آخرین اخبار

ميلياردرها با اين رازها ثروتمند شدند کار و زندگي

ميلياردرها با اين رازها ثروتمند شدند

  بزرگنمايي:

چه خبر - 10 راز که مولتي ميلياردر ها هرگز به شما نمي‌گويند

مولتي ميلياردر شدن مستلزم اراده و پشتکار و تلاش فراوان است. البته داشتن شم اقتصادي هم کمک زيادي در ثروتمند تر شدن مي کند. اگر باور و اراده‌ي عميقي داشته باشيم، هيچ محدوديتي در رسيدن به آن‌چه فراتر از آن هستيم وجود ندارد. دوستان پولدار بسياري دارم که مدت‌ها است از من خواسته‌اند اين مطلب را بنويسم. ديروز با ميلياردرِ آينده، جاش مک‌آفي (بنيان‌گذار موسسه‌ي مک‌آفي)، گفت‌وگو مي‌کردم. وي به من مي‌گفت مي‌توان يک شرکت ميليارد دلاري تاسيس کرد. مانند بسياري از رفقاي متمول‌ام، وقتي صحبت به الگوي ذهني مولتي‌ميلياردر شدن مي‌رسد، ديگر نمي‌تواند جلوي خودش را بگيرد.

کنس کول، طراح مشهور مد، گفت چسبيدن به آن‌چه در ذهن‌تان مي‌گذرد، کليد تاسيس يک کسب‌وکار پايدار است. کوين اُ‌ليري (ستاره‌ي مجموعه‌ي تلويزيوني شارک تانک) به من نشان داد که فقط با ايجاد و نگه داشتن روابط سودآور مي‌توان به اين هدف رسيد. برت جاکوبز، موسس مشترک شرکت البسه‌ي لايف ايز گود، به من توصيه کرد تا انتظارات و آرزوهاي‌ام را با سهام‌داران عمده‌ي شرکت در ميان بگذارم.

کَت کول، مديرعامل شرکت سينابون، گفت در اين راه هر چيزي را امتحان کنيد – ولي فقط بهترين‌ها را نگه داريد. مارکوس لمونيس، ستاره‌ي تلويزيوني برنامه‌ي پرافيت، به من نشان داد چگونه با استفاده از استعدادها‌ي‌ام مي‌توانم به همه چيز برسم. کوين پلنک، بنيان‌گذار و مديرعامل شرکت آندر آرمر، از تجربه‌اش که چرا بايد فقط بر فروش بهترين محصول تمرکز کرد، سخن گفت.

در حال حاضر مي‌توانم با توصيه‌هايي که از دوستان پولدارم گرفتم، کارم را شروع کنم،‌ ولي در مقام يک مولتي ميلياردر دوست دارم نظرات خودم را راجع به اين‌که چگونه مي‌توان يک کسب‌وکار بزرگ راه‌اندازي کرد، براي‌تان بنويسم:

به فراتر از خودتان فکر کنيد

اکثر آدم‌ها موفقيت را براي خودشان مي‌خواهند، نه براي ديگران. مي‌خواهند همه‌ي جوايز را ببرند، اسم‌شان در مجلات برده شود، و ميليون‌ها دلار دربياورند. رسيدن به همه‌ي اين‌ها خوب است، ولي بايد انگيزه‌اي فراتر و بزرگ‌تر از خودتان را برگزينيد. بايد به اين درک برسيد که اهداف‌تان از شما بزرگ‌تر هستند. نگران نباشيد زيرا اين تفکر، موفقيت‌هاي بيش‌تري را براي‌تان جذب مي‌کند.
يک رهبرِ از خود گذشته بيش‌تر به رشد ديگران توجه مي‌کند، و در عوض با اين کار باعث رشد خودش نيز مي‌شود. به عنوان سرگرمي، اغلب آهسته مي‌دوم و وزنه مي‌زنم. هنگام انجام اين تمرينات، به اين نتيجه رسيده‌ام هرگاه به ديگران کمک مي‌کنم قوي‌تر و سريع‌تر از وقتي مي‌شوم که اين کارها را به تنهايي انجام مي‌دهم.
کمک به ديگران به همان اندازه از شما وقت مي‌گيرد که بخواهيد کاري را براي خودتان انجام دهيد. کساني که مي‌خواهند توانگر شوند، ابتدا بايد ديگران را توانا کنند.

با متخصصان متحد شويد

هر مولتي ميلياردر گروهي از متخصصاني همراه‌اش دارد که به وي توصيه‌هاي راهبردي مي‌دهند. هر گاه هر فردي به شما اظهارنظري کرد، فقط بايد به بهترين‌شان گوش فرادهيد. بسياري از آدم‌هايي را مي‌شناسم که به حرف آدم‌هاي نادرست گوش دادند و بعدها دچار پيامدهاي ويران‌گري شدند. در صنعت‌تان به دنبال آدم‌هاي متخصصي بگرديد که بتوانيد آن‌ها را تحت تسلط درآوريد و با آن‌ها دوست شويد.
استخدام يک مربي اجرايي، بهترين راه براي رسيدن به مرحله‌ي بعدي است. ممکن است يک دوست توصيه کند که "بايد بيش‌تر حرکت شنا انجام دهيد”، ولي يک مربي به شما نشان مي‌دهد چگونه اين حرکت قوي‌ترتان مي‌کند و به شما انگيزه‌ي حرکت مي‌دهد. فردي را به عنوان معيار پيدا کنيد که بتواند نيازهاي‌تان را شناسايي کند.
اکثر مربيان اجرايي در هر جايي که باشند، معمولا 10 تا 20 درصد درآمد سالانه‌تان را به عنوان دست‌مزد طلب مي‌کنند ، که اغلب اگر به توصيه‌هاي‌شان عمل کنيد، ‌پرداخت اين مبلغ کار چندان سختي نيست.

سامانه‌اي ايجاد کنيد که بتوانيد از هر چيزي حداکثر استفاده را ببريد

مولتي ميلياردر ها نمي‌توانند اين کار را به تنهايي انجام دهند. سامانه‌ها و فرايند‌هايي دارند که به آن‌ها امکان مي‌دهد از توانايي‌ها و استعدادهاي‌شان حداکثر بهره را ببرند. هميشه راه‌هاي بهتر و سريع‌تري براي انجام کارها وجود دارد. اگر بتوانيد سامانه‌اي براي موفقيت‌تان ايجاد کنيد، در نهايت مي‌تواند کمک خوبي به شما بکند. ولي نکته‌ي مهم اين است که اين سامانه ناشي از ايده‌ي خودتان باشد، نه ديگري.
در هر روز، عادات، ابزار و سامانه‌هاي مشخصي دارم که از آن‌ها کمک مي‌گيرم تا بهتر و موثرتر عمل کنم. پيش از اين فکر مي‌کردم بايد در ساعت به خصوصي بيدار شوم تا بتوانم به موفقيت برسم، ولي متوجه شدم زمان اوج بهره‌روي‌ام بين ساعات 10 شب تا 4 بامداد است. به شکل خنده‌داري شب‌ها دير مي‌خوابيدم ولي مزاياي فراواني در اين کار پيدا کردم. البته، بيداري تا ساعت 5 براي همه کارساز نيست. بايد سامانه‌اي بيابيد که به درد خودتان بخورد.

بازاريابي و فروش

بازاريابي يعني اين‌که به همه در مورد خودتان پيام بفرستيد، و فروش يعني اين‌که مردم آن پيام‌ها را از شما بخرند. بازاريابي کمک‌تان مي‌کند براي خودتان اعتبار ايجاد کنيد و فروش زماني اتفاق مي‌افتد که آدم‌ها به شهرت‌تان اعتماد کنند. بازاريابي مثل نخاع مي‌ماند و فروش مثل ستون مهره‌ها. اگر پشتوانه‌ي قدرتمندي مي‌خواهيد، بايد به هر دوي اين مهارت‌هاي مهم مسلط شويد.
مولتي‌ميلياردر ها در زمينه‌ي بازاريابي و فروش داراي تخصص فراواني هستند. مهارت‌هاي‌شان به صورت ماهرانه‌اي آن‌ها را به سطوح بالا مي‌رساند و به آن‌ها امکان مي‌‌دهد تا از زندگي به بهترين شکل لذت ببرند. در اين جهان، بايد بفروشيد،‌ در غير اين صورت،‌ فروخته خواهيد شد.
بايد هم‌چنين بدانيد بازار از شما چه مي‌خواهد و راهي پيدا کنيد تا به شکل راهبردي نيازهاي بازار را تامين کنيد. در مجموع، محصول براي فروش پيدا کنيد (فروش) و داستاني در مورد آن محصول بسازيد (بازاريابي).

تصميمات سريع بگيريد

همه‌ي ما تصميمات بسياري در طول روز مي‌گيريم. ولي، آدم‌هاي پولدار به سرعت تصميم مي‌گيرند زيرا آن‌ها خود را به خوبي مي‌شناسند. اکثر آدم‌ها درباره‌‌ي چگونگي تصميم‌گيري هيچ آموزشي نديده‌اند. در عوض، به دنبال آدم‌هايي مي‌گردند که اين کار را براي‌شان انجام دهند. به همين دليل است که تنها 10 درصد آدم‌هاي دنيا کارآفرين هستند و مي‌توانند 90 درصد بقيه را به عنوان نيروي کار به کار بگيرند.
تصميمات سريع مي‌توانند در ثروتمند شدن به شما کمک کنند. اخيرا شخصي به من گفت نمي‌تواند در رويداد خاصي شرکت کند زيرا نمي‌داند اصلا آن‌جا بايد چه کاري انجام دهد. به جاي تصميم‌گيري فقط براي‌ام چند عذر و بهانه آورد و به سرعت از مهلکه فرار کرد. اگر وي مولتي‌ميلياردر بود، ‌با جسارت تصميم مي‌گرفت و به من مي‌گفت مي‌تواند در آن رويداد شرکت کند يا خير. تصميم بگيريد، عذر و بهانه نتراشيد.

اولويت‌هاي‌تان را مديريت کنيد

اولويت‌بندي يعني انجام کارها به ترتيب اهميت‌شان. ممکن است در طول روز کارهاي بسيار براي انجام دادن داشته باشيد،‌ ولي فقط براي انجام آن‌هايي اقدام کنيد که براي‌تان بيش‌ترين سود و فايده را داشته باشند. بايد همواره اين عادت را در خود پرورش دهيد که فعاليت‌هايي که زمان، انرژي و پول‌تان را هدر مي‌دهند را حذف يا به ديگران محول کنيد. زمان‌تان محدود است.
اولويت‌هاي اصلي‌تان در 2016 چه هستند؟ چگونه مي‌خواهيد آن‌ها را انجام دهيد؟ بهتر است اهداف‌تان به اندازه‌ي خودتان و توانايي‌تان بزرگ باشد. اکثر آدم‌ها اهداف بسيار کوچکي اتخاذ مي‌کنند. افزايش اندکي از درآمد‌تان هرگز در مسير مولتي ميلياردر شدن براي‌تان به اندازه‌ي کافي الهام‌بخش نيست.
در عوض، اهداف‌تان را به شکل قابل‌ملاحظه‌اي بالا ببريد؛ مثلا بخواهيد سرعت رشد کسب‌وکارتان را تا چهار برابر افزايش دهيد. هدف‌تان هر چه باشد، به همان اندازه ذهن‌تان دنبال راهي براي تحقق‌اش مي‌گردد.

به صورت خستگي‌ناپذيري توليد کنيد

در شب‌هاي وسط هفته، آخر هفته‌ها و روزهاي تعطيل، 98 درصد آدم‌ها استراحت مي‌کنند که اين کار کاملا احمقانه است! قطعا نياز به استراحت داريد، ولي بايد توليد هم داشته باشيد. وقتي آدم‌هاي بسياري نيازمند کمک‌تان هستند، هرگز با خودخواهي وقت باارزش‌تان را تلف نکنيد! آيا مي‌دانستيد شادي واقعي، ديدن محصول کارتان است؟
يک بازيکنِ مشهور ان‌بي‌اي به من اعتراف کرد نمي‌تواند روزش را بدون پرتاب 1000 شوت به سمت سبد به پايان برساند. هر روز به خودش اين نکته را گوشزد مي‌کند: "بسکتبال هدف زندگي من است”. وي حتي تحملِ از دست دادن وقت‌هاي اضافي بازي را نيز ندارد؛ در غير اين صورت، احساس سرخوردگي مي‌کند.
به همين دليل، وي يک قهرمان است. ايجاد پيوند ميان خود و هدف‌تان راز مولتي‌ميلياردر شدن است. بهترين توصيه: کسب‌وکار را با لذت و شادي تلفيق کنيد.

به آدم‌هاي ديگر خدمت کنيد

با تعجب بايد گفت، اکثر مولتي‌ميلياردر ها خدمت‌رساني به آدم‌ها را صرفا براي پول انجام نمي‌دهند. اگر اين کار را براي پول مي‌کردند، با اولين درآمد ميلياردي‌شان از اين کار، آن را رها مي‌کردند. در حقيقت، آن‌ها اين کار را فقط براي خود آدم‌ها انجام مي‌دهند. مي‌دانند اول بايد رضايت آدم‌هاي ديگر را جلب کنند. وقتي به آدم‌ها خدمت مي‌کنيد، از پسِ آن، سود خواهيد کرد. اين قانوني است که به صورت خودکار اجرا مي‌شود.
پيش از اين به آدم‌هايي که بدون دريافت پول کار مي‌کردند (به عنوان داوطلب) مي‌خنديدم. اما اکنون، خودم هم همين کار را مي‌کنم. وقتي بيدار مي‌شوم، معمولا اولين پرسشي که از خود مي‌پرسم اين است: "چگونه در کم‌ترين زمان به بيش‌ترين آدم‌ها خدمت کنم؟”
نه اين‌که فقط به اين موضوع فکر کنم که: "امروز چگونه پول درآورم؟” در پايان روز، هميشه روي ميز کارم کلي چک دارم که بايد امضاي‌شان کنم و به جريان بيندازم. اين چک‌ها را براي خدمت‌رساني به ديگران مي‌کشم.

پيشرفت مداوم

اگر مي‌خواهيد دنيا را تغيير دهيد، بايد از دانش‌تان بهره‌ي زيادي ببريد و با سرعت همه چيز را تغيير دهيد. بايد کتاب‌هاي زيادي بخوانيد و تمام چيزهايي که ياد گرفتيد را به اجرا درآوريد. بسياري از دوستان متمول‌ام روزانه حداقل دو ساعت مطالعه مي‌کنند – و البته مطالب کم ارزش و آساني هم نمي‌خوانند. آن‌ها در مطالب تعمق و تامل مي‌کنند و مدام يادداشت برمي‌دارند.
وقتي هر روز شروع به کار مي‌کنيد، از خودتان بپرسيد "امروز، چگونه مي‌توانم پيشرفت کنم؟” اگر بايد مهارت خاصي بياموزيد، اين کار را حتما انجام دهيد. اکثر آدم‌ها براي کسب موفقيت‌هاي بزرگ اغلب يکي دو مهارت کم دارند. اگر مي‌خواهيد مولتي‌ميلياردر شويد، بايد همه روزه در پيشرفت و ايجاد تغييرات در زندگي شخصي و حرفه‌اي‌تان جدي باشيد.

انتقادات و پيشنهادها را بپذيريد

هرگز نمي‌توانم توصيه‌ي جک کنفيلد را در کنفرانسي که هر دوي‌مان سخنران آن بوديم فراموش کنم. وي من را کنار کشيد و با يک لحن جدي خطاب به من گفت: "دنيل! بزرگ‌ترين تفاوت ميان مولف پرفروش و مولف آماتور فقط يک چيز است: پذيرش انتقادات و پيشنهادات”. راز وي در فروش ميليون‌ها نسخه از کتاب‌هاي‌اش در دو دهه‌ي اخير همين مسئله بوده است.
اگر مي‌خواهيد کسب‌وکار موفقي براي خود ايجاد کنيد، انتقادات و پيشنهادها را بايد به عنوان يک نکته‌ي بنيادي بپذيريد. انتقادات و پيشنهادات خوب و موثر ممکن است از هر جايي به سمت‌تان بيايند. مي‌توانند از سمت همسرتان، کودکان‌تان، همسايه يا حتي مادرتان باشند!
گاهي اوقات نيز مي‌توانند از سمت بدترين منتقدان‌تان باشند؛ اين دسته افراد عموما عميق‌ترين راه‌کارها را براي تغيير به شما ارائه مي‌کنند. اين انتقادات و پيشنهادات از هر سمتي که باشند، به آن‌ها توجه کنيد و تغييرات لازم را اعمال نماييد.
براي مولتي‌ميلياردر شدن بايد اين 10 الگوي ذهني اسرارآميز را در خودتان پرورش دهيد. اگر اين کارها را انجام دهيد، آدم‌ها ديگر به کارتان توجه و با حمايت‌هاي‌شان به شما کمک مي‌کنند. اگر باور و اراده‌ي عميقي داشته باشيم، هيچ محدوديتي در رسيدن به آن‌چه فراتر از آن هستيم وجود ندارد. اين مسئله مهم‌ترين نکته در مولتي ميلياردر شدن است. هرگز فراموش نکنيد، به مردم خدمت کنيد، از پسِ اين خدمت، سود خواهيد کرد.



منبع :bazdeh.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟