آخرین اخبار

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد کار و زندگي

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

  بزرگنمايي:

چه خبر -

اکثريت مردم فقط به اندازه‌ي پرداخت يک هزينه‌ي پيش‌بيني ‌نشده‌ با خط فقر فاصله دارند. در حقيقت، طبق يک بررسي اگر 62 درصد بزرگ‌سالان حقوق يک ماه‌شان را دريافت نکنند، بي‌خانمان مي‌شوند. غير از اين تعداد، فقط 58 درصد آدم‌ها معتقدند مي‌توانند در شرايط اضطراري 500 دلار را با صرفه‌جويي در هزينه‌هاي ديگر، يا با استفاده از کارت اعتباري يا قرض گرفتن از خانواده يا دوستان تامين کنند. به عبارت ديگر، آدم‌هاي بسياري وجود دارند که درحال‌حاضر هيچ‌گونه چتر نجاتي ندارند.

بهبود وضع مالي با عمل کردن با چند توصيه

براي آن‌که از ماندن يا افتادن در چنين دامي جلوگيري کنيد، لازم است به دقت به شرايط مالي تان بنگريد و براي 10 توصيه براي بهبود وضع مالي تان اندکي سبک زندگي‌تان را نيز تغيير دهيد. خوش‌بختانه، اين کار آن‌قدرها هم که خيلي از آدم‌ها از آن مي‌ترسند، سخت و دشوار نيست.
با اجراي فقط چند پيشنهادهاي زير، احتمالا مي‌توانيد حساب پس‌انداز خوبي داشته باشيد و به شکل موثر براي دوران بازنشستگي‌تان برنامه‌ريزي کنيد و در نتيجه با بهبود وضع مالي تان از وضع مالي خوبي برخوردار شويد.

با دقت صورت‌ حساب‌هاي‌تان را بررسي کنيد

آيا تاکنون با دقتِ کامل صورت‌حساب‌هاي‌تان را بررسي کرده‌ايد؟ اگر مانند بسياري از آدم‌ها ديگر باشيد، احتمالا بدون توجه چنداني به نرخ سود يا اشتباهات احتمالي، مبلغ را براي هر صورت‌حساب پرداخت مي‌کنيد. با بررسي صورت‌حساب‌هاي‌تان مي‌توانيد مطمئن شويد بروز اشتباه در محاسبه‌ي صورت‌حساب‌هاي‌تان باعث افزايش هزينه‌هاي‌تان نشده است. به علاوه، حسابرسي صورت‌حساب‌ها شما را قادر مي‌سازد ياد بگيريد با اضافه کردن 10 دلار به پرداخت‌هاي اعتباري‌تان در طولاني‌مدت چه مقدار پول مي‌توانيد پس‌انداز کنيد.

از شر هزينه‌هاي اضافه خلاص شويد

همه‌ي ما مي‌توانيم تصميم بگيريم چگونه پول‌ّهاي‌مان را خرج کنيم، و بيشتر ما حداقل يکي دو بار دچار اشتباهات خطير شده‌ايم. براي مثال، شايد بخواهيد هيکلِ ورزشکاري داشته باشيد و تصميم مي‌گيريد ماهي يک بار به باشگاه برويد و مرتبا تصميم مي‌گيريد جلسات‌تان را بيش‌تر کنيد، ولي با پرداخت ماهيانه‌ي اين هزينه، اصلا تصميم مالي خوبي نگرفته‌ايد. اگر خريد و استفاده از يک چيز براي‌تان ضروري نيست، بهترين تصميم اين است که از شر هزينه‌هاي غيرضروري خلاص شويد.
بايد به برخي هزينه‌هاي نامعقول – مانند هزينه‌ي نوشيدني که از صورت‌حساب ماهيانه‌ي برق‌تان بيش‌تر مي‌شود – هوشمندانه نگاه کنيد. اگر هميشه در پس‌انداز پول يا پرداختِ به موقعِ صورت‌حساب‌هاي‌تان دچار سختي هستيد، بايد تصميمات سخت بگيريد و چيزهايي را که عملا به هيچ دردتان نمي‌خورند، کم يا به طور کلي حذف کنيد.

با طلبکاران در مورد شرايط بازپرداخت دوباره مذاکره کنيد

بسياري آدم‌ها به اشتباه فکر مي‌کنند نرخ سود و شرايط بازپرداخت‌ براي‌شان مثل وحيِ مُنزَل است. در حالي‌که در حقيقت هميشه مي‌توانيد طلبکاران‌تان را فرا بخوانيد و تصميم به مذاکره‌ي مجدد بگيريد. هر چند در برخي موارد، اين ترفند سودي براي‌تان در پي ندارد. به طور کلي، طلبکاران معمولا ترجيح مي‌دهند با آدم‌هايي کار کنند که هميشه قسط‌ّهاي‌شان را به موقع مي‌پردازند و فقط براي بهبود بخشيدن به شرايط بازپرداخت‌ّ‌ها، درخواست تغيير موقتي يا دائم در شرايط قرارداد مي‌کنند.

با دقت گزينه‌هاي تجاري‌تان را بررسي کنيد

گزينه‌هاي تجاري متعددي وجود دارند که به پس‌انداز دوران بازنشستگي‌تان کمک مي‌ کنند، ولي بايد پيش از اقدام به سرمايه‌گذاري‌‌هاي بزرگ با دقت همه‌ي جوانب را بررسي کنيد. بازار بورس مي‌تواند کاملا غيرقابل پيش‌بيني باشد، ولي برخي سهام‌ها باثبات‌تر هستند يا احتمال بازگشت سريع‌شان بيش‌تر است. مطالعه‌ي روند بازار و مشاوره با کارگزار باتجربه مي‌تواند در اتخاذ تصميمِ بهتر کمک‌تان کند.
اختيارنامه‌هاي سهام دودويي روش‌هاي‌ مطمئن ديگري هستند که خيلي آدم‌ها از آنها بي‌اطلاع‌اند. به طور خلاصه، اختيارنامه‌هاي سهام دودويي اين امکان را به شما مي‌دهند نه تنها مشغول خريد و فروش سهام، جفت‌ّهاي ارز، خريد و فروش کالا و شاخص‌ّهاي بازار شويد، بلکه هم‌چنين بتوانيد در يک دوره‌ي زمانيِ خاص شرايط‌شان را پيش‌بيني کنيد. اگر پيش‌بيني‌هاي‌تان دقيق باشد، سود بسيار دلچسبي نصيب‌تان مي‌شود. البته در صورتي که حدس‌هاي‌تان اشتباه از آب در‌آمدند، براي پيشگيري از زيان مالي هنگفت مي‌توانيد از روش‌هاي محافظت در برابر زيان استفاده کنيد. به عبارت ديگر، اختيارنامه‌هاي سهام دودويي مي‌توانند راه مطمئني براي موفقيت و به‌دست آوردن پول اضافه از حساب‌ پس‌انداز‌تان باشند.

طرح‌هاي بازنشستگي‌تان را بهينه کنيد

طرح بازنشستگي‌تان به ويژه اگر رييس اداره‌تان، طرح‌هاي محدودي پيش روي‌تان بگذارد، بسيار گيج‌ کننده است. با اين حال وقتي نگاهي به شرايط متزلزل بازار بورس مي‌اندازيد، سرمايه‌گذاري در آن‌جا نيز بسيار ترسناک به نظر مي‌رسد.
به جاي فرار کردن از فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري، اندکي زمان صرف کنيد و به دقت گزينه‌ّهاي‌تان را بررسي کنيد. ممکن است احساس کنيد طرح بازنشستگيکه به آدم‌هاي هم‌ سن و سال‌تان ارائه مي‌شود، مناسب‌تان نباشد. البته با اين‌که چنين طرح‌هايي پول زيادي نصيب‌تان نمي‌کنند، ولي ريسکِ از دست دادن پول را براي‌تان به حداقل مي‌رسانند.

برنامه‌ پس‌انداز هفتگي داشته باشيد

فقط در يک سال، مي‌توانيد آن‌ قدر پس‌انداز داشته باشيد که با يک هزينه‌ي 500 دلاريِ پيش‌بيني نشده، فاجعه‌اي براي‌تان رخ ندهد. فقط با هفته‌اي 10 دلار، پس از يک سال مي‌توانيد حساب پس‌اندازي به اندازه‌ي 520 دلار داشته باشيد. اين برنامه شايد براي آدم‌هايي که هر ماه زندگي‌شان را بر اساس حقوق اندک‌شان مي‌گذرانند، غيرقابل اجرا باشد، ولي قطعا مي‌توانيد با اولويت‌بندي هزينه‌ها و حذف کردنِ هزينه‌هاي غيرضروري، اين کار را انجام دهيد.

حساب درآمد و خرج دقيقي داشته باشيد

طبق نظرسنجي گالاپ، 68 درصد امريکايي‌ها حساب دقيقي بر دخل و خرج‌شان ندارند و نمي‌توانند هزينه‌هاي‌شان را مديريت کنند. اين بزرگ‌ترين اشتباهي است که به شدت مي‌تواند توانايي‌تان را براي پيگيريِ بهبود وضع مالي تان کم کند. به جاي آن‌که بدون هيچ فکر در مورد بهبود وضع مالي تان، پول‌تان را خرج کنيد، بايد بنشينيد و ماهانه درآمد و خرج‌تان را محاسبه کنيد. اين حساب و کتاب بايد شامل همه چيز از جمله هزينه‌ّهاي اصلي تا خريدهاي کوچک باشد.
با اين کار، مي‌توانيد واقعا بر خرج‌هاي‌تان نظارت داشته باشيد، و راحت‌تر هزينه‌ّهاي غيرمعقول‌تان را حذف کنيد. به صورت منظم بر اين حساب‌ها نظارت کنيد و هر چند وقت يک بار اعداد و ارقام‌اش را به روز کنيد؛ اين قطعا بهترين راهي است که مي‌توانيد جلوي هزينه‌هاي اضافي را بگيريد.

دنبال سرگرمي‌هاي رايگان يا ارزان باشيد

همه‌‌ ما نياز به سرگرمي يا راهي براي خالي کردن انرژي و احساسات منفي‌مان داريم. برخي از ما، اين کار را از طريق تماشاي تلويزيون انجام مي‌دهيم. به صورت ميانگين هزينه شبکه‌هاي تلويزيوني به 99 دلار مي‌رسد، و قطعا راه خوبي براي صرفه‌جويي نيست. در عوض، مي‌توانيد از طرق رايگان نظير نتفليکس يا هولو استفاده کنيد. براي صرفه‌جويي در هزينه‌ّها، مي‌توانيد از فيلم‌ها و برنامه‌هاي تلويزيوني مجاني لذت ببريد.
پياده‌روي و بسياري فعاليت‌هاي فيزيکي ديگر نيز روش‌هاي مجاني و ارزان‌قيمتي هستند که مي‌توانيد اوقات فراغت‌تان را با آنها پر کنيد و از فوايد سلامتي‌شان نيز بهره ببريد. نقاشي و طراحي نيز از جمله سرگرمي‌هاي محبوبي است که فقط با پرداخت اندکي هزينه‌ي اوليه، مي‌توانيد از ساعت‌ها سرگرمي ارزان‌قيمت لذت ببريد.

اهداف شخصي‌تان را اولويت‌بندي کنيد

همه‌ ما در کنار اين‌که آرزو مي‌کنيم کارمان به بيمارستان نکشد، و اگر اين اتفاق بيفتد، ورشکست‌مان نکنند، گاهي اهداف شخصي هم داريم. اولويت‌بنديِ اين اهداف مي‌تواند در خرج کردنِ هوشمندانه‌ترِ پول‌هاي‌مان به ما کمک کنند. به عنوان مثال، برخي آدم‌ها عادت دارند روزانه در کافي‌شاپ قهوه‌ي اسپرسو بخورند، ولي هميشه افسوس مي‌خورند نمي‌توانند هر ماه به ماساژدرماني بروند.
اگر کاهش استرس و بهبود سلامتي يکي از اهداف شخصي‌ آن فرد باشد، بنابراين تصميم معقولانه اين است که اسپرسو روزانه‌اش را متوقف و در عوض براي ماساژِ ماهانه پول جمع کند. به خاطر داشته باشيد، هميشه مي‌توانيد در منزل با قيمت بسيار ارزان‌تر قهوه بخوريد. با اين کار مي‌توانيد روزانه بدون از دست رفتن اهداف‌تان، پول جمع کنيد. مهم نيست اهداف شخصي‌تان چه باشد، اگر با هزينه‌هاي روزانه‌تان هوشمندانه‌تر برخورد کنيد، حتما مي‌توانيد به آنها دست پيدا کنيد.



منبع : bazdeh.org



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟