آخرین اخبار

شخصيت شناسي افراد بر اساس اين 7 نکته کوچک سلامت روان

شخصيت شناسي افراد بر اساس اين 7 نکته کوچک

  بزرگنمايي:

چه خبر - شخصيت شناسي افراد در اولين ملاقات

زماني که شما براي اولين بار فردي را ملاقات مي کنيد، تمايل داريد تا به سرعت او را ارزيابي کرده و بدانيد در واقع او کيست و درونش چه مي گذرد. در حقيقت اين نکته، ميتواند نشان دهنده اين موضوع باشد که چرا ممکن است شما براي ايجاد يک رابطه، در جستجوي کيفيت هايي پايدار و مطمئن، همانند صداقت، مهرباني و يا حتي هوش، در افراد باشيد.

بدون توجه به اينکه آيا تمايل داريد يک رابطه صميمي با يک فرد داشته باشيد يا خير، توجه به نکات زير در ارزيابي افراد به شما کمک خواهد کرد، اينگونه شخصيت شناسي افراد، مي تواند براي تصميميات بزرگي مانند ادامه دادن يک رابطه عاطفي، استخدام فردي و يا پذيرش پيشنهاد کاري، مفيد باشد. بر اساس اين نکات کوچک است که مردم درباره شما و شخصيت شما قضاوت کرده و در واقع تعيين ميکنند که شما چه کسي هستيد و يا ممکن است چه کسي نباشيد.

1-دست خط

دست خط دست خط

نتايج يک تحقيق مشخص کرده است که، نحوه نوشتن و سايز کلمات در زمان نوشتن مي تواند موارد دقيقي را در مورد شخصيت يک فرد بگويد. بر طبق تحقيقاتي که توسط National Pen Company انجام شده است، افرادي که دست خطي با سايز کوچک دارند و يا به اصطلاح ريز مي نويسند، تمايل به خجالتي بودن دارند، دقيق و درس خوان هستند. در حالي که افرادي که بيشتر برونگرا و اجتماعي بوده و يا سعي در جلب توجه ديگران دارند، اغلب دستخطي با سايز بزرگتر داشته و يا درشت مينويسند.

افرادي که مسائل را جدي ميگيرند، فشار بيشتري بر روي قلم خود در هنگام نوشتن مي آورند تا آنها که بطور معمول تمايل به همدلي داشته و حساستر هستند، چون اينگونه افراد، نويسندگاني هستند با فشار کمتر بر روي قلم.

2- رنگ انتخابي

رنگ انتخابيرنگ انتخابي

بر اساس مقاله اي در سايت روانشناسي امروز، رنگي را که بطور مکرر براي لباس خود انتخاب مي کنيد و يا به آن رنگ بيشتر از ساير رنگها وابسته هستيد، مطالب زيادي را درباره شما ميگويد.

افرادي که بيشتر لباسهايي به رنگ سياه انتخاب مي کنند، افرادي حساس، هنرمند و دقيق به جزئيات هستند، حال آنکه افرادي که عاشق رنگ قرمز هستند، افرادي کمال گرا و سخت کوش هستند. آن دسته از افراد که بطور معمول رنگ سبز را دوست داشته و اغلب آن را انتخاب مي کنند، مهربان و وفادار هستند، علاقه مندان رنگ سفيد، افرادي هستند که منطقي بوده و بيشتر کارهايشان سازمان يافته و از روي نظم مي باشد و بالاخره عاشقان رنگ آبي، افرادي ثابت قدم، حساس و نسبت به ديگران افراد با ملاحظه اي هستند.

3- جويدن ناخنها

جويدن ناخنهاجويدن ناخنها

رفتارهاي تکراري متمرکز بر بدن، ميتواند چيزهاي زيادي درباره شخصيت شما بگويد. واکنش شما نسبت به موقعيتها، با کشيدن موهايتان، جويدن ناخنهايتان و يا خاراندن پوستتان، ميتواند بي صبري، نااميدي، خستگي و يا نارضايتي را در شما نشان دهد.

براي مثال: در تحقيقي، ثابت شده است که افرادي که ناخن خود را مي جوند، داراي شخصيتي کمال گرا و در عين حال عصبي و هيجان زده هستند.

4-کفشها

کفشهاکفشها

بر اساس گفته هاي روانشناسان، شما ميتوانيد به درستي و تنها با نگاه کردن به کفشهاي فردي، درباره او قضاوت کنيد. محققي به نام امري گيلس ( Omri Gillath ) از دانشگاه کانزاس مي گويد: تنها با ارزيابي رنگ، سبک، قيمت و شرايط کفش، شما قادر خواهيد بود تا 90% از جنبه هاي شخصيتي صاحب آن را همانند وابستگي سياسي، جنسيت ( اينجا بيشتر منظور روحيه افراد است مانند زني که روحيه مردانه دارد) و يا حتي سن او را حدس بزنيد.

5-چشم ها

چشم هاچشم ها

چشمهاي شما آينه روح شماست. آنها ميتوانند چيزهاي زيادي درباره شما بگويند، درباره افکار و احساسات شما و اينکه آيا وفادار هستيد و يا فريبکار.تحقيقات مشخص کرده است، افرادي با چشمهاي آبي، در مقايسه با افرادي با چشمان تيره تر، کمتر به دل مردم مي نشينند.

راه ديگر براي اينکه چشم ها به شما حقايقي را بگويند اين است که، افرادي که در هنگام رويارويي با شما، داراي عدم تماس چشمي بوده و يا کمتر تماس چشمي برقرار مي کنند، کمبود اعتماد به نفس و اراده ضعيف در آنها مشخص تر از سايرين است.

6- وقت شناسي

وقت شناسي وقت شناسي

چقدر دير يا زود در يک قرارملاقات يا جلسه کاري حاضر مي شويد، اين ميتواند برداشتي از شخصيت شما بدهد، منفي يا مثبت. دير آماده شدن براي يک قرار مهم، از شما يک برداشت منفي خواهد ساخت، در حالي که زود حاضر شدن سر قرار ملاقات، شما را فردي با ملاحظه نسبت به وقت ديگران، از نظر ذهني فردي منظم و خودانگيخته، معرفي خواهد کرد.

7- دست دادن

دست دادن دست دادن

آن دسته از افرادي که قوي و محکم دست مي دهند، نشاني از اعتماد به نفس خويش و داشتن شخصيتي قوي ومطمئن را به ديگران القا مي کنند. همچنين اينگونه افراد، برونگرا هستند و به راحتي احساساتشان را نشان مي دهند و تمايلي به متين و آرام بودن، ندارند. در مقابل، افرادي که در هنگام دست دادن، ضعيف دست داده و سريع دست خود را مي کشند، در واقع عدم اعتماد به نفس خود و تمايلشان را براي يافتن راهي آسان و بدون چالش در همه امور، به شما نشان خواهند داد.

دست دادن به تنهايي مي تواند اين تفاوت را به شما منتقل کند که اين فرد، فردي سرد و کناره گير است يا مي خواهد با شما دوستي صميمانه اي برقرار کند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : تيپ هاي شخصيتي يونگ همراه با تست شخصيت شناسي MBTI




منبع: سيمرغ





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

لکنت زبان در کودکان

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

گلي که دشمن استرس است

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک يا تر است؟

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

استرس و اضطراب شديد داريد اگر اکثرا اين علايم جسماني را تجربه مي کنيد!

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

ناخن جويدن در مورد شخصيت شما چه مي گويد + روش درمان

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

5 قدم براي روبرو شدن با خاطرات ترسناک و پشت سر گذاشتن آن ها

افسردگي چه تاثيري بر ميل جنسي مي گذارد؟

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

گلي که دشمن استرس است

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

چگونه از افسردگي پس از سقط جنين پيشگيري کنيم

آنچه درباره آزمايش اعتياد نمي‌دانستيد

با اين روش ترمز استرس را بکشيد

افسردگي در کمين کودکان چاق

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

آموزش مهارت هاي مقابله با استرس

لکنت زبان در کودکان

الکسي تيميا alexithymia چيست و چه ارتباطي با مشکلات روحي دارد؟

چرا پزشک ها بيشتر از هر شغل ديگري خودکشي مي کنند؟

عکس پروفايل شما چه حقايقي را در مورد شخصيت تان بر ملا مي کند؟

چرا ستاره هاليوود تماشاي کارتون سيندرلا را براي دخترش ممنوع کرد؟

چرا بيماري هاي روحي و رواني در بين دانشجويان فزايش يافته؟

افسردگي چيست؟

آيا شما هم وسواس داريد؟

دليل و درمان حرف زدن در خواب

افسردگي در مردان چه تفاوتي با افسردگي در زنان دارد؟

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن

آيا آلزايمر ارثي است؟

درمان موثر دردهاي مزمن با بخشيدن ديگران!!