آخرین اخبار

بعد از خندوانه شبکه نسيم فلج شد! تلويزيون

بعد از خندوانه شبکه نسيم فلج شد!

  بزرگنمايي:

شبکه نسيم بعد از پايان برنامه رامبد جوان، کاملا سوت و کور شده و مخاطبانش را از دست داده. حسين کرمي، مدير شبکه نسيم درباره فضاي فعلي اين شبکه و اتفاقاتي که بعد از «خندوانه» قرار است در آن بيفتيد توضيح مي دهد. آيا «دست به نقد» و «شب کوک»، جايگزين هاي مناسبي هستند؟

شبکه نسيم تا همين هفته گذشته، مُهر پرمخاطب ترين شبکه تلويزيوني را روي پيشاني داشت. اولويت بخش مهمي از مردم در نقاط مختلف کشور، تماشاي «خندوانه» بود. درواقع مي شود گفت که نسيم با «خندوانه» يک جور انقلاب عجيب در تلويزيون به وجود آورد و توقعات مردم را بدجوري بالا برد. از هفته گذشته و بعد از پايان پخش «خندوانه» اين شبکه کاملا فروکش کرد. درست است که به دليل شروع ماه محرم و ايام سوگواري، امکان پخش برنامه هاي شاد و متنوع را نداشت اما حتي براي همين ايام هم برنامه موفقي در نظر نگرفت. حالا مسئله اينجاست که نسيم بعد از ايام سوگواري و بدون خندوانه مي خواهد چه مسيري را در پيش بگيرد؟ يعني همچنان مي خواهد به سياست تکيه بر خندوانه اش ادامه دهد و منتظر فصل سوم باشد؟ حسين کرمي، مدير شبکه نسيم، درباره اتفاقات اين شبکه بعد از خندوانه توضيح مي دهد.

675814_187.jpg675814_187.jpg

انتظار مردم از نسيم بالا رفته

بعد از پايان «خندوانه» شبکه نسيم يک مرتبه فروکش کرد و به دليل نداشتن يک برنامه جايگزين، بخش مهمي از مخاطبانش را از دست داد. اين مسئله را با کرمي درميان مي گذاريم. مي گويد: «حرف شما کاملا درست است. قبلا هم در دوره هاي مختلف، چنين مسئله اي را در تلويزيون داشتيم. مثلا در دهه هفتاد بعد از پخش کارهاي کمدي تاثيرگذار از کارگردان ها موفق تا مدت ها اين خلا را احساس مي کرديم.

مردم مدام انتظار کارهاي سنگين و درجه يک را داشتند و با اين چالش رو به رو بوديم که چطور مي شود چنين تقاضايي را پاسخ داد. حتي خود خندوانه هم در مرحله بعد برايمان بحثي جدي است. چون مردم ديگر با خندوانه اي در اين سطح راضي نمي شوند. بايد برنامه جديد، مملو از نوآوري و اتفاقات درجه يک و متفاوت و جالب توجه باشد.»

بعد از خندوانه چه مي شود؟

قطعا شبکه نسيم براي جلوگيري از ريزش مخاطبان بايد فکري براي بعد از «خندوانه» داشته باشد؛ برنامه هايي که بتواند مخاطبان را تا شروع فصل سوم، هم چنان به اين شبکه پايبند نگه دارد. کرمي درباره اتفاق هايي که قرار است بعد از خندوانه در نسيم بيفتد مي گويد: «در دهه اول و تا حدي دهه دوم محرم، بيشترين تاکيد ما روي برنامه هاي تاميني است. درست است که ريتم شبکه يک مقدار کند شده اما چون براي پخش برنامه هاي شاد يک مقدار محدوديت داريم فعلا کار ديگري از دستمان ساخته نيست... بعد از محرم، دوباره بايد اين فضا احيا شود.

675815_629.jpg675815_629.jpg

از جمله برنامه هايي که در دست توليد داريم برنامه اي است متشکل از چند آيتم که درواقع گسترش يافته «مهموني» است. براي بعد از ماه صفر، سري جديد برنامه شب کوک را داريم. در حوزه هاي نمايشي هم کارهايي دارد اتفاق مي افتد. 20 قسمت از «دست به نقد» باقي مانده که در پايان ماه محرم و ابتداي صفر روي آنتن مي رود و بعد از ماه صفر بايد کار بهتري آماده شود که دارد مقدماتش آماده مي شود.»

باز هم گروه دست به نقد؟!

برنامه هايي که از آنها اسم مي برد مثل «مهموني»، «دست به نقد» و... هميشه در شبکه نسيم وجود داشته اما هيچ وقت آنطور که بايد با استقبال رو به رو نبوده. مثلا همين گروه «دست به نقد» قبلا با «شکرآباد» در اين شبکه حضور داشتند يا ويژه برنامه نوروزي شبکه نسيم در اختيارشان بود اما نتوانستند موفقيتي در جذب مردم داشته باشند. بايد قبول کنيم که هيچ کدام از اين ها نمي توانند جايگزين خوبي براي خندوانه باشند.

مي گويد: «حرفتان خيلي درست است. ببينيد ما درک مي کنيم که ايده، يک اتفاق دم دستي و فراوان نيست که آدم بگويد من مي روم سر خيابان پيدا مي کنم. کار واقعا سختي است و از پس هر کسي بر نمي آيد. قرار ما اين است که بعد از ماه صفر، دو تا تيم ديگر غير از تيم «دست به نقد» به ميدان بياوريم و برنامه بسازند. تيم «دست به نقد» براي مناسبت خيلي دورتري دارد خودش را آماده مي کند. «شب کوک» هم قرار است وضعيت بسيار بهتري نسبت به سري اول پيدا کند.»

نمي خواهيم متکي بر خندوانه باشيم

با تمام تعاريفي که کرمي درباره برنامه هاي آينده دارد اما قطعا وقت اين شده که به فکر استفاده از يک تيم حرفه اي و قدرتمند باشند. نسيم ديگر مثل قبل نيست که مردم از آن توقع نداشته باشند. امسال شبکه نسيم با وجود «خندوانه» روي دست تمام برنامه هاي قبل از افطار بلند شد و حتي بخش مهمي از مخاطبان برنامه «ماه عسل» را به سمت خودش کشيد. قطعا براي ماندن در اين سطح به حضور تيم هايي حرفه اي تر نياز است.


برنامه بادبادک ها

او مي گويد: «تلاشمان را مي کنيم. اميدواريم بتوانيم کاري کنيم که شبکه فقط متکي به «خندوانه» نباشد. چند تا کار خوب ديگر طراحي شده که البته هزينه هاشان يک مقدار زياد است. چون به پيش توليد طولاني و امکانات بسيار زياد متکي هستند. مثلا برنامه اي تحت عنوان «شب هاي شاد» داريم که جنگ بسيار شادي است که مقدماتش انجام شده و از مرحله قرارداد هم فراتر رفته. منتظريم يک مقدار محدوديت هاي مالي مان کمتر شود و زمستان آن را به جريان بيندازيم. يک برنامه هم تحت عنوان فعلي «اين دوربين مخفي نيست» در دست توليد داريم که خانم بختياري مجري آن است. قرار است شبکه هاي اجتماعي با رويکرد شيريني در اين برنامه نقد شوند.»

ادغام آقاي خنده با خندوانه

شبکه نسيم از بدو شروع قرار بود برنامه هاي جذابي توليد کند و پاي کارگردان ها و بازيگران مطرح را به برنامه باز کند. هيچ کدام از اينها اتفاق نيفتاد و حتي برنامه هايي مثل «آقاي خنده» و «بادبادک ها» و... هم متوقف شد. کرمي توضيح مي دهد: «آقاي خنده» برنامه کشف استعدادهاي طناز بود. قرار بود مردمي که فکر مي کنند مي توانند مخاطبان را بخندانند و شگفت زده کنند، بعد از ثبت نام و طي مراحل، مسابقه اي بينشان شکل بگيرد.

300-400 نفر ثبت نام کردند اما نتيجه اش چيز دندان گيري از آب درنيامد. براي همين هم تصميم گرفتيم فعلا آن را کنار بگذاريم. از جمله تصميمات جديد که براي فصل بعدي خندوانه داريم اين است که در کنار مسابقه «خنداننده برتر» با حضور کمدين هاي مطرح، بخشي را هم به بچه هاي مستعدي که کمتر شناخته شده و علاقه مند هستند در رقابت خنداننده شرکت کنند، اختصاص دهيم. مسابقاتشان را داخل خندوانه ببينيم و کاري کنيم تا در کنار باتجربه ها آموزش ببينند.

ديگر «آقاي خنده» را به عنوان يک برنامه نگاه نمي کنيم. بادبادک ها هم که قرار بود برنامه اي براي استعداديابي بچه هاي کوچک باشد تا 13 قسمت پيش برديم اما اصلا راضي نبوديم...»

675817_760.jpg675817_760.jpg

پخش قطعي خندوانه قبل از نوروز

با شرايطي که کرمي از وضعيت شبکه نسيم بعد از «خندوانه» دارد به نظر مي رسد هنوز براي پيدا شدن جايگزين مناسب، وقت زيادي لازم است. بنابراين فصل سوم بايد خيلي زود سر و کله اش پيدا شود. به نظر مي رسد مثل سال گذشته که برنامه بعد از عيد نوروز روي آنتن رفت، امسال هم چنين زماني براي پخش آن در نظر گرفته شود اما کرمي مي گويد: «برنامه خندوانه حتما قبل از نوروزي و حتي خيلي زودتر بايد روي آنتن باشد. منتها يک مقدار الان ايده ها بزرگتر و حساسيت ها بيشتر شده. دلمان مي خواهد کارهاي بهتري انجام دهيم. ضمن اينکه خود رامبد جوان هم درگير ساخت فيلم است ولي حتما خيلي قبل تر از عيد روي آنتن مي رود.»

رونمايي از سايت نسيم تا هفته بعد

يکي از کاستي هاي مهم شبکه نسيم، نداشتن يک سايت اطلاع رساني درست و دقيق است. در روزهايي که مخاطبان دلشان مي خواست درباره «خندوانه»، «نتايج مسابقه خنداننده» و مطالب مختلف راجع به آن اطلاع پيدا کنند، هيچ سايتي براي اطلاع رساني وجود نداشت. کرمي کاملا موافق اين مسئله است و مي گويد: «کاملا حق با شماست. سايت الان تغيير کرده و ممکن است اگر خدا بخواهد تا هفت، هشت روز آينده از سايت جديد رونمايي شود... شرايط خيلي بهتري در سايت جديد اتفاق افتاده. الان مشغول بارگذاري هستيم. قرار است آرشيو گسترده اي درست کنيم و مردم علاوه بر اطلاعات، برنامه هاي شبکه را هم با کيفيت خيلي خوب دريافت کنند.»




منبع : روزنامه هفت صبح




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)