آخرین اخبار

روش هايي براي داشتن يک روز کاري خوب کار و زندگي

روش هايي براي داشتن يک روز کاري خوب

  بزرگنمايي:

چه خبر - چگونه روز کاري مان را خوب کنيم؟

اگر کارتان نشستن طولاني پشت ميز باشد خيلي عجيب نيست که تنها حرکت مفيد بدنتان تايپ 26 حرف روي صفحه کليد باشد. به همين دليل است که روي ميز کارتان بيشتر از قلم و خودکار و کاغذ، شکلات و شيريني پيدا مي‌کنيد.
بيشتر شغل‌ها، آسيب‌هاي جدي به سلامتي جسمي و رواني وارد مي‌کنند. اگر کارتان طوري باشد که ساعت‌هاي طولاني روي پا ايستاده باشيد و بالا و پايين برويد، حتما بعد از مدتي احساس کشيدگي عضلات پا و ماهيچه‌ها و واريس آزارتان مي‌دهد. اگر زياد با کامپيوتر کار مي‌کنيد، خستگي و کشيدگي عضلات چشم ناراحتتان مي‌کند، اگر ساعت کاري‌تان متغير باشد و دائم شب کار باشيد يا مجبور باشيد سفرهاي طولاني خارج از کشور برويد خستگي و کم خوابي فشار زيادي به شما وارد مي‌کند. بعضي از شغل‌ها بيش از اندازه استرس‌زا هستند و تمرکز زيادي لازم دارند به همين دليل بعيد نيست بعد از چند سال دچار افسردگي يا ناراحتي‌هاي قلبي بشويد‎.زنان شاغل بيشتر از مردان فشار و استرس کاري را تحمل مي‌کنند. بيماري‌هاي ناشي از استرس در زن‌ها دوبرابر مردان است. فشار کار خانه و محل کار و رسيدگي به همه امور خانواده مشکلات زيادي براي سلامت زن‌ها ايجاد مي‌کند. حتي اگر شغل‌تان را با علاقه انتخاب کرده باشيد بازهم ممکن است در طي سال‌هاي طولاني به سلامتي‌تان آسيب بزنيد‎.
شما نمي‌توانيد هر وقت اراده کرديد شغل تان را عوض کنيد. اما راه‌هاي بسيار ساده‌اي براي اينکه محيط کاري تان را سالم‌تر کنيد وجود دارند. بعضي از اين راهکارها بسيار ساده و عملي هستند اما معمولا با سرگرم شدن به کار آنها را فراموش مي‌کنيد. فعاليت بدني، تغيير شرايط فيزيکي و ايجاد تحرک راهکارهايي تکراري و شايد پيش پا افتاده به نظر بيايند؛ فقط بعد از عملي کردن و پايبندي به آن است که ارزششان را درک خواهيد کرد‎.

چطور مي‌توانيد راحتي و آسايش خودتان را در محيط کار فراهم کنيد؟

اگر مجبور هستيد روز جمعه هم سرکار برويد مي‌توانيد شنبه‌ها را تعطيل کنيد؟ شايد بتوانيد فرصتي فراهم کنيد که چند روز در هفته يا در ماه را درخانه کار کنيد. يا ممکن است اين امکان را پيدا کنيد که بعضي روزها زودتر به سرکارتان برويد و برگرديد.

به سلامتي تان توجه کنيد

از کارفرما بخواهيد صندلي کاري مناسب‌تري فراهم کند. به تغذيه تان توجه کنيد. اگر احساس مي‌کنيد غذاي محل کارتان مناسب نيست از خانه براي خودتان غذا ببريد. خيلي از اوقات شما مجبور هستيد گرسنگي را تحمل کنيد فقط به اين دليل که غذاي سلف محل کارتان خوب نيست. گرسنگي آرامش و تمرکزتان را از شما مي‌گيرد و کارايي‌تان را کاهش مي‌دهد‎.

بعد از هر 45 دقيقه، از کار با کامپيوتر دست بکشيد تا دچار خستگي چشم نشويد

و هر يک ساعت براي چند دقيقه از سرجايتان بلند شويد تا فشاري که به کمرتان وارد مي‌شود را کاهش دهيد و از آسيب‌هاي نشستن طولاني مدت پيشگيري کنيد‎.

يک روز خاص را براي خودتان جشن بگيريد

با همکارهايتان قرار ناهار بيرون از محل کار بگذاريد يا به خريد برويد. ازمرخصي‌هاي ساعتي براي همين کارها استفاده کنيد. حتي مي‌توانيد با همکارتان براي آزمايش ماموگرافي و چکاپ سالانه قرار بگذاريد.

اگر رئيس با لحن بدي با شما حرف زده و يا فشار کاري شما را دچار اضطراب کرده است منتطر نمانيد که ترس و اضطراب خود به خود رفع شود چون اين اتفاق هرگز نمي‌افتد

از روش‌هاي آرام بخشي و مديتيشن استفاده کنيد. چشم‌هايتان را ببنديد و نفس عميق بکشيد. خودتان را تصور کنيد که روي زمين دراز کشيده‌ايد و به نفس کشيدن ادامه بدهيد. البته وقتي خيلي عصباني و پريشان هستيد اين روش‌ها کارساز نيست. اما اگر در طول روز گاهي دچار اضطراب مي‌شويد از اين شيوه‌هاي ساده براي آرام شدن استفاده کنيد. وقتي خيلي نگران هستيد از خودتان بپرسيد «چه اتفاقي مي‌تونه بيفته؟» ممکن است فکر کنيد «صاحب کارم حتما غرولند مي‌کنه» اما باز هم از خودتان بپرسيد«چه اتفاق مهمي مي‌تونه بيفته؟ »، «مي توني تو هم غرولند کني؟ يا مي‌توني عذرخواهي کني؟ » مسلم است که هيچ اتفاق مرگ آوري رخ نخواهد داد. ‎

در هر فرصتي که به دست مي‌آوريد دست‌هايتان را بشوييد

اگر نگران سلامتي تان هستيد و مي‌ترسيد سرما بخوريد و کارهايتان چند برابر شود شستن دست‌ها را جدي بگيريد. وقتي همکارتان مريض است تشويقش کنيد که براي استراحت به خانه برود. متاسفانه بسياري از ما بدون توجه به اين که بيماري قابل انتقال ما ديگران را هم به دردسر مي‌اندازد، به محيط‌هاي عمومي و محل کار مي‌رويم. شما مي‌توانيد فرهنگ ساز باشيد. هميشه به ديگران اين نکته را يادآوري کنيد‎.

اگر در محيط کار افسرده، بي حال يا عصبي مي‌شويد راهکارهايي براي آرام کردن خودتان پيدا کنيد

اين راهکار مي‌تواند گذاشتن يک گل تازه روي ميز، روشن کردن شمع، بو کردن يک عطر خوشبو و يا خواندن چند بيت شعر و يا فرستادن يک پيامک عاشقانه براي همسرتان باشد. بيشتر فکر کنيد. چه چيزي به شما آرامش مي‌دهد؟ هميشه چيزهاي ساده و کوچکي پيدا مي‌کنيد که روحيه تان را عوض کند و حالتان خوب شود‎.

هرگز بيشتر از چند دقيقه قبل از شروع کار براي کارهاي شخصي خودتان وقت صرف نکنيد

اگر مي‌خواهيد ايميل‌هايتان را بخوانيد يا با کسي تماس بگيريد قبل از شروع کار انجامش بدهيد. خواندن ايميل‌هاي غيرکاري را براي وقت استراحت و يا براي خانه بگذاريد. هميشه اول به تعهدات کاري تان
عمل کنيد و اگر وقت اضافه‌اي داشتيد به کار خودتان برسيد. ‎

اگر وقت کافي داريد در مسير رفتن به خانه کمي پياده‌روي کنيد

سعي کنيد به مسائل کاري فکر نکنيد حتي زماني که روز پراسترس و سختي داشته ايد. اگر رانندگي مي‌کنيد موسيقي گوش بدهيد. اگر پياده به خانه بر مي‌گرديد فکرتان را به هرچيزي غير از روز کاري تان معطوف کنيد‎.‎

از همکارانتان کمک بگيريد

اگر احساس مي‌کنيد فشار کارتان زياد است يا با مشکل کاري برخورد کرده‌ايد از همکار و دوستتان کمک بگيريد. اين يک بده بستان است. روزي هم شما به او در بحران کاري کمک خواهيد کرد‎.

آيا کاري که انجام مي‌دهيد متناسب با توانايي و روحيات شماست؟

کار نبايد براي شما خيلي سخت باشد مگر اينکه خودتان از سختي کار خوشتان بيايد. اگر احساس مي‌کنيد بيش از حد تحت فشار کاري هستيد، بيش از اندازه خسته مي‌شويد و در رسيدگي به امور زندگي تان بازمانده‌ايد بايد حجم کارتان را کم کنيد. بايد خودتان را بشناسيد. اگر بيشتر از 6 ساعت کار خسته تان مي‌کند اين کار مناسب شما نيست. آيا وسط کار خوابتان مي‌آيد و آنقدر فشار را تحمل مي‌کنيد که گويا کوهي را جا به جا کرده ايد؟ آيا کار مي‌کنيد تا از خانه فرار کنيد؟ آيا فقط کار کردن به شما احساس ارزشمندي و خودباوري مي‌دهد؟ اگر پاسخ شما به اين پرسش‌ها مثبت است بايد با رئيس تان صحبت کنيد تا حجم کارتان را کم کند. شما نياز به مشاوره رواني نيز داريد چون اين نوع روحيات نشانه يک زندگي سالم و طبيعي نيست‎.

از خودتان بپرسيد به دنبال چه چيزي هستيد؟

آيا کاري که انجام مي‌دهيد را دوست داريد؟ اگر اينطور نيست آيا مي‌توانيد کاري کنيد که همين کار دلخواه و لذت بخش شود؟ آيا مي‌توانيد تغييراتي ايجاد کنيد تا به کارتان افتخار کنيد؟ اگر نمي‌توانيد از کارلذت ببريد بايد دوباره به هدف‌ها و خواسته‌هايتان فکر کنيد. شما نمي‌توانيد در يک تصميم ناگهاني کار را رها کنيد اما اگر تصميم بگيريد مي‌توانيد انگيزه‌هاي تازه براي ادامه کار پيدا کنيد. همين که به دنبال انگيزه‌ها باشيد روحيه کاري تان بسيار تغيير مي‌کند و بهتر کار مي‌کنيد‎.‎

وقت استراحت را با کارکردن بيشتر هدر ندهيد

حتي وقتي کارتان زياد است به اندازه کافي در حين کار استراحت کنيد. اگر برايتان امکان دارد کمي بخوابيد. خواب ميان روزي 10 دقيقه‌اي به بازيابي انرژي کمک مي‌کند و راندمان کاري تان را بالا مي‌برد‎.‎

اگر در يک ساختمان بلند و چند طبقه کار مي‌کنيد حداقل به اندازه 4 طبقه را با پله بالا و پايين برويد. گاهي به بهانه ناهار خوردن از محل کار خارج شويد و قدم بزنيد تا انرژي و تحرک پيدا کنيد‎


منبع : روزنامه اطلاعات



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟