آخرین اخبار

جدال لفظي ايوبي و لفخمي در برنامه هفت تلويزيون

جدال لفظي ايوبي و لفخمي در برنامه هفت

  بزرگنمايي:

چه خبر - ايوبي: آقاي افخمي استعفا دهيد

برنامه «هفت» شب گذشته ميزبان حجت الله ايوبي رئيس سازمان سينمايي بود که حواشي بسياري به همراه داشت. حجت الله ايوبي در اين برنامه در هيات داوران جشنواره فجر گفت:
هيئت داوران هيئت داوراني نيستند که تحت تاثير ما قرار بگيرند. تهيه کنندگان و فيلمسازان برجسته اي هستند و فکر مي کنم بزرگترين اهانت به آنها اين است که گمان کنيم تحت تاثير ما هستند. همه اين افراد از افراد شاخص و برجسته اي هستند و امسال جشنواره ملي و باشکوه داشتيم. دبير همان دبير است، ايوبي عوض نشده است. پس دخالتي صورت نمي گيرد. چطور سال گذشته اين دخالت نبوده است؟ رويدادي که براي همه مردم ايران و اهالي سينماست و جشنواره است، نبايد از سوي ديگران مورد تخريب قرار گيرد. من اگر به برنامه هفت نقدي دارم نقد بر همين مسئله است.

افخمي بيان کرد:
ما درواقع از روز ششم شروع کنيم. يعني گفتيم اگر وضع به همين منوال پيش برود بايد مورد نقد و واکاوي قرار گيرد.

ايوبي خطاب به افخمي اظهار داشت:
من به آقاي پورمحمدي مي خواستم بگويم حقوق شما را ندهد. چون تمام پيش بيني هاي شما درست از آب درنيامده است. شما سال گذشته گفتيد سينما در حال ورشکستگي ست درحالي که امسال بهترين سال سينمايي را داشتيم. شما اگر به من حمله مي کرديد ايرادي نداشت، اما در جايي که احساس کنم سينما در حال لطمه خوردن است ورود مي کنم. من بخش هايي از برنامه شب گذشته شما در فضاي مجازي ديدم و بجاي نقد کلان، به نقد مسائل ريز پرداختيد.

افخمي در پاسخ گفت:
اما به نظر من شما در واقع تصورات خود را مي گوييد چون به اذعان خود، برنامه هاي ما را نديده ايد. بهتر است نظرات سينماگران را در روزهاي اخير ببينيم.

ايوبي در پاسخ به اينکه آيا تاکنون جشنواره اي با اين ميزان مخالفت داشته ايم، گفت:
من هم اگر بگويم قبول دارم شما بايد بگوييد نه. چون تجربه شما در سينما بيشتر است و مي‌دانيد اين ميزان اختلاف طبيعي است. وقتي رويکرد هفت اين است که از ابتدا همه چيز را منفي ببينيد، اين حرفها طبيعي است.

افخمي در پاسخ گفت:
نيست. ابدا اينطور نيست. هرکسي برنامه ما را در اين چند شب ديده باشد تاييد مي‌کند.

ايوبي با تاکيد بر درست بودن داوري فيلم‌هاي اظهار داشت:
هرسال اين اتفاق مي افتد. کسي که خودش گمان مي کند کارش خوب است، از ديدن نتايج شگفت زده مي شود و اين در هر جشنواره اي طبيعي است. من مي خواهم بگويم اين جشنواره به طور جد يکي از بهترين جشنواره هاي 15 سال اخير بود. درباره فيلم ها بنظرم مي رسد فيلم هاي بسيار خوبي بود. داوران داوران بسيار خوبي بودند. داوري يعني راي. طبيعي است برخي را انتخاب مي کنند و برخي را انتخاب نمي کنند. من به شما و تمام کساني که اين برنامه را مي بينند اطمينان مي دهم داوران همه فيلم ها را با دقت تمام ديده اند. من به شما اطمينان مي دهم سال 96 سال سينمايي بسيار خوبي داريم. فيلمسازان زن و اولي بسياري داريم که شکوفا شده اند.

رئيس سازمان سينمايي در خصوص ادعاي برخي از منتقدان مبني بر تبخ بودن موضوع فيلم‌هاي عنوان کرد:
برخي مي‌گويند فيلم ها تلخ بودند! فيلم تلخ يعني چي؟ جشنواره و سينماي ايران در سال اخير به دغدغه کشور، نظام و مقام معظم رهبري پاسخ مثبت داد. بنظرم بايد به سينماي ما جايزه داد. در همين سال که مي گويند فيلم ها تلخ بودند، فيلم «فراري» و «تابستان تلخ» به چه زيبايي يه بحران و مسئله اجتماعي را اميدوارانه به تصوير کشيدند. اين ميزان فيلم دفاع مقدسي خوب داريم.

ايوبي باز هم خطاب به افخمي افزود:
شما داوران را متهم کرديد که به دليل دوتابعيتي و ترس از منافقين به فيلمي راي نمي دهند. اين تهمت را چگونه مي خواهيد جبران کنيد؟ شما منافقين اين انسان هاي حقير را چنان بزرگ کرديد. اين جمله ترسناک است. ديگران مي شنوند و اين بد است. شما با اين جمله، کل سينما را مي زنيد. ما بايد مراعات کنيم. چه بسيار کساني که دوتابعيتي هستند اما دلبستگي به اين کشور ندارند.

افخمي اظهار داشت:
شما به گونه اي درباره برنامه هفت صحبت مي کنيد که گويي ايدئولوژي دارد و برنامه ريزي شده حرف مي زند. حال اينکه اينطور نيست. ما برنامه به برنامه با توجه به مشاهدات تغيير رويکرد داده ايم. من سال گذشته از شما بخاطر آن جشنواره خوب تشکر کردم و آن را موفقيت آميز خواندم. يک سال و 3 ماه من در کانادا زندگي کردم با اجازه کار! هيچ گاه درخواست اقامت نکردم. دقيقا بعد از اتمام کارم از کانادا خارج شدم. الان خيلي ها اين شايعات را پخش مي کنند که من اقامت کانادا دارم. اما داوراني که اقامت يا تابعيت دارند چگونه مي تواند بدون ترس داوري کنند؟ مسئله من اين نيست که دوتابعيتي هستند يا خير. مسئله اين است که اين داوران بسياري شان در آن سوي مرزها خانه و زندگي و اقامت دارند.

ايوبي بيان کرد:
من در فرانسه چندين سال دانشجو بودم و خيلي از انجمن اسلامي فرانسه را تاسيس کردم. واقعا منافقين در مرکزشان که فرانسه است هيچ نيستند. بنظرم شما خيلي ترسو هستيد. ما به هيچ وجه داوران دوتابعيتي نداريم.

رئيس سازمان سينمايي ادامه داد:
من اگر بنا باشد به مصلحتي به داوران مسئله اي را تذکر دهم، رسما اعلام مي کنم. پس ما دخالتي نداريم. وقتي رسانه هايي مثل برنامه هفت قبل از اعلام آرا فشارهايي به هيئت داوران وارد مي کند، اين بد است.

افخمي عنوان کرد:
بي اعتبارتر از داوري اين دوره در تمام اين 35 سال نداشته ايم. کسي را کانديدا مي کنند، کانديدايي‌اش را پس مي گيرند. مرحله انتخاب کانديدا مرحله تخصصي است و ما مي توانيم با ديدن آن به قضاوت درباره کار داوران بنشينيم.

ايوبي اظهار داشت:
اصلا قرار نيست کميته اي تشکيل شود تا در کار داوري ها دخالت کند بلکه قرار است کميته اي تشکيل شود تا بعد ازجشنواره فيلم فجر اين جشنواره آسيب شناسي شود. من از آقاي حيدري خواستم حتما يکي از داوران را به برنامه شما بياورند تا پاسخگوي سوالات شما باشند.

افخمي با بيان اينکه شما بايد استعفا دهيد، افزود:
با اين ادبيات که شما داريد من چاره اي ندارم جز اينکه آنچه سال آينده گفتم شما بايد استعفا دهيد، را الان مجدد بگويم که همين الان بنظرم بايد استعفا دهيد. اين نظر من ترسوي غيرکارشناسي است که نمي فهمم دقيقا چه اتفاقي افتاده و نمي فهمم که اين اتفاق هر سال رخ داده است. شما از بيخ همه چيز را منکر مي شويد و مي گوييد به به از اين آفتاب عالم تاب!

ايوبي در پاسخ گفت:
استعفاي من به خودم و رئيس فهيمم مربوط است. کميته اي قرار است پس از جشنواره تشکيل شود و به همه اين انتقادات و اعتراضات رسيدگي کند. خانم درخشنده امروز تماس گرفتند، و بسيار از داوري خوب جشنواره تشکر کردند. حالا اينکه بين صد و خورده اي کانديدا، يک نفر استعفا داد و اين ها چيزي نيست! بسيار از اين اتفاقات رخ داده است.

افخمي تصريح کرد:
ما سال گذشته دائما در برنامه مي گفتيم جشنواره يک دورهمي است و زياد سخت نگيريد. فيلم هاي خوب زياد است. روي جوايز نهايي سخت نگيريد. حرف بنده هم اين است که سلايق در جوايز رخ مي دهد و لذا اگر در مرحله جايزه ها، يک نفر جايزه اش را پرت کند ايرادي ندارد. اما در مرحله کانديدايي ديگر بحث سليقه نيست. بايد قضاوت ها کارشناسي و درست باشد. اما غلط است. آن هم نه خطا بلکه غلط فاحش! بخشي از اين مسئوليت انتخاب ها به عهده شماست. چون در طول سال دائما بر آنها نظارت و مديريت داشتيد و اين جشنواره به طور کامل محصول شماست.

مجري برنامه «هفت» تاکيد کرد:
من از هم اکنون مي گويم اگر کساني که مي خواهند در کشورهاي آمريکاي شمالي مخصوصا کانادا زندگي کنند، بايد نگران اين تهديدات باشند. اين تصور خيالبافانه و تخيلي که مرعوب نکنيد مردم را بکلي غلط است. افراد در آنجا زير سايه تهديد زندگي مي کنند.

ايوبي در خصوص ترويج نااميدي در فيلم‌ها بيان کرد:
اميدوارم در داخل کشور فضاي اميد و پرنشاطي داشته باشيم که شاهد رفتن نباشيم. امسال سينماي ايران که محصول اين دوره از مديريت ماست به طور قاطع مي گويم تحقق سينماي اميد بود. فيلم هايي با موضوع تحکيم بنيان خانواده، مهاجرت معکوس، مبارزه با اعتياد و ... مضامين فيلم هاي امسال بودند. در ميان فيلم هاي امسال، «تابستان داغ»، «بدون تاريخ، بدون امضا»، «سد معبر»، «ويلايي ها»، «ماجراي نيمروز» و... فيلم هاي شريف و اميدبخشي هستند. من همه کساني که زحمت کشيدند. آنها که سيمرغ گرفتند نوش جانشان، آنها هم که گرفتند صبوري کنند تا از مردم سيمرغ شان را بگيرند.

افخمي نيز در ادامه صحبت‌هاي ايوبي عنوان کرد:
جوانه اميد را که شما خشکانديد! فيلم هايي که شما ساختيد کجايش اميد دارد؟ مجموع اين فيلم ها توليد شده، واقعا اميدوارکننده ست؟ اين نظريه شما که فيلم ها اميدوارکننده و ديدني است را چه کسي باور مي کند؟ ما هرچه بگوييم شما مي گوييد بهترين جشنواره و فيلم ها را داشته ايم.

ايوبي اضافه کرد:
بهترين قاضي مردم اند. سعي کردم سينماي ايران را از سينما گلخانه اي و سفارشي دربياورم و مردمي کنم. اين هدف من بود. فيلم ها بايد براي من ساخته شود و آنها قاضي اصلي هستند. من از شما مي خوام از هفت استعفا دهيد!

افخمي بيان کرد:
من برعکس شما هميشه آماده استعفا هستم. هر زمان که عذرم را بخواهند مي روم. اصلا اگر فروش سال آينده سينماي ايران با افزايش بليط ها به بيش از 200 ميليارد تومان برسد، من استعفا مي دهم.

ايوبي در خصوص حواشي کارت دعوت‌هاي ارسال شده عنوان کرد:
درباره کارت دعوت ارسال شده براي خانم بيات، بايد بگويم دبير جشنواره علاوه بر کانديدها از 50 نفر از هنرمندان ديگر براي مراسم جشن کانديدا دعوت کرده بود که خانم ساره بيات نيز از جمله همين مهمانان بوده و موضوع پيش آمده يک سو تفاهم بوده است. اميدوارم اين ناراحتي ها برطرف شود و همه به تحقق سينماي اميد کنيم. من به همه اهالي سينما اين اطمينان را مي دهم که همه چيز درست و با اطمينان انجام شده است.

افخمي در پايان گفت:
اما امسال غلط ها آنقدر فاحش بود که نمي توان باور کرد و من به عنوان کسي که در سالهاي زيادي در جشنواره بودم، هيچ زمان داوري اي به اين شکل نديدم!

گروه فرهنگ و هنر

منبع:yjc.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)