آخرین اخبار

15 رفتاري که همکارتان را از شما بيزار مي کند!! کار و زندگي

15 رفتاري که همکارتان را از شما بيزار مي کند!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - رفتارهاي بد در محيط کار

اگر احساس مي کنيد رئيس يا همکارتان از شما خوشش نمي آيد مي تواند 2 دليل داشته باشد. يا او آدم ناسازگاري است يا دليل خود شما هستيد. شايد خودتان متوجه نباشيد اما يکسري از عادات و رفتارهاي شما ممکن است شما را فردي کاملا غير حرفه اي نشان دهد. در اين جا به چند نمونه از اين رفتارها اشاره شده که ممکن است براي شما آشنا باشد.

دير سر کار حاضر شدن

تاخير رفتاري کاملا بحراني است. اگر مي خواهيد در محيط کار حرفه اي رفتار کنيد بايد به موقع سر کار حاظر شويد.

دير حاظر شدن در قرار کاري

دير حاظر شدن در قرارهاي کاري هم بي احترامي به همکاران است و هم به تنظيم کننده قرار. منتظر گذاشتن ديگران بي ادبي و گستاخي شما را نشان مي دهد.

خود را به مريضي زدن

اگر از آن دسته کارمنداني هستيد که هر چند وقت يکبار به بهانه مريضي با رئيس براي مرخصي تماس مي گيريد نبايد انتظار پيشرفت در کارتان داشته باشيد.

منفي گرايي

از به کار بردن عباراتي چون “اين کار هيچ تاثيري ندارد. آن کار خيلي سخت است. نمي دانم چگونه شروع کنم جلوگيري کنيد. دائم شکايت کردن از رئيس و همکاران و وظايف شما را به يک کارمند غيرحرفه اي تبديل مي کند. اگر مدام گله و شکايت کنيد ديگران را از خودتان فراري مي کنيد زيرا هيچ چيزي به اندازه يک همکار بدبين از آدم انرژي نمي گيرد.

تبديل کردن هر وظيفه به يک مسابقه بيست سوالي

با طرح سوالات احمقانه و آزار دهنده نشان مي دهيد که دوست نداريد اين کار را انجام دهيد. وقتي يک وظيفه جديد به شما محول مي شود همه سوالات را جمع و جور کنيد و به صورت کاملا سازمان يافته مطرح کنيد.

شلخته بودن

وقتي ظرف غذاي خود را در آشپزخانه رها مي کنيد و زباله هاي روي ميز و اطرافتان را جمع نمي کنيد نشان مي دهيد که انسان مغرور و مسئوليت ناپذيري هستيد. در واقع فضاي کاري شما انعکاسي از خود شماست.

پريشاني در طول قرار کاري

چرا مي گويند پيام دادن در هنگام رانندگي اشتباه است؟ چون انساسن در يک لحظه نمي تواند روي 2 چيز تمرکز کند. با پيام دادن، ايميل زدن و يا وب گردي با تبلت در طول قرار کاري به ديگران ثابت مي کنيد که هيچ توجهي به آن ها نداريد. آن ها مي دانند تا زماني که روي صندلي نشسته ايد ذهن تان در حال گشت و گذار است.

قطع کردن حرف ديگران

با اين رفتار نشان مي دهيد که احترام به ديگران هيچ اهميتي ندارد و صبور نيستيد.

رجز خواني کردن

درست است که همه ما دوست داريم موفقيت ها و اتفاقات خوبي که برايمان افتاده را براي ديگران تعريف کنيم اما گاهي اوقات ديگران از آن به عنوان رجزخواني تعبير مي کنند. اگر مدام با هر کسي که راه مي رويد موفقيت تان را بگوييد، يا با صداي بلند درباره آن حرف بزنيد، با احساس غرور درباره آن صحبت کنيد، ديگران را به دليل اشتباهاتشان سرکوب کنيد، يا اگر در جواب تبريک ديگران سپاسگزاري نکنيد، ديگران تشخيص مي دهند در حال قپي آمدن هستيد.

بحث درباره مسائل شخصي

وقتي درباره مسائل شخصي خوددر محيط کار صحبت مي کنيد نشان مي دهيد که به جاي کار کردن وقت خود را صرف حرف زدن مي کنيد و به جاي اين که مشکلات کاري را حل کنيد به فکر مشکلات شخصي خودتان هستيد.

فضولي

فضولي با کنجکاوي متفاوت است. زماني که مي پرسيد همکار جديد چه کسي است يعني کنجکاوي کرده ايد. اما زماني که در مدارک روي ميز رئيس با دقت نگاه مي کنيد تا ببينيد همکارتان چقدر بيشتر از شما حقوق مي گيرد فضولي کرده ايد.

تماس هاي تلفني شخصي

پيام دادن و تماس گرفتن با اعضاي خانواده در محيط کار رفتاري کاملا غير حرفه اي و بر خلاف قوانين شرکت است. اين کارها را مي توانيد در طي ساعات استراحت انجام دهيد. اما در صورت ممکن اين مکاتبات بايد در بيرون از محيط کاري انجام شود.

گروه تشکيل دادن

شايد يکي از همکاران تازه وارد باب سليقه شما نباشد اما اين دليل نمي شود از کمک کردن به او فرار کنيد يا اين که پشت سر او صحبت کنيد. بايد نسبت به همه رفتار دوستانه داشته باشيد و نشان دهيد که نگرش مديريتي داريد. بايد در رفتارتان مراقب باشيد چون هر انتقادي که از ديگران مي کنيد مي تواند تاثيري مخرب داشته باشد.

قسم خوردن

به کار بردن کلمات احمقانه و زبان سوال برانگيز نه تنها عادت بدي است بلکه غير حرفه اي بودن شما را نشان مي دهد. با قسم خوردن نشان مي دهيد که نمي توانيد آرامش داشته باشيد.

نشان دادن رفتارهاي عصبي

تکان دادن کليدها، يا تکان دادن پاها، جويدن ناخن ها، خاراندن سر و… اين ها حرکاتي عصبي هستند که تکرار مي کنيد بدون اين که متوجه باشيد. اين رفتارها هم حواس ديگران را پرت مي کند و هم شما را به فردي کسل کننده تبديل مي کند.



منبع : bedunim.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مديريت هزينه و تنظيم دخل و خرج در زندگي هاي امروزي با 5 روش

9 عادت مشترک آدم هاي پولدار که جالب است بدانيد

اين 5 مورد را مي توانيد دست دوم بخريد!

ترفندهاي تاثيرگذار زبان بدن در مصاحبه استخدامي

چند توصيه براي کساني که به تازگي بيکار شده اند!!

صرفه جويي در ميهماني ها با 7 روش پيشنهادي!!

در اين بحران اقتصادي با کمبود و گراني اجناس و اقلام مصرفي چه کنيم؟

روش هايي براي صرفه جويي در پوشک بچه

مشاغل خانگي پردرآمد براي خانم هاي خانه دار

13 زبان بدن که شما را در مصاحبه هاي شغلي کمک مي کند!

روشهاي کسب درآمد از تلگرام

پس انداز کردن با 3 روش جالب مخصوص افراد ولخرج!!

راههاي پولدار شدن، 9 اصل مهم که بهتر است بدانيد!!

خريد اينترنتي اشتباه، در اين 10 مورد خريد اينترنتي انجام ندهيد!!

6 مهارت که موفقيت شغلي تان را براي هميشه تضمين مي کند!

موفقيت در مصاحبه شغلي يا ترفيع تنها با دانستن 5 نکته

چگونه پولدار شويم؟ ترک 6 عادت که شما را از پولدار شدن دور مي کند!

محيط کاري مثبت و بدون استرس مي خواهيد؟ اين 20 نکته ساده را بدانيد

چگونه پس انداز کنيم؟ روش هايي آسان براي پس انداز کردن

محيط کارتان اگر اين 8 نشانه را دارد، بدانيد سمي است!!

مديريت مالي خانه در زندگي هاي پرخرج امروزي، تنها با 5 نکته ساده

شغل هاي خانگي پردرآمد را بشناسيد

صندلي ماشين کودک تان را با دانستن اين نکته ها بخريد

6 نشانه که به شما مي گويد اين شغل را نبايد انتخاب کنيد!!

اجاره آپارتمان در تهران و نکته هايي که بايد بدانيد

پردرآمدترين شغل هاي دنيا را بشناسيد

با اين توصيه ها واقعا مي توانيد پس انداز کنيد

مهم ترين مهارت ها براي کارمندان کدام اند؟

اصول کنار آمدن با همکار زورگو

چگونه براي نوروز، ارزان قيمت سفر کنيم؟

5 کار پردرآمد مخصوص خانم ها در ايران

توصيه هايي براي جلوگيري از ولخرجي شب عيد

7 راه براي داشتن امنيت شغلي بيشتر

هر آنچه در مورد قانون سفته دادن به کارفرما بايد بدانيد

4 روش براي حفظ مشتريان قديمي و ثابت

ترفندهاي کسب سود بيشتر در بازارهاي امروزي

پس انداز کردن پول با هفت روش ساده

کارهاي پردرآمدي که مخصوص افراد خجالتي است

چند نکته براي پيدا کردن شغل مورد علاقه تان

اصول شراکت پولي با دوست يا اعضاي فاميل بدون چالش

12 شغلي که مي توانيد در خانه انجام دهيد

بازاريابان اينترنتي اينگونه مخ مي زنند!

مراقب اين اشتباهات در اوايل کار جديدتان باشيد

مي خواهم يک کارمند موفق باشم، اما چگونه؟

زوج هايي که دچار بحران مالي شدند بخوانند

در محل کارتان احساس کسلي مي کنيد؟

چگونه سالم غذا بخوريم و کمتر خرج کنيم؟

کارمندان بخوانند!! چند نکته مهم که هر کارمندي بايد بداند!

9 اشتباه بزرگ بازاريابان اينترنتي!!

6 فرد موفق دنيا که بارها بر شکست خود غلبه کردند