌توانيد ميزان تحمل رنگ‌تان را بدون صرف هزينه‌ي زياد تست کنيد.

الهام رنگ ايده‌ال

الهام رنگ ايده‌ال

يک قفسه‌ي آشپزخانه‌ سبک وينتيج با رنگ شاد، اين فضاي غذاخوري ساده را بانشاط مي‌کند. اضافه کردن رنگ‌هاي جسورانه و مدرن به وسايل متعلق به هر دوره‌اي، به طراحي اتاق شما جذابيت و شخصيت مي‌دهد.

از گل‌هاي تازه استفاده کنيد

از گل‌هاي تازه استفاده کنيد

سريع‌ترين و ساده‌ترين راه براي اضافه کردن رنگ به هر اتاقي استفاده از گل‌هاي تازه است. تزئين فضاهاي مورد علاقه‌تان با گل‌هاي فصلي، يک راه ساده براي اضافه کردن رنگ‌هاي قوي است. بعلاوه مي‌توانيد هر هفته با عوض کردن گل‌ها، در رنگ‌هاي محيط تنوع ايجاد کنيد.
گل‌هاي مورد علاقه‌ي شما، يک احساس مثبت به هر فضايي اضافه مي‌کنند و در عين حال حس آرامش و لذت کلي از فضا را افزايش مي‌دهند. خانه‌ي من بدون گل‌هاي تازه و شاداب، حس و حال يکنواختي دارد. اين واقعا ساده‌ترين و زيباترين راه براي بانشاط کردن هر فضايي است.

الهام رنگ ايده‌آ‌ل

الهام رنگ ايده‌آ‌ل

برخي از بهترين مکان‌ها براي اضافه کردن يک گلدان از گل‌هاي تازه عبارتند از ورودي، ميز اتاق ناهارخوري و کانتر آشپزخانه.


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نکاتي مهم و خواندني درباره مايع نرم کننده حوله و لباس

14 مورد استفاده از مايکروويو که تا به حال نمي دانستيد

ضد عفوني کردن سبزيجات، نکته هايي که بايد بدانيد!

گياه آپارتماني تان را بر اساس فنگ شويي انتخاب کنيد

چگونه لکه وايتکس را از روي لباس پاک کنيم؟

بهترين روش انتخاب و نگهداري از پياز

3 اشتباه ساده در دکوراسيون داخلي که خانه تان را دلگير مي کند

آموزش درست کردن عروسک با جوراب هاي قديمي + عکس

9 گل آپارتماني کم نور که به خانه تان انرژي مي دهند!

يک خانه تکاني اصولي با چند فوت و فن ساده!!

روش هايي براي يک خانه تکاني آسان و سريع به روش مارتا استوارت

با چند مواد پاک کننده طبيعي آشنا شويد !

سبزه عيد امسال تان را با تخم کدو درست کنيد

سبزه عيد : مدلهاي مختلف سبزه عيد را چگونه درست کنيم؟

نکاتي درباره نحوه صحيح استفاده از شامپو فرش

خانه تکاني نوروز با شوينده هاي طبيعي!!

در خانه تکاني اين قسمت هاي فراموش شده را فراموش نکنيد!!

آموزش تصويري تنگ کردن شلوار جين

خانه تکاني، شيشه ها را اينگونه برق بياندازيد!

ترفندهاي خانه تکاني، اين بار قسمت هاي سخت خانه!!

اگر در منزلتان باغچه داريد به اين توصيه ها توجه کنيد!

با کدو تنبل يک گلدان زيبا درست کنيد

در استفاده از ماشين لباسشويي اين اشتباهات را انجام ندهيد!

جلوگيري از جوانه زدن سيب زميني با يک روش ساده!

از بين بردن بوي سوختگي غذا با راهکارهايي موثر و ساده

9 ادويه پرکاربرد را بشناسيد، از خواص، کاربرد تا شرايط نگهداري

ادويه اصل را با اين ترفندها به راحتي تشخيص دهيد

اين رنگ ها تاثير منفي روي احساسات تان مي گذارند!!

تخت خواب ارزان با پالت هاي چوبي، ايده هايي نو با سبک روستيک

تزيين کاغذ ديواري با ايده هايي جالب و زيبا

مدل کابينت سفيد 2018، جديدترين مدل هاي کابينت آشپزخانه

در دکوراسيون اتاق کودک سايبان ها را چگونه نصب کنيم؟

کاغذ ديواري با 10 طرح شگفت انگيز

جديدترين کاغذ ديواري 2018 که اتاق خواب تان را رويايي مي کند!

پرده ريسه ايي، جديدترين مدل پرده که مي توانيد در خانه درست کنيد + آموزش

ليمو عماني خانگي را با اين دستور درست کنيد و لذت ببريد

دکوراسيون داخلي ويلاي مجلل التون جان در بورلي هيلز

از بين بردن لکه مبل با چند نکته ساده

نگاهي به 8 خانه حيرت انگيز تيلور سويفت Taylor Swift

دکوراسيون پاييزي با 7 رنگ که عاشقش مي شويد!!

گل هاي آپارتماني را با اين ايده ها زيبا و متفاوت بچينيد!!

طراحي دکوراسيون حمام کوچک با وسايل ارزان قيمت

دکوراسيون اتاق پسرانه با 11 ايده خلاقانه

چيدمان لوازم آرايش در منزل با چند ايده شيک و کم هزينه

جديدترين تم هاي تولد و بادکنک آرايي 2018

از بين بردن لکه هاي عرق از روي لباس

چطور بادمجان شيرين و بي دانه انتخاب کنيم؟

معجزه سنگ هاي رودخانه اي در دکوراسيون داخلي!!

آبغوره هاي خانگي را چگونه نگهداري کنيم که کپک نزند؟

تميز کردن مايکروفر در عرض چند دقيقه با يک روش آسان و ساده