آخرین اخبار

سريال هاي تلويزيون در ماه محرم تلويزيون

سريال هاي تلويزيون در ماه محرم

  بزرگنمايي:

شبکه هاي صدا و سيما در ماه محرم

مناسبت هاي ملي و مذهبي هميشه به عنوان يک باکس ويژه براي تلويزيون مطرح بوده اند چراکه مردم در اين زمان ها انتظار بيشتري از رسانه ملي دارند و چه در ايام شادي چون اعياد و نوروز و چه در مناسبت هايي مثل محرم و يا ماه رمضان خواستار برنامه هايي مرتبط با اين ايام از اين رسانه بوده اند.

رهبر معظم انقلاب روز دوشنبه 20 مهر در ديداري با مديران سازمان صداوسيما تاکيد دوباره اي بر جنگ نرم و استفاده از آن در جهان امروز داشتند و بيان کردند که مخاطبان اصلي جنگ نرم؛ مردم به ويژه نخبگان، دانشگاهيان، دانشجويان، جوانان و عناصر فعال هستند.

شايد امروز بتوان بسياري از آثار نمايشي شبکه هاي ماهواره اي فارسي‌زبان را مصداقي از اين جنگ نرم دانست که کمترين تاثير آنها ايجاد سطحي نگري و کاهش سطح سليقه مخاطب است و همچنين آنها به مرور فرهنگ خود را در دل خانواده‌هاي ايراني وارد مي‌کنند. در چنين شرايطي جاي خالي سريال هايي در تلويزيون ايران که با ساختار و محتواي مناسب بتوانند خوراک مناسبي را در اختيار مخاطبان بگذارند احساس مي شود و تلويزيون ايران در حالي از فردا سريال‌هاي مناسبتي خود براي ماه محرم را آغاز مي‌کند که به نظر مي‌رسد شبکه‌ها مجموعه ويژه‌اي براي اين ايام ندارند و تلويزيون بيشتر تمرکز خود را بر برنامه‌هاي ترکيبي گذاشته است.

امسال و پيش از آغاز محرم شبکه‌هاي مختلف راديو و تلويزيون در خبرها و گزارش‌هاي مجزايي اهم برنامه‌هاي خود براي اين ماه را اعلام کردند که در بين آنها آثاري در ساختارهاي مختلف ديده مي‌شد ولي جاي سريال‌هاي محرمي که اقبال مردم به آنها بيشتر است، خالي بود.

سريال شبکه يک

شبکه يک سيما از 11 مهر و همزمان با آغاز هفته نيروي انتظامي سريال «آمين» را روي آنتن برده است؛ سريال پليسي که چون در 20 قسمت توليد شده است پخش آن تا چند روز اول محرم طول مي کشد. بعد از آن سريال «نفس گرم» براي ايام محرم تدارک ديده شده است، سريالي که مناسبتي نيست اما به دليل محتوا و موضوع آن و نگاه ويژه اي که به سبک زندگي اسلامي و ايراني دارد قرار است در اين ايام روي آنتن برود.

«آمين»

سريال «آمين» به کارگرداني مشترک منوچهر هادي و بهرنگ توفيقي با مشارکت موسسه ناجي هنر در 20 قسمت 45 دقيقه اي توليد شده است و فضايي پليسي دارد.

تصويربرداري اين سريال خرداد سال گذشته به کارگرداني منوچهر هادي در تهران آغاز شد و در مهرماه، فاز نخست آن به پايان رسيد اما بعد از وقفه‌اي سه ماهه، فاز دوم اين اثر را بهرنگ توفيقي در تهران و شمال کشور مقابل دوربين برد و در نهايت ساخت سريال يازدهم ارديبهشت امسال به پايان رسيد.

زامياد سعدونديان نگارش اين سريال را بر عهده داشته است و جواد نوروزبيگي نيز تهيه کننده آن است.

در خلاصه داستان آن آمده است: سرهنگ شيرازي فرمانده تيم ويژه «آمين» مسئول رسيدگي به پروژه مجرم و خلافکار فراري، همايون تمدن است که سال گذشته طي عمليات گروگانگيري، برادر سرهنگ را به شهادت رساند. پليس با کشف کانتينري حامل مواد مخدر به ردي از همايون مي‌رسد اما...

داريوش فرهنگ، امين حيايي، کاظم بلوچي، هادي ساعي، بهناز جعفري، آشا محرابي، سودابه بيضايي، شاهرخ استخري، نيما رئيسي، شهرزاد کمال‌زاده، خاطره حاتمي، مهدي محرابي، يوسف تيموري و مهرناز مهر آراء از بازيگران اصلي اين سريال هستند.

«نفس گرم»

محمدمهدي عسگرپور کارگرداني اين سريال و سيدمحمود رضوي تهيه کنندگي آن را بر عهده دارند و اين سريال اجتماعي يک زن را محور داستان قرار داده است.

رضوي پيش از اين تهيه کنندگي سريال «پرده نشين» را در تلويزيون بر عهده داشت. مجموعه اي که داستان ها و نگاه متفاوتي را از روحانيون به تصوير کشيد.

«نفس گرم» هم يک سريال اجتماعي است که قصد دارد فضا و اتمسفر زندگي ايراني را به تصوير بکشد.

زنان در اين سريال محوريت بيشتري دارند. اين زنان از قشرهاي مختلفي هستند. شخصيت اصلي قصه نيز زني به نام مليحه است که تعداد زيادي از زنان ديگر او را مراد خود مي دانند و در جلسات وعظ وي شرکت مي کنند و از او درس اخلاق و رهنمودهايي را مي گيرند.

نقش اين زن را مرجانه گلچين ايفا مي کند. او اگرچه در اين سال ها هميشه در کارهاي طنز و کمدي ديده شده است اما اين بار نقشي بسيار جدي دارد.

کارن همايونفر هم ساخت موسيقي را برعهده دارد و علي زندوکيلي هم به همراه اين آهنگساز مشغول ضبط موسيقي تيتراژ «نفس گرم» هستند.

در اين مجموعه بازيگراني چون مرجانه گلچين، حامد کميلي، محمودپاک نيت، رويا تيموريان، سيما تيرانداز، نيلوفرخوش خلق، مريم بوباني، ليندا کياني، رحيم نوروزي، محمد عمراني، رامين راستاد، فلور نظري، سيد مهرداد ضيايي، سهي بانو ذوالقدر، محمد برسوزيان، آرش تاج، سيامک اديب، کامران ملکي و عليرضا نجف زاده به ايفاي نقش مي پردازند.

سريال شبکه دو

اين شبکه سال گذشته مجموعه «رخنه» به نويسندگي و کارگرداني حسين تبريزي را روي آنتن برد که سال قبل از آن توليد و پخش شده بود و امسال براي اين ايام پخش سريال «کيميا» را که چندي است روي آنتن اين شبکه مي رود ادامه خواهد داد.

«کيميا»

«کيميا» به کارگرداني جواد افشار و تهيه کنندگي محمدرضا شفيعي نخستين سريال 110 قسمتي در سيماي جمهوري اسلامي است که در درجه کيفي الف به توليد رسيد و اين شب ها از شبکه دو سيما روي آنتن مي رود.

اين مجموعه تلويزيوني که بر اساس فيلمنامه‌اي از مسعود بهبهاني نيا ساخته‌شده است با محوريت زندگي دختر جواني به نام «کيميا» با بازي مهراوه شريفي‌نيا در مقاطع زماني قبل و حين انقلاب، آغاز‌ جنگ و دوران دفاع مقدس و زمان حال روايت مي‌شود.

اين سريال بيش از 300 بازيگر دارد که از جمله آن‌ها مي‌توان به حسن پورشيرازي، آزيتا حاجيان، رضا کيانيان، نيکي کريمي، حامد بهداد، عاطفه رضوي، محمدرضا شريفي نيا، گلاره عباسي، پوريا پورسرخ، حسن جوهرچي، سيد مهرداد ضيايي، رضا توکلي، عطا عمراني، مهدي پاکدل، سودابه بيضايي، مهدي سلطاني، محمدرضا شريفي نيا، بيوک ميرزايي، گلوريا هاردي بازيگر فرانسوي‌الاصل و... اشاره کرد.

آبادان، خرمشهر، تهران و... از جمله شهرهايي هستند که «کيميا» تاکنون در آنها به تصويربرداري رسيده است. بخشي از کار نيز در گرجستان و در شهر تفليس به توليد رسيده است.

سريال شبکه سه

اين شبکه سريال توليدي براي اين ايام ندارد و قرار است با يک نظرسنجي از مردم از ميان سه سريال «شب دهم»، «معصوميت از دست رفته» و «يلدا» يکي را براي پخش انتخاب کند.

غلامرضا ميرحسيني مدير شبکه سه سيما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سريال هاي اين شبکه و اينکه چرا امسال اثر نمايشي براي پخش ندارد، گفت: بخشي از اين مساله به دليل مشکلات مالي است که سازمان دارد و همچنين تغييراتي که در اين شبکه وجود داشته است.

وي ادامه داد: آثار نمايشي با زمانبندي که براي پيش توليد و توليد آنها در نظر گرفته مي شود تا به آنتن برسند يک سال زمان نياز دارند و اين درحالي است که گروه فيلم و سريال اين شبکه چند ماه پيش با تغييراتي مواجه بوده است و براي توليد آثار جديد بايد از فرصت کافي برخوردار باشند تا بتوانند فيلمنامه ها را بررسي کرده و آنها را براساس مشکلات مالي بررسي کنند.

مدير شبکه سه با اشاره به اينکه امسال کاري از تيم جديد اين شبکه پخش نشده است، توضيح داد: «شمعداني» و «آقا و خانم سنگي» آثاري بودند که به مديريت سابق اين شبکه برمي گشت و شبکه سه امسال کار جديدي رونمايي نکرد. ما امسال سريالي نداشتيم بنابراين اين آثار را پخش کرديم تا با اولويت بندي مسايل مالي فرصت داشته باشيم آثاري را توليد کنيم.

ميرحسيني با اشاره به تاثير مسايل مالي در ساخت آثار بيان کرد: هدف ما اين است که با توجه به مشکلات پيش رو بتوانيم براي ايام نوروز کاري را به توليد برسانيم چون همانطور که گفته شد توليد يک کار خوب حداقل يک سال زمان مي برد و براين اساس اين شبکه نمي تواند خروجي مناسبي براي ايام محرم و حتي دهه فجر داشته باشد. با اين حال مجموعه در حال تلاش است و اگر تزريق مالي صورت بگيرد شايد توليد آثار نمايشي در اين طرف سال را هم شاهد باشيم که در نهايت اطلاع رساني آن با محمودرضا تخشيد مديرکل امور نمايشي سيماست.

بعد از پخش و اتمام يکي از اين سريال هاي نام برده شده نيز قرار است «آسمان من» از اين شبکه به نمايش درآيد. اين مجموعه به کارگرداني محمدرضا آهنج ساخته شده است و نوروز امسال از شبکه افق روي آنتن رفته بود.

در سريال «آسمان من» بازيگراني از جمله حامد بهداد، امين حيايي، دانيال حکيمي، حسن پورشيرازي، آتيلا پسياني، حميد عطايي، امير آقايي، پژمان بازغي، سروش صحت، رحيم نوروزي، انوش معظمي، عمار تفتي، افشين زي نوري، ويدا جوان، سودابه بيضايي، الهام چرخنده، شهرام عبدلي، صالح ميرزاآقايي و چکامه چمن ماه به ايفاي نقش مي پردازند.

سريال شبکه پنج

شبکه پنج هم اکنون سريال کره اي «دختر امپراطور» را در حال پخش دارد که از هفتم شهريور روي آنتن اين شبکه رفته است.

«آخرين نفس‌هايم»

همچنين مجموعه تلويزيوني پنج قسمتي «آخرين نفس‌هايم» به تهيه‌کنندگي و کارگرداني سامان سالور که کاري از استان زنجان است از شب هشتم ماه محرم هر شب ساعت 19:45 پخش در شبکه پنج مي شود.

«آخرين نفس هايم» روايت داستاني از گردان غواصان 8 سال دفاع مقدس است که پس از چند سال، تعدادي از رزمندگان اين گردان همديگر را پيدا مي کنند و...

پرويز فلاحي پور، حبيب دهقان نسب، مهدي صباحي، سميرا حسيني و... بازيگران اين مجموعه تلويزيوني هستند.




منبع : mehrnews.com




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)