آخرین اخبار

حسن روحاني براي نشان دادن امنيت ايران روز دوشنبه در ورزشگاه آزادي حاضر مي شود بازي هاي ملي

حسن روحاني براي نشان دادن امنيت ايران روز دوشنبه در ورزشگاه آزادي حاضر مي شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - امن ترين دوشنبه تهران با حضور حسن روحاني

همه چيز براي يک صعود زودهنگام آماده است. از يک تيم‌ملي سرحال و باانگيزه گرفته تا مردمي که مي‌خواهند تمام فريادهاي فروخورده خود را در روزهاي تلخ گذشته بر سر ازبکستاني بزنند که قرار است قرباني ما در تعبير روياي ٢ صعود پي در پي به جام‌جهاني شود. ورزشگاه پير آزادي هم اين روزها بيشتر از هميشه مهياي پذيرايي از يوزهاي ايراني و هوادارانشان است تا دوشنبه‌اي پر از شادي و هيجان به همه ما هديه کند. اين دوشنبه امن‌ترين دوشنبه تهران خواهد بود تا هم جواب فيفا را که به خاطر حوادث تروريستي اخير نگران امنيت بازي است، داده باشيم و هم اتفاقات شيريني را براي فوتبال ملي ايران شاهد باشيم.

بدون بليت نياييد
مهدي تاج و همکارانش بارها تأکيد کردند بليت‌فروشي بازي ايران و ازبکستان به صورت اينترنتي انجام مي‌شود و هيج بليتي در ورزشگاه فروخته نخواهد شد. حالا که اينترنت به پديده‌اي کاملا فراگير مبدل شده و دستيابي به آن بسيار ساده است، فدراسيون فوتبال اعلام کرده هيچ تماشاگري بدون بليت الکترونيکي به ورزشگاه راه پيدا نمي‌کند چون روي تمام بليت‌ها کد ملي افراد حک مي‌شود. واقعيت اين است که طبق گفته‌هاي تاج، تعداد بليت‌ها به اندازه ظرفيت استاديوم پيش‌بيني شده و حتي يک صندلي اضافه براي افرادي که بدون بليت به ورزشگاه بيايند، وجود نخواهد داشت. در چنين شرايطي امنيت ورزشگاه هم به‌طور کامل تأمين خواهد شد.

جشن صعود هم داريم
در اين‌که تيم کارلوس کي‌روش در سال‌هاي اخير تبديل به تيمي فراتر از آسيا شده هيچ شکي نيست. آخرين شکست تيم‌ملي در سال‌هاي گذشته در بازي‌هاي رسمي مقابل تيم‌هاي آسيايي باخت مقابل ازبکستان در مقدماتي جام‌جهاني ٢٠١٤ برزيل در‌ سال ٩١ است تا الان به جايي برسيم که ٥‌ سال و ٧ ماه رقباي آسيايي حسرت شکست‌دادن ايران را داشته باشند. همين آمارها نشان مي‌دهد ايران در سال‌هاي حضور کي‌روش به تيمي مقتدر در قاره کهن تبديل شده اما اين اقتدار و شکست‌ناپذيري هرگز دليل نمي‌شود که از حالا خودمان را به‌عنوان تيم دوم صعود کرده به جام‌جهاني بدانيم. البته اين توجيه منطقي فقط بايد در محدوده مستطيل سبز باشد. فقط شاگردان کي‌روش هستند که بايد به اين موضوع باور داشته باشند که فوتبال ٩٠ دقيقه پر از احتمالات و حوادث است و هرگز به اين فکر نکنند که ازبک‌ها حريفي ساده هستند که به تهران آمده‌اند تا ما را به جام‌جهاني بفرستند. همه ما مي‌دانيم کي‌روش از آن دسته مربياني است که براي ثانيه‌به‌ثانيه بازي‌ها برنامه دارد پس او قطعا به شاگردانش اجازه نمي‌دهد در باد ١٧ امتياز باارزش ماه‌هاي گذشته بخوابند و به فکر جشن بعد از بازي باشند؛ اما اين تفکر منطقي هرگز جايي در ذهن و دل مردماني ندارد که دوشنبه تمام آرزوهاي فوتبالي‌شان را گره مي‌زنند به ساق پاي ١١ يوز تا صعودي باشکوه و ١٠٠‌هزار نفري را تجربه کنند. مردماني که دوشنبه روي سکوهاي آزادي مي‌نشينند، از دقيقه يک بر طبل شادانه مي‌کوبند و بازيکنانشان را تهييج مي‌کنند تا در پايان ٩٠ دقيقه آنها هم به جمع مردم براي جشن صعود بپيوندند. تضمين صعود ايران با جام‌جهاني با برد مقابل ازبکستان بهانه کوچکي براي جشن گرفتن نيست و اهالي فدراسيون هم به خوبي اين را درک کرده‌اند. شايد فدراسيون در ظاهر مشغول تدارک جشن صعود نباشد، اما از اقدامات صورت‌گرفته کاملا مشخص است که اين بازي قرار است پايان‌بخش همه استرس‌ها و نگراني‌هايمان براي صعود به جام‌جهاني باشد.

دعوت از روساي سابق و ويژه برنامه تلويزيوني
مهدي تاج در بخشي از حرف‌هايش هم گفته برنامه‌اي براي جشن صعود نداريم و هم از اقداماتي حرف زده که به مثابه تدارکات براي صعود هستند. صحبت‌هاي رئيس فدراسيون را بخوانيد: «ما در روز بازي برابر ازبکستان برنامه خاصي براي جشن صعود ترتيب نداده‌ايم. ولي مردم مختار هستند و خودشان جشن مي‌گيرند و ما هم ممکن است در اين جشن حاضر شويم. يک ويژه‌برنامه‌اي تلويزيون هماهنگ کرده و از همين استاديوم يک برنامه خواهيم داشت.» تناقض حرف‌هاي رئيس فدراسيون نشان مي‌دهد كه هم قرار است برنامه‌هاي ويژه براي صعود داشته باشيم و هم قرار است خودمان را در اين بازي از پيش برنده ندانيم. ضمن اين‌که فدراسيون فوتبال از تمام روساي سابق فدراسيون‌ها دعوت کرده تا به ورزشگاه بيايند و مراسم قدرداني از آنها برگزار شود.

در انتظار رئيس‌جمهوري
از مدت‌ها قبل اعلام شده بود که اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهوري براي تماشاي بازي ايران و ازبکستان به ورزشگاه آزادي مي‌رود. اين اتفاق خواهد افتاد اما اتفاق بزرگ‌تر که درباره‌اش گمانه‌زني شده است، حضور دکتر حسن روحاني است. رئيس‌جمهوري ايران که تاکنون در ورزشگاه حاضر نشده، احتمال دارد براي جشن صعود به جام‌جهاني همپاي مردم به ورزشگاه برود وخيلي‌ها منتظر تحقق اين امر هستند.
ضمن اين‌که پيش از اين هم اعلام شده بود كه دکتر اسحاق جهانگيري ميهمان ويژه بازي ايران و ازبکستان در ورزشگاه آزادي خواهد بود.

امن‌ترين دوشنبه تهران
حوادث تروريستي هفته گذشته در تهران باعث شد طي روزهاي گذشته فدراسيون جهاني فوتبال در نامه‌اي از فدراسيون ايران درباره تأمين امنيت ديدار تيم‌هاي ايران-ازبکستان و عراق- ژاپن سوال کند. حتي مسئولان فيفا و AFC از مسئولان فدراسيون فوتبال ايران درخواست کردند ضمانت‌هاي لازم را براي تأمين امنيت در تهران بدهند که اگر اين ضمانت‌ها ارايه نشود، بازي‌ها در ايران برگزار نخواهد شد. به همين دليل معاون امنيت دادستان تهران طي مصاحبه‌اي که داشته، تأکيد کرده تدابير ويژه‌اي براي بازي فوتبال ايران و ازبکستان و همچنين ديدار واليبال ايران و بلژيک در نظر گرفته و شوراي تأمين نيز برنامه‌هاي لازم را اجرا مي‌کند. رئيس کميته حراست فدراسيون نيز اطمينان داد ديدار روز دوشنبه در امنيت کامل برگزار خواهد شد.
منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

شرح دقايق حساس / نتيجه ديدار استقلال و مس کرمان

محروميت سنگين براي نکونام، حاج صفي و آزمون/ فيفا ايران را نقره داغ کرد

واکنش سردار آزمون به جنجالي که فيفا به پا کرد

دعوت تيم ملي از حسين ماهيني

جريمه 45 هزار فرانکي فيفا به دليل شعارهاي مذهبي براي تيم ملي فوتبال ايران

دليل خط خوردن عليرضا حقيقي از تيم ملي

کي روش: براي 3 امتياز هر کاري مي کنيم

کي‌روش: درباره امکانات حرف بزنم، جريمه مي‌شوم

صحبت هاي کي‌روش سانسور شد !

برانکو: اگر قهرمان نشويم، مقصر کي‌روش است

کي روش دليل استعفايش را بدون ذکر نام اعلام کرد؛ برانکو!

لج بازي جديد کي روش؛ دو روز پياپي در را به روي نکونام باز نکرد

تنها بازيکن تراکتورسازي مدنظر کي روش براي حضور در اردوي تيم ملي

تيم ملي فوتبال ايران در بازي دوستانه با عراق شکست خورد

اخبار جديد از اردوي تيم ملي/ کي روش نام چند بازيکن را خط زد

عکس/ ژست معروف و جادويي کي روش در شب فرار بزرگ تيم ملي

هاليوود يک بازيگر مثل کي روش کم دارد!

عجله چيني ها براي گلزني به درد کي روش مي خورد

کي‌روش خواستار برکناري يک ايراني ديگر از تيم ملي

شاهکار جديد کي روش در تيم ملي ايران

اسامي 20 بازيکن دعوت شده به تيم ملي فوتبال

تيم ملي فوتسال جوانان ايران قهرمان آسيا شد

نتيجه ديدار تيم ملي فوتبال ايران و مونته نگرو

حسن روحاني براي نشان دادن امنيت ايران روز دوشنبه در ورزشگاه آزادي حاضر مي شود

صعود مقتدرانه تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني 2018 روسيه

تغيير ساعت ديدار ايران و کره جنوبي

تاريخ و ساعت بازي ايران و سوريه در مقدماتي جام جهاني

علي دايي: هم آبروي من رفت و هم آبروي فوتبال ايران!

پشيماني کي روش از دعوت ستاره پرسپوليس در بازي با کره

کي‌روش : اتهام تباني به ايران کثيف و بزدلانه است

ايران 2 - توگو 0؛ نمره قبولي براي تيم دوم ايران

نتيجه بازي ايران و روسيه

نتيجه بازي دوستانه ايران و پاناما

پيروزي دشوار تيم ملي فوتبال ايران مقابل ونزوئلا

مقايسه آماري تيم هاي ايران و مراکش؛ کدام تيم بهتر است؟

باخت پر از درس تيم ملي فوتبال ايران مقابل تونس

ايران 2 - الجزاير 1 / اولين برد 97

ساعت و مکان بازي هاي ايران در جام ملت هاي آسيا در امارات

ايران موفق به شکست ازبکستان شد

قطعي شدن بازي ايران و يونان + اعلام تاريخ بازي

هفت ملي پوش مشکل سربازي ندارند

برد ايران مقابل قطر؛ طارمي انتقام گرفت

جام ملت هاي آسيا: شروع توفاني ايران و يک وحشت بزرگ!

اتفاقي عجيب در دربي فوتبال عراق که باور نمي کنيد

جام ملت هاي آسيا: شروع توفاني ايران و يک وحشت بزرگ!

برد ايران مقابل قطر؛ طارمي انتقام گرفت

هفت ملي پوش مشکل سربازي ندارند

قطعي شدن بازي ايران و يونان + اعلام تاريخ بازي

ايران موفق به شکست ازبکستان شد

ساعت و مکان بازي هاي ايران در جام ملت هاي آسيا در امارات