آخرین اخبار

کسب و کار خوابگاهي مخصوص دانشجويان کار و زندگي

کسب و کار خوابگاهي مخصوص دانشجويان

  بزرگنمايي:

چه خبر - 10 کسب و کاري که مي توانيد از اتاق خوابگاه دانشجويي تان آغاز کنيد

بياييد به شرکت هايي همچون مايکروسافت، دِل، نپستر و فيسبوک نگاهي بيندازيم؛ ميان آن ها چه نقطه اشتراکي وجود دارد؟ گذشته از اينکه اين شرکت ها جزو بزرگ ترين وموفق ترين شرکت هاي دنيا در ربع قرن اخير بوده اند، وجه مشترک همه آن ها اين است که به دست دانشجويان تاسيس و راه اندازي شده اند. مطمئنا هر کسي نمي تواند جا پاي مارک زاکربرگ بگذارد، اما شروع کسب و کاري کوچک حين تحصيل در دانشگاه امري امکان پذير است.

در دوره دانشگاه زمان کم است و به همين سبب، بسيار گرانبهاست و در همين حين، مخارج دانشگاه هم به طرز شگفت انگيزي بالا مي رود. يک شغل پاره وقت، تا وقتي که به زمان مطالعه و فعاليت هاي فوق العاده شما لطمه نزند، براي کاهش هزينه ها راه بسيار خوبي است. اگر شما دانشجوييد و به دنبال کار پاره وقتي هستيد که بتوانيد هزينه هاي تحصيل و روزانه خود را تامين کنيد، بهترين زمان براي شروع در همين دوران است.

کسب و کارهاي بسياري وجود دارند که يا به هيچ سرمايه اوليه اي نياز ندارند يا سرمايه لازم براي شروع آن ها بسيار اندک و کم است. مي توان گزينه هاي بسياري را يافت که براي انجام دادن آن ها به هيچ دفتر کاري نياز نيست.

کارآفريني در دانشگاه و هنگام تحصيل مي تواند ارتباطات باارزشي را براي شما به وجود آورد و در عين حال منبع درآمدي خواهدبود که بتوانيد هزينه هاي مربوط به شهريه و غذا و کتاب هاي درسي گران قيمت خود را بپردازيد؛ اما لازم است به اين نکته نيز توجه کنيد که در کنار کار پاره وقت تان، فرصت کافي براي انجام دادن کارهاي تحصيلي تان راهم داشته باشيد. در اين مقاله قصد داريم شما را با 10 کسب و کاري آشنا کنيم که مي توانيد آن ها را از همان اتاق خوابگاه دانشجويي تان آغاز کنيد.

مشاوره در زمينه فناوري ارتباطات (آي تي)

فناوري اطلاعات (آي تي) يکي ازحوزه هايي است که داشتن سال ها تجربه در آن امتياز خاصي محسوب نمي شود. داشنجويان به طور معمول از جديدترين اطلاعات در زمينه فناوري هاي روز دنيا آگاهي دارند و عموما نيز از مهارت هاي بسيار جديد مرتبط با اين حوزه برخوردارند.

اگر در زمينه فناوري اطلاعات بالايي داريد، مي توانيد به عنوان مشاور در حوزه آي تي براي خود در دوران دانشجويي کسب و کار خوبي به راه بنيدازيد، اما اگر احساس مي کنيد از اعتماد به نفس لازم براي کار به عنوان مشاور در اين زمينه برخوردار نيستيد، مي توانيد کارها و امور کامپيوتري دانشجويان ديگر رشته ها را انجام دهيد و با انجام دادن تبليغات در محوطه دانشگاه، مشتريان زيادي براي خود دست و پا کنيد.

مشاوره در زمينه رسانه هاي اجتماعي

دانشجويان اغلب در زمينه رسانه هاي اجتماعي از جديدترين اطلاعات و به روزترين روندهاي اين حوزه آگاهي دارند. شما مي توانيد از دانش و تجربه خود در اين زمينه براي ارائه مشاوره به شرکت ها و استراتزي رسانه هاي اجتماعي آن ها استفاده کنيد؛ آن ها را با شبکه هايي فراتر از فيسبوک و لينکداين آشنا و شبکه هاي جدييد را به آن ها معرفي کنيد که بتوانند از آن طريق صدا و پيام شان را به گوش همه برسانند.

طراحي گرافيک

مشاوره در زمينه طراحي گرافيک و انجام دادن پروژه هاي گرافيکي بيشتر بر خلاقيت و استعدادهاي فردي شما متکي است تا داشتن سال ها تجربه کاري در اين حوزه. براي شروع اين کار تنها کافي است همانند متخصصان اين رشته، گزيده اي از نمونه کارهاي خود در اين زمينه جمع آوري کنيد و بهترين پروژه هايي را که تاکنون کار کرده ايد در مجموعه اي قرار دهيد؛ همچنين مي توانيد براي رونق گرفتن کسب و کار خود و جذب سريع تر مشتريان اين مجموعه را به همراه تعدادي کارت ويزيت شيک و تاثيرگذار روي وب سايت تان بگذاريد و کار را آغاز کنيد.

طراحي وب سايت

امروزه داشنجويان بيش از هر زمان ديگري با وب سايت ها و طراحي اين صفحات ارتباط دارند به طور قطع بسياري از دانشجويان در گذشته براي دانشگاه و کانون و انجمن خاصي از دانشگاه وب سايتي راه اندازي کرده و طراحي آن را نيز خود انجام داده اند. برخي نيز ممکن است براي خود وبلاگي شخصي داشته و کارهاي مربوط به طراحي و راه اندازي آن را به شخصه انجام داده باشند؛ بنابراين اگر شما نيز در گذشته وب سايت يا وبلاگي طراحي کرده ايد، مي توانيد از آن ها به عنوان نمونه کار خود استفاده و با شروع کار طراحي سايت براي خود درآمدزايي کنيد.

عکاسي

به لطف پلتفرم هايي همچون پينترست، اينستاگرام، اسنپ چت و فيسبوک مردم سراسر جهان امروزه به استفاده از عکس و تصاوير براي ارتباط با يکديگر عادت کرده اند. از آنجا که در حال حاضر تقاضا و نياز براي محتواهاي بصري و ديداري افزايش چشمگيري پيدا کرده است، بسياري از شرکت ها، نه تنها با استفاده از عکاسان آماتور راي توليد محتواهاي مورد نياز هيچ مشکلي ندارند، از آن ها استقبال نيز مي کنند. با توجه به پيشرفت هاي به وجود آمده در فناوري، عکاسان آماتور اين توانايي را دارند که حجم عظيمي از محتواهاي بصري با کيفيت بالا را به سرعت توليد کنند و ارائه دهند.

طراحي و برنامه ريزي مراسم ها و رويدادها

بي شک تمامي دانشجويان در دوران تحصيل خود در دانشگاه، در مراسم ها و ميهماني هاي متعددي شرکت کرده اند، اما استفاده از تجربيات پيشين خود در اين زمينه براي راه اندازي کسب و کار و تجارت مسئله ديگري است. برنامه ريزي مراسم ها و رويدادها مستلزم توجه بسيار زياد به جزييات، سازماندهي دست، توانايي در انجام دادن چند کار به طور همزمان و همچنين خلاقيت است. اگر احساس مي کنيد از چنين توانمندي هايي برخورداريد، مي توانيد اين کار را در همان محيط دانشگاه آغاز کنيد و براي شروع، برنامه ريزي فعاليت اي گروهي در دانشگاه يا فعاليت هاي کانون هاي و انجمن هاي داخلي در دانشگاه را انجام دهيد. به خاطر داشته باشيد گسترش کسب و کار به بيرون از فضاي دانشگاه به اخذ مجوزهاي خاصي نيازمند است.

مربي خصوص تناسب اندام

مربيان شخصي که در زميه تناسب اندام فعاليت مي کنند برنامه کاري انعطاف پذيري دارند و از طرفي مي توانند کلاس هاي آموزشي خود را تقريبا در هر نقطه و مکاني تشکيل دهند. گرچه کار به عنوان مربي تناسب اندام اغلب مستلزم دريافت گواهينامه خاصي از سازمان هاي مربوط است، احراز شرايط و پيش نيازهايي چون شرکت در آزمون و گذراندن برخي دوره ها و اخذ گواهينامه بسيار آسان تر از آن چيزي است که تصور مي کنيد.

ارائه سرويس هاي خدماتي و نظافتي

ارائه سرويس هاي خدماتي و نظافتي به دانشجويان اجازه مي دهد برنامه شان به لحاظ زماني انعطاف پذير باشد و در ضمن، به هيچ گونه محل کار مشخصي نيازي نداشته باشند. گذشته از همه اين ها لوازم مورد نياز براي انجام دادن اين کار را نيز مي توان ار هر سوپرمارکت و فروشگاهي تهيه کرد. بسياري از مردم به انجام دادن کارهاي نظافتي تمايلي ندارند و حاضرند براي انجام دادن کارهايي از اين دست دستمزدهاي خوبي پرداخت کنند. فراموش نکنيد روز بعد از برگزاري مراسم ها و ميهماني هاي بزرگ زمان بسيار خوبي براي درآمدزايي اين کار است.

آرايشگري

آمارهاي موجود درباره نسبت دانشجويان مرد به زن در دانشگاه ها نشان مي دهند بيش از يک دهه است که تعداد دانشجويان زن از تعداد دانشجويان مرد در دانشگاه ها بيشتر است. اين امر فرصت مناسبي را براي شما فراهم مي کند که بتوانيد کسب و کار کوچکي را براي ارائه خدمات آرايشي و زيبايي به زنان مشغول به تحصيل در دانشگاه به راه بيندازيد و از اين طريق درآمدهاي چشمگيري کسب کنيد.

تدريس و آموزش

در يک دانشگاه فرصت هاي تدريس خصوصي زيادي مي توان يافت. اين کار، از اين رو که مي توانيد درباره ساعات کاري خود تصميم بگيريد، کار پاره وقت بسيار خوبي است، اما تدريس و آموزش در دانشگاه ها يکي از آن شغل هايي است که براي انجام دادن آن بايد ميان ديگر دانشجويان وضعيت علمي مناسبي داشته باشيد. معمولا دانشجويان سال اولي گزينه هاي خوبي براي شروع تدريس شما هستند. بعضي از دانشجويان هم روش ديگري براي کار پيدا کردن دارند و با دريافت مبلغي کمتر از استادان، به عنوان مشاور يا کمک معلم، در موسسات خصوصي کار مي کنند.

به ياد داشته باشيد حتي اگر به عنوان دانشجو کسب و کاري را براي خود به راه انداخته ايد، اين کار همچون کسب و کاري واقعي است که با امتيازات و البته مخاطرات واقعي خود نيز همراه است. نوع کسب و کار شما و اندازه آن اهميت چنداني ندارد، مهم ايناست که کارآفريني در دوران تحصيل در دانشگاه مي تواند راهي عالي براي کسب درآمد و همچنين همواره کردن مسير شما براي شغل آينده و موفقيت تان در زمينه شغلي پس از دوران فارغ التحصيلي باشد.

جداي از اين کارها، در هر رشته تحصيلي هم که درس مي خوانيد، مي توانيد با کمي فکر کردن در شغلي مرتبط با رشته تحصيلي تان جذب شويد يا شرکتي کوچک و مرتبط با رشته تحصيلي تان را تاسيس کنيد، طوري که بتوانيد در آينده هم به اين کارهاي دانشجويي به عنوان سابقه شغلي نگاه کنيد.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟