آخرین اخبار

شادي حقيقي با اين ده عادت ساده سلامت روان

شادي حقيقي با اين ده عادت ساده

  بزرگنمايي:

چه خبر - براي روز شادي داشتن اين تمرينات را انجام دهيد

هيچيک از افراد اين کره خاکي، تعريف مشابهي از شادي ندارد و مباحث زيادي در باره اين مفهوم گريزان توسط بسياري از فيلسوفان باهوش، هنرمندان و دانشمندان در کشورهاي مختلف انجام پذيرفته است. هيچکس واقعا قادر به پاسخ به اين موضوع نيست، اما ميتوانيم در برخي خصوصيات آن با يکديگر توافق داشته باشيم و آن ميتواند اينگونه باشد که، ما نياز داريم تا هدف داشته باشيم، کسي را داشته باشيم تا به ما عشق بورزد، امنيت اقتصادي داشته باشيم، مهارت هايمان مورد تائيد قرار گيرند و دستاوردهاي مثبتي در زندگي داشته باشيم. آنگاه ميتوانيم بگوييم که ما انسان شادي هستيم.

شايد از نظر فردي، جايگاه اهميت و درجه اين مفاهيم با هم فرق داشته باشد ولي آنها اساسي هستند. حال يک سوال بزرگ پيش مي آيد و آن اين است که، آيا ميتوانيم با ايجاد يک سري از تغييرات کوچک، روشي را در زندگي خود پايه ريزي کنيم تا بتدريج يک آينده بهتر، شادتر و درحال رشد براي خود بسازيم ؟. بايد بگويم بلي و اين روش فروتنانه ما است.

1- هر روز برروي آرزوها، نيازها و اهدافتان تامل کنيد

هر روز برروي آرزوها، نيازها و اهدافتان تامل کنيدهر روز برروي آرزوها، نيازها و اهدافتان تامل کنيد

مردم اغلب بخاطر سنگهاي کوچک و خرد، از آب بيرون مي پرند. شما نبايد به آنچه ديگران درباره شما فکر مي کنند، اهميت دهيد . چنانچه از همين مردم درباره گامهاي عملي دستيابي به اهداف و ارائه نمونه اي از اين گامها بپرسيد، بطرز عجيبي ساکت مي مانند. شما نمي توانيد تنها گوش به زنگ بازخوردهاي خانواده و يا دوستانتان باشيد، شما احتياج داريد بفهميد که چه چيزي در حقيقت باعث يک احساس خوب در شما مي شود و يا چه چيزي در زندگي، به شما انگيزه لازم را مي بخشد.

شما احتياج داريد تا بنشينيد و يک صحبت خوب و طولاني درباره برخي مسائل زندگيتان، با خود داشته باشيد . برنامه تان را براي يک يا دو روز خالي کنيد، بنشينيد، يک موسيقي آرامش بخش براي خود بگذاريد، يک فضاي راحت براي خودتان ايجاد کنيد، نوشيدني مورد علاقه تان را آماده کرده، شروع کنيد به تعريف کردن خواسته هايتان، اولويت هاي زندگي تان و اهدافي که براي آينده خود در نظر داريد. اگر چنانچه ايده خوبي به ذهنتان رسيد، آن را روي يک کاغذ نوشته و هر روز 10-15 دقيقه را به اين ايده اختصاص دهيد و آن را به ذهن ناخودآگاهتان بفرستيد. و آنچه را براي رسيدن به اهدافتان نياز داريد به خودتان يادآوري کنيد.

2- شروع کنيد به پس انداز و حداقل 20-25 درصد از حقوقتان را به کنار بگذاريد

شروع کنيد به پس انداز و حداقل 20-25 درصد از حقوقتان را به کنار بگذاريدشروع کنيد به پس انداز و حداقل 20-25 درصد از حقوقتان را به کنار بگذاريد

نمي خواهم بگويم که پول براي شما شادي مي آورد، زيرا پول تنها يک ساده کننده است. اما پول داشتن تلاشي است براي نگه داشتن سقفي بالاي سرتان و گذاشتن غذايي روي ميز تان، چيزي که ميتواند واقعا حالت شما را معتدل کند. البته مسئله اين است که افراد بدون اينکه ضرورتا توجهي به درآمدشان داشته باشند مقداري از آن را دور مي ريزند. اين مسئله مي تواند از روي ناداني محض و يا به خاطر برخي رفتارهاي تحريک آميز باشد. مثل وقتي که بعد از يک روز شنبه طولاني فقط دلتان مي خواهد از يک سوپر مارکت خريد کنيد، يا وقتي حوصله آشپزي نداريد و از بيرون غذا تهيه مي کنيد.

با اين حال اگر شما کمي فداکاري کنيد و به خودتان زحمت بدهيد، خيلي مشکل نيست بتوانيد حدود 20 تا 25 درصد درآمدتان را پس انداز کنيد.

3- تلاش کنيد در سريع ترين زمان ممکن، مشکلاتتان را حل کرده و وظايفتان را انجام دهيد

تلاش کنيد در سريع ترين زمان ممکن، مشکلاتتان را حل کرده و وظايفتان را انجام دهيدتلاش کنيد در سريع ترين زمان ممکن، مشکلاتتان را حل کرده و وظايفتان را انجام دهيد

ممکن است در ابتدا فايده اين قسمت زياد بنظر نيايد، اما طرز برخورد شما با مشکلات بطور سريع، با عزم جدي و قاطعيت، در حقيقت داراي فوائد پنهان روانشناسي است. بله، در نگاه اول به نظر مي رسد، شما کمتر احساس استرس خواهيد داشت چون ديگر تعهدات و کارهاي سخت انباشته شده اي را نداريد، اما در يک نگاه عميق تر، شما قادر خواهيد بود تا يک ذهن فعال و کارآمد ارائه دهيد که مي تواند در تمام جنبه هاي زندگي تان کاربردي باشد. اينها همه به دليل داشتن يک زمان بندي تاکتيکي است که اجازه ميدهد تا شما فرصتهاي بزرگ را به چنگ آورده و مشکلات را در نطفه نابود سازيد. پس زمان آزاد زياد و افسوس خيلي کم براي موقعيت هاي از دست رفته خواهيد داشت.

4- در هر هفته 4-5 ساعت تمرينات ورزشي انجام دهيد

در هر هفته 4-5 ساعت تمرينات ورزشي انجام دهيددر هر هفته 4-5 ساعت تمرينات ورزشي انجام دهيد

شما هنگامي که ورزش مي کنيد، نيازي نيست به چيزي بيش از حد فکر کنيد. البته کليد اين کار اين است که ثابت قدم بوده و بدنتان را هر روز و هفته به هفته در حرکت نگه داريد. در هر هفته سه تا چهار مرتبه، به مدت 30 تا 60 دقيقه تمرينات مقاومتي انجام دهيد. سه روز ديگر هفته با دوچرخه سواري، دويدن، طناب بازي يا اينتروال ترينينگ ( interval Training، آموزش فيزيکي متشکل از دوره هاي متناوب فعاليت شديد و کم و شديد) ترکيبش کنيد.

ميتوانيد در باشگاهي ثبت نام کنيد و يا حتي بدون تجهيزات در منزل تمرين کنيد. اگر چنانچه ورزشي را دوست نداريد، ميتوانيد به مدت طولاني قدم بزنيد، پياده گردي کنيد ( فعاليتي در محيط باز است که شامل پياده‌روي در طبيعت، عموماً کوهستان يا ديگر مناطق با مناظر زيبا است) يا ورزش هايي که به صورت بازي است را انجام دهيد. اين کار باعث ميشود تا طبيعت بدنتان پمپاژ شده و احساس نرمي و قدرت را همزمان داشته باشيد. همچنين باعث بالا بردن اعتماد به نفس شما شده و نيز باعث ميشود احساس خوبي در پوست خود داشته باشيد.

5-سهمي براي مطالعه در نظر بگيريد و حداقل يک ساعت در روز کتاب بخوانيد

سهمي براي مطالعه در نظر بگيريد و حداقل يک ساعت در روز کتاب بخوانيدسهمي براي مطالعه در نظر بگيريد و حداقل يک ساعت در روز کتاب بخوانيد

اين به طرزي باورنکردني مهم است که شما خود را حداقل با اين سخنان توجيه نکنيد که، آه بله، من تعدادي کتاب گرفتم و منظورم از اين کار اين بوده است که آنها را بخوانم. آخر هفته که مقداري وقت آزاد دارم، کتاب خواندن را شروع مي کنم. همين الان شروع کنيد، يک کتاب برداريد و ساعتي را با آن بگذرانيد يا حداقل از ميان چند کتاب، يک ليست براي خواندن درست کنيد. وقت را تلف نکنيد و حتي خودتان را تنها به خواندن کتاب هاي خوب رمان محدود نکنيد ( خواندن کتاب هاي غير رمان روش خوبي براي بالا بردن سطح اطلاعات شماست، کتاب هايي در زمينه هاي مختلف، از تجارت گرفته تا مديريت زمان، تناسب اندام، آشپزي و ...).

6- يادبگيريد با مواد سالم آشپزي کنيد و استفاده از غذاهاي بي کيفيت و شيريني ها را محدود کنيد

يادبگيريد با مواد سالم آشپزي کنيد و استفاده از غذاهاي بي کيفيت و شيريني ها را محدود کنيديادبگيريد با مواد سالم آشپزي کنيد و استفاده از غذاهاي بي کيفيت و شيريني ها را محدود کنيد

استفاده از گوشت بوقلمون سرد و خودداري کردن از شيريني جات و غذاهاي بي کيفيت، در مجموع ممکن است بهترين راه نباشد، بخصوص اگر احساس اضطراب و افسردگي به شما بدهد. اما ميشود گفت که، شما بايد خودتان را محدود کنيد به اينکه، بيرون از خانه ميان وعده هاي کوچک و کمي را بخوريد و سعي کنيد تا در زماني که برايتان در خانه موجود است، از غذاهاي خوب پخته شده خانگي استفاده کنيد. نه تنها غذاي مغذي خوشمزه احساس خوبي به شما مي دهد و به شما کمک مي کند تا کمرتان باريک شود، بلکه مهارت هاي جديد آشپزي شما به عنوان يک منبع عالي از افتخار و راهي عالي براي تحت تاثير قرار دادن افرادي است که به آنها اهميت مي دهيد.

7- آنچه را مي خواهيد، بي درنگ دنبال کنيد

آنچه را مي خواهيد، بي درنگ دنبال کنيدآنچه را مي خواهيد، بي درنگ دنبال کنيد

اين کار ميتواند بسيار ساده باشد که آنچه را درباره برخورد با مشکلات آموخته ايد، به محض پديدار شدن، استفاده کنيد. البته بايد اذعان کرد که استفاده از اين روشها به نيروي اراده و شجاعت فراوان نياز دارد. در کل معمولا ما از هر نوع تغيير، بخصوص در سطوح اوليه آن هراس داريم. زيرا بيشترين قسمتهاي کهنه از مغز ما، براي بقاء دانسته ها آماده شده است که هر تغييري در وضعيت موجود خطرات آشکار نشده اي را به همراه دارد.

با اين حال، اگرچه نيروي ذهني زيادي نياز هست تا از ميان ترس هايتان بگذاريد و به آنچه مي خواهيد برسيد، اما ازرزش تلاشش را دارد. اين بار که به کسي يا چيزي علاقه مند شديد حتما درباره آن صحبت کنيد. اگر هميشه دوست داشتيد ورزش بوکس کار کنيد ولي از اين ميترسيديد که ممکن است بنظر ديگران احمقانه بنظر آيد، تنها کافي است از روي اين فکر بپريد. البته اين کار در آغاز ممکن است کمي اعصاب خورد کن باشد، ولي بعد از اينکه شما از دايره راحتي خود چند بار خارج شديد، مطمئن باشيد شروعي است براي اينکه يک راه شادتر را آغاز کنيد.

8- براي تعيين کردن مرزهايتان آماده، ولي مودب و آرام باشيد

براي تعيين کردن مرزهايتان آماده ولي مودب و آرام باشيدبراي تعيين کردن مرزهايتان آماده ولي مودب و آرام باشيد

ممکن است به نظرتان شعاري باشد، اما اگر مي خواهيد خودتان احساس خوبي داشته باشيد بايد کاري کنيد که اطرافيانتان احساس آرامش داشته باشند. حالا نتيجه اينکه، اين جادوگري نيست مردم با شما خوب رفتار مي کنند، چون احساس مي کنند آدم خوبي هستيد.

به ياد داشته باشيد که مودب بودن، همان مطيع بودن و هميشه با ديگران موافقت کردن نيست. شما بايد مرزهاي تعيين شده داشته باشيد و هر از گاهي برآنها تاکيد کنيد، اينگونه حداقل اگر تضادي پيش آمد شما مي دانيد که هرکاري مي توانستيد انجام داديد تا حقوقتان را حفظ کنيد و البته کمي تضاد و ناسازگاري اجتناب ناپزير است.

هنگامي که مشارکت ناکام مي ماند، بيشتر بخنديد، خوب باشيد و روي پاهاي خود بايستيد، اين کارها به مقدار قابل ملاحظه اي استرس شما را در زندگي کاهش مي دهد.

9- بيرون برويد، کارهاي اجتماعي انجام دهيد و رفتار مردم را زير نظر داشته باشيد

بيرون برويد، کارهاي اجتماعي انجام دهيد و رفتار مردم را زير نظر داشته باشيدبيرون برويد، کارهاي اجتماعي انجام دهيد و رفتار مردم را زير نظر داشته باشيد

زماني که شما وقت بيشتري را با مردم بگذرانيد، بيشتر هم ياد خواهيد گرفت. برخي از ما کمي دورماندن را ترجيح مي دهيم، اما وقتي از واقعيت هاي دنياي خارج دور مي مانيد به دليل عجز شما در درک و مقابله موثر با مردم شما دچار غم و اندوه در اين جاده زندگي مي شويد.بيرون رفتن در روزهاي تعطيل نه تنها شما را شاد مي کند و به شما اين شانس را مي دهد که با افراد جديدي آشنا شده و از آنها براي خودتان دوست بسازيد، بلکه شما را با انواع شخصيت ها و چگونگي برقراري تعامل اجتماعي آشنا مي کند.

وقتي شما با افراد مختلف و موقعيت هاي متفاوت آشنا مي شويد، براي شما بسيار راحت تر خواهد بود که خونسردي خود را حفظ کرده و انتخاب هاي بهتري در روزمرگي هاي زندگي تان داشته باشيد.

10- گاهي لازم است کمي ديرباور باشيد و اطلاعاتي را که به شما ميدهند خوب بررسي کنيد

گاهي لازم است کمي ديرباور باشيد و اطلاعاتي را که به شما ميدهند خوب بررسي کنيدگاهي لازم است کمي ديرباور باشيد و اطلاعاتي را که به شما ميدهند خوب بررسي کنيد

دانستن اين نکته که مردم چگونه فکر مي کنند يا کار مي کنند، يک راهنمايي فوق العاده مهم براي اجتناب از فريب و سوء استفاده توسط ديگران مي باشد. بايد بدانيد که مباحث زيادي در مورد سلامت، سلامت رواني يا اخلاق و معنويات يک فرد، درست مثل فروش يک جنس است. اگر فردي تلاش مي کند تا چيزي را به شما بفروشد، يا شما را براي انجام کاري متقاعد کند، خجالت نکشيد، سوالاتي بپرسيد و به دنبال اثبات جامعي از ادعاهاي آنها باشيد.

چنانچه ادعاهاي ديگران را کورکورانه قبول نکرده و با احتياط درباره صحبتهاي شيرين ديگران داوري کنيد، پول تان، اعصاب تان و خودتان را از مشکلات و مشکلات سلامتي حفظ خواهيد کرد.

اينها تمام نکاتي نيستند که براي شاد بودن به آنها نيازداريد، اما نقطه شروع خوبي است. به اين نکات، بعنوان دستورالعملي نگاه کنيد که کمک ميکند تا شما بتوانيد يک پايه محکم، بر روي هر چيزي بنا کنيد، هر چيزي که هميشه ميخواستيد و آرزوي آن را داشتيد. شايد نتوانيد همه خواسته هايتان را عملي کنيد، اما بطور يقين انسان شادتري خواهيد بود.




منبع: سيمرغ





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

لکنت زبان در کودکان

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

گلي که دشمن استرس است

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک يا تر است؟

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

استرس و اضطراب شديد داريد اگر اکثرا اين علايم جسماني را تجربه مي کنيد!

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

ناخن جويدن در مورد شخصيت شما چه مي گويد + روش درمان

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

5 قدم براي روبرو شدن با خاطرات ترسناک و پشت سر گذاشتن آن ها

افسردگي چه تاثيري بر ميل جنسي مي گذارد؟

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

گلي که دشمن استرس است

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

چگونه از افسردگي پس از سقط جنين پيشگيري کنيم

آنچه درباره آزمايش اعتياد نمي‌دانستيد

با اين روش ترمز استرس را بکشيد

افسردگي در کمين کودکان چاق

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

آموزش مهارت هاي مقابله با استرس

لکنت زبان در کودکان

الکسي تيميا alexithymia چيست و چه ارتباطي با مشکلات روحي دارد؟

چرا پزشک ها بيشتر از هر شغل ديگري خودکشي مي کنند؟

عکس پروفايل شما چه حقايقي را در مورد شخصيت تان بر ملا مي کند؟

چرا ستاره هاليوود تماشاي کارتون سيندرلا را براي دخترش ممنوع کرد؟

چرا بيماري هاي روحي و رواني در بين دانشجويان فزايش يافته؟

افسردگي چيست؟

آيا شما هم وسواس داريد؟

دليل و درمان حرف زدن در خواب

افسردگي در مردان چه تفاوتي با افسردگي در زنان دارد؟

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن

آيا آلزايمر ارثي است؟

درمان موثر دردهاي مزمن با بخشيدن ديگران!!