آخرین اخبار

اعتماد به نفس تان را با گفتن نه بالا ببريد!! سلامت روان

اعتماد به نفس تان را با گفتن نه بالا ببريد!!

  بزرگنمايي:

چگونه اعتماد به نفس مان را بالا ببريم

اغلب افراد موفق، علاوه بر اينکه داراي اعتماد به نفس هستند، قابليت‌ها و کارهاي خود را باور دارند. در واقع، وجود موفقيت‌ها موجب اعتماد به نفس در افراد نمي‌شود بلکه از ابتدا، در وجود چنين اشخاصي اعتماد به نفس، وجود داشته است.

چرا بايد اعتماد به نفس داشته باشيم؟نداشتن اعتماد به نفس موجب شک اطرافيان نسبت به شما هم مي‌شود

چرا بايد ديگران، به عقايد يا توانايي‌هاي شما باور داشته باشند در حالي که خود اعتقادي به آنها نداريد؟

براي مواجهه با چالش‌هاي جديد بايد اعتماد به نفس داشت

افراد ترسو و اشخاصي که احساس ناامني مي‌کنند، تمايلي به ريسک کردن و دوري از فضاي امن خود، نشان نمي‌دهند. اما محيط‌هاي امن بسيار محدود بوده و به سختي توسعه مي‌يابد. به همين دليل است، اشخاصي که از اعتماد به نفس کافي برخوردار نيستند در زمينه حرفه‌اي هم پيشرفت چنداني نمي‌کنند زيرا به مشاغلي دل خوش مي‌کنند که جاي هيچ پيشرفت و آينده‌اي ندارد و از فرصت‌هاي ارزشمند پيش آمده در جهت کسب موفقيت بيشتر، به خوبي استفاده نمي‌کنند.

افرادي که اعتماد به نفس ندارند، دستخوش شرايط بيروني هستند

براي افراد موفق، به هيچ‌وجه، موانعي که در ابتدا مهم به نظر مي‌رسيده، عامل بازدارنده‌اي به حساب نمي‌آيد. هيچ فردي به جز شما، مانع دستيابي به خواسته‌هايتان نمي‌شود. زمان آن فرا رسيده تا موانع خودباوري را کنار بگذاريد. بخش اساسي و بسيار مهم در داشتن شغل موفق، اعتماد به نفس است و پذيرفتن آن به‌طور کامل، افراد را در موقعيت‌هاي عالي شغلي قرار مي‌دهد که هرگز تصورش را هم نمي‌کردند. هر فردي با داشتن راهنمايي مناسب و سختکوشي، مي‌تواند اعتماد به نفس بيشتري به دست آورد و هنگام به يقين رسيدن، با تمام وجود آن را احساس خواهد کرد.

با روش هاي زير اعتماد به نفس تان را بالا ببريدداشتن نگاهي صادقانه به خودتان باعث بالا رفتن اعتماد به نفس تان مي شود

بين احساس غرور و اعتماد به نفس، تفاوت بسيار وجود دارد. غرور، لاف زدن در مورد خود است اما اعتماد به نفس به معناي اعتقاد و اعتماد شما به توانايي‌ها براي انجام کارها است. به عبارت ديگر، اعتماد از طريق کار سخت به دست مي‌آيد و افراد مطمئن هم نسبت به خود آگاهي کافي دارند. زماني که ميزان اعتماد اشخاص از توانايي‌هايشان فراتر برود، دچار اشتباه و خودبيني مي‌شوند و لازم است تفاوت بين اين دو مقوله را بدانند. اعتماد به نفس حقيقي پديده‌اي است واقعي و عيني.

به منظور تقويت اعتماد به نفس، بهتر است از خود و توانايي‌هايتان ارزيابي دقيق و صادقانه‌اي داشته باشيد. اگر در مجموع نسبت به توانايي‌هاي خود احساس ضعف مي‌کنيد حتما براي بهبود مهارت‌ها و يافتن روش‌هايي براي کاهش تاثيرات منفي نقاط ضعف، برنامه‌ريزي کنيد. ناديده گرفتن نقاط ضعف يا جلوه دادن آنها به جاي نقاط قوت، هرگز باعث از بين رفتن نقاط ضعف نخواهد شد.

به علاوه، داشتن درک روشني از نقاط قوت، باعث رهايي از بيشتر بازخوردهاي بي‌اساس و انتقادهايي مي‌شود که در محيط شلوغ و رقابتي محل کار با آن سر و کار داريد و به اين ترتيب مي‌توان اعتماد به نفس لازم را به دست آورد.

براي داشتن اعتماد به نفس گفتن جواب منفي يا «نه» را فراموش نکنيد

تحقيقات انجام شده در دانشگاه کاليفرنيا در سان فرانسيسکو نشان داده است که هر اندازه بيشتر مشکل گفتن «نه» داشته باشيد، احتمال اينکه دچار استرس، فرسودگي شغلي و حتي افسردگي شويد، افزايش مي‌يابد که همه اين موارد باعث تضعيف و از بين رفتن اعتماد به نفس لازم مي‌شود. افراد داراي اعتماد به نفس، مي‌دانند که گفتن «نه» کار صحيحي است و براي توضيح دادن و روشن کردن دلايل پاسخ‌هاي منفي خود از عزت نفس مناسبي برخوردار هستند.

آنها، هنگام گفتن «نه» از به کار بردن عباراتي نظير «فکر نمي‌کنم بتوانم» يا «مطمئن نيستم» اجتناب مي‌کنند و با اعتماد کامل جواب منفي مي‌دهند، زيرا اطمينان دارند قبول نکردن تعهد جديد، احترام به تعهدات کنوني است تا فرصتي براي انجام کارها با موفقيت فراهم شود.

جبران خطاکاري و جلب رضايت مدير باعث بالا رفتن اعتماد به نفس تان مي شود

نداشتن يک ارتباط خوب با رئيس، موجب از بين رفتن اعتماد به نفس با استعدادترين افراد هم مي‌شود. در شرايطي که رئيس به‌ طور مداوم در حال انتقاد يا تضعيف همکاري کارمندان است، داشتن احساس اعتماد به نفس بسيار دشوار است. سعي کنيد به وجود مشکلات موجود در ارتباطات خود پي ببريد و کاري انجام دهيد تا رابطه به روال عادي برگردد. اگر ارتباط موجود واقعا غيرقابل بازگشت باشد، شايد زمان آن رسيده تا در کار خود تغييرات اساسي ايجاد کنيد.

براي بالا بردن اعتماد به نفس تان در جست‌وجوي پيروزي‌هاي کوچک باشيد

افراد داراي اعتماد به نفس، تمايل دارند حتي زماني که تلاش‌هاي آنها موجب پيروزي‌هاي کوچک مي‌شود با خود به چالش و رقابت بپردازند. موفقيت‌هاي کوچک، موجب تشکيل هورموني به نام آندروژن در مغز مي‌شود که مسوول پاداش و انگيزه براي افراد است. با افزايش هورمون‌هاي آندروژن، هورمون ديگري به نام تستوسترون توليد مي‌شود که بيشتر موجب افزايش اعتماد به نفس و اشتياق فرد به منظور مقابله با چالش‌هايي در آينده مي‌شود و با کسب موفقيت‌هاي کوچک، تا مدت‌ها از اعتماد به نفس بالايي برخوردار خواهند بود.

يافتن يک مربي در بالا بردن اعتماد به نفس تان موثر است

هيچ چيزي مانند يافتن يک شخص با تجربه و با استعداد که هدايت‌گر و پشتيبان کارهاي خوب شما باشد، موجب احساس اعتماد به نفس نمي‌شود. يک مربي خوب، همانند آيينه عمل مي‌کند و به شما بينش و نگاه لازم را براي خودباوري مي‌دهد.

برنامه‌ريزي براي ورزش کردن مي تواند به بالا بردن اعتماد به نفس تان کمک کند

طبق مطالعات انجام شده در موسسه تحقيقات انتاريوي شرقي، افرادي که هفته‌اي دو بار به مدت 10 هفته ورزش مي‌کنند از نظر اجتماعي، علمي و ورزشي احساس شايستگي بيشتري مي‌کنند و همچنين تصور بهتري از وضعيت اندام و عزت نفس خود دارند. به عبارت ديگر، علاوه بر افزايش اعتماد به نفس حاصل از تغييرات فيزيکي، ورزش سبب ازدياد نوعي هورمون در بدن به نام آندروفين مي‌شود که اين هورمون احساس عزت نفس را در ورزشکار بالا مي‌برد.

براي بالا بردن اعتماد بهنفس تان خوب لباس بپوشيد

اين واقعيت را بايد پذيرفت که چگونگي پوشش و وضعيت ظاهري بر نظر افراد تاثيرگذار است. مطالعات نشان داده است، نحوه صحبت کردن مردم هنگام پوشيدن لباس رسمي در مقايسه با وقتي که لباس معمولي به تن مي‌کنند، بسيار متفاوت است. به منظور تقويت اعتماد به نفس، خوب لباس بپوشيد. انتخاب لباس، نشان‌دهنده شخصيت شما و منعکس‌کننده تصويري است که مي‌خواهيد از خود ارائه دهيد.

داشتن روحيه قاطع و نه تهاجمي

پرخاشگري نه تنها نشانه اعتماد به نفس نيست، بلکه نشانه تحکم کردن است و در زمان احساس عدم اعتماد به نفس، پرخاشگري، شايد ساده‌ترين کار به نظر برسد. سعي کنيد هويت خود را بدون داشتن روحيه تهاجمي و پايمال کردن حق ديگران اثبات کنيد. تا هنگامي که ياد نگيريد چگونه خود را از ناامني‌ها دور نگه داريد، اعتماد به نفس شما بالا نخواهد رفت.



منبع : دنياي اقتصاد



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

لکنت زبان در کودکان

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

گلي که دشمن استرس است

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک يا تر است؟

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

استرس و اضطراب شديد داريد اگر اکثرا اين علايم جسماني را تجربه مي کنيد!

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

ناخن جويدن در مورد شخصيت شما چه مي گويد + روش درمان

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

5 قدم براي روبرو شدن با خاطرات ترسناک و پشت سر گذاشتن آن ها

افسردگي چه تاثيري بر ميل جنسي مي گذارد؟

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

گلي که دشمن استرس است

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

چگونه از افسردگي پس از سقط جنين پيشگيري کنيم

آنچه درباره آزمايش اعتياد نمي‌دانستيد

با اين روش ترمز استرس را بکشيد

افسردگي در کمين کودکان چاق

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

آموزش مهارت هاي مقابله با استرس

لکنت زبان در کودکان

الکسي تيميا alexithymia چيست و چه ارتباطي با مشکلات روحي دارد؟

چرا پزشک ها بيشتر از هر شغل ديگري خودکشي مي کنند؟

عکس پروفايل شما چه حقايقي را در مورد شخصيت تان بر ملا مي کند؟

چرا ستاره هاليوود تماشاي کارتون سيندرلا را براي دخترش ممنوع کرد؟

چرا بيماري هاي روحي و رواني در بين دانشجويان فزايش يافته؟

افسردگي چيست؟

آيا شما هم وسواس داريد؟

دليل و درمان حرف زدن در خواب

افسردگي در مردان چه تفاوتي با افسردگي در زنان دارد؟

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن

آيا آلزايمر ارثي است؟

درمان موثر دردهاي مزمن با بخشيدن ديگران!!