آخرین اخبار

آيا مردم کره‌شمالي قرباني سگ ديوانه مي‎شوند جهان

آيا مردم کره‌شمالي قرباني سگ ديوانه مي‎شوند

  بزرگنمايي:

چه خبر -

 پايگاه گلوبال ريسرچ در گزارشي تحليلي با عنوان «کره‌شمالي: نابودي کامل، پاسخ نظامي سخت يا جنگ اقتصادي» به قلم پرفسور «مايکل چاساداوسکي» با اشاره به اظهارات اخير مقامات آمريکا، گزينه‌هاي احتمالي نحوه برخورد واشنگتن با کره‌شمالي را تحليل و بررسي کرده‌است.


پاسخ نظامي سخت و تاريخ پُرجنايت سگ ديوانه


مايکل چاساداوسکي با اشاره به واکنش جيمز متيس وزير دفاع کنوني آمريکا به آزمايش‌هاي هسته‌اي کره‌شمالي که گفته بود آمريکا به دنبال نابودي کامل کره‌شمالي نيست، اما ادامه تهديد‌هاي کره‌شمالي پاسخ سخت نظامي آمريکا را در پي خواهد داشت برخي از جنايت‌هاي جنگي پيشين جيمز متيس معروف به «سگ ديوانه» يا «سگ هار» را افشا مي‌کند.


برخلاف اين نظر عمومي و پذيرفته‌شده که رسانه‌هاي آمريکا به علت صريح‌اللهجه بودن و سريع صحبت کردن به جيمز متيس به وي لقب «سگ ديوانه» داده‌اند، چاساداوسکي افشار مي‌کند که لقب «سگ ديوانه» را روزنامه نيويورک‌تايمز درسال 2004 پس از حمله هولناک نيرو‌هاي نظامي آمريکا به شهر فلوجه عراق در ماه آوريل همان سال داد که فرماندهي اين عمليات را جيمز متيس به عهده داشت.


وي با استناد به گزارش مفصل و تکان‌دهنده خبرنگار آمريکايي به نام «آرون گلانتس» از اوضاع شهر فلوجه پس از حمله بي رحمانه جيمز متيس و نيروهايش مي‌نويسد: تفنگداران آمريکايي تحت فرماندهي آمريکا به بهانه مبارزه با شورشيان دست به قتل‌وعام مردم شهر فلوجه زدند، آن‌ها در ميانه درگيري حتي آمبولانس‌هاي و نيرو‌هاي امدادي را هدف گلوله قرار دادند، کل شهر را بسته بودند و به هيچ کس اجازه فرار نمي‌دادند و پس از قتل‌وعام شهروندان غيرنظامي شهر فلوجه با پيکر‌هاي آن‌ها عکس‌هاي پيروزمندانه مي‌انداختند.


آرون گلانس که با عنوان يک خبرنگار مستقل پس از حمله آمريکا به عراق رفته بود به محض اطلاع از محاصره فلوجه در آوريل 2004 خود را به اين شهر مي‌رساند و مشاهدات خود را از اين جنايت وحشتناک ثبت مي‌کند.


گلانس گزارش مفصل و درناک خود را از اين تراژدي عظيم را هنگام معرفي «جيمز متيس» به عنوان وزير پيشنهادي براي وزارت دفاع در تاريخ 11 ژانويه 2017 در وب‌سايت «revealvews» منتشر کرد تا وي را به عنوان يک جنايتکار جنگي به مردم آمريکا و جهان معرفي کند و از اين طريق تحت پيگرد قانوني قرار گيرد.


در بخشي از گزارش گلانس آمده است: هنگامي که به شهر رسيدم بوي تعفن اجساد تمام شهر را فراگرفته بود، 70 درصد ساختمان‌هاي شهر نابود شده و اجساد تلنبارشده به قدري زياد بود که استاديوم فوتبال شهرداري شهر را مي‌بايست به گورستاني دسته‌جمعي تبديل کرد.


پرفسور چاساداوسکي همچنين به گزارش ديگري از يک خبرنگار ديگر ازتراژدي فلوجه اشاره مي‌کند که با عنوان «شهر ارواح» در تاريخ 11 ژانويه در روزنامه گاردين منتشر شده بود؛ بنا به اين گزارش پس از حمله نازي‌ها به کشور‌هاي اروپايي و به ويژه بمباران شهر‌هاي ورشو و روتردام در سال‌هاي 1939 و 1940 فاجعه فلوجه نخستين تراژدي ويراني کامل يک شهر و کشتار بي‌رحمانه ساکنان آن است.


آمريکا چگونه مردم کره‌شمالي را به خاک‌وخون کشيد


چاساداوسکي در ادامه گزارش خود مي‌نويسد: اکنون که «سگ ديوانه» سکان رهبري پنتاگون را به دست گرفته و اختيار استفاده از سلاح‌هاي هسته‌اي راهبردي و تاکتيکي را نيز دارد اين خطر وجود دارد که با تجربه «پاسخ سخت نظامي» به مردم بي‌گناه فلوجه اين‌بار يک کشور را به نابودي کامل بکشاند.

پيونگ‌يانگ 1953


نگارنده با اشاره به تبليغات سنگين رسانه‌هاي آمريکا و غربي که به دروغ مدعي هستند کره‌شمالي تهديدي بزرگ براي آمريکا و جهان محسوب مي‌شود يادآوري مي‌کند که در طي جنگ کره در دهه پنجاه در نتيجه «بمباران‌هاي اشباع» يا گسترده جنگنده‌هاي آمريکايي، کره‌شمالي بيش از 30 درصد جمعيت خود را از دست داد؛ اين واقعه همان سياست نابودي کامل بود که اکنون «سگ ديوانه» آمريکايي‌ها به آن تلويحا اشاره مي‌کند.


توصيف ژنرال آمريکايي از قتل‌وعام مردم کره‌شمالي


به نوشته چاساداوسکي، ژنرال «کورتيس لِمي» پس از واقعه بمباران گسترده شهر‌هاي کره‌شمالي مي‌گويد: ما در طي 3 سال جنگ پس از نابودي 78 شهر و هزاران روستا و کشتار بي شمار ساکنان آنها، بيش از 30 درصد جمعيت کره‌شمالي را به قتل رسانديم.


اين ژنرال آمريکايي در ادامه توصيف کشتار مردم کره‌شمالي مي‌افزايد: ما به آنجا رفتيم تا جنگ را پيروز شويم و سرانجام تمام شهر‌هاي کره‌شمالي را با شيوه هوايي و يا زميني به آتش کشيديم.


پيونگ‌يانگ در محاصره اقتصادي


مايک پنس معاون دونالد ترامپ در گفتگويي مطبوعاتي از ديگر پاسخ آمريکا به سرسختي کره‌شمالي در برابر سياست‌هاي خصمانه واشنگتن پرده برداشت؛ وي در خصوص ادامه آزمايش‌هاي کره‌شمالي بيان کرد: ما از اين پس روابط تجاري خود را با هر کشوي که مراوده تجاري با کره‌شمالي داشته باشد را متوقف مي‌کنيم.


چاساداوسکي با بيان اينکه در حال حاضر کره‌شمالي نزديک به 90 درصد مراوده‌هاي تجاري خود را با کشور چين انجام مي‌دهد مي‌نويسد، وب‌سايت شبکه خبري «سي‌ان‌ان» در تاريخ 3 سپتامبر ماه جاري با اشاره به اين تهديد مقامات آمريکا با تمسخر نوشت: اگر اين تهديد عملي شود، اين راهکار مقابله با کره‌شمالي به اين معني است که آمريکا روابط تجاري خود را با چين قطع مي‌کند، درحالي‌که دولت چين از تحريم ها‌ي اقتصادي عليه پيونگ‌يانگ پشتيباني مي‌کند، اما همچنان شريک اقتصادي اصلي کره‌شمالي باقي مي‌ماند.


هاراگيري اقتصادي آمريکا


مايکل چاساداوسکي با يبان اينکه تحريم اقصتصادي چين و قطع روابط تجاري با پکن نوعي هاراگيري (خودکشي) اقتصادي آمريکا است در خصوص پيامد‌هاي آني آن مي‌نويسد: تحريم چين به سرعت به عاملي عليه خود آمريکا تبديل مي‌شود و خيلي زود فروپاشي اقتصاد مصرفي کالا‌هاي ساخت چين در آمريکا را در پي خواهد داشت.


وي در خصوص اين ادعاي خود در ادامه استدلال مي‌کند: اگرچه پکن 90 درصد روابط تجاري با پيونگ‌يانگ را در اختيار دارد، اما دولت چين همچنان يکي از بزرگترين شرکاي تجاري آمريکا است؛ چين هيچ وابستگي به واردات آمريکا ندارد بلکه وضعيت کاملا برعکس است. آمريکا داراي اقتصادي واردات‌محور است که بنيان و اساس صنعتي وتوليدي بسيار ضعيفي دارد و اين ساختار اقتصادي موجب شده که آمريکا به‌شدت وابسته به واردات محصولات از چين باشد.


با اين اوصاف شرايطي را تصور کنيد که چين در پي تهديد‌هاي آمريکا تصميم به توقف صادرات به آمريکا بگيرد؛ بي‌شک توقف محصولات وارداتي چين فروپاشي اقتصاد مصرفي آمريکا را در پي خواهد داشت و همزمان با آن هم آشفتگي و هرج و مرج مالي و اقتصادي.


«Made in China» (محصولات ساخت چين) پاشنه آشيل تجارت خرده فروشي در اقتصاد آمريکاست که به صورت چشمگيري تقريبا تمام مصرف خانگي در بخش کالا‌هاي اصلي از لباس، کفش، سخت‌افزار، الکترونيک، اسباب‌بازي، جواهرات، لوازم خانگي، غذا، تلويزيون، تلفن‌هاي همراه و... را در قبضه خود دارد.


نگارنده به نقل از گزارش وب‌سايت «آتلانتيک» در آگوست 2013 مي‌افزايد: هم‌اکنون از هر 10 گوشي همراه در جهان 7 گوشي ساخت چين است و همچنين چين بيش از 60 درصد توليد جهاني کفش را در اختيار خود دارد و نيز 90 درصد رايانه‌هاي جهان و 45 درصد ظرفيت کشتي‌سازي.


مايکل چاساداوسکي در پايان در ادامه دشواري‌هاي دولت ترامپ در خصوص مقابله با کره‌شمالي به اين نيز اشاره مي‌کند که دونالد ترامپ هميشه «مون جائه اين» رئيس‌جمهور کره‌جنوبي را سرزنش مي‌کند که تمام‌وکمال از گزينه حمله نظامي آمريکا عليه کره‌شمالي پشتيباني نمي‌کند وبار‌ها کره‌جنوبي را به خروج از توافق تجارت آزاد بين دو کشور را لغو مي‌کند. «مون جائه اين» از هواداران حل‌وفصل مسئله هسته‌اي کره‌شمالي با گفتگو و ديپلماسي است.


دونالد ترامپ پس از آزماش بمب هيدروژني از سوي کره‌شمالي در تؤيتي کره‌جنوبي را متهم به هواداري خوشبينانه از راه‌حل سياسي و گفتگو‌هاي مسالمت‌آميز با کره‌شمالي براي توقف برنامه هسته‌اي و موشکي اين کشور کرد.


آنچه در مورد موضع رئيس‌جمهور کره‌جنوبي اهميت دارد اين است که آمريکا بدون همکاري کره‌جنوبي در موقعيتي نيست که بتواند حمله نظامي عليه پيونگ‌يانگ را عملي کند؛ خوشبختانه دورنماي گفتگو‌هاي صلح براي حل‌وفصل تنش شبه‌جزيره کره با پشتيباني چين، روسيه و کره‌جنوبي وجود دارد.


منبع: ميزان



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دستورالعمل جديد آمريکا به شرکت‌هاي هواپيمايي در ارتباط با تحريم ايران

ايران به پرداخت 104 ميليون دلار غرامت محکوم شد

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد

خط و نشان جديد ترامپ براي مداخله کنندگان در انتخابات

ديدارهاي متعدد جان کري با ظريف در روزهاي اخير

هواوي از دولت آمريکا شکايت کرد

مادورو: دولت ترامپ، باند تبهکاران افراطي است

فقيرترين کشور‌هاي جهان معرفي شدند

طرح جديد آمريکا براي هدف قرار دادن بشار اسد

دستگيري 2 مهاجر ايراني در انگليس

ترامپ: اوباما بايدن را از تلي از زباله بيرون کشيد

طرح عزل ترامپ به کنگره مي‌رود

ترامپ: محبوب‌ترينم، استيضاحم نمي‌کنند

يک ايراني در مسکو ربوده شد

خارج کردن چند چمدان مشکوک و کيسه‌ سياه از کنسولگري عربستان در استانبول

توليد نفت عربستان در نوامبر رکورد زد

ظاهر جديد جايزه گلدن گلوب رونمايي شد/ سنگين‌تر و بزرگ‌تر از قبل

تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»

جانشين «آنگلا مرکل» معرفي مي‌شود

برج ايفل و مناطق گردشگري در پاريس بسته شد

ترامپ از استيضاح خود نگران است

حمله هکر‌هاي چيني به نيروي دريايي ارتش امريکا

شکست‌هاي پي در پي مثلث شرارت ترامپ، نتانياهو و بن سلمان

پيام يلدايي پمپئو: پايان شب سيه، سپيد است!

بن‌سلمان خواسته بود قتل ⁧«خاشقجي» وحشيانه و رعب‌آور باشد

تظاهرات عليه برگزيت در لندن/ همه پرسي دوم مي خواهيم

ادعاي يک رسانه آمريکايي درباره توقف هواپيماي باري تهران در سوريه، لبنان و قطر

چرا عراق بدترين گذرنامه دنيا را دارد!

آمريکا کنفرانس عربستان را بايکوت کرد

فجايع جنسي مخالفان مسلح سودان جنوبي

ترامپ کشته شدن جمال خاشقجي را تاييد کرد

مجلس نمايندگان آمريکا خواستار تحريم عربستان در چارچوب قانون ماگنيتسکي شدند

درپي شکست وليعهد سعودي؛ شاه سعودي مسئوليت بررسي پرونده خاشقجي را برعهده گرفت

مخالفان بن سلمان در حال جمع شدن گرد احمد بن عبدالعزيز هستند

برادر و همسر برادر جمال خاشقجي به قتل رسيدند

سايه اتهام قتل خاشقجي بر سر بن سلمان

يکي از مظنونان قتل خاشقجي در حادثه رانندگي در رياض کشته شد

گوگل نيز عربستان را تحريم کرد

روايت هولناک از قتل خاشقچي/مدير پزشک قانوني سعودي جسد را مثله کرده

نامزد خاشقجي مرگ وي را اعلام کرد+عکس

جاده هاي ترکيه بازهم قرباني گرفت/مرگ 22 مسافر +تصاوير

تنها راه مقابله با ايران، افزايش فشارهاي سياسي است

«شواهد شوکه‌کننده‌» درباره قتل خاشقجي

يک ربات در پارلمان انگليس حاضر مي‌شود!

اقدام قابل توجه آمريکا درمورد تحريم نفتي ايران

زني که پليس لندن را متعجب کرده است+تصوير

اولين «وزير پيشگيري از خودکشي» در جهان منصوب شد

ترامپ: در تک تک شهر‌هاي ايران شورش وجود دارد

دستور توقيف اموال بانک مرکزي ايران در ايتاليا لغو شد

آلمان، ديپلمات ايراني را به بلژيک تحويل داد