آخرین اخبار

تقابل يوزها و گرگ‌ها در انتخابي جام‌جهاني 2018 بازي هاي ملي

تقابل يوزها و گرگ‌ها در انتخابي جام‌جهاني 2018

  بزرگنمايي:

چه خبر -

روز پنجشنبه بازي‌هاي سوم مرحله‌نهايي انتخابي جام جهاني 2018 روسيه در آسيا برگزار مي‌شود و تيم ملي فوتبال ايران در اين روز در تاشکند مهمان ازبکستان است. اين ديدار در ورزشگاه 34 هزار نفري بنيادکار برگزار مي‌شود و قضاوت آن را بنجامين ويليامز(Ben Williams) برعهده دارد.

شاگردان کي‌روش(Carlos Queiroz) در حالي به مصاف ازبکستان مي‌روند که از دو بازي گذشته خود يک پيروزي و يک تساوي مقابل قطر و چين کسب کرده‌اند و در سوي مقابل ازبکستان با دو پيروزي مقابل سوريه و قطر گام به اين مسابقه مي‌گذارد. در جدول رده‌بندي گروه A انتخابي جام جهاني، ازبکستان با 6 امتياز صدرنشين است و تيم‌هاي ايران و کره جنوبي با 4 امتياز در تعقيب اين تيم هستند.

ملي‌پوشان فوتبال ايران براي حضور در اين مسابقه از روز يکم مهرماه اردويي را در ارمنستان آغاز کرده‌اند و پس از حدود 10 روز به تهران بازگشته‌اند و تمرين‌هاي خود را پيگيري کردند. البته در تمرين‌هاي آماده‌سازي براي ديدار با ازبکستان بازيکنان ايراني شاغل در اروپا خيلي دير به جمع ملي‌پوشان اضافه شدند و بازيکناني مانند سردار آزمون، سعيد عزت‌اللهي و عليرضا جهانبخش به طور مستقيم از روسيه و هلند عازم ازبکستان شدند.

پژمان منتظري تنها غايب تيم ملي فوتبال ايران در اين ديدار خواهد بود که هنوز با مصدوميت ناشي از ديدار با چين دست و پنجه نرم مي‌کند اما اشکان دژاگه ديگر ملي‌پوش فوتبال ايران که بازي با چين را به دليل مصدوميت از دست داده بود در روزهاي گذشته کار کردن با توپ را آغاز کرده و احتمالا با صلاحديد کادرفني به اين ديدار مي‌رسد.

ازبک‌ها نيز 4 روز زودتر از ايران مسابقه‌هاي باشگاهي خودشان را تعطيل کردند تا آماده ديدار با شاگردان کي‌روش شوند. آن‌ها اردوي خود را با 26 بازيکن آغاز کردند و با توجه به نتايج اخير تيم‌شان با روحيه بالايي در اين ديدار حاضر خواهند شد.

دو تيم تاکنون 8 بار مقابل هم صف‌آرايي کرده‌اند که حاصل آن 4 برد براي ايران و يک برد براي ازبکستان بوده و سه ديدار هم به تساوي ختم شده است. ايران از دو بازي اخير خود در ازبکستان دو پيروزي يک بر صفر کسب کرده است.

آخرين ديدار دو تيم به سال 2015 بازمي‌گردد که در قالب يک بازي دوستانه به مصاف هم رفتند و ايران با گل وقت‌هاي پاياني مهدي ترابي توانست اين تيم را در خاک کشورش شکست دهد. ايران و ازبکستان 4 سال پيش هم در انتخابي جام جهاني 2014 همگروه بودند که ايران در ازبکستان و ازبکستان در ايران به پيروزي رسيدند.

نکته حائز اهميت درباره اين ديدار اين است که ايران هيچ گاه در ازبکستان شکست نخورده و تنها شکست تيم ملي مقابل ازبکستان در تهران اتفاق افتاده است. از ديدار 4 سال پيش ايران با ازبکستان بازيکناني مانند احسان حاج صفي، سيد جلال حسيني، آندرانيک تيموريان، پژمان منتظري و کريم انصاري فرد در دو بازي گذشته براي تيم ملي ايران به ميدان رفته‌اند و در سوي مقابل براي ازبکستان انزر اسماعيلف(Anzur Ismailov)، عزيز بيک حيدرف(Azizbek Haydarov)، اوديل احمدف(Odil Ahmedov) و الکساندر گنريخ(Alexander Geynrikh) هنوز توپ مي‌زنند.

نکته حائز اهميت در اين ديدار تقابل دروازه‌بان‌هاي دو تيم است. در دو ديدار گذشته براي ايران عليرضا بيرانوند درون دروازه قرار گرفته و تاکنون هم گلي را دريافت نکرده است. همين عملکرد را الکساندر لوبانف(Alexander Lobanov) دروازه‌بان سابق پرسپوليس براي ازبکستان تکرار کرده است.

لوبانف فصل گذشته جذب پرسپوليس شد اما در تقابل با سوشا مکاني موفق نبود و نيمکت‌نشين اين دروازه‌بان محسوب مي‌شد. پس از جدايي مکاني، بيرانوند به پرسپوليس پيوست و باز هم اين دروازه‌بان ازبک در سايه اين دروازه‌بان ايراني قرار گرفت تا در نهايت تصميم به جدايي از پرسپوليس بگيرد.

بدون شک ازبک‌ها که در دوره گذشته تنها به دليل تفاضل گل کمتر نسبت به کره جنوبي در رتبه دوم قرار گرفتند و حضور در جام جهاني را از دست دادند، اميد زيادي براي صعود به جام جهاني 2018 روسيه دارند.

ازبکستان از سال 1921 تا 1991 جزئي از اتحاد جماهير شوروي بود و از سال 1991 با فروپاشي شوروي به صورت مستقل در مسابقه‌هاي ورزشي حضور مي‌يابد و در صورت حضور در جام جهاني روسيه مطمئنا هواداران اين تيم راحت‌تر مي‌توانند جام جهاني را تماشا کنند. لقب تيم ملي ازبکستان گرگ‌هاي سفيد است و تيم ملي فوتبال ايران هم در سال‌هاي گذشته با لقب يوزهاي ايراني معروف شده‌اند.

نکته ديگر درباره اين ديدار قضاوت بنجامين ويليامز استراليايي است که هنوز قضاوت او در ديدار ايران و عراق در مرحله يک چهارم نهايي جام ملت‌هاي فوتبال آسيا از خاطر سرمربي تيم ملي فوتبال ايران و هواداران ايراني فراموش نشده است و کارلوس کي‌روش بلافاصله پس از مسجل شدن قضاوت ويليامز نسبت به اين موضوع معترض شد. با اين حال بايد ديد ويليامز قضاوت بي‌طرفانه‌اي در اين ديدار خواهد داشت و يا اتفاق ديگري رخ مي‌دهد.




منبع:isna.ir





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

شرح دقايق حساس / نتيجه ديدار استقلال و مس کرمان

محروميت سنگين براي نکونام، حاج صفي و آزمون/ فيفا ايران را نقره داغ کرد

واکنش سردار آزمون به جنجالي که فيفا به پا کرد

دعوت تيم ملي از حسين ماهيني

جريمه 45 هزار فرانکي فيفا به دليل شعارهاي مذهبي براي تيم ملي فوتبال ايران

دليل خط خوردن عليرضا حقيقي از تيم ملي

کي روش: براي 3 امتياز هر کاري مي کنيم

کي‌روش: درباره امکانات حرف بزنم، جريمه مي‌شوم

صحبت هاي کي‌روش سانسور شد !

برانکو: اگر قهرمان نشويم، مقصر کي‌روش است

کي روش دليل استعفايش را بدون ذکر نام اعلام کرد؛ برانکو!

لج بازي جديد کي روش؛ دو روز پياپي در را به روي نکونام باز نکرد

تنها بازيکن تراکتورسازي مدنظر کي روش براي حضور در اردوي تيم ملي

تيم ملي فوتبال ايران در بازي دوستانه با عراق شکست خورد

اخبار جديد از اردوي تيم ملي/ کي روش نام چند بازيکن را خط زد

عکس/ ژست معروف و جادويي کي روش در شب فرار بزرگ تيم ملي

هاليوود يک بازيگر مثل کي روش کم دارد!

عجله چيني ها براي گلزني به درد کي روش مي خورد

کي‌روش خواستار برکناري يک ايراني ديگر از تيم ملي

شاهکار جديد کي روش در تيم ملي ايران

اسامي 20 بازيکن دعوت شده به تيم ملي فوتبال

تيم ملي فوتسال جوانان ايران قهرمان آسيا شد

نتيجه ديدار تيم ملي فوتبال ايران و مونته نگرو

حسن روحاني براي نشان دادن امنيت ايران روز دوشنبه در ورزشگاه آزادي حاضر مي شود

صعود مقتدرانه تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني 2018 روسيه

تغيير ساعت ديدار ايران و کره جنوبي

تاريخ و ساعت بازي ايران و سوريه در مقدماتي جام جهاني

علي دايي: هم آبروي من رفت و هم آبروي فوتبال ايران!

پشيماني کي روش از دعوت ستاره پرسپوليس در بازي با کره

کي‌روش : اتهام تباني به ايران کثيف و بزدلانه است

ايران 2 - توگو 0؛ نمره قبولي براي تيم دوم ايران

نتيجه بازي ايران و روسيه

نتيجه بازي دوستانه ايران و پاناما

پيروزي دشوار تيم ملي فوتبال ايران مقابل ونزوئلا

مقايسه آماري تيم هاي ايران و مراکش؛ کدام تيم بهتر است؟

باخت پر از درس تيم ملي فوتبال ايران مقابل تونس

ايران 2 - الجزاير 1 / اولين برد 97

ساعت و مکان بازي هاي ايران در جام ملت هاي آسيا در امارات

ايران موفق به شکست ازبکستان شد

قطعي شدن بازي ايران و يونان + اعلام تاريخ بازي

هفت ملي پوش مشکل سربازي ندارند

برد ايران مقابل قطر؛ طارمي انتقام گرفت

جام ملت هاي آسيا: شروع توفاني ايران و يک وحشت بزرگ!

اتفاقي عجيب در دربي فوتبال عراق که باور نمي کنيد

جام ملت هاي آسيا: شروع توفاني ايران و يک وحشت بزرگ!

برد ايران مقابل قطر؛ طارمي انتقام گرفت

هفت ملي پوش مشکل سربازي ندارند

قطعي شدن بازي ايران و يونان + اعلام تاريخ بازي

ايران موفق به شکست ازبکستان شد

ساعت و مکان بازي هاي ايران در جام ملت هاي آسيا در امارات