آخرین اخبار

دکوراسيون داخلي با کدام سبک را مي پسنديد؟ مينيمال، سنتي، مدرن يا کلاسيک؟ خانه و دکوراسيون

دکوراسيون داخلي با کدام سبک را مي پسنديد؟ مينيمال، سنتي، مدرن يا کلاسيک؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - طرفدار کدام سبک دکوراسيون داخلي هستيد؟

دانستن اين موضوع که سبک دلخواه تان در چيدمان و طراحي منزل چيست و چه نام دارد به شما در انتخاب عناصر و جزئيات فضايي که سالها قرار است در آن زندگي آرام و راحتي را سپري کنيد کمک بزرگي خواهد کرد. اما يافتن سبک مورد علاقه تان بسيار راحت تر از اجراي آن است و اين درست همان جايي است که طيف هاي مختلف طراحي منزل به کمک تان مي آيند. براي مشخص شدن سبک دلخواهتان کافيست خيلي ساده به طيف هاي تعريف شده در ادامه راي دهيد. (بي رنگ يا رنگارنگ) ، (رسمي يا آرام) و در نهايت همه مواردي را که بيشتر پسنديديد در کنار هم قرار دهيد تا سبک ترکيبي مختص خودتان را داشته باشيد.

طيف : از بي رنگ(خنثي) به رنگارنگ

دکوراسيون داخلي خنثي (بي رنگ) neutralدکوراسيون داخلي خنثي (بي رنگ) neutral

دکوراسيون داخلي خنثي (بي رنگ) neutral

کساني که عاشق رنگ هاي خنثي يا بي رنگ هستند ، جذب تن هاي گرم ، غني ، خاکي ، مواد (متريال) طبيعي و بافت هاي متنوع (varied textures) مي شوند ، نه تنها دکوراسيون خنثي خسته کننده نيست بلکه اگر دکوراسيون خنثي ( با رنگ هاي خنثي مانند طوسي و کرم ) با طيف وسيعي از تن ها، از کاغذ پوستي و کرم تا گريج greige (يک رنگ بين بژ و خاکستري) ،موکا mocha (رنگ قهوه موکا) و اسپرسو espresso طبقه بندي و خوب طراحي شده باشد مي تواند فريبنده هم باشد.

دکوراسيون داخلي رنگارنگ colorful دکوراسيون داخلي رنگارنگ colorful

دکوراسيون داخلي رنگارنگ colorful

کساني که عاشق طيف رنگي هستند فضاهاي روشن و دل باز و سرگرم کننده (fun) و شاد را مي پسندند. رنگ در چنين فضاهايي مي تواند شامل خود ديوار شود و يا ممکن است شما رنگ سفيد خيلي روشن را براي ديوارها ترجيح دهيد و اجازه دهيد رنگ و هيجان بوسيله مبلمان و لوازم تزئيني وارد فضاي شما شود. اگر شما مجذوب فضاهاي رنگي مي شويد سعي کنيد به اين نکته توجه داشته باشيد که چه نوع رنگ هايي بيشتر شما را جذب مي کند؟- روشن و تابناک، فاخر و عميق يا سرزنده و آرامش بخش ؟

طيف : از مدرن به سنتي modern to traditional

دکوراسيون داخلي مدرن modernدکوراسيون داخلي مدرن modern

دکوراسيون داخلي مدرن modern

خطوط صاف، سادگي و استفاده بهينه از فضاي موجود از ويژگي هاي طراحي مدرن محسوب مي شود. اگر شما به سبک اواسط قرن مدرن (توصيف تحولات اواسط قرن 20 در طراحي مدرن، معماري و توسعه شهري از حدود سال 1933 تا 1965 است- معماري و مبلمان مدرن و معاصر ) علاقه مند هستيد يا مبلمان و معماري سبک معاصر نظر شمارا جلب مي کند سبک چيدمان شما به سبک مدرن بسيار نزديکتر است. سبک مدرن به خوبي گرم مي باشد و اجازه مي دهد زيبايي طبيعي عناصر و لوازم بدرخشد.

دکوراسيون داخلي سنتي traditionalدکوراسيون داخلي سنتي traditional

دکوراسيون داخلي سنتي traditional

بي پايان و بدون تاريخ مصرف، شيک و سرآمد سنت ها، در اين سبک تماما صحبت از راحتي و آسايش و ظرافت و جذابيت است. اگر شما هميشه در مقابل سبک سنتي زمين گير مي شويد احتمالاً عاشق فضاهايي هستيد که پر از وسايل آنتيک و قديمي و عتيقه است طرحهايي که در طول زمان امتحان خود را پس داده اند. کساني که پيرو سبک سنتي هستند براي صنايع دستي و اشياء و لوازمي که با نقوش و ريزه کاري ها و کنده کاري هاي ظريف تزئين شده مثل قلم زني و منبت ارزش بسياري قائلند.

طيف دکوراسيون داخلي : از مينيمال (ساده گرايي) به ماکسيمال (افراط گرائي) minimal to maximal

دکوراسيون داخلي به سبک مينيمال (ساده گرايي) minimal دکوراسيون داخلي به سبک مينيمال (ساده گرايي) minimal

دکوراسيون داخلي به سبک مينيمال (ساده گرايي) minimal

مينيماليسم هاي واقعي شيفته سادگي هستند.با تمرکز بر ملزومات و بازنگري هميشگي، کساني که متعلق به اين طيف هستند تحمل وسايل اضافي و بي فايده را ندارند. تميز و روشن نگه داشن لوازم اجازه مي دهد که ظرافت طراحي هاي زيبا به چشم بيايد و اين فضاي خالي از انباشتگي کمک مي کند که ذهن روشن خلاق بتواند شکوفا شود.

دکوراسيون داخلي به سبک ماکسيمال و افراط گرايي يا حداکثر گرايي maximal دکوراسيون داخلي به سبک ماکسيمال و افراط گرايي يا حداکثر گرايي maximal

دکوراسيون داخلي به سبک ماکسيمال و افراط گرايي يا حداکثر گرايي maximal

فراوان و شلوغ، نمايشي شبيه يک صحنه تئاتر که دکور شده است ، اشيا و عناصر درون فضا خيره کننده و برجسته شده اند و يکي ديگر از خصوصيات اين سبک تابلوها و آثار هنري است که کمي بالاتر از حد بر ديوار نصب شده اند و در اين سبک از بافتهاي مختلف در کنارهم استفاده مي شود و مي توان گفت اين سبک چند لايه است و بسيار هنرمندانه به نظر مي رسد کلکسيونرها بيشتر از هرکسي به اين سبک گرايش داشته باشند.
پيروان اين سبک معتقدند هرچه بيشتر بهتر ! و اين جمله دقيقاً در تقابل با شعار مينيماليسم هاست که معتقدند less is more يعني هرچه کمتر غني تر .فضائي که در تصوير نشان داده شده فضائي سرزنده و مدرن است.
اما از آنجا که شما مي توانيد از طيف وسيعي از رنگ ها و بافتها و عناصر کنارهم استفاده کنيد بنابراين دست شما کاملاً باز است. ممکن است شما دوست داشته باشيد سبک ماکسيمال را در غالب سبک سنتي و باشکوه با انبوهي از کتابهاي از زمين تا سقف چيده شده و ديوارهايي پر از آثار هنري شبيه گالري هاي نقاشي و يک کاناپه چرم مدل چستر chester و قاليچه ها و فرش هاي شرقي و ايراني چيدمان کنيد.

طيف : از رسمي به غير رسمي (راحت) formal to relaxed

دکوراسيون داخلي رسمي formal  دکوراسيون داخلي رسمي formal

دکوراسيون داخلي رسمي formal

فضاهاي رسمي فضاهايي زيبا، موزون و لطيف و به دقت برنامه ريزي شده اند با ديدن فضاهاي رسمي چيزي که به ذهن خطور مي کند رفتار خوب و مودبانه است و در چنين فضاهايي سطوح صاف و صيقلي و پارچه هاي مخملي براق لوازم لوکس و گرانبها به چشم مي خورد. البته بدان معنا نيست که يک فضاي رسمي نمي تواند کمي سرگرم کننده باشد اگر سبک شما متمايل به رسمي است و در عين حال دوست داريد حال و هواي منزل سرگرم کننده هم به نظر برسد بهتر است کمي فانتزي به محيط اطرافتان تزريق کنيد. نظرتان چيست که روي سر نيم تنه مجسمه آتنا (الهه زيبايي) يک کلاه جلف و مضحک بگذاريم !

دکوراسيون داخلي آرام ، راحت، خاموش relaxedدکوراسيون داخلي آرام ، راحت، خاموش relaxed

دکوراسيون داخلي آرام ، راحت، خاموش relaxed

همانطور که از اسمش پيداست سبکي راحت ، آرام و بي تکلف است. اگر شما مجذوب اين سبک هستيد احتمالاً عاشق پابرهنه بودن در محيط منزلتان هستيد . فضايي آرام ، ساده و صميمي که حتي دوستانتان حس بودن در خانه خودشان را دارند. طراحي شما به اين سبک مي تواند مربوط به مدل طراحي بوهميان (bohemian) (سبکي کولي وار به معني ناديده گرفتن عرفها و قراردادهاي موجود عناصر ارزان قيمت ، کمترين و بيشترين ملاک نيست اين سبک دقيقاً بازتاب سليقه شخصي شماست پر از طرح و رنگ و تنوع ) باشد و يا يک خانه ويلايي و شايد هم خانه اي سنتي اما هيچ يک مهم نيست مهمترين اصل احساس راحتي در همه آنهاست. خانه اي ساحلي و شاد، بي قيد سنتي.

طيف : از روشن به تيره light to dark

دکوراسيون داخلي به سبک روشن light دکوراسيون داخلي به سبک روشن light

دکوراسيون داخلي روشن light

اگر مشتاق فضاهاي روشن و آفتابي هستيد و از حمام آفتاب گرفتن لذت مي بريد شما مستقيما به اين طيف تعلق داريد.
دوستداران نور و روشني به طراحي فضاهاي باز (open-plan) سقف هاي بلند و پنجره هاي بزرگ با هر چشم اندازي که حس آرامشي بي حد و مرز را القا کند علاقه مندند. فضاهاي روشن اغلب سفيدند (همه تناليتهاي رنگ سفيد)، اما ممکنه شما علاقه مند به رنگ هاي ملايم و پاستلي و يا رنگ هاي شيري باشيد.

دکوراسيون داخلي تيره dark دکوراسيون داخلي تيره dark

دکوراسيون داخلي تيره dark

اگر شما از رنگ هاي قوي و غني و عميق و گوشه هاي دنج و گرم و نرم خوشتان مي آيد و حضور در فضاهاي جمع و جور و پوشيده مثل اتاق هايي غار مانند باريک و کم نور علاقه منديد و به شما حس آرامش و امنيت مي دهد شما در اين طيف قرار مي گيريد. شما احتمالاً عاشق گرما هستيد چه صداي سوختن هيزم در شومينه باشد يا پتوي گرم و نرم و يا حتي رنگي گرم و پررنگ و غني.

طيف : از شهري به روستايي urban to rustic

دکوراسيون داخلي شهري urban دکوراسيون داخلي شهري urban

دکوراسيون داخلي شهري urban

پيچيده و تصنعي، با فرهنگ و متمدن. دوستداران سبک شهري به شدت علاقه مندند که درقلب و مرکز اتفاقات و جريانات باشند براي آنها زندگي در فضاي کوچکتر اهميت چنداني ندارد. همين که بتوانند پاي پياده به رستوران يا موزه مورد علاقه شان بروند کفايت مي کند. و اگر شما از آن دسته آدمهايي هستيد که به سبک شهري گرايش داريد يعني به همان اندازه که قدر و منزلت هنر را مي شناسيد، جايگاه نوآوري و تکنولوژي را هم به خوبي در زندگي امروزه درک مي کنيد.

دکوراسيون داخلي روستايي، روستيک rustic ، طبيعت گرايانه دکوراسيون داخلي روستايي، روستيک rustic ، طبيعت گرايانه

دکوراسيون داخلي روستايي، روستيک rustic ، طبيعت گرايانه

طبيعت و هر آنچه در آن است، شبيه جنگل. کساني که علاقه مند به سبک روستيک هستند دلخوشي هاي ساده اي دارند و دوستاني گرامي و اهل دل ، اگر شما خود را علاقه مند به اين سبک مي دانيد بدان معناست که عاشق چوب خام و زمخت و پرداخت نشده ايد و مواد و مصالح طبيعي و دست ساز را دوست داريد. اين سبک مي تواند در فرم هاي مختلف به چشم بخورد يک کلبه کوهستاني و يا حتي خانه اي الهام گرفته از مکتب ذن باشد . (ذن ريشه در فرهنگ ژاپني دارد و فضائي براي مراقبه و يوگا است که بسيار ساده و بي پيرايه است و آرام بخش).

طيف : از کلاسيک به فانتزي (سرزنده) classic to playful

دکوراسيون داخلي کلاسيک classicدکوراسيون داخلي کلاسيک classic

دکوراسيون داخلي کلاسيک classic

اگر ذائقه شما متمايل به سبک کلاسيک است يعني شما به ارزش تاريخ واقفيد و عاشق فضاهاي باستاني و اصيل هستيد. فضاهاي کلاسيک رسمي، زيبا با جزئياتي دقيق طراحي شده است تعادل و تقارن در نسبت ها از ويژگي هاي اين سبک است. در طراحي داخلي اين سبک از طراحان باغهاي کلاسيک که باغ ورساي از معروف ترين آنهاست الهام گرفته شده از خصوصيات اين باغها مي توان به طرح هاي هندسي ساده و متقارن اشاره کرد.

سرگرم کننده ، فانتزي، سرزنده playful سرگرم کننده ، فانتزي، سرزنده playful

سرگرم کننده ، فانتزي، سرزنده playful

اگر مدل طراحي شما متمايل به اين سبک است شما شخصيتي خيال پرداز، رويايي، عجيب و خلاق داريد. دوست داريد که محيط زندگي تان شما را سرزنده نگه دارد و لبخند را روي لبانتان بنشاند. (از ويژگي هاي سبک فانتزي يا سرگرم کننده مي توان به حضور رنگ هاي شاد و زنده مثل رنگ هاي نئوني و سبدهاي رنگي براي ذخيره وسايل و هنرهاي گرافيکي اشاره کرد) دوستداران اين طيف از اينکه گاهي کمي کودکانه جلوه کنند و يا اظهارنظر جسورانه اي داشته باشند واهمه اي ندارند.

پيداکردن سبک ترکيبي مورد علاقه شماپيداکردن سبک ترکيبي مورد علاقه شما

پيداکردن سبک ترکيبي مورد علاقه شما

اگر نمي توانيد تصميم بگيريد که در هرکدام از طيف هاي مختلفي که در بالا شرح داده شده کدام يک را بيشتر مي پسنديد. سبک طيف هاي مربوط به خود را کنار هم قرار دهيد تا تصوير کامل تري از مدل مورد دلخواهتان داشته باشيد. سنتي ، روشن ، راحت ، مدرن ، خنثي ، روستيک و يا ...... ؟ مجاورت اين طيف ها در کنار هم سبک مختص شما را به محيط زندگي تان مي آورد و متمايزتان مي کند.


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نکاتي مهم و خواندني درباره مايع نرم کننده حوله و لباس

14 مورد استفاده از مايکروويو که تا به حال نمي دانستيد

ضد عفوني کردن سبزيجات، نکته هايي که بايد بدانيد!

گياه آپارتماني تان را بر اساس فنگ شويي انتخاب کنيد

چگونه لکه وايتکس را از روي لباس پاک کنيم؟

بهترين روش انتخاب و نگهداري از پياز

3 اشتباه ساده در دکوراسيون داخلي که خانه تان را دلگير مي کند

آموزش درست کردن عروسک با جوراب هاي قديمي + عکس

9 گل آپارتماني کم نور که به خانه تان انرژي مي دهند!

يک خانه تکاني اصولي با چند فوت و فن ساده!!

روش هايي براي يک خانه تکاني آسان و سريع به روش مارتا استوارت

با چند مواد پاک کننده طبيعي آشنا شويد !

سبزه عيد امسال تان را با تخم کدو درست کنيد

سبزه عيد : مدلهاي مختلف سبزه عيد را چگونه درست کنيم؟

نکاتي درباره نحوه صحيح استفاده از شامپو فرش

خانه تکاني نوروز با شوينده هاي طبيعي!!

در خانه تکاني اين قسمت هاي فراموش شده را فراموش نکنيد!!

آموزش تصويري تنگ کردن شلوار جين

خانه تکاني، شيشه ها را اينگونه برق بياندازيد!

ترفندهاي خانه تکاني، اين بار قسمت هاي سخت خانه!!

اگر در منزلتان باغچه داريد به اين توصيه ها توجه کنيد!

با کدو تنبل يک گلدان زيبا درست کنيد

در استفاده از ماشين لباسشويي اين اشتباهات را انجام ندهيد!

جلوگيري از جوانه زدن سيب زميني با يک روش ساده!

از بين بردن بوي سوختگي غذا با راهکارهايي موثر و ساده

9 ادويه پرکاربرد را بشناسيد، از خواص، کاربرد تا شرايط نگهداري

ادويه اصل را با اين ترفندها به راحتي تشخيص دهيد

اين رنگ ها تاثير منفي روي احساسات تان مي گذارند!!

تخت خواب ارزان با پالت هاي چوبي، ايده هايي نو با سبک روستيک

تزيين کاغذ ديواري با ايده هايي جالب و زيبا

مدل کابينت سفيد 2018، جديدترين مدل هاي کابينت آشپزخانه

در دکوراسيون اتاق کودک سايبان ها را چگونه نصب کنيم؟

کاغذ ديواري با 10 طرح شگفت انگيز

جديدترين کاغذ ديواري 2018 که اتاق خواب تان را رويايي مي کند!

پرده ريسه ايي، جديدترين مدل پرده که مي توانيد در خانه درست کنيد + آموزش

ليمو عماني خانگي را با اين دستور درست کنيد و لذت ببريد

دکوراسيون داخلي ويلاي مجلل التون جان در بورلي هيلز

از بين بردن لکه مبل با چند نکته ساده

نگاهي به 8 خانه حيرت انگيز تيلور سويفت Taylor Swift

دکوراسيون پاييزي با 7 رنگ که عاشقش مي شويد!!

گل هاي آپارتماني را با اين ايده ها زيبا و متفاوت بچينيد!!

طراحي دکوراسيون حمام کوچک با وسايل ارزان قيمت

دکوراسيون اتاق پسرانه با 11 ايده خلاقانه

چيدمان لوازم آرايش در منزل با چند ايده شيک و کم هزينه

جديدترين تم هاي تولد و بادکنک آرايي 2018

از بين بردن لکه هاي عرق از روي لباس

چطور بادمجان شيرين و بي دانه انتخاب کنيم؟

معجزه سنگ هاي رودخانه اي در دکوراسيون داخلي!!

آبغوره هاي خانگي را چگونه نگهداري کنيم که کپک نزند؟

تميز کردن مايکروفر در عرض چند دقيقه با يک روش آسان و ساده