آخرین اخبار

کي‌روش، فوتبال ايران را دوباره شوکه کرد !! بازي هاي ملي

کي‌روش، فوتبال ايران را دوباره شوکه کرد !!

  بزرگنمايي:

چه خبر - تحصن 12 ساعته کي‌روش در فدراسيون

کارلوس کي‌روش يک‌ بار ديگر به سيم آخر زد، اين بار صحبت‌هاي امير عابديني، رئيس سازمان اقتصادي فدراسيون فوتبال، باعث عصبانيت سرمربي تيم ملي شد عصبانيتي که پنجشنبه فدراسيون فوتبال را به ريخت. تحصن و اعتراض کي‌روش، پنجشنبه فوتبال ايران را شوکه کرد تا مشخص شود حتي کسب نتايج عالي هم ظاهرا نمي‌تواند آرامش را به فوتبال ملي ايران برگرداند.

اما دليل عصبانيت کي‌روش چه بوده است؟ اين بار مصاحبه راديويي امير عابديني، کي‌روش را عصباني کرد. پس از اينکه در اواسط هفته کي‌روش با انتشار بيانيه‌اي از مديريت فدراسيون فوتبال انتقاد کرد، عابديني در يک گفت‌وگوي راديويي عنوان کرد در جلسه کي‌روش و مهدي تاج (رئيس فدراسيون فوتبال) تصميم گرفته شده پس از بازي ايران- سوريه در ٢٥ آبان تکليف او را روشن کند.

عابديني انتقادهاي کي‌روش را نپذيرفت و تأکيد کرد تاج در دوران مديريتش مشکل لباس تيم ملي، محل تمرين، پاداش کادر فني و مربيان را حل کرده است و نبايد به دليل فراهم‌نشدن يک بازي تدارکاتي همه چيز را زير سؤال برد.

کي‌روش پس از شنيدن اين مصاحبه، حسابي جوش آورد و ابتدا بيانيه‌اي عليه عابديني و محمود شيعي، عضو هيأت‌رئيسه فدراسيون فوتبال، منتشر کرد. کي‌روش در بيانيه‌اش عنوان کرد عابديني از کجا مي‌دانسته که او مي‌خواهد استعفا دهد. «در درجه اول بايد بگويم بار ديگر شگفت‌زده شدم که آقاي عابديني در مسائلي که به ايشان ارتباطي ندارد دخالت مي‌کند. در درجه دوم بسيار تعجب‌برانگيز است که ايشان راجع به جزئيات جلسه‌اي که بين من و رئيس فدراسيون فوتبال به صورت محرمانه و پشت درهاي بسته اتفاق افتاده، نظر مي‌دهد. ايشان در اين جلسه حضور نداشتند و اختيارات لازم درباره دخالت در اين‌جور مسائل را نيز ندارند». کي‌روش عنوان کرد شش ماه است حقوقش پرداخت نشده و اين به خاطر اين است که عابديني به‌عنوان رئيس سازمان اقتصادي فدراسيون به وظايف خود عمل نکرده است. کي‌روش به اين نکته اشاره کرد كه زماني عليرضا اسدي، دبيرکل فدراسيون فوتبال مقابل او مي‌ايستاده، حالا عابديني جاي اسدي را گرفته است.

اين براي اولين بار نيست که کي‌روش عليه يکي از مديران فدراسيون فوتبال جبهه‌گيري مي‌کند، اما پنجشنبه يک اتفاق حيرت‌آور ديگر رخ داد. سرمربي تيم ملي ظهر پنجشنبه به فدراسيون رفت و تا يک بامداد جمعه در فدراسيون باقي ماند و تأکيد کرد اينجا مانده تا عابديني را ببيند. در اين ميان اصرارهاي مکرر تاج هم بي‌نتيجه ماند و کي‌روش در نهايت ساعت يک بامداد فدراسيون فوتبال را ترک کرد. او پس از ترک فدراسيون و ملاقات‌نکردن با عابديني گفت: «من بيش از ١٢ ساعت در اينجا حضور داشتم اما آقاي عابديني با نيامدن به فدراسيون نشان دادند بي‌شهامت هستند. اميدوار بودم که ايشان شجاعت لازم را داشته باشند و به فدراسيون بيايند و به من بگويند چه توافقي با آقاي تاج داشته‌اند که بعد از بازي با سوريه آن را عملي مي‌کنند. ايشان نبايد فراموش کنند که پيش از اينکه بخواهند از اين توافق صحبت کنند، بايد حقوق کادر زحمتکش و مربيان تيم ملي را بياورند. توافقي که ايشان با آقاي تاج داشته‌اند، نبايد بعد از بازي با سوريه اتفاق بيفتد بلکه بايد هم‌اکنون رخ دهد. فقط براي اطلاع اذهان عمومي مي‌خواهم صحبتي را که آقاي تاج عنوان کردند، بگويم و اينکه ايشان گفتند هيچ صحبتي با آقاي عابديني نداشتند و ايشان فردي غيرمسئول در مسائل تيم ملي است؛ بنابراين آقاي عابديني دروغ‌گوست».

کي‌روش در ١٢ ساعت تحصنش در فدراسيون فوتبال چندين بار مصاحبه و اعلام کرد اينجا منتظر عابديني است تا اين شخص بيايد هم تکليف استعفا يا اخراج او را مشخص کند و هم اينکه حقوق معوقه‌اش را پرداخت کند. سرمربي پيشين پرتغال روي اين موضوع تمرکز داشت که عابديني گفته او (کي‌روش) تلاش مي‌کند فدراسيون فوتبال ايران پس از بازي با سوريه او را اخراج کند و حالا مي‌خواهد عابديني همين امروز (پنجشنبه) تکليفش را روشن کند. «آقاي عابديني صحبت‌هايي مطرح کرده و گفته کي‌روش و کادر فني‌اش تمام حقوق و مزايا را دريافت کرده‌اند و اين در حالي است که در سه، چهار ماه اخير بنده و دستيارانم هيچ حقوقي نگرفته‌ايم. من امروز (پنجشنبه) فدراسيون فوتبال را ترک نخواهم کرد و منتظرم آقاي عابديني بيايد و بگويد پول‌ها را به چه کسي پرداخت کرده است.

بنده و کادر فني‌ام اضافه‌وزن نداريم و لاغر هستيم چراکه سال‌ها بدون دريافت حقوق در حال کارکردن هستيم. ما جوجه و نوشابه نخورديم و چاق نشده‌ايم. من امروز در فدراسيون مي‌مانم چون او اظهار کرده بعد از بازي با سوريه مسائلي را مطرح خواهد کرد اما من بعد از بازي با سوريه وقت ندارم با او صحبت کنم. مي‌خواهم امروز تکليف روشن شود. البته اين صحبت‌ها براي من جديد نيست و اين تهديدها را چند ماه قبل نيز از آقاي اسدي شنيده‌ام. هيچ مسئله‌اي نيست که بخواهيم بعد از بازي با سوريه حل کنيم. زمان حل مسائل امروز است». کي‌روش البته به صورت مفصل از برانکو ايوانکوويچ، سرمربي پرسپوليس، هم انتقاد کرد و گفت او هر وقت نتيجه نمي‌گيرد، از برنامه‌هاي تيم ملي انتقاد مي‌کند. در جواب او برانکو هم عنوان کرد چنين صحبتي نداشته است.

پاسخ عابديني و موضع‌گيري تاج

به‌هرحال مشخص بود عابديني براي ايجاد تنش بيشتر به فدراسيون فوتبال نخواهد رفت. او يک ‌بار ديگر از رفتار کي‌روش انتقاد کرد. او درباره اينکه چرا گفته کي‌روش مي‌خواهد برود، توضيح داد: «اکنون چه اتفاقي افتاده، از مديريت انتقاد مي‌کنيد؟ دوباره گفتيد که مديريت قبول نشد، چون عراق نتوانست در امارات با ايران بازي کند؟ بهتر است کمي هم تعامل کنيد. خوبي‌ها را براي خودتان مصادره مي‌کنيد و وقتي موفقيت نيست، ايراد را گردن فدراسيون مي‌اندازيد. بعد از اين صحبت‌ها کي‌روش دوباره مصاحبه تند کرده که مي‌روم و من را بيرون کنيد و من هم يک جمله ديگر گفتم. گفتم آقاي کي‌روش يک‌ بار تکليف را مشخص کند و اين هم نظر من است».

رئيس پيشين فدراسيون فوتبال همچنين درباره نرفتنش به فدراسيون و رودررونشدن با کي‌روش گفت: «هر وقت تيم ملي برنامه يا اردويي دارد، ليگ را تعطيل مي‌کنند و به اردو مي‌روند و برنامه تيم ملي به‌خوبي انجام مي‌شود که ما هم حامي اين برنامه هستيم. اين رفتار کي‌روش يعني چه، که هر روز عليه يک نفر موضع مي‌گيرد يا مصاحبه مي‌کند؟ آقاي کي‌روش بگويد؛ مگر اسير او هستم؟ مگر اجير کي‌روش هستيم که اکنون با حرف او به فدراسيون بروم؟ آقاي کي‌روش اجازه مي‌داد شنبه تاج از سفر بازگردد و با هم به فدراسيون مي‌رفتيم تا صحبت کنيم».

عابديني در پاسخ به اين سؤال که کي‌روش مي‌گويد پنج، شش ماه است حقوقي دريافت نکرده و او چگونه در مصاحبه‌هاي اخيرش گفته بود کي‌روش حقوقش را هم دريافت کرده، به تسنيم گفت: «پنج سال است در تيم ملي حضور دارد. پس با حرف خودش پول چهارسال‌ونيم از قراردادش را گرفته است». به نظر مي‌رسد تنها مهدي تاج بتواند اين بحران را حل کند. رئيس فدراسيون فوتبال که چهارشنبه‌ عنوان کرده بود کي‌روش حق داشته که در بيانيه از کاستي‌ها انتقاد کند. اين بار هم در اين درگيري عجيب طرف سرمربي تيم ملي را گرفت. او ابتدا با اشاره به موفقيت‌هاي اخير فوتبال ايران، همه را به آرامش دعوت کرد.

ضمن اينکه صحبت عابديني درباره احتمال جدايي کي‌روش را رد کرد. صحبتي که با گلايه عابديني هم همراه شد. تاج ضمن حمايت از سرمربي تيم ملي گفت: «به‌عنوان رئيس فدراسيون فوتبال جوابم درباره اين حرف کاملا روشن است. چطور مي‌شود براي سرمربي تيمي که در بهترين شرايط است، به دنبال تعيين تکليف باشيم. کدام عقل سليم و منطقي اين را مي‌پذيرد. در اين جلسه به هيچ عنوان درخصوص موضوعاتي مانند اولتيماتوم بعد يا قبل از بازي با سوريه بحث نشد و من هم بعد از جلسه نه با آقاي عابديني و نه با هيچ يک از اعضاي هيأت‌رئيسه صحبت يا جلسه‌اي درباره جلسه‌ام با کي‌روش نداشتم. تنها من به‌عنوان رئيس فدراسيون مسئوليت مستقيم درباره سرمربي تيم ملي دارم». تاج به کي‌روش حق داد که از کمبود امکانات گلايه کند، با وجود اين، رئيس فدراسيون کار سختي دارد که بين مشاور اقتصادي‌اش و سرمربي تيم ملي صلح برقرار کند.

منبع: روزنامه شرق



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

شرح دقايق حساس / نتيجه ديدار استقلال و مس کرمان

محروميت سنگين براي نکونام، حاج صفي و آزمون/ فيفا ايران را نقره داغ کرد

واکنش سردار آزمون به جنجالي که فيفا به پا کرد

دعوت تيم ملي از حسين ماهيني

جريمه 45 هزار فرانکي فيفا به دليل شعارهاي مذهبي براي تيم ملي فوتبال ايران

دليل خط خوردن عليرضا حقيقي از تيم ملي

کي روش: براي 3 امتياز هر کاري مي کنيم

کي‌روش: درباره امکانات حرف بزنم، جريمه مي‌شوم

صحبت هاي کي‌روش سانسور شد !

برانکو: اگر قهرمان نشويم، مقصر کي‌روش است

کي روش دليل استعفايش را بدون ذکر نام اعلام کرد؛ برانکو!

لج بازي جديد کي روش؛ دو روز پياپي در را به روي نکونام باز نکرد

تنها بازيکن تراکتورسازي مدنظر کي روش براي حضور در اردوي تيم ملي

تيم ملي فوتبال ايران در بازي دوستانه با عراق شکست خورد

اخبار جديد از اردوي تيم ملي/ کي روش نام چند بازيکن را خط زد

عکس/ ژست معروف و جادويي کي روش در شب فرار بزرگ تيم ملي

هاليوود يک بازيگر مثل کي روش کم دارد!

عجله چيني ها براي گلزني به درد کي روش مي خورد

کي‌روش خواستار برکناري يک ايراني ديگر از تيم ملي

شاهکار جديد کي روش در تيم ملي ايران

اسامي 20 بازيکن دعوت شده به تيم ملي فوتبال

تيم ملي فوتسال جوانان ايران قهرمان آسيا شد

نتيجه ديدار تيم ملي فوتبال ايران و مونته نگرو

حسن روحاني براي نشان دادن امنيت ايران روز دوشنبه در ورزشگاه آزادي حاضر مي شود

صعود مقتدرانه تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني 2018 روسيه

تغيير ساعت ديدار ايران و کره جنوبي

تاريخ و ساعت بازي ايران و سوريه در مقدماتي جام جهاني

علي دايي: هم آبروي من رفت و هم آبروي فوتبال ايران!

پشيماني کي روش از دعوت ستاره پرسپوليس در بازي با کره

کي‌روش : اتهام تباني به ايران کثيف و بزدلانه است

ايران 2 - توگو 0؛ نمره قبولي براي تيم دوم ايران

نتيجه بازي ايران و روسيه

نتيجه بازي دوستانه ايران و پاناما

پيروزي دشوار تيم ملي فوتبال ايران مقابل ونزوئلا

مقايسه آماري تيم هاي ايران و مراکش؛ کدام تيم بهتر است؟

باخت پر از درس تيم ملي فوتبال ايران مقابل تونس

ايران 2 - الجزاير 1 / اولين برد 97

ساعت و مکان بازي هاي ايران در جام ملت هاي آسيا در امارات

ايران موفق به شکست ازبکستان شد

قطعي شدن بازي ايران و يونان + اعلام تاريخ بازي

هفت ملي پوش مشکل سربازي ندارند

برد ايران مقابل قطر؛ طارمي انتقام گرفت

جام ملت هاي آسيا: شروع توفاني ايران و يک وحشت بزرگ!

اتفاقي عجيب در دربي فوتبال عراق که باور نمي کنيد

جام ملت هاي آسيا: شروع توفاني ايران و يک وحشت بزرگ!

برد ايران مقابل قطر؛ طارمي انتقام گرفت

هفت ملي پوش مشکل سربازي ندارند

قطعي شدن بازي ايران و يونان + اعلام تاريخ بازي

ايران موفق به شکست ازبکستان شد

ساعت و مکان بازي هاي ايران در جام ملت هاي آسيا در امارات