آخرین اخبار

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2) تلويزيون

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

  بزرگنمايي:

چه خبر - نکات اساسي در تماشاي اتفاقات فصل هشتم «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

سريال «بازي تاج و تخت» (Game of Thrones) يکي از سريال هاي پيچيده و مهيجي است که هيچ اتفاقي در آن بر حسب تصادف رخ نمي دهد. پتير بيليش بيخود به رابين شيرين عقل نمي گويد که برخي مردان در مستراح کشته مي شوند و چند اپيزود بعد شاهد سوراخ شدن شکم تايوين لنيستر با دو تير در همان لوکيشني که بيليش گفته بود هستيم! مگي قورباغه به سرسي لنيستر جوان مي گويد که او 3 فرزند خواهد داشت که در نهايت کشته خواهند شد و در و اقعيت مي بينيم که اين سه فرزند يکي يکي به شيوه هايي تراژيک کشته مي شوند بدون اين که کاري از دست سرسي بربيايد.

بيشتر بدانيد : نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

اين سبک داستان پردازي بدين معني است که در 6 اپيزود باقيمانده از سريال «بازي تاج و تخت»، هر نکته و جزيياتي، هر خطي از ديالوگ ها و تئوري هاي فصول و اپيزودهاي قبلي مي تواند مرکزيت برخي از اتفاقات و افشاگري هاي حيرت انگيز در ادامه ماجرا باشند. اگر چه اتفاقات زيادي تاکنون در «بازي تاج و تخت» رخ داده و بخشيده خواهيد شد اگر که مابين عروسي سرخ و تبديل شدن مارجري تايرل و گنجشک اعظم به خاکستر سبز مغزتان برخي چيزها را به خاطر حجم بالاي اتفاقات و ماجراها فراموش کرده باشد، همه فراموش کرده ايم! از اين رو بهتر است دراز کشيده، چشم هايتان را به درون مغزتان ببريد و سفري در زمان و مکان را با ما تجربه کنيد تا 10 نکته کليدي که در تماشاي اتفاقات فصل هشتم «بازي تاج و تخت» به کارتان خواهند آمد را با هم مرور کنيم.

روياهاي صادقه برن در پاي درختان نيايش

در گزينه قبلي از درختان نيايش صحبت کرديم، شايد يکي از فريبنده ترين معماها در کليت داستان سريال «بازي تاج و تخت» روياهاي صادقه هشدار دهنده و آشفته برن باشد. در اپيزود دوم فصل چهارم، برن در شمال ديوار به يک درخت نيايش دست مي زند و به سرعت به يک حالت شبه خلسه مي رود. او همان اتاق تاج و تخت پادشاهي برف گرفته اي را مي بيند که دنريس در فصل دوم ديده بود و سايه اژدهاها که روي کينگز لندينگ به پرواز درآمده اند. اما چيزي که در مورد اين رويا بسيار جالب است چيزهايي است که وي در مورد گذشته مي بيند. او پدرش، ند استارک، را مي بيند که زير درخت قلبي وينترفل در حال پاک کردن شمشيرش است. سپس صورت وحشت زده پدرش قبل از گردن زدن در سرداب هاي کينگز لندينگ مي بيند.

فصل آخر سريال بازي تاج و تخت,آخرين فصل گيم آو ترونز,درباره سريال بازي تاج و تخت,فصل هشتم تاج و تخت
روياهاي صادقه برن در پاي درختان نيايش

او همچنين يک دختر کوچک وايت واکر را مي بيند که در سکانس آغازين اپيزود پايلوت نيز حضور داشت. لازم به ذکر است که در اين رويا او نگاهي نيز به سرزمين هاي هميشه زمستان (Land of Always Winter) که شمالي ترين بخش از شمال وستروس و قلمرو پادشاه شب و وايت واکرهاي اوست. اين برش هاي کوچک بخش هايي از واقعيت هستند يا تصاويري تصادفي و پيچيده که براي حيرت زده و گيج کردن طرفداران تهيه شده اند؟ بايد منتظر ماند و ديد.

ماجراي مليساندر

همه مي دانيم که مليساندر اشتباهات متعددي را در طي فصول قبلي «بازي تاج و تخت» انجام داد. استانيس مرد ميدان مبارزه براي آيرون ثرون بوده و از همان اول شانسي نداشت، جان اسنو مي خواست با او تنها دوست باشد و سوزاندن يک دختر جوان دوست داشتني نيز احتمالاً يکي از بدترين چيزهايي بود که تاکنون در وستروس رخ داده بود و همه اين اتفاقات و اشتباهات بي دليل نبوده است. اما اگر «بازي تاج و تخت» يک چيز به ما ياد داده باشد آن اين خواهد بود که ما بايد به طور کامل به صحبت ها و پيشگويي هاي جادوگران گوش داده و باورشان کنيم.

فصل آخر سريال بازي تاج و تخت,آخرين فصل گيم آو ترونز,درباره سريال بازي تاج و تخت,فصل هشتم تاج و تخت
ماجراي مليساندر در سريال بازي تاج و تخت

برخي از نکات مهم در مورد راهبه سرخ سريال عبارتند از:

در اپيزود ششم فصل سوم، او به خوبي و درستي آينده آريا به عنوان يک قاتل و آدمکش آزاد را پيش بيني کرد. او همچنين مي گويد که اين دو بار ديگر با هم ملاقات خواهند کرد. بدين ترتيب اگر چه مدت زمان زيادي از ملاقات اين دو مي گذرد اما اين پيشگويي او نيز به زودي محقق خواهد شد.
در فصل گذشته، مليساندر وستروس را به مقصد ولانتيس ترک کرد اما نه قبل از اين که در اپيزود سوم فصل هفتم به واريس بگويد که باز خواهد گشت: «من بايد در اين کشور غريب بميرم، درست مانند تو». البته او زمان وقوع اين مردن را تعيين نکرد اما بياييد انتظار نداشته باشيم که اين مرگ در سن بالا و در يک زمين گلف در دورن رخ دهد! شايد مرگ او در اپيزودهاي آينده رخ دهد.
بدون شک مليساندر توانايي ديدن آينده در درون شعله هاي آتش و فراتر از آن را دارد. در اپيزود چهارم فصل پنجم، بعد از تلاش ناموفق براي وسوسه کردن جان اسنو، او همان جمله معروف ييگريت، معشوقه دوست داشتني جان اسنو، را به زبان مي آورد: «تو هيچ نمي داني، جان اسنو». از کجا چنين جمله معروفي را مي دانست؟!
چيزهاي زياد ديگري در مورد شخصيت مليساندر وجود دارد. کينوارا، همان راهبه سرخ را به ياد داريد که تنها شخصي بود که باعث ترس و وحشت واريس شد؟ در اپيزود اول فصل ششم، راهبه سرخ زيباي داستان به ميرين مي آيد تا به دينريس کمک کرده و راز گذشته واريس را افشا سازد. آيا بار ديگر او را خواهيم ديد؟ از آنجايي که مليساندر اعتماد و اطمينان زيادي به جان و دنريس دارد، آيا دوستان راهبه خود را نيز براي کمک به احقاق خواسته هاي خداي روشنايي با خود به وستروس خواهد آورد؟ تنها شعله هاي پاسخ اين سوالات را مي دانند.
و البته بايد بدانيد که او بسيار مسن است. در اپيزود اول فصل ششم، مليساندر گردنبندش را در مي آورد و مشخص مي شود که سن او بيش از 6٫578 سال است. در اين موضوع به جزييات بسيار ديگري نياز داريم.
هميشه بايد يک استارک در وينترفل باشد

استارک ها تکيه کلام هاي ترسناک و رازآلودي دارند: «زمستان در راه است» و «شمال فراموش نمي کند». در اپيزود دوم فصل اول نيز، کاتلين استارک خطاب به پسرش، راب، يکي ديگر از اين جملات قصار را بازگو مي کند: «هميشه بايد يک استارک در وينترفل باشد». اين عبارت براي سال ها باعث سردرگمي تماشا کنندگان سريال و خوانندگان کتاب هاي جورج آر آر مارتين شده است و از آنجايي که وينترفل قلب اتفاقات بزرگ و نهايي داستان «بازي تاج و تخت»در فصل پاياني سريال است به نظر مي رسد که اکنون زمان پاسخگويي به سوالاتمان در مورد اين عبارت خاص فرا رسيده است. به ياد داشته باشيد که استارک ها از نوادگان اولين مردان (First Men) هستند، يکي از سه گروه قومي باستاني که در وستروس ساکن شده بودند.

فصل آخر سريال بازي تاج و تخت,آخرين فصل گيم آو ترونز,درباره سريال بازي تاج و تخت,فصل هشتم تاج و تخت
هميشه بايد يک استارک در وينترفل باشد

آن ها ارتباط خاصي با قلمرو خود، ديوار بلند يخي که گفته مي شود استارک ها آن را ساخته اند، مقر نگهبانان شب که گفته مي شود اولين فرمانده آن از استارک ها بوده است و البته بخش هايي ديگر در شمال ديوار دارند. اگر سرزمين هاي شمالي آنطور که گفته مي شود در جادو و افسانه ريشه داشته باشد، جمله اي که کاتلين استارک به زبان آورده بيشتر يک پيشگويي به نظر مي رسد تا يک شعار و رجزخواني. آيا واقعيت اين گفته زماني که نبرد در وينترفل آغاز مي شود مشخص خواهد شد؟

ازدواج سانسا و تيريون لنيستر

آنقدر اتفاقات زجرآور و شبه شکنجه براي سانسا در فصول قبلي «بازي تاج و تخت» رخ داده، که عجيب است اگر فکر کنيم ازدواج اجباري او با تيريون در اپيزود هشتم فصل سوم يکي از اين اتفاقات زجرآور بوده است. تيريون و سانسا به اجبار تايوين لنيستر با هم ازدواج کردند و مدت کوتاهي پس از شب عروسي اين دو، جافري در مراسم باشکوه عروسي اش به شکلي فجيع کشته شده و سانسا نيز بدون اينکه کسي متوجه شود آنجا را ترک کرد. کاملاً واضح است که مسير اين دو يکبار ديگر به هم خواهد خورد زيرا تيريون دست راست دنريس و سانسا نيز بانوي وينترفل است.

فصل آخر سريال بازي تاج و تخت,آخرين فصل گيم آو ترونز,درباره سريال بازي تاج و تخت,فصل هشتم تاج و تخت
ازدواج سانسا و تيريون لنيستر

با توجه به اينکه، تيريون که خاطرات بدي از پايان روابط عاشقانه اش دارد و شرايط براي سانسا بسيار بهتر از گذشته پيش مي رود، به نظر مي رسد که مي توان انتظار داشت عشقي بين آن ها مانده باشد. همچنين به احتمال فراوان وقتي که سانسا بفهمد جان اسنو يکجانبه با يک تارگرين متحد شده است و آن تارگرين از يک لنيستر مشاوره مي گيرد تنش هايي در روابط آن ها ايجاد خواهد شد. بدين ترتيب مي توان گفت که اتفاقات عجيب و غريبي در راه است.

نوزادان وايت واکر

بگذاريد اين مطلب را همانجا که آغاز کرده بوديم به پايان برسانيم. همه ما مي دانيم که وايت واکرها در فصل پاياني «بازي تاج و تخت» بسيار مهم تر و تعيين کننده تر از قبل خواهند بود و حضور بسيار بيشتري نيز در داستان خواهند داشت. همچنين مي دانيم که بسياري از اسرار و رازهاي حول داستان به انگيزه ها و ظاهر آن ها باز مي گردد. از اين رو بسيار مهم است که شيوه قدم گذاشتن عجيب و غريب و مبهمشان به جهان «بازي تاج و تخت» را به ياد داشته باشيم. در اپيزود چهارم فصل چهارم، يکي از پسران کرستر (کرستر يکي از مردمان وحشي بدکرداري بود که با دختران خود رابطه برقرار مي کرد و با وايت واکرها پيمان بسته بود که نوزادان پسرش را به آن ها بدهد) توسط مردان پادشاه شب به دنياي يخي و رازآلود سرزمين هاي هميشه زمستان برده شد، جايي که او يک ظاهر بسيار عجيب و غريب يافته و به يک وايت واکر کوچولو تبديل شد.

فصل آخر سريال بازي تاج و تخت,آخرين فصل گيم آو ترونز,درباره سريال بازي تاج و تخت,فصل هشتم تاج و تخت
نوزادان وايت واکر در گيم آو ترونز

همه اين تغييرات با تماس کوتاه دست پادشاه شب با پيشاني او صورت گرفت و خوشبختانه هيچ دردي را متوجه اين کودک بينوان نکرد. اما اين ماجرا و آزمايشات اوليه بچه هاي جنگل روي پادشاه شب که در آن از يک خنجر بزرگ ساخته شده از شيشه اژدها استفاده شده بود، تصويري شفاف از اينکه وايت واکرها که هستند و از کجا آمده اند، چرا به وجود آمده اند و چگونه زندگي مي کنند به ما نمي دهد. به اطلاعات بسيار بيشتري براي روشن کردن اين موضوع نياز داريم. سخن کوتاه اينکه براي پاسخ گفتن به سوالاتمان به اطلاعات بسيار زيادي نياز داريم که همه آن ها را در 6 اپيزود فصل پاياني «بازي تاج و تخت» جستجو مي کنيم.

بيشتر بدانيد : پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

بيشتر بدانيد : اولين عکس ها و جزئيات منتشر شده از فصل آخر «بازي تاج و تخت»

بيشتر بدانيد : کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

بيشتر بدانيد : تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones


منبع: rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)