آخرین اخبار

غافلگيري برنامه هفت/سعيد سهيلي و بهروز افخمي زهر ماجرا را گرفتند! تلويزيون

غافلگيري برنامه هفت/سعيد سهيلي و بهروز افخمي زهر ماجرا را گرفتند!

  بزرگنمايي:

چه خبر - سعيد سهيلي: امروز ظرفيت هاي همه از امام جمعه ها، مداحان و... بالا رفته است!

برنامه سينمايي «هفت» در حالي امشب بر روي آنتن رفت که همچنان درگير تسويه حساب هاي شخص و درون گروهي افخمي و فراستي با اهالي سينما و توجيه اقدام زشت فراستي در دوره افتادن براي ضربه زدن به سينماي ايران بود؛ تنها تفاوت اين برنامه نسبت به پيش بيني ها، دعوت سعيد سهيلي بود که ساعاتي پيش از برنامه دست به افشاگري زده بود، تا بدين ترتيب زهر ماجرا گرفته شود.
در ابتداي برنامه «هفت» شب گذشته، بهروز افخمي پيش از اعلام فيلم هاي پرفروش هفته به حاشيه اي اخير درباره صحبت هاي مسعود فراستي در کميسيون فرهنگي پرداخت. اين هفته مستهجن خواندن فيلم «گشت 2» در ميان نمايندگان مجلس و اصولا اظهار نظرهاي فراستي مورد انتقاد بسياري قرار گرفته که تندترين و اولين واکنش ها متعلق به حميد فرخ نژاد بازيگر و سرمايه گذار «گشت 2» و پرويز پرستويي بود.

افخمي درباره اين اتفاقات گفت:
«قصد ندارم به جزييات نامه همراه با ادبي و لحن تحقيرآميز حميد فرخ نژاد به مسعود فراستي بپردازم چون فکر مي کنم پرداختن به کليت اين يادداشت در مقابل مخاطب ميليوني تلويزيون براي خود ايشان بد مي شود و سبب کاهش مقبوليتش مي شود. لحن نامه ايشان زننده بود ولي در بخشي از اين نامه به نکته جالبي اشاره شده بود که گويي سينماي ايران يک جور قبيله است و بايد در برابر ديگران هواي خود را داشته باشد. اين کسان ديگر مي توانند کميسيون فرهنگي باشند که غيرخودي به حساب مي آيند و ما نبايد مسائل داخل سينما را به بيرون از جمله اين افراد بکشانيم. من اين پيش فرض برايم جالب است. سينماي ايران از نظر ايشان چيست؟ اين قبيله کجاست؟ آيا مسئولين و مديران سينمايي جز اين قبيله هستند و اعضاي مجلس نيستند و يا آنها هم جز اين قبليه به حساب نمي آيند؟ و آيا ناخواسته با طرح مسئله، نگاه ها از انتقادات تند و تيز به داوري هاي پر از اشتباه جشنواره برداشته شده است؟ من خطاب به آقاي فرخ نژاد مي گويم اگر هم مافيايي وجود داشته باشند شما نه جزو افسران آنهاييد نه سربازان آن. شما خود در «گشت ارشاد 1» چوب همين رفتارها را خورديد. آقاي فراستي کسي بود که در برابر توقيف فيلم «گشت ارشاد 1» واکنش نشان داد و از فيلم دفاع کرد. لذا اين طور رفتار نکن که هرکس به کميسيون فرهنگي دعوت شد دارد شما را مي فروشد. کيمسيون فرهنگي وظيفه اش است که توليدات سينماي ايران و جشنواره فجر را دنبال کند و رصد کند. و فکر مي کنم پيش از اينکه جلسه اي با مسعود فراستي و ديگران برگزار کنند، کميسيون فرهنگي جشنواره برخلاف آقاي ايوبي که شب ها زود مي خوابند، جشنواره و برنامه هفت را دنبال مي کرده است و مسعود فراستي در اين کميسيون چيزي جز آنکه همان حرف ها را در برنامه هفت و در مقابل ميليون ها مخاطب زده بود، نزد.»

او در پايان با اشاره به اين که فکر مي کند فرخ نژاد بازيگر خوبي است ادامه داد:
«فکر جايي را بکنيد که در سينماي ايران پر کرده ايد که با نبود شما نمي توان کسي را جايگزين کرد. قدر اين نقش را بايد دانست. ما به تو بيشتر از آقاي پرستويي نياز داريم. شما مثل آقاي پرستويي نيستيد که با مخالفان ما همراه شده و از هر فرصتي استفاده مي کند تا تلافي نقد برنامه سال گذشته را دربياورد که به سادگي گفتم سيمرغ حق ايشان نبود، حق پيمان معادي بود.»

اما پيش از برنامه هفت سعيد سهيلي چه نامه اي به بهروز افخمي نوشته بود؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : سعيد سهيلي تشت رسوايي را از بام انداخت!

حضور سعيد سهيلي در برنامه هفت

در ادامه اين برنامه سعيد سهيلي کارگردان «گشت 2»نيز در «هفت» حاضر شد و خواست دقايقي درباره دليل حضورش در اين برنامه توضيح دهد، او در اين باره گفت: «به حضرت عباس به هزار دليل نمي خواستم به برنامه هفت بيايم. اما به يک دليل خواستم بيايم. دليل آمدم اين است که فقط مقابلم يک کارگردان نشسته است. اگر به نام ترين مجري هم بود نمي آمدم! آمدم به اين دليل که روبرويم يک کارگرداني نشسته است که سکانس تصادف فيلم «عروس» را گرفته است که مي داند زحمت گرفتن صحنه هايي مثل رينگ بوکس در «گشت 2» چقدر سخت است.»

او در ادامه دليل حضورش در کميسيون فرهنگي را نيز اظهار نظر نصرالله پژمانفر رئيس اين کميسيون دانست که گفته بود در واقع عمله فرهگ است و با اين تواضع درواقع خود را بزرگ کرده بود.

سهيلي همچنين به بيماري عليرضا داوودنژاد، آقاي ابوالقاسم طالبي، حبيب الله کاسه ساز، حسين معززي نيا اشاره کرد و براي سلامتي اين بيماران و همه بيماران دعا کرد.

اين کارگردان بدون آوردن اصطلاح مستهجن که از سوي فراستي براي فيلم آخرش استفاده شده بود در اين باره گفت:
«همانطور که نبايد روي يک فرد بخاطر يک اشکالش، نام بد بگذاريم، يکباره يک نام را روي يک فيلم را گذاشتن، درست نيست. ما بايد اشکالات و نقاط قوت و ضعف يک فيلم را با هم ببينيم.»

سهيلي همچنين به شرط بندي بهروز افخمي و حجت الله ايوبي درباره فروش بالاي دويست ميليارد در سال 96 و مخاطب 30 ميليون نفري اشاره کرد و گفت اگر رئيس سازمان سينمايي «گشت 2» را در اين شرط بندي حساب کرده باشد حتما از بهروز افخمي خواهد برد.

افخمي در ادامه درباره فروش اين فيلم گفت:
«اگر برنامه هفت زمان جشنواره را ديده باشي من برعکس دو منتقد برنامه درباره فيلم «گشت 2» معتقد بودم، اين فيلم هم کمدي روتين سبکي است که جاي خود را در صنعت سينما دارد و بايد از اين دست فيلم ها ساخته شود، و اتفاقا معتقد بودم خوب هم مي فروشد. درضمن اين حرف هاي گفته شده مسعود فراستي در هفت هم گفته شد و تکراري بود. اعضاي کميسيون فرهنگي هم عاقل تر از اين حرف ها هستند که بخواهند تنها بنا بر حرف مسعود فراستي که همگي سبک او را مي شناسند که در سال شايد يکي دو فيلم را بپسندد، عمل کنند.»

سعيد سهيلي در بخش هاي مختلف اين گفت و گو به احتمال پرفروش بودن «گشت 2» (با توجه به در اختيار داشتن بيشترين سانس هاي ويژه در جشنواره) اشاره کرد و گفت با اين که توهم توطئه را قبول ندارد و فکر مي کند سروصداها براي اين فيلم آن طور که بهروز افخمي گفته است به خاطر منحرف کردن افکار از کاستي هاي جشنواره نيست اما فکر مي کند دستاني در کار بوده است تا فيلم «گشت ارشاد» به اکران نوروزي نرسد و همين تلاش نيز درباره فيلم «گشت 2» انجام شده است.
در ادامه اين گفت و گو افخمي بر بالا بردن ظرفيت نقد از سوي سينماگران نسبت به انتقادات برنامه «هفت» اشاره کرد و سهيلي نيز متقابلا از او خواست عوامل اين برنامه نيز همين ظرفيت را در خود ايجاد کنند. البته افخمي مدعي شد حرف تمامي منتقدان برنامه را پخش مي کنند اما با آن ها موافقتي نداردند.

با تاکيد افخمي بر انتقاداتش عليه پرويز پرستويي و ادعاي او درباره کاهش محبوبيت اين بازيگر به خاطر اظهار نظرهايش در نقش يک واعظ و فراموش کردن نقشش در سينما، سعيد سهيلي از افخمي پرسيد در مورد محبوبيت خودش چه فکر مي کند که او نيز در پاسخ گفت:
«به هر حال من در خيابان راه مي روم و بازخوردها را مي بينم فکر مي کنم از فيلم «عروس» تا الان هيچ وقت محبوبيتم به اين اندازه نبوده است. البته من اين محبوبيت را جدي نمي گيرم، من يک فيلمسازم و شايد اين محبوبيت براي من نسبت به يک بازيگر چندان مورد اهميت نباشد.»

البته سهيلي به قهر سينماگران مختلف از برنامه «هفت» و دلخور بودن بخش عمده اي از اهالي سينما از اين برنامه اشاره کرد و گفت:
«من فکر مي کنم شما بايد در برنامه هفت به انتقاداتي هم که به شما مي شود توجه کنيد و ببينيد مشکل از کجاست که در ميان سينماگران مورد نقد است. آيا همه نقدها با کينه است و از سر دلسوزي نيست؟»

بهروز افخمي در بخش ديگري از صحبت هايش با اشاره به اين که فراستي به عنوان کارشناس به کميسيون فرهنگي دعوت شده و نظرش را اعلام کرده همانطور که پيش از آن در برنامه «هفت» و مقابل ميليون ها نفر گفته بود، ادامه داد:
«به نظرم فيلمسازان بايد عادت کنند که حرف منتقدين را کمتر گوش کنند. منتقدان درواقع مشاوران تماشاگران هستند. و سازمان سينمايي و آقاي ايوبي نيز بايد بداند با اين جنحال هاي حاشيه اي و الکي حول يک فيلم نمي تواند، عملکرد پر از اشتباه خود را پوشش دهد.»

سعيد سهيلي در ادامه صحبت هايش با تشکر ويژه از وزير بهداشت به خاطر توجه به بيماري او و انتقاد از اهالي سينما و وزارت ارشاد به خاطر بي توجهي به اتفاقي که در روز آخر جشنواره براي او افتاد، در پاسخ به سوال بهروز افخمي درباره اين که چه کساني «گشت ارشاد 1» را از پرده پايي کشيده اند اين طور پاسخ داد:
«به نظرم «گشت ارشاد 1» را يک نفر و يک گروه نتوانستند پايين بکشند. چند گروه و دسته اين کار را کردند. در آن مقطع عده اي حتي فيلم را نديده بودند و پس از ديدن، فهميدند اشتباه مي کردند. عده اي نيز در دعواهاي سهميه اکران نوروزي، خواستند اين فيلم را به اکران دوم نوروزي بکشانند. بخشي نيز اين بود که در آن مقطع سوتفاهماتي بود که ايجاد شده بود.»

سهيلي معتقد بود حال مردم خوب نيست و فيلم هايي هم ساخته نمي شود که حال مردم را خوب کنند اما «گشت 2» از آن فيلم هايي است که سعي مي کند حال مردم را خوب کند و انتقاداتي نيز دارد.

او همچنين در بخش ديگري گفت:
«امروز ظرفيت هاي همه از امام جمعه ها، مداحان و... بالا رفته است؛ جز سينما گران! امروز همگي معتقدند که دوران مونولوگ تمام شده است و دوران ديالوگ است. لذا معتقدم آن اشکال آن روز، امروز جواب نمي دهد. اينکه يک نفر براي نمايندگان مجلس بگويد اين فيلم بد است، آنها نيز با چشمان بسته بگويند اين فيلم را پائين بکشيد.»

سعيد سهيلي در ادامه به توهم توطئه در سينما اشاره کرد:
«اين مسئله تا جايي پيش مي رود که برخي درباره حواشي اخير فيلم «گشت 2» مي گويند همه اينها سناريوي فرخ نژاد و فراستي بوده براي تبليغات فيلم!»

افخمي چند باري کنايه هايي به فرخ نژاد داشت و گفت او هول شده است و سريع واکنشي تند به مسعود فراستي نشان داده است که سعيد سهيلي نيز همه اين سوءتفاهمات را به خاطر فاصله ها دانست، از نظر او وقتي آدم ها نزديک تر مي شوند بيشتر به شباهت هايشان پي مي برند و اين اتفاق درباره او و فرخ نژاد نيز خواهد افتاد.

او خبر جالبي هم درباره اکران نوروزي «گشت 2» در نوروز امسال داد و گفت: «اکران عيد را از دست نداده ايم و ان شاالله اکران ما 15 يا 25 اسفند آغاز خواهد شد. 14 دقيقه از فيلم را کوتاه کردم و خوش ريتم تر و جذاب تر شده است.»

او در پايان خطاب به بهروز افخمي گفت: «اميدوارم ديگر تو را در برنامه «هفت» نبينم و به جاي آن پشت دوربين در حال فيلم ساختن باشي.» که افخمي نيز پاسخ داد: «اميدوارم قسمتمان بشود و فيلم بسازيم.»

فراستي در واکنش به اين جنجال هاي اخير چه گفت:

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : تيرآخر فراستي در برنامه هفت و تهمت وطن فروشي!

گروه فرهنگ و هنر

منبع: tabnak.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)