آخرین اخبار

انتقاد از هيلاري کلينتون و دونالد ترامپ جهان

انتقاد از هيلاري کلينتون و دونالد ترامپ

  بزرگنمايي:

چه خبر - معاونين کلينتون و ترامپ از رقباي خود انتقاد کردند

معاونين نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريکا در يکي از مهمترين و در عين حال سرنوشت سازترين عملکردهاي حرفه اي خود در مناظره شرکت کردند. سناتور «تيم کين» دموکرات به عنوان معاون «هيلاري کلينتون» و فرماندار «مايک پنس» جمهوريخواه در سمت معاون «دونالد ترامپ» در اين مناظره شرکت داشتند. «تيم کين» در پاسخ به نخستين سوال پيرامون اينکه چه ويژگيها و مهارتها و خلق و خويي براي مقام رياست جمهوري لازم است؟ اظهار داشت: اين يک مقام بسيار خاص است.. باربارا جانز زن قدرتمندي بود که عليه تفکيک جنسيتي مدارس اعتراضات گسترده اي را برگزار کرد و من در حال حاضر در کناز يک زن قدرتمند ديگر در تاريخ آمريکا هستم و به آن افتخار مي کنم.

وي همچنين افزود: رياست جمهوري تنها موضوع امضا و تصويب لوايح نيست بلکه مربوط به بهتر کردن وضع زندگي مردم است.. و اما نقش اول من به عنوان معاون دست راست بودن هيلاري کلينتون است.

«مايک پنس» با تشکر از مهمان نوازي دانشگاه لانگ وود در برگزاري اين مناظره گفت: زمان بسيار مهمي براي کشور ماست. اقتصاد کشور در حال سقوط است که اين نتيجه وضع قوانين و ماليات بيشتر است . وضعيت بهداشت و درمان نيز با طرح اوباماکر نيز در شرايط بدي است.

وي افزود: من اميدوارم که در سمت خود به عنوان معاون رئيس جمهور، تجربيات تمام زندگي خود را بکار گيرم.

سناتور «کين» در پاسخ به اين سوال که 62 درصد رأي دهندگان بر اين باورند که هيلاري کلينتون فرد قابل اعتمادي نيست، تصريح کرد: هيلاري در تمام زندگي خود براي خدمت اشتياق فراواني داشته است و بدون توجه به شکست يا پيروزي به خدمت ادامه مي دهد که اين با نگرش ترامپ در تضاد کامل قرار دارد زيرا ترامپ همواره خود و منافع اقتصادي خود را در درجه اول اهميت قرار مي دهد.

«پنس» نيز در پاسخ به اين سوال که گفته است 65 درصد از رأي دهندگان معتقدند هيلاري کلينتون شرايط لازم براي کسب رياست جمهوري را ندارد، جواب داد: هيلاري کلينتون در دوره تصدي خود بر وزارت خارجه، سياست خارجي دولت اوباما را طراحي نمود. اين سياست خارجي در قبال سوريه به مشکلات کنوني انجاميده است. در زمان اين چالشهاي بزرگ، موقعيت آمريکا تضعيف شده و اقتصاد آمريکا با رکود مواجه شده است. اين در حالي است که ترامپ تحت شرايط خوب و يا بد کسب و کار ايجاد کرده و صدها هزار فرصت شغلي بوجود آورده است.

وي همچنين تصريح کرد که اين واقعيت وجود دارد که «بنياد کلينتون» از دولت ها و اهداء کنندگان خارجي کمکهاي مالي دريافت کرده است.

در ادامه مناظره، «کين» در حمايت از کلينتون خاطرنشان کرد: وقتي که هيلاري کلينتون به وزارت امور خارجه رسيد، وي بخشي از يک تيم امنيتي بود که با روسيه براي کاهش ذخاير هسته اي اين کشور وارد مذاکره شد و همين اتفاق در مورد توافق هسته اي با ايران اتفاق افتاد؛ توافقي که بدون شليک حتي يک گلوله به ثمر رسيد.

معاون ترامپ در پاسخ به سوالي در حوزه اقتصاد و اينکه هيچ يک از نامزدهاي انتخاباتي طرحي اقتصادي براي مقابله با 19 تريليون دلار بدهي فزاينده اين کشور ارائه نکرده اند و آيا در خصوص اينکه افزوده شدن به بدهي ملي فاجعه آفرين خواهد بود، دغدغه اي در ميان نامزدهاي انتخاباتي وجود دارد؟ اظهار داشت: در دوران هيلاري کلينتون بدهي کشور دو برابر شد اين در حاليست که من دوره فرمانداري خود را با دو ميليارد ذخيره بانکي به پايان رساندم. ما [من و ترامپ] يک برنامه اقتصادي داريم شامل کاهش ماليات و ايجاد کسب و کار براي خانوارها و لغو تمام قوانيني که اقتصاد را با رکود مواجه ساخته است و تنها زماني که شما بتوانيد اين رشد اقتصادي را به وجود آوريد، قادر خواهيد بود بدهي ها را پرداخت نماييد.

سناتور «کين» نيز گفت: يکي از بحثهاي مهم براي رأي دهندگان آمريکايي بحث اقتصادي است. ما [هيلاري کلينتون و من] پنج طرح اقتصادي داريم که عبارتند از 1- سرمايه گذاري در بخش توليدي و انرژيهاي پاک 2- کاهش هزينه هاي تحصيل 3- افزايش حداقل دستمزد 4- برابري حقوق زنان و مردان و 5- افزايش ماليات پردرآمدها. اين در حالي است که ترامپ گفته است تا جايي که ممکن است ماليات ها را کاهش مي دهد.

«پنس» در پاسخ به سوالي ديگر پيرامون اينکه آيا بهره گيري دونالد ترامپ از قوانين براي عدم پرداخت ماليات منصفانه است؟ تصريح کرد: ماليات بيشتر مساوي است با بدهي بيشتر و رکود اقتصادي بيشتر. در حال حاضر به دليل سياست هاي مورد حمايت کلينتون و کين مردم بيشتري در فقر بسر مي برند. اما دونالد ترامپ فردي فعال در حوزه اقتصادي است. وي سالها پيش با مشکلات بسياري روبرو شد، اما وي از قوانين مالياتي براي اشتغالزايي استفاده کرد و دهها هزار فرصت شغلي ايجاد کرد.

معاون کلينتون نيز در ادامه افزود: هر زماني که خواستم براي کسب مقام رياست جمهوري رقابت کنم، اظهارنامه مالياتي خود را منتشر مي کنم. ترامپ بايد فهرست مالياتي خود را منتشر کند تا نشان دهد که براي کسب مقام رياست جمهوري فرد مناسبي است.

«کين» در مورد بحث تأمين اجتماعي، جلوگيري از کاهش مزاياي تأمين اجتماعي و اقدامات موردنظر در اين زمينه نيز اظهار داشت: برنامه تأمين اجتماعي اوباما بهترين برنامه براي بازنشسته کردن افراد با حفظ شأن آنهاست. ما هيچ ريسکي را براي خصوصي کردن طرح تأمين اجتماعي نمي پذيريم، طرح خصوصي کردن تأمين اجتماعي که مايک پنس از آن حمايت مي کند و من با آن به شدت مخالف هستم.

معاون نامزد دموکرات انتخابات رياست جمهوري آمريکا درباره واقعه تيراندازي در شهر دالاس و اينکه آيا درخواست از نيروهاي پليس بيش از حد نيست؟ افزود: ما مسئوليت زيادي بر عهده نيروهاي پليس گذاشته ايم. ما بايد ميان جامعه و نيروهاي پليس پيوند ايجاد کنيم. ايجاد پستهاي بازرسي و تفتيش پيشنهادي ترامپ، جامعه و پليس را در برابر هم قرار مي دهد. ما با حمايت از متمم دوم قانون اساسي خواهان تشديد تدابير لازم براي بررسي دقيقتر سوابق و پيشينه خريداران اسلحه هستيم.

پنس نيز در همين زمينه گفت: نيروهاي پليس بهترين گروه هاي ما هستند چه زن چه مرد چه سفيد پوست چه سياهپوست، چه آسيايي و چه لاتين و .. من با شما [سناتور کين] موافقم. حدود 300 هزار نيروي پليس از نامزدي ترامپ اعلام حمايت کرده اند. اما به دليل تيراندازي هاي اخير يک سري توهين ها نسبت به نيروهاي پليس آغاز شده است.

وي در ادامه مناظره در مورد بازگشت مهاجران غيرقانوني که مرتکب جرائم خشونت بار نشده اند، افزود: سناتور کين و هيلاري کلينتون همچنان به بازگذاشتن مرزهاي ما ادامه خواهند داد که اين امر به افزايش نرخ جرائم مي انجامد که واقعا غم انگيز است. دونالد ترامپ طرحي دارد که اين طرح شامل برخورد نظام مند با مهاجرت غيرقانوني است.

سناتور کين هم ادامه داد: ما از تشديد تدابير امنيتي در مرزها حمايت مي کنيم و البته خواهان اعطاي حق شهروندي به افرادي هستيم که با سخت کوشي کار کرده و ماليات مي پردازند.

«مايک پنس» در پاسخ به اين اظهارنظر «کين» گفت: آنها [هيلاري کلينتون و کين] طرحي براي بازکردن مرزها دارند.

وي در خصوص اينکه آيا مهاجران غيرقانوني بايد به زور برگردانده شوند؟ افزود: طرح اول ما مربوط به تشديد تدابير مرزي است و البته نه ساختن ديوار [اشاره به اظهارات ترامپ در خصوص ساخت ديوار در مرز مشترک آمريکا و مکزيک]. اين طرحي در ارتباط با روند رو به رشد خشونت در شهرها و ورود مهاجران غيرقانوني است. ما قوانين مهاجرتي را تقويت مي کنيم و نظام مهاجرتي را اصلاح مي کنيم.

در ادامه مناظره، «تيم کين» در پاسخ به اين سوال که آيا جهان در مقايسه با هشت سال گذشته به مکاني امن تر تبديل شده است يا خطرناکتر؟ با بيان اينکه «بله ترور کمتر شده است چون بن لادن کشته شد» و ادعاي اينکه «ترور کمتر شده است چون ايران فعاليت هسته اي خود را کنار گذاشت!»، افزود: هيلاري کلينتون در زمان تصدي سمت وزارت خارجه، عضو تيم امنيتي بود که بن لادن را به هلاکت رساند. دوم اينکه ما در شبکه هاي ارتباطي و اينترنتي گروههاي تروريستي اختلال ايجاد مي کنيم و سوم اينکه ما با کشورهاي خارجي مشارکت اطلاعاتي داريم.. اما دونالد ترامپ طرحي براي اين امر ندارد. او مي گويد که يک طرح محرمانه دارد اما احتمالاً وي طرحي ندارد. ترامپ عاشق ديکتاتورهاست. وي همچنين معتقد است که هرچه شمار کشورهاي مجهز به سلاح هسته اي از جمله عربستان سعودي، کره جنوبي و ژاپن بيشتر شود، جهان امن تر خواهد بود.

«مايک پنس» نيز در همين زمينه خاطرنشان کرد: آمريکا نسبت به هشت سال گذشته نا امن تر شده است. به دليل ناتواني اوباما و هيلاري کلينتون در حفظ نيروهاي لازم در عراق ما مجبور شديم دوباره به جنگ در اين کشور برگرديم. خروج نيروها از عراق يک خلاء را بوجود آورد که از بطن آن، داعش گسترش پيدا کرد. از طرف ديگر، توافق هسته اي با ايران باعث شد که 1.7 ميليارد دلار به جيب ايران سرازير شود و بدين ترتيب [اوباما و هيلاري کلينتون] تبديل شدن ايران به يک قدرت هسته اي را تضمين کردند.

«تيم کين» در پاسخ به پرسشي ديگر پيرامون ابزارها براي جلوگيري از حملات تروريستي داخلي، اظهار داشت که ترامپ و پنس مهاجران را بر اساس مليت آنها دسته بندي مي کنند و نه ميزان خطرناک بودن آنها و اين تبعيضي است که دونالد ترامپ اعمال مي کند.

مايک پنس نيز در ادامه گفت: با توجه به حملات تروريستي پاريس که در واقع يازدهم سپتامبر فرانسه بود و دستگيري سه فرد سوري به اتهام دست داشتن در اين حملات، ما تصميم گرفتيم که امنيت و سلامت مردم آمريکا را در اولويت قرار دهيم.

در ادامه مناظره، «مايک پنس» در پاسخ به سوالي پيرامون سوريه و اين ادعا که نيروهاي روسيه و دولت سوريه شهر حلب را بمباران مي کنند و اينکه آيا آمريکا مسئوليتي در حمايت از شهروندان حلب دارد؟ مدعي شد که آمريکا نياز دارد تا بار ديگر رهبري خود را در حمايت از مردم آسيب پذير حلب به نمايش گذارد.

وي افزود: در مقايسه با تجهيزات نظامي مدرن روسيه و چين، آمريکا نياز دارد که ارتش خود را بازسازي کند. ما بايد قدرت خود را در سطح جهان به نمايش گذاريم. زمان آن رسيده است که اين کار انجام شود و تحريکات روسيه بايستي با اقدامات قاطع آمريکا روبرو شود. ما بايد از وقوع يک بحران انساني [!] جلوگيري کنيم.

«تيم کين» معاون کلينتون نامزد دموکرات انتخابات رياست جمهوري آمريکا در ادامه اظهار داشت: در مورد ارائه کمکهاي بشردوستانه به حلب که در سال 2014 در سازمان ملل متحد به تصويب رسيد، بايد بگويم که اقدامي خوب و مناسب بود. پنس پيشتر مدعي شد که ولاديمير پوتين حتي از اوباما بهتر است و حال آنکه من مي خواهم توجه وي را به تفاوت ميان ديکتاتوري و رهبري جلب کنم. پس از واقعه يازدهم سپتامبر که شهر محل اقامت هيلاري کلينتون و دونالد ترامپ را هدف قرار داده بود، کلينتون سعي کرد با برگزاري کمپينهاي سراسري براي بازسازي خرابيهاي ناشي از اين حمله کمک مالي جمع آوري نمايد اما در مقابل، ترامپ همزمان سعي داشت از پرداخت ماليات طفره رود.

معاونان نامزدهاي انتخابات آمريکا در پاسخ به پرسشي پيرامون اينکه در کدام منطقه از سوريه منطقه امن ايجاد نموده و چگونه امنيت آن را حفظ مي کردند، بدون توجه به اين پرسش به تکرار اظهارات پيشين خود عليه نامزد رقيب ادامه دادند.

سناتور کين با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ مبني بر اينکه گسترش سلاحهاي هسته اي بويژه براي کشورهايي همچون عربستان، ژاپن و کره جنوبي به ايجاد جهاني امن کمک مي کند، از وي انتقاد کرد.

فرماندار «مايک پنس» نيز با تأکيد بر لزوم سرمايه گذاري و بازسازي ارتش،‌ همکاري با کشورهاي منطقه را براي ايجاد منطقه امن در سوريه لازم دانست.

«پنس» در ادامه با اشاره به توافق هسته اي ايران مدعي شد که تحريمهاي سنگين وضع شده، ايران را وادار مي ساخت براي هميشه از جاه طلبيهاي [!] هسته اي خود دست بکشد؛ اما با اين حال تحت لواي توافق کنوني تضميني وجود ندارد که ايران بعد از مدت زمان مقرر به برنامه هسته اي خود بازنگردد.

«تيم کين» در ادامه مناظره در پاسخ به اين پرسش که با توجه به اقدامات روسيه در شبه جزيره کريمه و سوريه، دولت شما براي مقابله با ولاديمير پوتين چه خواهد کرد؟ گفت: ما بايد به شدت با روسيه برخورد کنيم و از تحسين و تمجيد ولاديمير پوتين خودداري نماييم. دونالد ترامپ با روسيه روابط اقتصادي دارد و نمي خواهد اين روابط قطع شود. ملت آمريکا در شگفتند که چطور مدير کمپين انتخاباتي دونالد ترامپ ممکن است داراي روابطي با ولاديمير پوتين باشد. اين در حالي است که هيلاري کلينتون در برابر تهاجم روسيه به گرجستان و بحث سوريه ايستادگي کرد.

«مايک پنس» نيز در مقابل مدعي شد: «ما به دليل سياستهاي اوباما و هيلاري کلينتون امروز شاهد آن هستيم که ايران به عنوان کشور اصلي حامي تروريسم در جهان! با روسيه رابطه دارد. ما براي آزادسازي چهار شهروند آمريکايي محبوس در زندانهاي ايران 400 ميليون دلار به ايران پرداخت کرديم».

سناتور «کين» در پاسخ به اين پرسش که تنظيم روابط با روسيه چرا با مشکل مواجه شد، مدعي شد که ولاديمير پوتين يک ديکتاتور است و ما بايد در بسياري از موارد با روسيه توافق کنيم همانطور که در مورد کاهش ذخاير هسته اي مسکو و توافق هسته اي ايران با اين کشور توافق کرديم.

در ادامه مناظره، «مايک پنس» پيرامون اين سوال که براي اجتناب از حمله هسته اي کره شمالي به آمريکا چه قدمهايي بايد برداشته شود؟ گفت: آمريکا به يک ديپلماسي مؤثر نياز دارد. اعمال فشار بر کره شمالي و رهبر آن- کيم جونگ اون- با هدف خلع سلاح هسته اي شبه جزيره کره.

وي در ادامه با اشاره به بنياد هيلاري کلينتون و همسرش گفت که اين بنياد دهها ميليون دلار کمک مالي از جانب دولتها و اهداء کنندگان خارجي دريافت کرده است؛ دولتها و اهداء کنندگاني که قادر نيستند به عرصه سياسي آمريکا وارد شوند.

«کين» نيز در اين خصوص اظهار داشت: در مورد بنياد کلينتون بايد اين نکته را خاطر نشان کنم که اين بنياد به فعاليتهاي مثبت و سازنده بسياري اشتغال دارد و اينکه فعاليتهاي کلينتون [در اين بنياد] در راستاي منافع آمريکا بوده و اين يک بنياد غيرانتفاعي است. اما سازمان ترامپ همانطور که پسر وي اذعان کرده با روسيه داراي روابطي است و از انتشار اسناد مربوط به فعاليتهاي خود سرباز مي زند.

«تيم کين» در پاسخ به اين پرسش که چنانچه اطلاعاتي در اختيار داشته باشيد مبني بر امکان پرتاب موشک هسته اي کره شمالي به خاک آمريکا، چه اقدامات پيشگيرانه اي را اتخاذ مي کنيد؟ تصريح کرد: بايد وارد عمل شد و تحريمها را عليه کره شمالي تمديد کرد. ما از بسته تحريمهاي شوراي امنيت سازمان ملل عليه کره شمالي حمايت مي کنيم البته در صورتيکه چين به حق وتوي خود متوسل نشود. اما افرادي مانند دونالد ترامپ به دليل داشتن حسابهاي بانکي در چين قادر به اتخاذ يک موضع محکم در اين ارتباط نيستند.

وي در پاسخ به آخرين پرسش مبني بر اينکه در صورت پيروزي نامزدهاي مورد حمايت خود، براي اتحاد دوباره مردم آمريکا چه کاري مي کنيد؟ افزود: ما بعد از پيروزي در انتخابات بار ديگر کشور را متحد مي کنيم. همانطور که هيلاري کلينتون پس از يازدهم سپتامبر با سفر به نقاط مختلف آمريکا به جمع آوري کمک اقدام کرد و همين طور در تجربيات مشابهي که در حمايت از گارد ملي نشان داد، اين بار نيز قادر خواهد بود ملت آمريکا را بار ديگر متحد نمايد.

«مايک پنس» نيز در جواب اين پرسش خاطرنشان کرد: در حال حاضر چالشهاي فراواني پيش روي ماست. در حاليکه رهبري اوباما و هيلاري کلينتون به وضعيت بد اقتصادي منجر شده، ما درصدد ايجاد تغييري در مسير کشور هستيم. مي خواهيم از بازسازي ارتش آمريکا حمايت کنيم. چنانچه دونالد ترامپ پيروز اين انتخابات شود،‌ آمريکا بار ديگر به قدرت گذشته خود باز مي گردد و ملت آمريکا بار ديگر مي توانند [با افتخار] سرخود را بالا بگيرند.

منبع : مهر



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دستورالعمل جديد آمريکا به شرکت‌هاي هواپيمايي در ارتباط با تحريم ايران

ايران به پرداخت 104 ميليون دلار غرامت محکوم شد

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد

خط و نشان جديد ترامپ براي مداخله کنندگان در انتخابات

ديدارهاي متعدد جان کري با ظريف در روزهاي اخير

هواوي از دولت آمريکا شکايت کرد

مادورو: دولت ترامپ، باند تبهکاران افراطي است

فقيرترين کشور‌هاي جهان معرفي شدند

طرح جديد آمريکا براي هدف قرار دادن بشار اسد

دستگيري 2 مهاجر ايراني در انگليس

ترامپ: اوباما بايدن را از تلي از زباله بيرون کشيد

طرح عزل ترامپ به کنگره مي‌رود

ترامپ: محبوب‌ترينم، استيضاحم نمي‌کنند

يک ايراني در مسکو ربوده شد

خارج کردن چند چمدان مشکوک و کيسه‌ سياه از کنسولگري عربستان در استانبول

توليد نفت عربستان در نوامبر رکورد زد

ظاهر جديد جايزه گلدن گلوب رونمايي شد/ سنگين‌تر و بزرگ‌تر از قبل

تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»

جانشين «آنگلا مرکل» معرفي مي‌شود

برج ايفل و مناطق گردشگري در پاريس بسته شد

ترامپ از استيضاح خود نگران است

حمله هکر‌هاي چيني به نيروي دريايي ارتش امريکا

شکست‌هاي پي در پي مثلث شرارت ترامپ، نتانياهو و بن سلمان

پيام يلدايي پمپئو: پايان شب سيه، سپيد است!

بن‌سلمان خواسته بود قتل ⁧«خاشقجي» وحشيانه و رعب‌آور باشد

تظاهرات عليه برگزيت در لندن/ همه پرسي دوم مي خواهيم

ادعاي يک رسانه آمريکايي درباره توقف هواپيماي باري تهران در سوريه، لبنان و قطر

چرا عراق بدترين گذرنامه دنيا را دارد!

آمريکا کنفرانس عربستان را بايکوت کرد

فجايع جنسي مخالفان مسلح سودان جنوبي

ترامپ کشته شدن جمال خاشقجي را تاييد کرد

مجلس نمايندگان آمريکا خواستار تحريم عربستان در چارچوب قانون ماگنيتسکي شدند

درپي شکست وليعهد سعودي؛ شاه سعودي مسئوليت بررسي پرونده خاشقجي را برعهده گرفت

مخالفان بن سلمان در حال جمع شدن گرد احمد بن عبدالعزيز هستند

برادر و همسر برادر جمال خاشقجي به قتل رسيدند

سايه اتهام قتل خاشقجي بر سر بن سلمان

يکي از مظنونان قتل خاشقجي در حادثه رانندگي در رياض کشته شد

گوگل نيز عربستان را تحريم کرد

روايت هولناک از قتل خاشقچي/مدير پزشک قانوني سعودي جسد را مثله کرده

نامزد خاشقجي مرگ وي را اعلام کرد+عکس

جاده هاي ترکيه بازهم قرباني گرفت/مرگ 22 مسافر +تصاوير

تنها راه مقابله با ايران، افزايش فشارهاي سياسي است

«شواهد شوکه‌کننده‌» درباره قتل خاشقجي

يک ربات در پارلمان انگليس حاضر مي‌شود!

اقدام قابل توجه آمريکا درمورد تحريم نفتي ايران

زني که پليس لندن را متعجب کرده است+تصوير

اولين «وزير پيشگيري از خودکشي» در جهان منصوب شد

ترامپ: در تک تک شهر‌هاي ايران شورش وجود دارد

دستور توقيف اموال بانک مرکزي ايران در ايتاليا لغو شد

آلمان، ديپلمات ايراني را به بلژيک تحويل داد