آخرین اخبار

اولين سخنراني ترامپ به عنوان رييس جمهوري جهان

اولين سخنراني ترامپ به عنوان رييس جمهوري

  بزرگنمايي:

چه خبر - اولين سخنراني رييس‌جمهوري جديد آمريکا ترامپ گفت: قاضي محترم رابرترز و روساي جمهوري سابق ، هموطنان و مردم جهان از همه شما متشکرم. ما شهروندان آمريکا دست به دست هم مي‌دهيم تا کشور خود را بازسازي کرده و مسير تاريخ آمريکا و جهان را تغيير دهيم. وي افزود: چالش‌هاي بيشماري پيشرو داريم و دشمنان زيادي در مقابل ما قرار خواهند گرفت اما وظايف خود را به خوبي انجام مي‌دهيم. از اوباما و ميشل براي کمک به ما در فراهم کردن زمينه انتقال قدرت متشکريم.
ترامپ تاکيد کرد: مراسم امروز در عين حال معني خاصي دارد چراکه تنها انتقال قدرت از حزب به حزب و از فردي به فرد ديگر نيست، بلکه ما قدرت را از کاخ سفيد و واشنگتن به مردم منتقل مي کنيم. عده‌اي در پايتخت از خدمات دولت استفاده مي کنند اما مر دم سهمي از ثروت کشور ندارند. سياست‌مدارا ن پولدار اما مردم بيکار شدند. پيروزي آنها پيروزي شما نبود. درحالي که آنها در واشنگتن جشن مي گرفتند جايي براي جشن گرفتن شما نبود.

ترامپ خطاب به مردم تاکيد کرد: اين لحظه، لحظه شما و متعلق به شماست. متعلق به همه آنهايي است که اينجا جمع شده‌اند يا تماشاگر اين مراسم هستند.

وي افزود: ايالات متحده و اين کشور، کشور شماست. مهم نيست کدام حزب دولت را در دست دارد مهم اين است که دولت دست مردم است يا نه. امروز در ياد مردم مي‌ماند چون مردم حاکم اين کشور شدند.

رييس‌جمهور جديد آمريکا تاکيد کرد: مردان و زنان فراموش شده کشور ديگر فراموش نمي‌شوند. همه به شما گوش مي‌دهند. دست به دست هم جزو جنبشي مي‌شويد که جهان تا به حال به خود نديده است. در کانون اين جنبش دولتي براي خدمت به مردم وجود دارد.

وي با بيان اينکه همه مطالبات مردم به حق است که مردمي به حق دارند، گفت: مادران و کودکاني در کشور ما دچار فقر شدند، نظام آموزشي مملو از پول نقد است، ولي دانش آموزان ما را گرفتار مواد مخدر کرده و ظرفيت‌هاي آنها را ربوده است.

ترامپ خاطرنشان کرد: خرابي‌هاي آمريکا همين الان به نقطه پايان خود مي‌رسد. ما يک ملت هستيم. درد اين ملت درد ما، روياي آنها روياي ما و کاميابي آنها، کاميابي ماست. اين سوگند امروز سوگند تعهد به همه آمريکاست.

وي با انتقاد از سياست‌هاي گذشته آمريکا تاکيد کرد: ارتش‌هاي ديگر را تقويت کرديم اما قواي مسلح خود را تضعيف کرديم. از مرزهاي خود حفاظت نکرديم اما در مرزهاي ديگر حضور داشتيم. ميلياردها دلار خرج کرديم در حاليکه مرزهاي خودمان تضعيف شد و اعتماد به نفس خودمان از بين رفت. کارخانه هاي ما يکي پس از ديگري از بين رفت. ثروت طبقه متوسط ما ربوده شد و در سراسر جهان توزيع شد.

ترامپ تاکيد کرد: ما امروز اينجا جمع شده‌ايم که حکم جديدي را صادر کنيم که در هر شهر جديد و پايتخت خارجي شنيده شود. از اين لحظه به بعد يک بينش جديد حاکم خواهد بود. حرف اول را آمريکا خواهد زد.

وي با بيان اينکه ما بايد از مرزهاي خودمان درباره خرابي‌هايي که کشورهاي خارجي برايمان مي‌آورند حفاظت کنيم، گفت: من براي شما با تمام نفسي که در جان دارم، مي‌جنگم و هرگز شما را سرخورده نخواهم کرد. ما مرزهاي خود را و ثروت خود و روياهايمان را بازخواهيم گرداند.

رييس‌جمهوري جديد آمريکا عنوان کرد: ما جاده‌هاي جديد، فرودگاه‌ها، تونل‌ها و راه‌آهن‌هاي جديد در سراسر کشورمان مي‌سازيم. ما کمک خواهيم کرد مردم از کمک‌هاي خيريه دست بکشند تا دوباره کشور را با کار کارگران آمريکايي بسازيم.

وي خطاب به مردم آمريکا گفت: آمريکايي بخريد و آمريکايي استخدام کنيد. ما به دنبال تعامل مثبت با تمام جهان هستيم. ولي بايد اولويت را براي کشور خود بگذاريم. ما براي همه خواهيم درخشيد تا بتوانند ما را دنبال کنند.

ترامپ خاطرنشان کرد: ما اتحادهاي جديد را پايه‌ريزي خواهيم کرد و تمدن جديد را عليه تروريسم پايه‌گذاري کرده و به زودي آن را محو مي‌کنيم. در قانون ما همه بايد سوگند وفاداري به آمريکا بخورند.

انجيل به ما مي‌گويد که چقدر زيباست که بندگان خدا به طور متحد همزيستي داشته باشند.

وي با اشاره به اينکه ما بايد اختلافات خود را بيان کنيم ولي هميشه به دنبال يکپارچگي باشيم، گفت: وقتي آمريکا متحد باشد، غيرقابل شکست است. نبايد هيچ ترسي وجود داشته باشد. از ما حفاظت خواهد شد. ما توسط خداوند حفاظت خواهيم شد.

وي افزود که ملت زماني بزرگ است که رو به رشد باشد. وقت حرف‌هاي توخالي تمام شده و لحظه عمل رسيده است. اجازه ندهيد که هيچ کس به شما بگويد اين ناممکن است. هيچ چالشي نمي‌تواند بر روحيه و استقامت يک آمريکايي غلبه کند.

ترامپ ادامه داد: در لحظه تولد يک هزاره جديد ايستاده‌ايم. جهان را از شر بيماري رها خواهيم کرد. يک غرور ملي ما را به حرکت درخواهد آورد و بر زخم‌هاي ما مرهم خواهد گذاشت. همه ما چه سفيد باشيم چه سياه؛ همان خون سرخي را داريم که در رگ‌هاي همه ميهن‌پرستان جاري است. چه يک کودک آمريکايي در ديترويت به دنيا بيايد يا مزارع نبراسکا، آنها به يک آسمان نگاه مي‌کنند و يک رويا دارند.

رئيس‌جمهوري جديد آمريکا همچنين گفت که صداي شما، اميدهاي شما و روياهاي شما، راهنماي ما در رقم زدن سرنوشت آمريکايي ما خواهد بود. شجاعت شما ما را به سمت آينده آمريکا رهنون خواهد کرد. ما آمريکا را دوباره قدرتمند خواهيم کرد. خداوند حافظ شما باشد و حافظ آمريکا.



منبع: ايلنا




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دستورالعمل جديد آمريکا به شرکت‌هاي هواپيمايي در ارتباط با تحريم ايران

ايران به پرداخت 104 ميليون دلار غرامت محکوم شد

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد

خط و نشان جديد ترامپ براي مداخله کنندگان در انتخابات

ديدارهاي متعدد جان کري با ظريف در روزهاي اخير

هواوي از دولت آمريکا شکايت کرد

مادورو: دولت ترامپ، باند تبهکاران افراطي است

فقيرترين کشور‌هاي جهان معرفي شدند

طرح جديد آمريکا براي هدف قرار دادن بشار اسد

دستگيري 2 مهاجر ايراني در انگليس

ترامپ: اوباما بايدن را از تلي از زباله بيرون کشيد

طرح عزل ترامپ به کنگره مي‌رود

ترامپ: محبوب‌ترينم، استيضاحم نمي‌کنند

يک ايراني در مسکو ربوده شد

خارج کردن چند چمدان مشکوک و کيسه‌ سياه از کنسولگري عربستان در استانبول

توليد نفت عربستان در نوامبر رکورد زد

ظاهر جديد جايزه گلدن گلوب رونمايي شد/ سنگين‌تر و بزرگ‌تر از قبل

تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»

جانشين «آنگلا مرکل» معرفي مي‌شود

برج ايفل و مناطق گردشگري در پاريس بسته شد

ترامپ از استيضاح خود نگران است

حمله هکر‌هاي چيني به نيروي دريايي ارتش امريکا

شکست‌هاي پي در پي مثلث شرارت ترامپ، نتانياهو و بن سلمان

پيام يلدايي پمپئو: پايان شب سيه، سپيد است!

بن‌سلمان خواسته بود قتل ⁧«خاشقجي» وحشيانه و رعب‌آور باشد

تظاهرات عليه برگزيت در لندن/ همه پرسي دوم مي خواهيم

ادعاي يک رسانه آمريکايي درباره توقف هواپيماي باري تهران در سوريه، لبنان و قطر

چرا عراق بدترين گذرنامه دنيا را دارد!

آمريکا کنفرانس عربستان را بايکوت کرد

فجايع جنسي مخالفان مسلح سودان جنوبي

ترامپ کشته شدن جمال خاشقجي را تاييد کرد

مجلس نمايندگان آمريکا خواستار تحريم عربستان در چارچوب قانون ماگنيتسکي شدند

درپي شکست وليعهد سعودي؛ شاه سعودي مسئوليت بررسي پرونده خاشقجي را برعهده گرفت

مخالفان بن سلمان در حال جمع شدن گرد احمد بن عبدالعزيز هستند

برادر و همسر برادر جمال خاشقجي به قتل رسيدند

سايه اتهام قتل خاشقجي بر سر بن سلمان

يکي از مظنونان قتل خاشقجي در حادثه رانندگي در رياض کشته شد

گوگل نيز عربستان را تحريم کرد

روايت هولناک از قتل خاشقچي/مدير پزشک قانوني سعودي جسد را مثله کرده

نامزد خاشقجي مرگ وي را اعلام کرد+عکس

جاده هاي ترکيه بازهم قرباني گرفت/مرگ 22 مسافر +تصاوير

تنها راه مقابله با ايران، افزايش فشارهاي سياسي است

«شواهد شوکه‌کننده‌» درباره قتل خاشقجي

يک ربات در پارلمان انگليس حاضر مي‌شود!

اقدام قابل توجه آمريکا درمورد تحريم نفتي ايران

زني که پليس لندن را متعجب کرده است+تصوير

اولين «وزير پيشگيري از خودکشي» در جهان منصوب شد

ترامپ: در تک تک شهر‌هاي ايران شورش وجود دارد

دستور توقيف اموال بانک مرکزي ايران در ايتاليا لغو شد

آلمان، ديپلمات ايراني را به بلژيک تحويل داد