آخرین اخبار

عادت افراد کاريزماتيک و چگونه کاريزماتيک باشيم سلامت روان

عادت افراد کاريزماتيک و چگونه کاريزماتيک باشيم

  بزرگنمايي:

چه خبر - چگونه کاريزماتيک باشيم

احتمالا تا به حال براي تان پيش آمده که در مورد يکي از اطرافيان خود به ديگران گفته باشيد که فلاني مهره مار دارد. يا در مورد او مثال آهنربا را به کار ببريد که هر فردي را به خود جذب مي کند. درست است که بخشي از اين جذابيت ها، همچون استعداد ذاتي به برخي افراد داده شده، اما نمي توان نقش موثر آموزش و محيط را بي اهميت دانست. اگر مي خواهيد بدانيد که شما هم در گروه افراد کاريزماتيک قرار داريد يا خير، مي توانيد مواردي را که در ادامه به شما معرفي خواهد شد را بررسي کرده و از خود بپرسيد که آيا اين خصوصيات را دارا هستيد يا نه.

شنونده بسيار خوبي هستيد

يکي از متخصصان زبان بدن و نويسنده کتاب «چگونه نخستين برخورد خود را تاثيرگذارتر کنيم؟» يعني خانم «پتي وود» مي گويد شما هم ممکن است تصور کنيد که جذابيت شخصيت افراد، به آنچه مي گويند است، اما در بسياري از مواقع، زبان بدن براي دارا بودن چنين جذابيتي کفايت مي کند.

وي بر اين باور است که افراد جذاب، عمدتا شنونده هاي بسيار خوبي هستند و به همين دليل نيز بر ديگران تاثير بسيار خوبي مي گذارند. اگر به ديگران نشان دهيد که به آنها علاقه داريد و براي شان اهميت قائل هستيد، حس خوبي نسبت به شما خواهند داشت به همين دليل نيز افراد کاريزماتيک، شنونده هاي بسيار خوبي هستند. اينکه به چشمان فرد مقابل تان نگاه کنيد، موبايل خود را کنار گذاشته و يک شنونده خوب باشيد، مي تواند تاثير بسيار مثبتي در احساس ديگران نسبت به شما داشته باشد.

از فرد مقابل سئوال مي پرسيد

افرادي که زياد صحبت مي کنند عمدتا به دنبال فرصتي مي گردند تا دوباره بتوانند صحبت کنند. پروفسور «ران ريگو» استاد روانشناسي دانشگاه «کلرمونت مک کنا» مي گويد: “گوش دادن به صحبت هاي ديگران تنها شنيدن اصوات آنها به شمار نمي آيد بلکه بايد قابليت درک شدن نيز در چنين شنيدني وجود داشته باشد. صحبت هاي شما بايد به گونه اي باشد که اطلاعات تان را بيشتر کند. اگر در هنگام صحبت با ديگران از آنها سئوال هايي نيز بپرسيد که به موقع باشند و باعث درک بهتري از آن فرد شود، تاثيرگذار خواهند بود.”

اجازه مي دهيد صداي تان به خوبي شنيده شود

وود مي گويد: “افراد جذاب عمدتا شنوندگان خوبي هستند با اين حال، براي آنکه شنيده نيز بشوند، ديگران را متوقف مي کنند. اما بايد توجه داشته باشيد زماني که اين کار را انجام مي دهيد به موقع باشد. تنها زماني ديگران را متوقف کنيد که ايده ي سازنده اي براي مشارکت داشته باشيد تا ديگران از اين کار شما دلگير نشوند. درضمن حتما با صداي رسا صحبت کنيد تا تاثيرگذارتر باشيد. هنگام صحبت کردن تُن صداي خود را بالا و پايين ببريد تا صحبت کردن تان براي ديگران يکنواخت نشود.”

احساسات تان را نشان مي دهيد

وود مي گويد افراد جذاب و کاريزماتيک دقيقا همان احساسي را که تجربه مي کنند، به واسطه چهره خود به ديگران نشان مي دهند. اين افراد در هنگام شادي، چهره اي بشاش دارند و در زمان خستگي نيز ژست هاي مرتبط با اين احساس را نشان مي دهند. اين انتقال احساس واضح آنها، به شما کمک مي کند که ارتباط بهتري با آنها برقرار کنيد.

مي توانيد برخي از عکس العمل ها را تعديل کنيد

از طرف ديگر، فيلتر کردن برخي از احساسات تان مي تواند از شما شخصيت جذاب تري بسازد. پروفسور ريگيو نيز مي گويد اينکه بتوانيد خشم خود را اندکي تعديل کنيد مي تواند به جذابيت شما بيافزايد.

حتي زماني که لبخند نمي زنيد، بشاش هستيد

افراد جذاب، حتي زماني که لبخند هم نمي زنند، شادتر از ديگران به نظر مي رسند. وود مي گويد اما اگر در زمان شاد بودن هم ادا و اصول هاي مخصوص خود را داريد و حس خشنودي را به ديگران منتقل نمي کنيد، ديگران از شما فاصله خواهند گرفت. اگر در ميان چنين افرادي قرار داريد، تلاش براي ايجاد تغيير در آن مي تواند در افزايش جذابيت شما موثر واقع شود.

بدون آنکه کلامي ادا کنيد، ابراز همدردي مي کنيد

افراد جذاب نه تنها زماني که صحبت مي کنند به خوبي احساسات خود را به ديگران منتقل مي کنند، بلکه در مواقعي که نيازي به صحبت کردن وجود نداشته باشد نيز با حالات چهره و بدن در هر موقعيت شاد و يا دردآوري با ديگران همراه مي شوند.

از زبان بدن و ژست هاي خاص خود استفاده مي کنيد

برخي از حالت هاي بدن، مانند بالا نگه داشتن سر و يا بازوها مي تواند فرد شادتر و سرحال تري را از شما به ديگران نمايش دهد. دکتر وود نيز تاييد مي کند اين کارها نه تنها مي تواند براي ديگران مفرح باشد بلکه براي خودتان نيز به واسطه ترشح ماده شيميايي به نام «اندورفين» و کمک به بهتر کردن وضعيت خلق و خوي تان، مفيد است.

بدون آنکه وحشت زده به نظر بياييد مستقيما به چشمان طرف مقابل نگاه مي کنيد

با نگاه کردن مستقيم به چشمان فردي که صحبت مي کند، به او مي فهمانيد که براي او ارزش و احترام قائل هستيد. اما زماني که به سمت پايين نگاه مي کنيد، در فرد مقابل احساس ناامني را به وجود مي آوريد. وود بر اين باورست که افراد جذاب نه تنها به چشمان فرد مقابل نگاه مي کنند بلکه لبخند نيز مي زنند و سرشان را نيز گاهي به علامت تاييد تکان مي دهند.

احساسات ديگران را به خوبي مي خوانيد

تعديل در عکس العمل ها از خصوصيات افرادي است که از شخصيتي جذاب و کاريزماتيک برخوردار هستند. ريگيو در اين باره مي گويد، افراد جذاب بيش از آنچه در ديگران مي بينند را در مي يابند. به عنوان مثال، ممکن است که دريابند لبخند فردي از روي اجبارست. همچنين به بي قراري و اضطراب افراد، حتي در مواقعي که لبخند مي زنند، نيز پي مي برند.

روابط پايدارتري با ديگران داريد

زماني که با فردي در طول زمان و مدت نسبتا طولاني، در تماس هستيد و بدون در نظر گرفتن جرياناتي چون رفتارهاي رسمي و اداري، واقعا به ديدن دوباره آن فرد علاقه فراوني داريد، براي فرد مقابل جذاب به نظر خواهيد رسيد. بنابراين در آينده با آن فرد در ارتباط خواهيد بود و از وي خبر خواهيد گرفت. زماني که نسبت به فردي احساسات خاصي داريد، او نيز شما را فرد خاصي قلمداد مي کند.

خود را متعلق به گروه يا طبقه خاصي نمي دانيد

خودتان را به تمام افراد از تمام نسل ها، پيشينه ها و فرهنگ ها نزديک مي دانيد و اين کار را صرفنظر از اينکه با چه کسي مواجه مي شويد، انجام مي دهيد. چنين برخوردي به شما کمک مي کند که شخصيت جذابي داشته باشيد. دکتر ريگيو مي گويد، هر اندازه بيشتر بيرون برويد و با افراد بيشتري در ارتباط باشيد، تفاوت انسان ها با يکديگر را نيز بيشتر در خواهيد يافت. با اين کار قادر خواهيد بود، افراد بهتري را در موقعيت هاي گوناگون برگزينيد.

به جز خودتان به ديگران نيز اهميت مي دهيد

وود بر اين باورست، زماني که با فردي تماس بدني پيدا مي کنيد، مثلا بازوي او را مي گيريد و به او مي گوييد که از ديدار با او لذت برده ايد، آن فرد ذهنيت خوبي از شما پيدا خواهد کرد. با اين کار فرد مقابل، احساس تنهايي نخواهد کرد و اندکي دلگرم خواهد شد. تنها مراقب باشيد که در محيط هاي کاري و حرفه اي اين کار با قوانين محل کارتان در تضاد نباشد.

در هنگام صحبت کردن تصويرسازي مي کنيد

اگر در هنگام صحبت با ديگران، تصوير روشن تري از آنچه مي گوييد داشته باشيد و در حين توضيح دادن موضوعي، مثال هاي تصويري بياوريد، آن وقت به درک بهتر ديگران از موضوع مورد بحث کمک خواهيد کرد. همچنين با اين کار در نظر آن فرد يا گروه، از جذابيت بيشتري نيز برخوردار خواهيد بود.



منبع: rooziato.com




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

لکنت زبان در کودکان

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

گلي که دشمن استرس است

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک يا تر است؟

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

استرس و اضطراب شديد داريد اگر اکثرا اين علايم جسماني را تجربه مي کنيد!

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

ناخن جويدن در مورد شخصيت شما چه مي گويد + روش درمان

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

5 قدم براي روبرو شدن با خاطرات ترسناک و پشت سر گذاشتن آن ها

افسردگي چه تاثيري بر ميل جنسي مي گذارد؟

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

گلي که دشمن استرس است

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

چگونه از افسردگي پس از سقط جنين پيشگيري کنيم

آنچه درباره آزمايش اعتياد نمي‌دانستيد

با اين روش ترمز استرس را بکشيد

افسردگي در کمين کودکان چاق

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

آموزش مهارت هاي مقابله با استرس

لکنت زبان در کودکان

الکسي تيميا alexithymia چيست و چه ارتباطي با مشکلات روحي دارد؟

چرا پزشک ها بيشتر از هر شغل ديگري خودکشي مي کنند؟

عکس پروفايل شما چه حقايقي را در مورد شخصيت تان بر ملا مي کند؟

چرا ستاره هاليوود تماشاي کارتون سيندرلا را براي دخترش ممنوع کرد؟

چرا بيماري هاي روحي و رواني در بين دانشجويان فزايش يافته؟

افسردگي چيست؟

آيا شما هم وسواس داريد؟

دليل و درمان حرف زدن در خواب

افسردگي در مردان چه تفاوتي با افسردگي در زنان دارد؟

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن

آيا آلزايمر ارثي است؟

درمان موثر دردهاي مزمن با بخشيدن ديگران!!