آخرین اخبار

اين نشانه ها مي گويد سطح هوش شما بالاتر از متوسط جامعه است سلامت روان

اين نشانه ها مي گويد سطح هوش شما بالاتر از متوسط جامعه است

  بزرگنمايي:

چه خبر - ويژگي هاي افراد باهوش

اغلب افراد باهوش از اين قابليت خود بي خبرند و حتي گاهي ممکن است اين تصور به وجود آيد که اين افراد از يک بيماري رواني رنج مي برند!.براي اينکه بتوانيد فرد باهوشي باشيد نيازي به مدرک هاي آن چنيني نداريد. در حقيقت نشانه هاي باهوشي بسيار ظريف هستند و اگر آن ها را نشناسيد ممکن است نتوانيد باهوش بودن خود يا ساير افراد را تشخيص دهيد. اما نگران نباشيد. نشانه هايي وجود دارد که توسط دانشمندان تاييد شده و نشان مي دهد شما فرد فوق العاده باهوشي هستيد. در اين مقاله قصد داريم 6 مورد از نشانه هاي شگفت انگيز با هوش بودن را با هم مرور کنيم. پس همراه ما باشيد.

اگر شما اولين فرزند خانواده هستيد

تحقيقات انجام شده نشان مي دهد که کودکان اول هر خانواده نمرات IQ بالاتري نسبت به ساير خواهران و برادران خود دارند. باهوشي اين کودکان از همان روزهاي آغازين زندگي مشخص مي شود. محققان براي انجام دادن اين مطالعه 5000 کودک را از بدو تولد تا سن 14 سالگي مورد بررسي قرار دادند و مهارت خواندن، تطبيق عبارات و به خاطر سپاري تصاوير را ارزيابي نمودند. اين محققان دريافتند، با اينکه والديني با چندين فرزند تلاش مي کنند از همه آن ها به صورت عادلانه حمايت کنند اما کودکان اول هر خانواده وظايف بيشتري نسبت به سايرين دريافت مي کنند و همين امر باعث بهبود مهارت هاي فکري آن ها مي شود.

از واژه هاي خوبي استفاده نمي کنيد

يکي از مطالعات انجام شده در دانشگاه نيويورک، نشان مي دهد که، افراد باهوش از واژه هاي مناسبي استفاده نمي کنند. محققان براي انجام دادن اين مطالعه از شرکت کنندگان خواستند واژه هايي که روزانه براي نوشتن يا صحبت کردن استفاده مي کنند را بيان نمايند. آن ها واژه هاي به کار رفته را در طبقه بندي هاي مختلفي جاي دادند. بعد از تحقيق، به اين نتيجه رسيدند افرادي که قادر بودند واژه هاي بيشتري را ليست کنند از واژه هاي مناسبي استفاده نمي کردند.اين موضوع بدين خاطر است که چنين افرادي ليست بزرگتري از واژگان را دارند. محققان بر اين باورند که افراد باهوش طيف وسيعي از کلمات را دارند و همين امر نشان دهنده توانايي و ظرفيت آن ها براي حفظ و نگهداري چنين کلماتي است.

مادر خود را عصباني مي کنيد

حتي زماني که در رحم مادر خود به سر مي برديد نيز فرد آرامي نبوديد. محققان تورنتو بعد از اينکه مادران باردار و فرزند به دنيا آمده را مورد بررسي قرار دادند دريافتند مادراني که از تهوع بارداري رنج مي برند، کودکاني را به دنيا مي آورند که نمره بالاتري در تست هاي هوش کسب مي کنند. خوب حالا سوال اينجاست که اين دو مورد چه ارتباطي به هم دارند؟ به احتمال زياد، خانم هايي که با تهوع بارداري دست و پنجه نرم مي کنند کودکان خود را در معرض سطح بالاتري از هورمون هاي بارداري همچون استراديول و پرولاکتين قرار مي دهند و همين امر باعث مي شود جنين، رشد مغزي بهتري داشته باشد.

شب تا ديروقت بيدار مي مانيد

افراد باهوش، شب تا ديروقت بيدار مي مانند. محققان انگليسي براي انجام دادن مطالعه خود بيش از 20000 شرکت کننده را به مدت هشت سال مورد بررسي قرار دادند و دريافتند افرادي که سطح IQ بالاتري دارند نسبت به ساير افراد بيشتر بيدار مي مانند. اين موضوع بدين خاطر است که، افرادي با توانايي هاي شناختي بالاتر به گونه اي تکامل يافته اند که مي توانند ريتم و ساعت طبيعي بدن را ناديده بگيرند. همين امر باعث مي شود چنين افرادي تا ديروقت بيدار بمانند. اجداد ما براي جلوگيري از خطرات موجود، شب را زودتر مي خوابيدند، اما انسان هاي باهوش و مدرن امروزي در معرض اين خطرات قرار ندارند و مي توانند شب را تا ديروقت بيدار بمانند. فقط به خاطر داشته باشيد که بزرگسالان حداقل به 7 الي 8 ساعت خواب در شب نياز دارند تا بتوانند فعاليت‌هاي خود را به درستي انجام دهند. اين عدد از فردي به فرد ديگر متغير است.

تنهايي را دوست داريد

دوست نداريد به شهر برويد، در رويدادهاي بزرگ شرکت کنيد يا در مهماني‌هاي شلوغ شرکت نماييد؟ خوب اين موضوع مي تواند نشانگر هوش شما باشد. محققان انگليسي، 15000 فرد بزرگسال را مورد بررسي قرار دادند و دريافتند افرادي که سطح بالايي از IQ را دارند، کمتر از سايرين در مکان هاي شلوغ زندگي مي کنند و حضور مي يابند. اين افراد نسبت به ساير افراد، زمان کمتري را در جامعه مي گذرانند و همين موضوع باعث رضايت آن ها از زندگي مي شود.اجداد ما در قبايل زندگي مي کردند و براي رفع نيازهاي خود مجبور بودند با هم تعامل و ارتباط داشته باشند. افراد بسيار باهوش به گونه اي توسعه يافته اند که مي توانند خود را به سرعت با جامعه‌ي در حال تغيير وفق دهند.

طنز عاميانه را دوست داريد

اگر حس طنز داريد زياد ناراحت نشويد. اين موضوع مي تواند نشانگر هوش شما باشد. دانشمندان اتريشي، 150 نفر را مورد بررسي قرار دادند. آن ها هوش کلامي و غير کلامي افراد را ارزيابي کردند. افرادي که جوک‌هاي عاميانه را ترجيح مي دادند، سطح بالايي از هوش را داشتند. اين موضوع بدين خاطر است که افراد براي درک و تفسير چنين جوک هايي بايد با عضلات ذهني خود به سختي کار کنند. اينگونه طنزها پيچيده هستند.


منبع:mytourguide.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

لکنت زبان در کودکان

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

گلي که دشمن استرس است

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک يا تر است؟

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

استرس و اضطراب شديد داريد اگر اکثرا اين علايم جسماني را تجربه مي کنيد!

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

ناخن جويدن در مورد شخصيت شما چه مي گويد + روش درمان

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

5 قدم براي روبرو شدن با خاطرات ترسناک و پشت سر گذاشتن آن ها

افسردگي چه تاثيري بر ميل جنسي مي گذارد؟

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

گلي که دشمن استرس است

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

چگونه از افسردگي پس از سقط جنين پيشگيري کنيم

آنچه درباره آزمايش اعتياد نمي‌دانستيد

با اين روش ترمز استرس را بکشيد

افسردگي در کمين کودکان چاق

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

آموزش مهارت هاي مقابله با استرس

لکنت زبان در کودکان

الکسي تيميا alexithymia چيست و چه ارتباطي با مشکلات روحي دارد؟

چرا پزشک ها بيشتر از هر شغل ديگري خودکشي مي کنند؟

عکس پروفايل شما چه حقايقي را در مورد شخصيت تان بر ملا مي کند؟

چرا ستاره هاليوود تماشاي کارتون سيندرلا را براي دخترش ممنوع کرد؟

چرا بيماري هاي روحي و رواني در بين دانشجويان فزايش يافته؟

افسردگي چيست؟

آيا شما هم وسواس داريد؟

دليل و درمان حرف زدن در خواب

افسردگي در مردان چه تفاوتي با افسردگي در زنان دارد؟

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن

آيا آلزايمر ارثي است؟

درمان موثر دردهاي مزمن با بخشيدن ديگران!!