آخرین اخبار

اشکاني: من را با اولتيماتوم نترسانيد ساير ورزش ها

اشکاني: من را با اولتيماتوم نترسانيد

  بزرگنمايي:

چه خبر -

اولتيماتوم شوراي کشتي فرنگي براي نتيجه‌ گرفتن

علي اشکاني در گفت‌وگو با ايسنا، درباره اولتيماتوم شوراي کشتي فرنگي براي گرفتن نتيجه‌ مطلوب در جام جهاني تهران، اظهار کرد: همگي دوستان، براي من قابل احترام هستند و پيشکسوت و مربي من بوده‌اند، اما همه و مخصوصا آن دو نفري که سعي مي‌کنند خود را به عنوان سخنگوي شورا معرفي کنند بايد بسيار صبورتر از اين حرف‌ها باشند.مردم اين مسائل را مي‌بينند و وقتي مشاهده مي‌کنند چگونه صحبت‌هاي برخي از اعضاي اين شورا در عرض چند روز 180 درجه تغيير مي‌کند دلسرد مي‌شوند. اين دلسردي و نااميدي به تيم نيز تزريق مي‌شود. به اعتقاد من اين صحبت‌ها به هيچ وجه شايسته و به جا نبود و مي‌شد خيلي بهتر از اين‌ها حرف زد.

سرمربي تيم‌ ‌ملي کشتي فرنگي با اشاره به برخي انتقادات به اعضاي شوراي فني نسبت به تمرينات او، گفت‌: معتقدم تمرينات من در سطحي است که کشتي‌گيران مي‌توانند به قهرماني جهان و المپيک هم برسند. در حالي يکي از اعضاي شورا مي‌گويد من نمي‌توانم صحبت‌هايم را به خوبي به کشتي‌گيران انتقال دهم که سه سال در تيم‌ ‌ملي نوجوانان کار کردم. اين سطح تيم ملي يک رده بسيار حساس است و بايد به دقت با ورزشکاران ارتباط برقرار کرد به بهترين شکل ممکن مسائل فني را انتقال داد. حال در بزرگسالان اصلا بحث انتقال مسائل فني در اولويت نيست،‌ بلکه اولويت نخست روحيه و انگيزه دادن به نفرات تيم است اما با اين ادبيات به روحيه تيم من ضربه مي زنند.

وي افزود: من امتحانم را پس داده‌ام و مردم هم همه چيز را مي دانند. بهتر است من را با اين صحبت‌ها و اين واژه‌ها نترسانند. من فقط از خدا مي‌ترسم و هيچ ترسي از ديگران ندارم، چرا که وقتي با تمام وجودم کار مي‌کنم و به دنبال موفقيت هستم ديگر نيازي نيست از موقعيتم هراس داشته باشم. اگر اين جا هستم با خرد جمعي و تصميم شوراي فني بوده و همان طور که قول داده بودند زمان و فرصت کافي را در اختيارم قرار دهند تا بتوانم برنامه‌هايم را پياده کنم. من براي کارم انرژي مي گذارم، اما خواسته‌ام از شوراي فني اين است که با اين صحبت‌ها و ايجاد حاشيه‌ها انرژي من را بيهوده هدر ندهند.

اشکاني با بيان اين که به کار خود و کادرش اعتقاد کامل دارد، خاطر نشان کرد: محال است که بدون برنامه‌ريزي کار کنم. با تمام وجودم به شاگردانم تمرين مي‌دهم و حتما هم نتيجه‌ مطلوب را خواهيم گرفت. با اين اولتيماتوم دادن‌ها، من متضرر نمي شوم، اما ممکن است جوانان تيم‌ ‌ملي تحت تاثير قرار گيرند و به تيم ملي لطمه برسد.

سرمربي تيم‌ ‌ملي کشتي فرنگي با بيان اين که اعضاي شواري فني بهتر است با حضور در تمرينات تيم‌ ‌ملي از نزديک او را به چالش بکشنند، گفت‌: بهتر است با حضور در تمرينات اگر ايرادي مي‌بينند به عنوان يک پيشکسوت ايراداتم را بگويند. نه اين که بخواهند مسائلي را در رسانه‌ها مطرح کنند و به تيم انرژي منفي تزريق کنند. من فقط از يکسري دوستان مي‌خواهم با اين کارها و صحبت‌ها انرژي ما را نگيرند و تيم ما را تضعيف نکنند.

اشکاني با تاکيد بر اين که کشتي فرنگي ايران سرشار از استعدادهاي جوان است که نيازمند زمان هستند، گفت‌: قول مي‌دهم که در چهار سال آينده در هر وزن چهار کشتي‌گير خوب داشته باشيم که انتخاب هر کدام از آنها براي هر مربي سخت و دشوار باشد. همه نفرات حال‌ حاضر تيم‌ ‌ملي جوان و با انگيزه هستند و نبايد با صحبت‌هاي اين چنيني آنها را وارد حاشيه کنيم. در جلسه شوراي فني اعلام کردم دلايل باخت بيابانگرد و قادريان نداشتن روحيه و مهم‌تر از آن اعزام نشدن به تورنمنت بين‌المللي بود. ما با برگزاري سه اردو آنها را به آمادگي 60 تا 70 درصدي رسانديم و اصلا بحث آمادگي و نحوه تمرينات در اين باخت‌ها مطرح نبود. اعضاي شورا به من اعلام کردند که بايد در جام جهاني نتيجه‌ مطلوبي بگيريم. من هم تمام تلاشم را مي‌کنم تا بهتر از مطلوب حاصل شود ، اما گفتن اين کلمات باعث تضعيف تيم‌ ‌ملي مي‌شود.

سرمربي تيم‌ ‌ملي کشتي فرنگي افزود: به حدي به خاطر اين صحبت‌ها ناراحت شدم که حاضر بودم خودم را فدا کنم و استعفا دهم تا به جايگاه والاي سرمربيگري تيم ملي آسيبي نرسد. براي ما کشتي مهم‌تر از هر چيزي است و نمي‌خواهيم آسيبي به تيم‌ ‌ملي وارد شد و به همين دليل حتي بحث استعفا را هم مطرح کردم.اميدوارم تعدادي از اعضاي محترم شوراي فني به منافع ملي فکر کنند تا آسيبي به کشتي فرنگي بيش از اين وارد نشود و کمک کنند تيم ملي در مسير درست خود قرار گيرد. من خيلي انگيزه دارم و بهتر است با اين صحبت‌ها انگيزه و انرژي من را نگيرند. من با تمام توان کار مي‌کنم و عاشق کارم هستم و مطمئن باشيد که موفق هم خواهيم شد، چرا که با تمام وجودم براي تيم‌ ‌ملي زحمت مي کشم و مردم هم بدانند که روزهاي خوبي پيش روي کشتي فرنگي ايران خواهد بود.

اشکاني در ادامه گفت‌وگو با ايسنا، درباره آخرين وضعيت تيم‌ ‌ملي براي حضور در جام تختي، اظهار کرد: اردوي تيم‌ ‌ملي از هفتم دي ماه آغاز و در حال‌ حاضر تمرکزمان بر روي کسب موفقيت در جام تختي است. در قالب گروه "ب" و "ج" قهرماني کشور نفرات اپن و نفرات اول تا سوم قهرماني کشور گروه يک خواهند بود به اين مسابقات اعزام مي‌شوند. شرايط براي انتخاب بهترين ها بسيار سخت است و همه کشتي‌گيران انگيزه زيادي دارند تا انتخاب شوند. البته در برخي از اوزان مانند 85 و 130 کيلوگرم مشکل داريم و پشتوانه خاصي در اين وزن حضور ندارد. در مجموع تيم جواني را در اختيار داريم که همگي جوياي نام هستند و مطمئنا اين نفرات مستعد مي‌توانند آينده کشتي فرنگي ايران را درخشان‌تر از هميشه رقم بزنند. با اين که در معرض اولتيماتوم هستيم اما با ترکيبي جوان و بدون هيچ واهمه‌اي در جام تختي شرکت مي‌کنيم چرا که معقتدم اين رقابت‌ها فرصت خوبي است که بايد جوانان ميدان ببينند.

وي درباره تعيين تکليف مهدي علياري براي حضور در تيم‌ ‌ملي، گفت‌: نمي‌توانيم خيلي راحت کشتي‌گيري مانند علياري که بارها دين خود به کشتي فرنگي ادا کرده است را کنار بگذاريم. او کشتي‌گير اخلاق مداري است و در حال‌ رايزني هستيم تا اعضاي شوراي فني به او ارفاق بدهند تا بتواند در تيم‌ ‌ملي حاضر شود اما فکر نمي‌کنم که علياري در جام تختي و جام جهاني کشتي بگيرد.

اشکاني در پايان با اشاره به حضور رحيم علي آبادي يکي از اعضاي شوراي فني کشتي فرنگي در تمرين بعد از ظهر روز گذشته (يکشنبه) تيم‌ ‌ملي، گفت‌: جا دارد از علي آبادي و بسياري از نفرات شوراي فني که هميشه به ما لطف دارند قدرداني کنم. علي آبادي با حضور خود انرژي مضاعفي به تيم وارد کرد و جوانان انگيزه زيادي گرفتند. او حتي خودش لباس ورزشي پوشيد و با ما تمرين کرد.

منبع: ايسنا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

روز خوب ايران در دو و ميداني قهرماني آسيا

واقعيتي درباره مسابقه صدف خادم که نميدانيد

صدف خادم 24 ساله اولين دختر ايراني در مسابقات جهاني بوکس

قهرماني احسان حدادي در کاليفرنيا

محروميت مادام العمر مربي کشتي که گوش شاگردانش را مي شکست!

بازگشت آقاي ستاره به تيم ملي واليبال ايران

مهاجرت کشتي گير سرشناس و حضور در تيم ملي جمهوري آذربايجان

درگذشت قهرمان وزنه برداري در روز اول عيد

اعزام تيم ملي وزنه برداري زنان ايران به مسابقات آسيا 2019

خداحافظي جذاب ترين اسکي باز زن از مسابقات! عکس

سوژه شدن مرجان کلهر اسکي باز کشورمان بخاطر اقدام غيرمنتظره اش!

چند نکته درباره چهارمين دوره تورنمنت بين المللي جام فجر

پشت پرده استعفاي اميررضا خادم؛ تلاش پنهاني براي رياست کشتي!

وضعيت پيچيده کشتي بانوان ايران

ادامه رفتار هاي زشت سيد محمد موسوي در ليگ واليبال

شاکي شدن محمد موسوي؛ از اين واليبال مي روم

حرف هاي عجيب کيانوش رستمي در برنامه زنده

خودکشي غيرمنتظره قهرمان دوچرخه سواري زنان در 23 سالگي!! عکس

جنجالي شدن کشيدن کاريکاتور از حرکت سرنا ويليامز! عکس

حذف کاراته از المپيک و جايگزيني برک دنس Break Dance !!

بچه دار شدن محمد بنا در 60 سالگي! + نام فرزندش

ميترا فلاحي پور قهرمان مسابقات اتومبيلراني ايران! عکس

حجاب را در المپيک ممنوع کنيد!

4 سال محروميت کشتي گير کشورمان بخاطر دوپينگ

سوژه شدن حرکت ماتريکسي ورزشکار زن ايراني! عکس

حذف غيرمنتظره سرنا ويليامز از تنيس اوپن استراليا

بازگشت قدرتمندانه ماريا شاراپووا پس از دوپينگ و محروميت

شکست غيرمنتظره ماريا شاراپووا در تنيس اوپن استراليا

مصاحبه با دختري که يک قاتل ژاپني است! عکس

برنده مسابقه هيجان انگيز راجر فدرر با سرنا ويليامز که بود؟

2 برنز براي کشتي آزاد ايران در رقابت هاي جهاني

حمله تند سعيد معروف به رئيس فدراسيون واليبال! عکس

چهره ديگر سعيد معروف با ادبياتي زننده!

نتايج ضعيف کشتي فرنگي ايران در 4 وزن نخست قهرماني جهان

افشاگري هاي عجيب فرهاد ظريف در برنامه تلويزيوني درباره واليبال ايران

تيم جودو زنان و مردان پاري سن ژرمن را ببينيد! عکس

کتک زدن محمد موسوي در ديدار جنجالي شهرداري اروميه و پيام مشهد

معرفي سرمربي تيم ملي کشتي آزاد

احسان حدادي بي خيال طلاي المپيک 2020 شود!

احضار سرمربي تيم ملي بانوان براي پاسخگويي

رکوردشکني تيم واليبال بانوان ايران

بهترين خبر براي کشتي فرنگي: محمد بنا سرمربي ايران شد

ماجراي خيانت و ظلم رسول خادم از زبان شاگرد محمد بنا

آزمايش غيرمنتظره دوپينگ از احسان حدادي در منزلش!

قرعه دشوار در کشتي آزاد قهرماني جهان در انتظار ايراني ها

عکس: بُهت حسن يزداني پس از شکست غيرمنتظره مقابل حريف آمريکايي

قرعه ناباورانه در مسابقات کشتي جهاني 2018 براي حسن يزداني

مونا آشفته و مهسا صابري در ليگ ترکيه!

دردسر مائده برهاني در اولين بازي براي تيم ترکيه اي بخاطر داشتن حجاب

محمد موسوي زير حرف خودش زد!