آخرین اخبار

نا گفته هاي دختر المپيکي از زندگي سخت ورزشي ساير ورزش ها

نا گفته هاي دختر المپيکي از زندگي سخت ورزشي

  بزرگنمايي:

چه خبر -

مهسا جاور: ملاقات با جوکويچ باشکوه بود

المپيک ريو براي ايراني ها المپيکي متمايز بود چرا که بانوان در آن بسيار درخشيدند. کيميا عليزاده توانست اولين مدال تاريخ را کسب کند، الهه احمدي و نجمه خدمتي هم در تيراندازي به فينال رفتند و يک ورزشکار ويژه که در قايقراني فوق العاده بود. مهسا جاور تنها بانوي قايقران ايران در المپيک مسابقات فوق العاده را داشت و با اينکه نتوانست به مدال دست پيدا کند اما جزو بهترين هاي کاروان ايران بود به طوريکه تمام کساني که پيگير مسابقات او بودند از نتايج رضايت کامل را داشتند. مهسا جاور در گفت و گويي با ورزش سه به جزئياتي از سفر به المپيک و البته زندگي خاصي که دارد مي پردازد.

* حضور شما در المپيک براي خيلي ها عجيب بود، شما خودتان براي المپيکي شدن برنامه داشتيد ؟ بله قطعا. من براي رفتن به المپيک کلي برنامه ريخته بودم و تمرينات خيلي زيادي داشتم و خودم براي خودم اتفاقا شانس زيادي قائل بودم.

* ورودي تان را در کجا به دست آورديد ؟ من در چين بودم که در آنجا 7 سهميه به المپيک مي رفتند اما من رفتن به المپيک تنها هدفم نبود و مي خواستم در آنجا يک مقام خوب بياورم و يک رکورد خوبي هم به جا بگذارم که خوشبختانه توانستم با مقام دومي سهميه المپيک را هم کسب کنم.

* فکر کنم کسب سهميه المپيک از خود حضور در المپيک هيجان انگيز تر بود ؟ واقعا خيلي خوشحال کننده و يکي از بهترين روزهاي زندگي ام بود اما خود المپيک هم وصف نشدني است. قبل از من 2 ورزشکار خانم ديگر به المپيک رفته بودند و مي دانستم که شدني است و فقط بايد خيلي تمرين و تلاش زيادي انجام بدهم.

* المپيک به شما چه طور گذشت که غير قابل وصف بود ؟ بالاخره ديدن و بودن بين تمام ورزشکاران مطرح دنيا و آن سطح از مسابقات خيلي هيجان انگيز است. خود مسابقات جوي بود که آدم تحت تاثير آن قرار مي گرفت اما در کنار تمام آنها بهترين هاي رشته خودم و ساير رشته ها را مي ديدم که واقعا خوشحال کننده بود حضور در آن شرايط و جو.

* از ديدن کدام ورزشکار بيشتر از همه به وجد آمديد ؟ نواک جوکويچ. من همان روزهاي اول بود که به المپيک رفته بودم در سالن بدنسازي مشغول دويدن بودم که جوکويچ را ديدم اما راستش در همان لحظه به ياد نياوردم که او کيست و رفتم به فکر. بعد از چند دقيقه يکي از دوستانم آمد و گفت "راستي نواک جوکويچ را ديدي ؟ " تازه متوجه شدم که او کيست و کلي ذوق زده شدم.

* از حضورتان در المپيک راضي بوديد ؟ اگر بگويم 100 درصد که نه اما خيلي خوب بودم. با توجه به تجربه اي که داشتم و شرايط خودم عملکرد خوبي داشتم و در 2 مسابقه ابتدايي به نظر خودم خيلي خوب بودم اما در مسابقه هاي سوم و چهارم کمي بد کار کردم که اجازه نداد نتيجه هماني شود که مي خواستم. با اين حال مسابقه است که ورزشکار را با تجربه مي کند و من نسبت به شرايط خودم خوب بودم.

* شما هم از امکانات بد آن مسابقات لطمه خورديد ؟ شرايط دهکده خيلي بد بود و امکانات در ضعيف ترين حد خود پيش مي رفت. ورزشکاران مطرح دنيا که هيچ کدام به دهکده نيامدند و هر يک محل هايي مجزا رفتند. ما هم شرايط مان از همه بدتر بود چون محل مسابقه ما تا دهکده استقرار ورزشکاران حدود يک ساعت و نيم زمان بود و ورزشکاران مطرح همگي نزديک به همان درياچه مسابقات هتل گرفتند تا مجبور نباشند هر روز يک ساعت و نيم بروند و يک ساعت و نيم برگردند. ضمن تمام مشکلات خود دهکده من اين مشکل طولاني بودن مسافت را هم داشتم که خوب تحمل کرديم.

* مي توانيم بگوييم زندگي ورزشي شما به قبل و بعد از المپيک تقسيم مي شود ؟ واقعا نه. چون من از همان اول سختکوش بودم و خيلي تمرين مي کردم. من حالا 6 سال است که ورزش را به صورت حرفه اي انجام مي دهم و تنها بعد از 8 ماه شروع به ورزش کردنم راهي تيم ملي شدم. هر روز بيشتر تمرين مي کردم و مي خواستم بهتر شوم. هر روز يک تغييري در خودم ايجاد کنم. در ابتدا قهرماني در آسيا براي ما رويا بود اما به آن رسيديم، مدال بازي هاي آسيايي را هم گرفتم و به المپيک رفتم. حالا مي خواهم بهتر شوم و روندي که داشتم همين خواهد بود.

* از نظر اجتماعي چه طور ؟ بالاخره دختر قايقراني که کمتر کسي مي شناخت حالا جزو مطرح ترين ورزشکاران ايراني است. بله قطعا. خب حالا يک مسوليت روي دوش من است که اگر يک روز حوصله نداشته باشم يا نخواهم بيشتر تمرين کنم ديگر نمي توانم چون نتايجم پيگيري مي شود و بايد پاسخگو باشم. الان شرايط نسبت به قبل از المپيک تفاوت پيدا کرده است و جا ندارد کمتر تلاش کنم. مربي ام يک حرف خوبي مي زند که به دست آوردن يک موفقيت خيلي زمان بر است و سختي هاي زيادي را بايد تحمل کرد اما همه آنها يک شبه مي تواند خراب شود. حفظ آن خيلي سخت است و بايد صبر داشت.

* بعد از المپيک اتفاق ويژه اي از نظر مالي براي شما افتاد ؟ نه هيچ اتفاقي.

* حقوق تان در اردوها چه طور ؟

همان قدر که رفت و آمدم باشد، نه هيچ ديگري.

* شما همسرتان هم از قهرمانان ووشو جهان (محسن محمد سيفي) هستند که ايشان هم بيشتر اوقات را در اردو به سر مي برند، شرايط براي کدام سخت تر است ؟ واقعا براي هر دو سخت است چون هر دو تمام مدت در اردو هستيم و خيلي کم پيش مي آيد که زمان مرخصي هايمان با هم يکي باشد تا کنار هم باشيم. يا او در اردو است و يا در مسابقات و همچنين برعکس در مورد من. بعد از عروسي مان تنها 5-6 روز کنار هم در کل بوده ايم که کم بود.

* اين شرايط واقعا سخت است. تنها 2 روز بعد از عروسي مان من به مسابقات آسيايي رفتم و بعدش هم اردوهاي جفت مان آغاز شد. واقعا زندگي ورزشي اين طور است و بايد پشت سر گذاشت. اما خب ما زندگي خوبي داريم و قدر تک تک ديدارهايي که داريم را مي دانيم.

* شرايط به اين سختي، منافع مالي هم که در کار نيست، واقعا يک ورزشکار در سطح شما و همسرتان چه طور مي تواند اين اوضاع را پشت سر بگذارد ؟ ما واقعا علاقه مند به رشته ورزشي مان و ايران هستيم. حسي که براي بالا رفتن پرچم ايران به ما دست مي دهد واقعا ارزشمند است و ما در راه آن سختي هاي زيادي را تحمل مي کنيم، با افتخار.

منبع: ورزش سه



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

روز خوب ايران در دو و ميداني قهرماني آسيا

واقعيتي درباره مسابقه صدف خادم که نميدانيد

صدف خادم 24 ساله اولين دختر ايراني در مسابقات جهاني بوکس

قهرماني احسان حدادي در کاليفرنيا

محروميت مادام العمر مربي کشتي که گوش شاگردانش را مي شکست!

بازگشت آقاي ستاره به تيم ملي واليبال ايران

مهاجرت کشتي گير سرشناس و حضور در تيم ملي جمهوري آذربايجان

درگذشت قهرمان وزنه برداري در روز اول عيد

اعزام تيم ملي وزنه برداري زنان ايران به مسابقات آسيا 2019

خداحافظي جذاب ترين اسکي باز زن از مسابقات! عکس

سوژه شدن مرجان کلهر اسکي باز کشورمان بخاطر اقدام غيرمنتظره اش!

چند نکته درباره چهارمين دوره تورنمنت بين المللي جام فجر

پشت پرده استعفاي اميررضا خادم؛ تلاش پنهاني براي رياست کشتي!

وضعيت پيچيده کشتي بانوان ايران

ادامه رفتار هاي زشت سيد محمد موسوي در ليگ واليبال

شاکي شدن محمد موسوي؛ از اين واليبال مي روم

حرف هاي عجيب کيانوش رستمي در برنامه زنده

خودکشي غيرمنتظره قهرمان دوچرخه سواري زنان در 23 سالگي!! عکس

جنجالي شدن کشيدن کاريکاتور از حرکت سرنا ويليامز! عکس

حذف کاراته از المپيک و جايگزيني برک دنس Break Dance !!

بچه دار شدن محمد بنا در 60 سالگي! + نام فرزندش

ميترا فلاحي پور قهرمان مسابقات اتومبيلراني ايران! عکس

حجاب را در المپيک ممنوع کنيد!

4 سال محروميت کشتي گير کشورمان بخاطر دوپينگ

سوژه شدن حرکت ماتريکسي ورزشکار زن ايراني! عکس

حذف غيرمنتظره سرنا ويليامز از تنيس اوپن استراليا

بازگشت قدرتمندانه ماريا شاراپووا پس از دوپينگ و محروميت

شکست غيرمنتظره ماريا شاراپووا در تنيس اوپن استراليا

مصاحبه با دختري که يک قاتل ژاپني است! عکس

برنده مسابقه هيجان انگيز راجر فدرر با سرنا ويليامز که بود؟

2 برنز براي کشتي آزاد ايران در رقابت هاي جهاني

حمله تند سعيد معروف به رئيس فدراسيون واليبال! عکس

چهره ديگر سعيد معروف با ادبياتي زننده!

نتايج ضعيف کشتي فرنگي ايران در 4 وزن نخست قهرماني جهان

افشاگري هاي عجيب فرهاد ظريف در برنامه تلويزيوني درباره واليبال ايران

تيم جودو زنان و مردان پاري سن ژرمن را ببينيد! عکس

کتک زدن محمد موسوي در ديدار جنجالي شهرداري اروميه و پيام مشهد

معرفي سرمربي تيم ملي کشتي آزاد

احسان حدادي بي خيال طلاي المپيک 2020 شود!

احضار سرمربي تيم ملي بانوان براي پاسخگويي

رکوردشکني تيم واليبال بانوان ايران

بهترين خبر براي کشتي فرنگي: محمد بنا سرمربي ايران شد

ماجراي خيانت و ظلم رسول خادم از زبان شاگرد محمد بنا

آزمايش غيرمنتظره دوپينگ از احسان حدادي در منزلش!

قرعه دشوار در کشتي آزاد قهرماني جهان در انتظار ايراني ها

عکس: بُهت حسن يزداني پس از شکست غيرمنتظره مقابل حريف آمريکايي

قرعه ناباورانه در مسابقات کشتي جهاني 2018 براي حسن يزداني

مونا آشفته و مهسا صابري در ليگ ترکيه!

دردسر مائده برهاني در اولين بازي براي تيم ترکيه اي بخاطر داشتن حجاب

محمد موسوي زير حرف خودش زد!