آخرین اخبار

6 انتظاري که کارمندان از رئيس شان دارند کار و زندگي

6 انتظاري که کارمندان از رئيس شان دارند

  بزرگنمايي:

چه خبر - انتظارات کارمندان از رئيس شان

يکي از چالش‌هايي که يک کارآفرين با آن مواجه مي‌شود، نحوه مديريت کارکنان است. در اين رابطه کتاب‌هاي زيادي تاليف شده‌اند و کلاس‌هاي آموزشي متعددي نيز تشکيل شده‌ است. اما زماني که اداره خود را پر از کارمندان نسل جديدي مي‌بينيد که هرکدام شخصيت متمايز، نقاط قوت و ضعف و همچنين روياهاي خود را دارند، زمان آموزش و يادگيري واقعي آغاز مي‌شود.

يکي از مواردي که در اين دوره به سرعت مي‌آموزيد، مسايلي است که پس از استخدام ممکن است فرد کارجو با رييس خود داشته باشد و به همين دليل از شغل خود استعفا دهد. در صورتي که براي هدايت و رهبري کارکنان خود زمان کافي بگذاريد و تلاش کنيد، نشان داده‌ايد که دوست نداريد تا رياست نادرستي داشته‌ باشيد. طبيعي است که مطرح کردن اين موضوع از عمل به آن آسان‌تر است، چرا که به ندرت اتفاق مي‌افتد تا کارمندان نسبت به راهنمايي‌هاي رييس خود احساس رضايت کنند و طبق گفته او رفتار نمايند.

به عبارت ساده‌تر، مي‌توان گفت که کارمندان نسل جديد اگر معتقد باشند که رييس‌شان آن‌ها را درک مي‌کند و از نيازهاي آن‌ها آگاه است، سخت‌تر کار مي‌کنند و وفادار باقي مي‌مانند.

وقت آن‌ها از پول با ارزش‌تر است

زماني که رييس، کارمندان را تا ديروقت در اداره نگه مي‌دارد يا حجم زيادي از کار را در اواخر شب و يا تعطيلات به عهده آن‌ها مي‌گذارد، اين مساله قطعا نفرت کارمندان را در پي خواهد داشت. بنابراين مي‌بايست به زمان کارکنان ارزش قايل شويد و به آن احترام بگذاريد.

اکثر پروژه‌ها به کار گروهي احتياج دارند و هنگامي که يکي از اعضاي تيم بخش اختصاصي خود را تمام مي‌کند و آن‌ را به شما تحويل مي‌دهد، اين انتظار را از شما دارد که به سرعت کار او را کامل کنيد تا به وظايف ديگر خود برسد و منتظر شما نماند. دانستن اين نکته که رييس شرکت يک گلوگاه براي تکميل امور نيست بسيار اهميت دارد و از ناکارآمدي اداره جلوگيري مي‌کند.

آن‌ها مايلند تا از اتفاقاتي که ممکن است براي شرکت بيافتد، مطلع شوند

در صورتي که فعاليت اداره شما به صورت کاملا محرمانه صورت مي‌گيرد، اين احتمال وجود دارد که کارکنان شما از اين طبقه‌بندي رضايت نداشته باشند. اگر کارمندان در تصميمات اتخاذ شده براي شرکت دخيل نباشند، معمولا از اين بابت رنجيده نمي‌شوند. اما اگر اين اتفاق درمورد برنامه‌ها و مسيرهاي پيش روي شرکت باشد، باعث ناراحتي آ‌ن‌ها خواهد شد.

کارکناني که در برابر تعداد زيادي از رويدادهاي غيرمعمول شرکت تحمل مي‌کنند يا هيچ تصوري از 6 ماه آتي شرکت شما ندارند، به مرور حس بي اعتمادي در آن‌ها ايجاد خواهد شد. هيچ کس دوست ندارد تا بدون اطمينان از در اختيار گذاشتن اطلاعات ضروري به او، نهايت تلاش خود را براي کسب و کار و رييسش به کار گيرد.

آن‌ها به يادگيري مسايل جديد علاقه‌مند هستند

اين روزها به ندرت پيش مي‌آيد که يک کارمند طبق روال ثابتي که براي همه مقامات شرکت در نظر گرفته‌ شده، فعاليت خود را به شکل صحيح ادامه دهد. يکي از راه‌هاي نتيجه‌ بخش براي جلب رضايت آن‌ها، اين است که مطمين شويد آن‌ها همسو با وظيفه که در شرکت دارند، مهارت‌هاي تازه‌اي را مي‌آموزند. بدين وسيله به طور مداوم بر دانش و توانايي‌هاي کارکنان شما افزوده مي‌شود.

يادگيري مسايل جديد اعضاي شرکت را مشغول نگه مي‌دارد و اين آگاهي را به آن‌ها مي‌دهد که در صورت رفتن به سوي شغل ديگر، اداره شما از آن‌ها کارمند بهتري را ساخته است.

آن‌ها از عدم وجود حريم خصوصي متنفر هستند

در چند سال اخير، اکثر شرکت‌ها به سمت محيط اداري باز، سيستم خود را تغيير داده‌اند. بدين وسيله کارمندان فضاي کاري مشترکي را در اختيار دارند که ميان ميزهاي هرکدام پارتيشن کوچکي وجود دارد يا حتي ممکن است به طور کامل ديواري ميان آن‌ها وجود نداشته باشد. نظريه‌اي که اين رويکرد را بوجود آورده، معتقد است که بدين وسيله ارتباطات، همکاري و شفافيت بهبود مي‌يابد.

عمل به اين روش، اين حس را براي کارمندان ايجاد مي‌کند که در فضاي باز نظارت بهتري روي فعاليت آن‌ها داريد و نتيجه آن کاهش اطمينان نسبت به افراد سازمان شما خواهد بود.

آن‌ها به تحسين و ترفيع نياز دارند

به عنوان يک کارآفرين، اغلب ما انتظار داريم که گروه‌ها براي شرکت در کسب موفقيت تجارت‌مان نهايت تلاش خود را به کار گيرند. اين اتفاق تنها ممکن است در ابتداي کار صورت گيرد. اما اگر که کارکنان شما تلاش زيادي مي‌کنند و به تعهدات خود بدون هيچ چشم‌داشتي عمل مي‌کنند، بايد به سرعت از احتمال افت فعاليت سودمند آن‌ها جلوگيري کنيد. کارفرمايان نهايت سعي خود را مي‌کنند تا براي موفقيت کسب و کار خود، وظايف متعددي را به عهده کارمندان بگذارند، اما در اين راستا تنها 2 عامل باعث رسيدن به اين مهم مي‌شود: يکي ستايش کيفيت کاري کارمندان و ديگري افزايش پاداش براي افراد سخت‌کوش است.

هيچ‌کس به معناي واقعي رييس خود را دوست ندارد

به عنوان يک رهبر براي سازمان خود، شايسته است که به کارکنان خود احترام بگذاريد و به آن‌ها اعتماد داشته باشيد. بسياري از کارفرمايان به اشتباه، براي تحسين و علاقه کارمندان نسبت به خود طمع مي‌کنند. مهم نيست که فضاي کاري شما تا چه اندازه لذت‌بخش است يا چقدر خود را در زندگي کارمندان تاثيرگذار مي‌بينيد. حقيقت اين است که هيچ‌کس عاشق رييس خود نيست.

کارمندان شما به رهبري احتياج دارند که ديدگاهي هوشمندانه، عادلانه و دلگرم‌کننده داشته باشد. اگر به حس علاقه بيشتري در زندگي نياز داريد، مي‌بايست زمان و انرژي بيشتري را براي دوستان و خانواده خود صرف کنيد. اگر که کارکنان خود را از خانواده خود بدانيد، واکنش احترام‌آميز کمتري در برابر آن خواهيد ديد. به کارمند خود کمک کنيد تا به وظيفه‌اي که برعهده دارد عشق بورزد، نه به کسي که برايش کار مي‌کند.



منبع : itresan.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مديريت هزينه و تنظيم دخل و خرج در زندگي هاي امروزي با 5 روش

9 عادت مشترک آدم هاي پولدار که جالب است بدانيد

اين 5 مورد را مي توانيد دست دوم بخريد!

ترفندهاي تاثيرگذار زبان بدن در مصاحبه استخدامي

چند توصيه براي کساني که به تازگي بيکار شده اند!!

صرفه جويي در ميهماني ها با 7 روش پيشنهادي!!

در اين بحران اقتصادي با کمبود و گراني اجناس و اقلام مصرفي چه کنيم؟

روش هايي براي صرفه جويي در پوشک بچه

مشاغل خانگي پردرآمد براي خانم هاي خانه دار

13 زبان بدن که شما را در مصاحبه هاي شغلي کمک مي کند!

روشهاي کسب درآمد از تلگرام

پس انداز کردن با 3 روش جالب مخصوص افراد ولخرج!!

راههاي پولدار شدن، 9 اصل مهم که بهتر است بدانيد!!

خريد اينترنتي اشتباه، در اين 10 مورد خريد اينترنتي انجام ندهيد!!

6 مهارت که موفقيت شغلي تان را براي هميشه تضمين مي کند!

موفقيت در مصاحبه شغلي يا ترفيع تنها با دانستن 5 نکته

چگونه پولدار شويم؟ ترک 6 عادت که شما را از پولدار شدن دور مي کند!

محيط کاري مثبت و بدون استرس مي خواهيد؟ اين 20 نکته ساده را بدانيد

چگونه پس انداز کنيم؟ روش هايي آسان براي پس انداز کردن

محيط کارتان اگر اين 8 نشانه را دارد، بدانيد سمي است!!

مديريت مالي خانه در زندگي هاي پرخرج امروزي، تنها با 5 نکته ساده

شغل هاي خانگي پردرآمد را بشناسيد

صندلي ماشين کودک تان را با دانستن اين نکته ها بخريد

6 نشانه که به شما مي گويد اين شغل را نبايد انتخاب کنيد!!

اجاره آپارتمان در تهران و نکته هايي که بايد بدانيد

پردرآمدترين شغل هاي دنيا را بشناسيد

با اين توصيه ها واقعا مي توانيد پس انداز کنيد

مهم ترين مهارت ها براي کارمندان کدام اند؟

اصول کنار آمدن با همکار زورگو

چگونه براي نوروز، ارزان قيمت سفر کنيم؟

5 کار پردرآمد مخصوص خانم ها در ايران

توصيه هايي براي جلوگيري از ولخرجي شب عيد

7 راه براي داشتن امنيت شغلي بيشتر

هر آنچه در مورد قانون سفته دادن به کارفرما بايد بدانيد

4 روش براي حفظ مشتريان قديمي و ثابت

ترفندهاي کسب سود بيشتر در بازارهاي امروزي

پس انداز کردن پول با هفت روش ساده

کارهاي پردرآمدي که مخصوص افراد خجالتي است

چند نکته براي پيدا کردن شغل مورد علاقه تان

اصول شراکت پولي با دوست يا اعضاي فاميل بدون چالش

12 شغلي که مي توانيد در خانه انجام دهيد

بازاريابان اينترنتي اينگونه مخ مي زنند!

مراقب اين اشتباهات در اوايل کار جديدتان باشيد

مي خواهم يک کارمند موفق باشم، اما چگونه؟

زوج هايي که دچار بحران مالي شدند بخوانند

در محل کارتان احساس کسلي مي کنيد؟

چگونه سالم غذا بخوريم و کمتر خرج کنيم؟

کارمندان بخوانند!! چند نکته مهم که هر کارمندي بايد بداند!

9 اشتباه بزرگ بازاريابان اينترنتي!!

6 فرد موفق دنيا که بارها بر شکست خود غلبه کردند