آخرین اخبار

ماجراي پرتاب سر خوک سرخ شده در بازي بارسلونا و رئال مادريد! عکس حاشيه هاي ورزشي

ماجراي پرتاب سر خوک سرخ شده در بازي بارسلونا و رئال مادريد! عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر - نگاهي به جنجال حضور فيگو در رئال مادريد

داور در سوتش به نشانه قرار دادن توپ روي نقطه کرنر دميده بود. ولي کسي نمي خواست به سوي آن نقطه جهنمي برود. به سوي باتلاقي در يکي از گوشه هاي نوکمپ. کسي نمي خواست جز لوئيس فيگو. جز او که آرام به سوي نقطه کرنر رفت. رفت تا آن ضربه جهنمي را بنوازد. مرد شماره ده رئال به جبهه خصم نزديک شد. نزديک و نزديک تر. به جايي که طرفداران بارسلونا انتظارش را مي کشيدند.

فيگو به نقطه کرنر رسيد و باراني از بطري و سکه و آشغال روانه اش شدند. فيگو خونسرد، فيگو توپ را استادانه با پا مهار کرد و با خونسردي بالا آورد. فيگو توپ را در دست گرفت و بطري آبي را از برابرش برداشت و بيرون انداخت. همه اينها باران آشغال ها به سوي فيگو را بيشتر کردند. ميان همه چيزهايي که به سويش پرتاب شده بودند چيزي جلب نظر مي کرد که يگانه بود، سر يک خوک...


پرتاب سر خوک به سمت فيگو

پرتاب سر خوک به سمت فيگوپرتاب سر خوک به سمت فيگو

فيگو دو سال پيش در سال 2000 راهي مادريد شده بود. زماني که مهاجم دوست داشتني بارسلونا بود. 172 بار با پيراهن آبي اناري در ليگ به ميدان رفته بود. سي بار دروازه ها را گشوده بود. دو بار قهرمان ليگ شده بود. هم جام حذفي را برده بود و هم جام در جام اروپا را. بازيکنان بارسا در ستايش از فيگو گفته بودند "... برنامه ما ساده است: توپ را بده به فيگو و خيالت راحت باشد". به فيگو که خود را در ميدان پنهان نمي کرد، که توپ را از دست نمي داد. که طرح نويي مي ريخت... فيگو در نوکمپ راضي به نظر مي رسيد و حمايتش از جدايي خواهان کاتالونيا را هم اعلام کرده بود... ولي فلورنتينو پرس جلو آمده بود، يکي از نامزدهاي رهبري رئال مادريد.
پرس در سخنراني هاي انتخاباتي اش گفته بود قرارداد اوليه اي را با مدير برنامه هاي فيگو امضا کرده. پرس پيشنهادي کرده بود رد نکردني. پيشنهاد ده بيليون پستايي (شصت ميليون دلاري). فيگو آن پيشنهاد را پذيرفته بود. او نوکمپ را به مقصد سانتياگو برنابئو ترک کرده بود. فيگو سپيدپوش شده بود. طعنه آميز اين که او کمي پس از رئالي شدنش توپ طلا اروپا را گرفت، آن هم براي بازي هايي که براي بارسا انجام داده بود!


خوان گاسپارت رئيس باشگاه بارسلونا آن انتقال را غيراخلاقي خوانده بود، غير حرفه اي. گفته بود "...هرگز اين را فراموش نخواهيم کرد. آنها قيمتش را خواهند پرداخت" و سپس افزوده بود "... فيگو تصور مي کند پول همه چيز است، فقط پول". کمي بعد که پرس سکان رئال را در دست گرفت فيگو سپيدپوش شده بود. مادريدي شده بود. اولين پازل حل شده کهکشاني ها. برگ برنده فلورنتينو در فصل 2001-2000 فيگو بود، در فصل 2002-2001 زيدان، در فصل 2003-2002 رونالدو (برزيلي) و در فصل 2004-2003 ديويد بکام... فيگو براي عصر طلايي رئال آغاز کننده بشمار مي رفت.


فيگو در 21 اکتبر 2000 براي اولين بار با پيراهن رئال در نوکمپ به ميدان رفت. کنار گوتي، رائول و مونيتيس برابر کوکو، پويول، لوييز انريکه و ژاوي... همه انتظارش را مي کشيدند. بنرها بالا مي رفتند: خائن، خودفروش، پول پرست، يهودا، مزدور... او در آن ديدار از نواختن ضربه هاي کرنر پرهيز کرد. تلاش کرد آرام بماند و آرام هم ماند. رئال دو گل از انريکه و سيمائو خورد و گلي هم نزد. فيگو در پايان با مردان بارسا دست داد. با کوکو، با لوييز انريکه، با دي بوئر، با دلاپنا، با ريوالدو، با پويول. ولي پويول پس از بازي گفت "... فقط يک هدف داشتم، فقط يکي: متوقف کردن فيگو".

فيگو براي دومين بار در 23 نوامبر 2002 به نوکمپ بازگشت. دو سال از مادريدي شدنش سپري شده بود، ولي لشگر کاتالان ها براي به صليب کشيدن فيگو صف کشيده بودند. در هر نقطه اي از سکوها. در هر گوشه اي. نفرت آنها ذره اي کم نشده بود. ده هزار اسکناس قلابي با تصوير چاپ شده فيگو روي آن در دستان طرفداران بالا رفته بودند. همين طور يک عروسک باد شده برهنه که رويش نوشته بودند "فيگو"...

بازي جلو رفت و فيگو تمايلي به نواختن ضربه هاي کرنر نشان نداد. يکي دو ضربه اول را ميشل سالگادو زد. ولي طرفداران بارسا انتظار فيگو را مي کشيدند. اواسط نيمه دوم ضربه کرنري ديگري نصيب رئال شد و سالگادو اين بار از نواختنش خودداري کرد. خودداري کرد و توپ را به فيگو سپرد. سالگادو بعدها گفت "... دومين و سومين ضربه کرنر که اعلام شد رو به فيگو گفتم: فراموش کن رفيق. کار خودته. ضربه هاي کرنر کوتاه را فيگو مي نواخت و ضربه هاي بلند را من. در آن لحظات باراني از اشياء مختلف به سوي آن نقطه زمين مي آمد: سکه ها، چاقو، يک بطري ويسکي... زمانش رسيده بود کنار بکشم. گفتم: ضربه کرنر کوتاه؟ ممنون. خودت بزن لوئيس".

فيگو به طرف گوشه زمين رفت تا ضربه کرنر را بنوازد... ميان همه چيزهايي که به سوي فيگو پرتاب شده بودند سر بريده شده اي جلب نظر مي کرد، سر يک خوک... شعله هاي خشم و نفرت شعله ور شده بودند. پويول تماشاگران را به آرامش فرامي خواند و داور نمي دانست چگونه بازي را ادامه دهد. خوان گاسپارت، فيگو را با آن را رفتن و توپ برداشتنش که آميخته به هنر روپايي اش بود طرفداران بارسا را تحريک کرد... بازي با تاخير ادامه پيدا کرد و بازي بدون گل پايان يافت، ولي حکايت سر خوک طبخ شده در سياهه نبردهاي دو باشگاه حک شد. سر خوک طبخ شده. سر خوک سرخ شده. غذاي " Cochnillo ". مديران بارسا پرتاب سر خوک را توطئه مادريدي ها براي مظلوم نشان دادن شان خواندند و اصرار کرد اين غذا در سفره کاتالان ها هرگز جايي نداشته. روزنامه آس زير تصوير بزرگ سر خوک سرخ شده نوشت "نفرت انگيز" و روزنامه مارکا روي همان عکس نوشت "چه بامزه". در حالي که آشپزهاي حرفه هاي شهر سگوويا که اين غذا يکي از خوراک هاي معروفش است اين عمل را توهيني به خوک ها خواند.

آن شب سپري شد. رئال ليگ را با 22 امتياز بيشتر از بارسا قرار گرفته در رتبه ششم فتح کرد و کاتالان ها فصل بعد را با خانه تکاني بزرگ - ورود ريکارد و رونالدينيو - آغاز کردند. فيگو سه سال بعد رئال را به مقصد اينتر ترک کرد و خيلي بعدها در آوريل 2010 که در گروه همراهان اينتر در نيمه نهايي ليگ قهرمانان راهي نوکمپ شد باز هم با عتاب کاتالان ها روبرو شد. با ناسزاهاي شان. آنها فيگو را نبخشيده بودند. نبخشيده بودند و آن سر بريده خوک را به يادش مي آوردند. سر يک خوک را کنار نمادها و نشانه هاي دشمني و رقابت دو باشگاه قرار داده بودند. سر آن خوک بازتابنده خشم و نفرت ال کلاسيکو شده بود.




منبع: varzesh3.com




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت