آخرین اخبار

يک هشدار جدي به خانم ها و آقايان، بخصوص زوج هاي جوان سلامت روان

يک هشدار جدي به خانم ها و آقايان، بخصوص زوج هاي جوان

  بزرگنمايي:

چه خبر - لطفا مقايسه نکنيد

مطالعات نشان داده براي لذت بيشتر از زندگي و شاد زيستن زوج‌ها نبايد رابطه‌شان را با زوج‌هاي ديگر مقايسه کنند.از جمله عواملي که زندگي مشترک را شاد و رضايت بخش مي‌کند حس شوخ طبعي، تنوع، اعتماد متقابل، تفاهم، تمرکز بر نکات مثبت زندگي، توجه به خصوصيات خوب طرف مقابل، همياري، مشورت، احترام و دوست داشتن است. در مقابل، مقايسه رابطه خود با ديگران همه چيز را خراب مي‌کند. رضايت زوج‌ها از يکديگر به راحتي بدست مي‌آيد به شرطي که خود را با زوج‌هايي که مي‌شناسند مقايسه نکنند. براساس اين مطالعه، وقتي زوجي يکديگر را براي ازداج انتخاب مي‌کنند تصور و احساسي خوب نسبت به يکديگر دارند تا زماني که يکي از آن‌ها در ذهن يا به زبان طرف مقابل يا زندگي‌شان را با ديگري مقايسه کند.

سختي­ها را فراموش نکنيد

بهترين روش براي تضمين ازدواج و افزايش شادي فکر کردن به اين مضوع است که چه انتخاب درستي داشته‌ايد و تا چه حد از زندگي‌تان رضايت داريد. علاوه بر اين، بايد تمام تلاش خود را متمرکز بر افزايش شادي و حفظ دستاوردهاي خوب و خوشايند زندگي مشترکتان کنيد.مقايسه خود با ديگران يا زندگي خود با زندگي زوج‌هاي اطراف، آفتي خانمان سوز در زندگي زناشويي است. به همين دليل سعي کنيد زندگي و دستاوردهاي آن را با روزهاي ابتدايي آشنايي‌تان مقايسه کنيد و تلاش کنيد موفقيت‌هايتان را بيشتر کنيد. در ضمن، فراموش نکنيد که شما تنها ظاهر زندگي افراد را مي‌بينيد و هيچ اطلاعاتي راجع به داخل و حقايق آن نداريد پس مقايسه‌تان بي پايه و اساس است.

سم­هاي زندگي زناشويي را بشناسيد

بايد عادت‌هايي که ناخودآگاه باعث تخريب روابط زناشويي مي‌شود را بشناسيم و از آن‌ها اجتناب کنيم.عادات آزاددهنده نياز به شناسايي دارند و همه براي بهبود رابطه بايد اين عادات را از ريشه خشک کنيم.يکي از مهم‌ترين اين عادات، اجتناب و فرار از مشاجره است. اين در حالي است که زوجين موفق ياد مي‌گيرند به خوبي مبارزه کنند و به سرعت يک راه‌حل پيدا کنند. آن‌ها کاملا از مشاجره پرهيز نمي‌کنند و جلوي حرف زدن يکديگر را نمي‌گيرند. البته کساني که نظرات‌شان نيش‌دار است، نمي‌توانند حرف سودمندي بزنند و فقط ديگران را مقصر قلمداد مي‌کنند. بايد کلمات قاطعانه و عادلانه را براي بيان خواسته‌هاي خود پيدا کنيم و به وضوح با شريک زندگي‌مان صحبت کنيم.بايد حرف‌هايي که در سينه داريم، با جملاتي مثبت به همسرمان بگوييم، افزود: در جهان روابط اينترنتي، افراد بيشتر دچار وسواس چک کردن تاريخچه مرورگر همسرشان، پيام‌ها و پست‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي مي‌شود.

متاسفانه فناوري مانند يک شمشير دو لبه است و اگر چيزي پيدا کنيم که شک‌برانگيز باشد امکان ندارد که بتوانيم با آن کنار بياييم. اين در حالي است که معمولا از تمام وقايع اطلاع نداريم و به راحتي ممکن است دچار تفسير اشتباه شويم. از اين رو اگر با اعتماد داشتن به شريک زندگي‌مان مشکل داريم، بهتر است با او صحبت کرده و اين نگراني را رفع کنيم.بهتر است که از روال هميشگي زندگي‌مان خارج شويم؛ چرا که روي روال افتادن مسائل، فوق‌العاده است و سبب مي‌شود که در رابطه احساس امنيت داشته باشيم ولي مي‌تواند قاتل عشق و هيجان باشد. ما به عادت‌هاي روزمره وابسته مي‌شويم و همين سبب مي‌شود که رابطه عاشقانه‌مان کهنه شود. براي جلوگيري از اين وضعيت مي‌توانيم کمي از مسائل را جابه‌جا کنيم.سپري کردن تمام وقت‌مان با يکديگر ممکن است در ظاهر درست باشد ولي مي‌تواند منجر به جدايي عاطفي شود.

جداگانه انجام دادن وظايف به ما اجازه مي‌دهد تا در کنار شريک زندگي‌مان رشد کرده و هويت فردي خود را حفظ کنيم. براي اين منظور مي‌توانيم گاهي بيرون برويم و با دوستان‌مان وقت بگذرانيم. همچنين يک فعاليت انفرادي براي بعد از کارمان پيدا کنيم و يا زماني را صرف تفکر کنيم.فراموش کردن روز تولد، روز مادر، روز پدر و ناديده گرفتن احساسات شريک زندگي بدترين کار ممکن است. اين کارها مي‌تواند رشته هر رابطه‌اي را پاره کند.

همه ما نياز به قدرداني داريم. به خصوص براي تلاش‌هايي که براي مراقبت از شريک زندگي و خانواده انجام داده‌ايم. تقدير و توجه به اين تلاش به ما براي اهتمام روزافزون انگيزه مي‌دهد.کلمات مي‌توانند آسيب زننده بوده و زخم‌هاي عميقي ايجاد کند، تاکيد کرد: حرف‌هايي که از دهان‌مان بيرون مي‌آيد در گوش ديگران رسوخ کرده و در حافظه آن‌ها باقي مي‌ماند. هيچ کدام از ما نمي‌توانيم خشونت کلامي، بي‌احترامي و جملات توهين‌آميز را پاک کنيم. علاوه بر اين، ممکن است بخواهيم شريک زندگي‌مان را به فردي بهتر تبديل کنيم و يا او را مجبور کنيم که تغيير کند. انگيزه‌هاي خودخواهانه مي‌تواند بزرگترين اشتباهي باشد که به پايان رسيدن رابطه را رقم مي‌زند.


منبع: salamaneh.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

لکنت زبان در کودکان

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

گلي که دشمن استرس است

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک يا تر است؟

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

استرس و اضطراب شديد داريد اگر اکثرا اين علايم جسماني را تجربه مي کنيد!

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

ناخن جويدن در مورد شخصيت شما چه مي گويد + روش درمان

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

5 قدم براي روبرو شدن با خاطرات ترسناک و پشت سر گذاشتن آن ها

افسردگي چه تاثيري بر ميل جنسي مي گذارد؟

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

گلي که دشمن استرس است

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

چگونه از افسردگي پس از سقط جنين پيشگيري کنيم

آنچه درباره آزمايش اعتياد نمي‌دانستيد

با اين روش ترمز استرس را بکشيد

افسردگي در کمين کودکان چاق

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

آموزش مهارت هاي مقابله با استرس

لکنت زبان در کودکان

الکسي تيميا alexithymia چيست و چه ارتباطي با مشکلات روحي دارد؟

چرا پزشک ها بيشتر از هر شغل ديگري خودکشي مي کنند؟

عکس پروفايل شما چه حقايقي را در مورد شخصيت تان بر ملا مي کند؟

چرا ستاره هاليوود تماشاي کارتون سيندرلا را براي دخترش ممنوع کرد؟

چرا بيماري هاي روحي و رواني در بين دانشجويان فزايش يافته؟

افسردگي چيست؟

آيا شما هم وسواس داريد؟

دليل و درمان حرف زدن در خواب

افسردگي در مردان چه تفاوتي با افسردگي در زنان دارد؟

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن

آيا آلزايمر ارثي است؟

درمان موثر دردهاي مزمن با بخشيدن ديگران!!