آخرین اخبار

باهوش تر از حد نرمال هستيد اگر اين علائم را داريد سلامت روان

باهوش تر از حد نرمال هستيد اگر اين علائم را داريد

  بزرگنمايي:

چه خبر - علائمي که مي گويند باهوش تر از حد نرمال هستيد

نظرتان در خصوص هوش خودتان چيست؟ آيا به نظرتان آدم باهوشي هستيد يا از بهره هوشي خود چندان رضايت نداريد؟ اگر تاکنون تست آي کيو نداده ايد، مي توانيد با علائم ديگري هوش خود را تخمين بزنيد. اگر موارد اشاره شده در مطلب زير را در خود سراغ داريد، بهتر است بدانيد که باهوش تر از حد نرمال هستيد.

بزرگ تر از خواهرها و برادرهاي خود هستيد

فرزند بزرگ خانه بودن مزيت هايي دارد، از جمله اينکه مجبور هستيد راهنماي خواهرها و برادرهاي خود باشيد. محققان نروژي با بررسي تست آي کيوي نظاميان به اين نتيجه رسيدند که متوسط آي کيوي فرزندان اول 103 است، فرزندان دوم نمره 100 را به خود اختصاص دادند، در حاليکه آي کيو فرزندان بعدي 99 تخمين زده شد. اين تفاوت رابطه منحصر به فرد فرزندان بزرگ تر خانه را با والدين و خواهر و برادرهاي کوچک تر توجيه مي کند.

ادعايتان نمي شود

آيا در خصوص اثر دانينگ-کروگر چيزي شنيده ايد؟ اگر نه حتما افرادي را ديده ايد که نه سواد حرف زدن دارند و نه شعور خاموش ماندن. اثر دانينگ-کروگر را در سال 1999 دو پژوهشگر دانشگاه کرنل کشف کردند. اين اثر در خصوص افرادي صدق مي کند که هيچ تخصصي ندارند، دچار خود بزرگ بيني هستند و بر خلاف آگاهي اندک خود، در هر زمينه اي نظر مي دهند، ارزيابي مي کنند و خود را برتر از ديگران مي دانند.

واقعيت اين است که اين افراد بر خلاف ادعاي خود نه تخصصي دارند و نه از بهره هوشي بالايي برخوردار هستند. در حاليکه افراد باهوش قابليت هاي خود را چندان باور نداشته و ادعايي نيز ندارند. در واقع افراد باهوش دوست ندارند خيلي خود را تحسين و ستايش کنند، چون هر چه بيشتر مي دانند بيشتر نياز به دانستن را احساس مي کنند. در واقع افرادي که خود را همه چيزدان تصور مي کنند، در واقع هيچ چيز نمي دانند.

شب ها تا ديروقت بيدار مي مانيد

البته با ظهور اينترنت، خيلي از افراد جغد شب شده اند. با اين حال نتايج پژوهشي که در دانشگاه مادريد انجام شده است نشان مي دهد جغدهاي شب، يعني افرادي که شب ها دير مي خوابند، باهوش تر از چکاوکان صبح يعني افرادي که صبح زود از خواب بيدار مي شوند هستند. درست است که هميشه افرادي که شب ها دير مي خوابند مورد سرزنش اطرافيان قرار مي گيرند. اما با اين حال افرادي که شب ها تا ديروقت بيدار هستند اجتماعي تر و خلاق تر از ديگران هستند. البته ما به هيچ عنوان توصيه نمي کنيم شب ها دير بخوابيد، چون براي سلامت جسم و روح مضر است.

خيلي زود، خواندن را ياد گرفته ايد

اگر از زماني که خيلي کوچک بوديد خواندن را ياد گرفته ايد، بدانيد که جزو باهوش ها محسوب مي شويد. نتايج يک پژوهش انگليسي که در سال 2012 انجام شده است نشان مي دهد افرادي که خيلي زود شروع به خواندن کرده اند، بهره هوشي بالاتر از حد متوسط دارند.

استرس داريد

زندگي کردن با استرس هميشه عذاب آور است، اما اضطراب داشتن يکي از مشخصه هاي افراد باهوش است. در سال 2015 محققان 126 دانشجو را تحت نظر گرفتند و مشخص شد افراد دغدغه مند که نسبت به مسائل پيرامون خود نگران هستند، از ديگران باهوش ترند.

کم حرف هستيد

اگر در جمع هاي خانوادگي يا مراسمي که افراد زيادي شرکت دارند کم حرف مي زنيد، بدون شک باهوش تر از ديگران هستيد. در واقع خانم ها و آقاياني که ترجيح مي دهند بدون اينکه حرف بزنند زمان زيادي را براي تحليل و بررسي شرايط اختصاص دهند، افراد باهوش تري هستند. اين نوع سکوت علامت هوش است و اين افراد به ندرت از روي حماقت حرف مي زنند.

شوخ طبع هستيد

خنديدن براي سلامتي مفيد است و افرادي که مي خندند و مي خندانند باهوش تر هستند. محققان بررسي هايي روي تست هوش 400 دانشجوي روانشناسي انجام دادند. آنها متوجه شدند دانشجوياني که نمره بالاتري کسب کرده اند، همگي جزو افراد خوش اخلاق، شوخ طبع و خوش ذوق دانشگاه بوده اند.

قدتان بلند است

اين باور وجود دارد که قد بلندها زيباتر هستند و در عشق و عاشقي افراد موفق تري هستند. البته نمي توان در مورد صحت اين گفته ها با قطعيت نظر داد. اما نتايج پژوهشي که در سال 2008 انجام شده است نشان مي دهد که افراد قدبلند باهوش تر هستند. محققان روي نتايج تست هوش کودکان بررسي هايي انجام داده و متوجه شدند دخترها و پسرهايي که قد بلندتري دارند، در بزرگسالي پول بيشتري درمي آورند.

لاغر اندام هستيد

شايد برايتان جالب باشد که بدانيد افراد لاغر، باهوش تر از افرادي هستند که اضافه وزن دارند و يا از چاقي مفرط رنج مي برند. نتايج پژوهشي که در سال 2006 انجام شده است نشان مي دهد هر چه ميزان چربي هاي انباشته شده در بدن فردي زيادتر باشد، قدرت ذهني او کاهش مي يابد.

در پژوهش ديگري نيز محققان روي کودکان 11 ساله تست هايي انجام داده و متوجه شدند دخترها و پسرهايي که نمره هاي پايين تري کسب کردند کودکاني هستند که در معرض چاقي قرار دارند. بنابراين يک انگيزه ديگر براي کاهش وزن و رسيدن به تناسب اندام پيدا کرديد. اگر مي خواهيد باهوش تر باشيد، اجازه ندهيد چاق شويد.

هميشه پروژه هايي در ذهن داريد

افراد باهوش هيچ گاه خسته نمي شوند و دست از تلاش بر نمي دارند. اين افراد هميشه کاري براي انجام دارند و دوست دارند چيزهاي جديد ياد بگيرند. دور از ذهن نيست که افراد باهوش هر هفته 40 ساعت کار کنند. افراد باهوش هميشه پروژه هاي اجرايي دارند و ذهن شان درگير مسائل مختلف است.

شير مادر خورده ايد

حتما در خصوص فوايد تغذيه با شير مادر زياد شنيده ايد. اما شايد ندانيد کودکاني که با شير مادر تغذيه مي کنند باهوش تر از بقيه هستند. در پژوهشي که در سال 2007 انجام شد، محققان تغذيه سه هزار کودک انگليسي و نيوزلندي را مورد بررسي قرار دادند. آنها به اين نتيجه رسيدند کودکاني که شير مادر خورده اند، در تست هاي مربوط به هوش نتايج بهتري کسب مي کنند. در حالت کلي، آي کيوي اين کودکان 7 نمره بالاتر از کودکاني است که با شيرخشک تغذيه کرده اند.

سيگاري نيستيد

در سال 2010 محققان آي کيو بيست هزار مرد جوان را با هم مقايسه کردند. آنها متوجه شدند مردان 18 تا 21 ساله اي که سيگار نمي کشند، بهره هوشي بالاتري (101) در مقايسه با سيگاري ها(94) دارند. علاوه بر اين، سيگاري هايي که روزانه بيش از يک پاکت سيگار مي کشند، آي کيو پايين تري دارند که به طور متوسط 90 تخمين زده شده است.




منبع:tebyan.net





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

لکنت زبان در کودکان

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

گلي که دشمن استرس است

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک يا تر است؟

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

استرس و اضطراب شديد داريد اگر اکثرا اين علايم جسماني را تجربه مي کنيد!

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

ناخن جويدن در مورد شخصيت شما چه مي گويد + روش درمان

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

5 قدم براي روبرو شدن با خاطرات ترسناک و پشت سر گذاشتن آن ها

افسردگي چه تاثيري بر ميل جنسي مي گذارد؟

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

گلي که دشمن استرس است

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

چگونه از افسردگي پس از سقط جنين پيشگيري کنيم

آنچه درباره آزمايش اعتياد نمي‌دانستيد

با اين روش ترمز استرس را بکشيد

افسردگي در کمين کودکان چاق

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

آموزش مهارت هاي مقابله با استرس

لکنت زبان در کودکان

الکسي تيميا alexithymia چيست و چه ارتباطي با مشکلات روحي دارد؟

چرا پزشک ها بيشتر از هر شغل ديگري خودکشي مي کنند؟

عکس پروفايل شما چه حقايقي را در مورد شخصيت تان بر ملا مي کند؟

چرا ستاره هاليوود تماشاي کارتون سيندرلا را براي دخترش ممنوع کرد؟

چرا بيماري هاي روحي و رواني در بين دانشجويان فزايش يافته؟

افسردگي چيست؟

آيا شما هم وسواس داريد؟

دليل و درمان حرف زدن در خواب

افسردگي در مردان چه تفاوتي با افسردگي در زنان دارد؟

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن

آيا آلزايمر ارثي است؟

درمان موثر دردهاي مزمن با بخشيدن ديگران!!